Zwanger?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:45

luffwinny schreef:
ik ben/was aan de pil (nu niet meer natuurlijk) Al liep het laaste tijd niet lekker, ongesteld door de pil heen .

En er gingen geen alarmbellen rinkelen??

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:46

doom schreef:
luffwinny schreef:
ik ben/was aan de pil (nu niet meer natuurlijk) Al liep het laaste tijd niet lekker, ongesteld door de pil heen .

Maar als je zoiets heb, trek je toch meteen aan de bel?
Lijkt me dat ik meteen zoiets heb van kan misschien nu ook wel niet meer veilig zijn.. 1+1=....

Ja precies... maar dat geldt blijkbaar niet voor iedereen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:47

Hmm moeilijk inderdaad.

Maar als een man ab-so-luut geen kinderen wilt, lijkt mij dat hij gewoon geen seks moet hebben. Hij heeft het risico genomen, en de consequenties moet hij nu ook aanvaarden.

Sterkte ermee in ieder geval! Hoe kijk je er nu zelf tegenaan? (behalve dat je het kindje wilt houden)

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 16:48

Ik wou inderdaad na de huisarts. maar als ik dan tijdje niet ongesteld was dacht ik dat het wel weer goed was, inderdaad erg dom van mij, ik heb daar veel te licht over gedacht..Maar ga nooit zosnel na de dokter of wat dan ook. Stom van mij want dit zijn inderdaad de consucenties..

Een te lichte pil was het niet, heb al een van de zwaardere.

Florale

Re: Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:50

Als ik ht zo lees heb jij je beslissing genomen!Blijf bij je standpunt.
Laat je niet chanteren, je baan is dat een vast contract?

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 16:51

Ik had na de dokter moeten gaan, dat is gewoon zo, klaar. Maar ga er wel voor, het is mijn fout en daar kiest een kind niet voor, dat is ook een van mijn keuzes waarom ik het niet weg laat halen.

lauralorens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:51

nou spannend :o
en misschien een beetje gefeliciteerd?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:52

Sorry hoor, maar het "medelijden" wat ik had, is echt gewoon weg...
Ik vind dit wel zo ontzettend slap... bovendien ben je gewoon al eerder zwanger geweest en heb je al een abortus achter de rug :n

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 16:52

Ik werk in de thuiszorg, nu partaculier, maar ben aangenomen bij een nieuwe zorginstelling voor 2 weken in de week op papier. Maar hij partaculier wel aan, mischien in de toekomst meer dagen werken bij die zorginstelling.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:53

Kimmey schreef:
Hmm moeilijk inderdaad.

Maar als een man ab-so-luut geen kinderen wilt, lijkt mij dat hij gewoon geen seks moet hebben. Hij heeft het risico genomen, en de consequenties moet hij nu ook aanvaarden.

Sterkte ermee in ieder geval! Hoe kijk je er nu zelf tegenaan? (behalve dat je het kindje wilt houden)

Dat vind ik zo een domme opmerkingin sorry hoor, dus dan zou 90% van de mensen nu niet aan sex kunnen doen want ze willen geen kind.
(dit gaat even neit over jou TS!!)

Een vrouw heeft altijd de eind keuze, want als de vrouw per ongeluk zwanger raakt en de man wil het kind houden maar de vrouw niet, word het weggehaald, geen enkele vrouw die dan zegt ohh ja prima hoor ik ben wel ff 9 maanden zwanger poep het eruit en dan mag je het komen ophalen en het houden.
Waarom word er altijd zo negatief gedaan over de man in geval van ongewenste zwangerschap. :S
Tuurlijk is het voor de moeder niet leuk als zij abortus zou moeten ondergaan maar hey!! zij heeft een keuze. de man geen.

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:54

heb je al een afspraak gemaakt bij de verloskundige?
Misschien moet je je vriend meenemen, daar maken ze een echo om te kijken hoever je al bent en als hij het ziet, misschien draaitie dan wel bij.

Vriendin van mij zat in soortgelijke situatie en dat heeft bij haar echt geholpen, na het zien van de echo, is haar vriend helemaal bij gedraait.

Als je niet weet hoe je dit bespreekbaar kan maken zou ik eerst 3 mnd afwachten, voordat je het aan iedereen (ouders enzo) verteld, in de eerste 3 maanden is er de meeste kans dat er iets mis kan gaan.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:57

Pff heftig hoor!

Kies voor jezelf, wat jij wil. Tuurlijk moet je er over praten met je vriend ed. Maar het lijkt dat jij voor jezelf al de keuze hebt gemaakt dat je het wil houden.. Laat je dan niet ompraten om de 1 of andere reden!

