Ik wil aan de pil maar mag niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:30

hyppolyte schreef:
Citaat:
Ik had er in het begin ook totaal geen last van, dat sloop erin. En ik kon het nergens aan relateren. eerst dacht ik mijn studie, dat ik door de stress niet zo veel zin had, maar toen was dat voorbij en het kwam maar niet terug terwijl ik wel graag wou. Mijn lichaam deed gewoon niet meer wat ik wou en dat was echt heel vervelend. Mijn vriend dacht dat het aan hem lag, maar ik wist dat dat het niet was. Nja na lang denken bleef alleen de pil over en toen ik gestopt was kwam met enkele weken en maanden m'n libido langzaam weer terug naar prima

Ik slik al 10 jaar de pil dus bij mij is er niks ingeslopen, hoewel het natuurlijk nog wel zou kunnen dat ik zonder pil nog vaker zin in seks heb, maar daar zou ik ook niet echt blij van worden!!!

het is natuurlijk ook niet gezegd dát je het krijgt hoor, bijwerkingen zijn niet universeel

Ayasha
Blogger

Re: Ik wil aan de pil maar mag niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:49

Ik heb ook minder zin sinds ik aan de pil ben en daar is over gesproken met mijn vriend en we zijn het er over eens dat ik gewoon de pil moet blijven pakken ondanks dat kleine nadeeltje gezien de andere optie is dat ik 7 dagen ongesteld ben (en geen klein beetje, redelijk hevig bloedverlies ;-) ) en nog eens verga van de pijn ook, rugpijn, buikpijn, ik voel me beroerd, misselijk, heb hoofdpijn... Nu heb ik enkel de 1e en de laatste dag van mijn ongesteldheid een licht krampachtig gevoel (nauwelijks pijn te noemen.) en dat is voor mij gewoon een signaaltje van mijn lichaam dat het zo ver is dus dat vind ik nog wel handig. Soms moet je kiezen tussen twee slechte.. (geen idee of nederlanders die "zegswijze" kennen.. :=) ;)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:51

bekende zegswijze hoor

maar minder zin of géén zin is wel een belangrijk verschil :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:56

Qimm: Ik had al niet zo'n hoog libido dus bij mij is dat "geen zin" geworden ;)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:58

ik ben toch maar voor de pijn gegaan, die is bij mij gelukkig veel minder dan jouw pijn, anders was de keus misschien minder gemakkelijk

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:01

Overigens leef ik niet met het vooruitzicht dat ik jaren en jaren de pil zal pakken. :) Dat doet er misschien ook al toe. :) Dat is ook de enige bijwerking die ik heb, krijg er verder geen hoofdpijn van, ben niet moe oid... Mijn lichaam doet, buiten dat ik geen zin meer heb in seks, nog alles wat ik wil zoals ik het wil. :) En eerlijk gezegd vind ik dat niet zo erg :o Mijn vriend kan er ook prima mee leven al kan ik me voorstellen dat niet elke vent dat kan. Bij ons is er sowieso een voorgeschiedenis waardoor het allemaal wat makkelijker gegaan is om te beslissen (kan eventueel via PB wel uitleggen maar niet hier) :) Dus ik kan best begrijpen dat dat "euvel" een reden kan zijn om er mee te stoppen hoor. :)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:13

Het doet er natuurlijk onder de streep ook niet toe wie waarom wat kiest. Iedereen moet dat gene doen wat het best bij haar past.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 09:06

Qimm schreef:
wij doen al 4 jaar met condoom en er nog steeds niemand zwanger :P Ik heb er wel vertrouwen in

Een meisje uit m'n oude klas deed dat een maand en bleek al snel zwanger te zijn.
Ze mocht niet aan de pil...

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 09:09

GamblersCup schreef:
Gewoon naar de huisarts gaan en het je voor laten schrijven.

Ik mocht ook niet aan de pil van mijn moeder (was 15) maar omdat ik om de 10 dagen ongesteld werd en dan 7 volle dagen, had ik daar dus echt genoeg van en ben ik op eigen houtje naar de dokter gegaan. Toen ze erachter kwam was ze razend maar dat was ze na 3 dagen ook weer vergeten.