Ik het het trouwens wel absurde opmerkingen, dat ie liever zelfmoord pleegt dan z'n kind opvoed? Dan vind hij het dus ook niet erg om dan bij jou weg te zijn? Waarom wil hij dan niet dat jullie uit elkaar gaan??

Ik denk dat hij nu eerst heel erg geschrokken is, en misschien trekt hij later wel bij..

Sterkte :(:)

Ik kan trouwens nog duizend dingen zeggen hoe stom het was en weet ik veel, maar dat word hier al vaak genoeg gezegd..
Je zit nu eenmaal in deze situatie..

Lieszje

Ti_Amo schreef:
heb je al een afspraak gemaakt bij de verloskundige?
Misschien moet je je vriend meenemen, daar maken ze een echo om te kijken hoever je al bent en als hij het ziet, misschien draaitie dan wel bij.

Vriendin van mij zat in soortgelijke situatie en dat heeft bij haar echt geholpen, na het zien van de echo, is haar vriend helemaal bij gedraait.

Als je niet weet hoe je dit bespreekbaar kan maken zou ik eerst 3 mnd afwachten, voordat je het aan iedereen (ouders enzo) verteld, in de eerste 3 maanden is er de meeste kans dat er iets mis kan gaan.

Dat vind ik ook wel een goed idee ja!
Misschien dat hij dan gaat inzien dat het om een levend wezentje gaat.

(dit is even mijn mening, niet iedereen vind dit waarschijnlijk ook)
Ik vind een kindje het mooiste wat je kan krijgen met je vriend/man.
Het is van jullie samen en het gaat niet zomaar weg, ik vind een kindje gewoon een wondertje :o

Anoniem

Bon_Bon schreef:
Dat vind ik zo een domme opmerkingin sorry hoor, dus dan zou 90% van de mensen nu niet aan sex kunnen doen want ze willen geen kind.
(dit gaat even neit over jou TS!!)

Een vrouw heeft altijd de eind keuze, want als de vrouw per ongeluk zwanger raakt en de man wil het kind houden maar de vrouw niet, word het weggehaald, geen enkele vrouw die dan zegt ohh ja prima hoor ik ben wel ff 9 maanden zwanger poep het eruit en dan mag je het komen ophalen en het houden.
Waarom word er altijd zo negatief gedaan over de man in geval van ongewenste zwangerschap. :S
Tuurlijk is het voor de moeder niet leuk als zij abortus zou moeten ondergaan maar hey!! zij heeft een keuze. de man geen.

Vind je een abortus geen consequentie voor de vrouw?? Een abortus kan zowel lichamelijk als geestelijk heftige gevolgen hebben! Dus ja, OOK de vrouw moet de consequenties aanvaarden. Of dit nu in de vorm van een abortus of het uitdragen van een zwangerschap is.

En inderdaad. Als een man of vrouw de mogelijke gevolgen van seks niet wilt aanvaarden, dan maar geen seks. En anders moet je toch echt aanvaarden dat er een mogelijk is dat de anticonceptie zijn werk een keertje niet doet.

Dit is overigens precies wat de TS doet, de consequenties aanvaarden en haar keuze maken. Knap hoor!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-01-10 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 16:58

Ik heb nog geen afspraak gemaakt, het is vandaag pas zeker dat ik zwanger ben. Morgen maar is even kijken.

En eerst maar is kijken of me vriend het wil accepteren dat ik het wil houde..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:59

Heb je al geprobeerd er eens goed voor te gaan zitten met hem en er rustig over te praten?

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:59

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 17:01

Zijn opmerkingen zijn soms inderdaad nogal kwetsend, vind het ook niet leuk maar mischien is dat zijn manier..

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 17:03

Gister avond toen die hier was hebben we het er over gehad, hij ziet gewoon geen andere oplossing en probeerd het uit me hoofd te praten, dat ik geen leven meer heb en dikke buik krijg en dat me pa boos word enzo.. maar ja wat doe je eraan..

Vandaag door de telefoon kwamen we er ook weer op, maar hij blijft vast beraden en ik ook..

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:05

Kimmey schreef:
Hmm moeilijk inderdaad.

Dus omdat je het risico heb genomen moet je de consequenties maar aanvaarden?
Jongens we praten hier niet over een knaagdier!!!
Als je er financieel niet goed in staat en er nog andere dingen mee spelen waardoor het op het moment niet haalbaar is, dan laat je zo'n kindje toch niet komen? Leuk voor zo'n kindje om later te horen dat paps je eigenlijk helemaal niet wilde....
Vind dat jij er veelste makkelijk over praat :n

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:07

Jeetje dat is een lastig pakket zeg!

Máár ik moet wel zeggen dat ik het wel heel makkelijk vind van iedereen die roept: 'wat een gozer, die moet je dumpen'. Tuurlijk is die uitspraak over die zelfmoord niet oke, maar jezus wat krijg je op je hals als je 21 bent, je nog 2 jaar moet studeren, nog thuis bij je ouders woont en te horen krijgt dat je vriendin, die bij haar vader woont, maar daar helemaal geen band mee heeft, voor de tweede keer zwanger is en het deze keer heilig overtuigd wil houden?
Pff heeft er wel eens iemand aan die jongen gedacht om daar eens een gesprek mee aan te gaan, waar loopt hij tegenaan? Waar is hij bang voor? En bedenk dan eens bij jezelf of jij je daarin kan vinden. Luister eerst in ieder geval eens naar hem, in plaats van gewoon je zin door te drammen.

En ik kan me heel goed voorstellen dat je het nu stiekum allemaal wel heel leuk en spannend vindt, maar wat nu als je vader het niet accepteerd, je je vriend kwijtraakt en jij straks in je eentje 'heel leuk en spannend' voor een kind aan het zorgen bent? Pff sorry hoor, maar ik hoop dat jij heeel snel hulp gaat zoeken om alles op een rijtje te zetten als je dit kindje wilt laten komen! Je zult dan in heeel rap tempo even volwassen moeten worden! En dat klinkt nu misschien heel hard, maar ik hoop het alleen maar van harte voor dat kleine vruchtje wat zich nu nog lekker warm en veilig in jouw lichaam schuilhoudt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:07

doom schreef:
Dus omdat je het risico heb genomen moet je de consequenties maar aanvaarden?
Jongens we praten hier niet over een knaagdier!!!
Als je er financieel niet goed in staat en er nog andere dingen mee spelen waardoor het op het moment niet haalbaar is, dan laat je zo'n kindje toch niet komen? Leuk voor zo'n kindje om later te horen dat paps je eigenlijk helemaal niet wilde....
Vind dat jij er veelste makkelijk over praat :n

Doom, heb je mijn tweede bericht wel gelezen? Zo te horen niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:08

luffwinny schreef:
Gister avond toen die hier was hebben we het er over gehad, hij ziet gewoon geen andere oplossing en probeerd het uit me hoofd te praten, dat ik geen leven meer heb en dikke buik krijg en dat me pa boos word enzo.. maar ja wat doe je eraan..

Vandaag door de telefoon kwamen we er ook weer op, maar hij blijft vast beraden en ik ook..

Wat een nare situatie lijkt me dat..
Maar ik denk ook dat over de telefoon niet de beste methode is om het hier over te hebben. Misschien kan je met hem afspreken om het er eens persoonlijk over te hebben?

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 17:09

Ik heb best veel dingen meegemaakt en ben positief ingesteld, ik denk als het zover is dat ik veel steun van me familie kan verwachten (hebben ze altijd gedaan, al zullen ze het minder leuk nieuws vinden om te horen) Ook financiele steun is geen probleem, iedergeval niet zo 1,2,3. als je iets wilt en je gaat ervoor lukt het ookal is het niet altijd zonneschijn.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:11

jarrah schreef:
Jeetje dat is een lastig pakket zeg!

Máár ik moet wel zeggen dat ik het wel heel makkelijk vind van iedereen die roept: 'wat een gozer, die moet je dumpen'. Tuurlijk is die uitspraak over die zelfmoord niet oke, maar jezus wat krijg je op je hals als je 21 bent, je nog 2 jaar moet studeren, nog thuis bij je ouders woont en te horen krijgt dat je vriendin, die bij haar vader woont, maar daar helemaal geen band mee heeft, voor de tweede keer zwanger is en het deze keer heilig overtuigd wil houden?
Pff heeft er wel eens iemand aan die jongen gedacht om daar eens een gesprek mee aan te gaan, waar loopt hij tegenaan? Waar is hij bang voor? En bedenk dan eens bij jezelf of jij je daarin kan vinden. Luister eerst in ieder geval eens naar hem, in plaats van gewoon je zin door te drammen.

En ik kan me heel goed voorstellen dat je het nu stiekum allemaal wel heel leuk en spannend vindt, maar wat nu als je vader het niet accepteerd, je je vriend kwijtraakt en jij straks in je eentje 'heel leuk en spannend' voor een kind aan het zorgen bent? Pff sorry hoor, maar ik hoop dat jij heeel snel hulp gaat zoeken om alles op een rijtje te zetten als je dit kindje wilt laten komen! Je zult dan in heeel rap tempo even volwassen moeten worden! En dat klinkt nu misschien heel hard, maar ik hoop het alleen maar van harte voor dat kleine vruchtje wat zich nu nog lekker warm en veilig in jouw lichaam schuilhoudt!!

AMEN _/-\o_