Gewoon naar de DOk. gaan en die pil halen meid.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 17:17

Janine1990 schreef:
Qimm schreef:
wij doen al 4 jaar met condoom en er nog steeds niemand zwanger :P Ik heb er wel vertrouwen in

Een meisje uit m'n oude klas deed dat een maand en bleek al snel zwanger te zijn.
Ze mocht niet aan de pil...

sorry hoor, maar als je een condoom gewoon gebruikt zoals het moet kan er bijna niets verkeerd gaan. Dikke kans dat voor de condoom om was of nadat de condoom af was gewoon te onvoorzichtig is gedaan. Die dingen zijn letterlijk waterdicht of ze moeten scheuren (en dat heb ik nog nooit meegemaakt)

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 17:20

Ik was 10 dat ik aan de pil ging, een stuk jonger dan jij bent dus. Bij mij heeft het in ieder geval ontzettend geholpen :). En als het je moeder beter doet voelen: Je hebt ook pillen die geen anticonceptie zijn.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 17:25

Ik was 15 toen ik aan de pil ging. Ik had ook hele erge klachten van mijn menstruatie! Daarom ging ik aan de pil. En voor mijn klachten heeft hete cht geholpen! :j

Na een tijdje niet meer. (2 jaar) Ik werd toen ongesteld gewoon midden in mijn strip, en was dus wel 2/3 keer ongesteld per maand. Klachten werden ook weer erger. Ik kreeg toen een zwaardere pil, en deze werkt weer prima! Heb nog wel wat lichte klachten de 1e dag, en de dag ervoor, maar dat is alles ;)

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 17:33

Kan zeker wel vooral als je zulke klachten hebt. Aan de huisarts vragen wat hij/zij adviseert. Hou er wel rekening mee dat een pil niet geschikt is om jaren en jaren te blijven slikken dus dat het verstandig is om over een paar jaartjes een ander anti-conceptiemiddel te nemen. En hou jezelf goed in de gaten (pil zorgde bij mij voor een depressie, dan moet je ff wisselen van pil).

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 17:40

Ben na 17 jaar gebruik gestopt met de pil omdat ik me er niet meer fijn bij voelde. Jarenlang al die hormonen in je lijf kan ook niet goed zijn. Moet zeggen dat ik mijn man het verschil ook merkt. Hij wordt behoorlijk moe van mij als je begrijpt wat ik bedoel :P

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:51

Wat vervelend, TS :(:) Wel doorzetten hoor, laat je even goed voorlichten en eventueel doorlichten door een arts.
Blue_Eyes schreef:
Janine1990 schreef:
Ik zal thuis even het boekje opzoeken ;) Had ik bij mijn pilgesprek gekregen van de dokter. Ik vond het schrikbarend.
Dus ik kom vanavond of morgen hier even op terug. :)

Ik ben benieuwd, volgens mij is het namelijk onzin. Zie bijv. anticonceptiemethoden.nl - het condoom is niet het meest betrouwbare anticonceptiemiddel, maar in de praktijk blijkt dat 20-280 op de 1000 condoomgebruiksters toch zwanger worden. Dat ligt ergens tussen de 2 en 28%. Veel, maar verreweg geen 97%...

Inderdaad :j Die 97% is een broodje aap.

Janine1990 schreef:
De pil is geen oplossing voor de pijn, een lichte pil zal geen snars helpen.

Ik ben heel benieuwd waarom je dit denkt. Zoals gezegd: zelfs een lichte pil neemt al veel klachten weg. Zelf ben ik ook niet voor chemische & hormonale troep in het lijf, maar als je brakend voor de wc ligt met darmen die van slag zijn, bovenbenen die verkrampen en stekende rugpijnen is het de overweging wellicht waard ;)

Je actieve rol in dit topic kan ik, eerlijk gezegd, sowieso niet helemaal duiden. Je assumptie over de prikpil was ook al verkeerd... Licht eens toe?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:54

Janine1990 schreef:
De pil is geen oplossing voor de pijn, een lichte pil zal geen snars helpen.

Dat is het zéker wel...
Zonder de pil, kon ik elke maand gillend uit mn bed komen, één keer zo erg, dat mijn moeder met spoed met mij naar de gokter is gereden.
Deze heeft mij per direct de pil voorgeschreven..

en ja.. ik loop nu al jaren pijnvrij rond... slik de pil soms 3 maanden door en neem dan een stopweek.
dus 4x in het jaar ongesteld. Héérlijk!

Momenteel ben ik gestopt met de pil, en van mijn ongesteldheid af, ik ga nu bijhouden om de hoeveel weken ik een menstruatie heb, en ga proberen weer zonder de pil verder te leven.
Werkt dit niet : dan heb ik hier nog voor een jaar liggen, en begin ik er gewoon weer mee.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 22:04

Ja, ik zie het, je bent pas 15, maar kun je niet op eigen houtje naar je huisarts en het met hem (of nog liever haar) bespreken? De arts heeft beroepsgeheim en zal het dus zeker niet doorvertellen en laten we eerlijk zijn: Het is jouw lijf! Jouw moeder heeft die pijn niet, jij wel. Ibuprofen en Aleve zijn idd ook rotzooi. Laat je moeder eens echt uitleggen waarom ze er op tegen is? Mijn ervaring was dat de arts eerst een driefasenpil voorschreef. Die werkte heel heftig in bij mij en die mocht je in mijn tijd niet doorslikken. Volgens mijn HA zou ik mijn huidige pil 3 strips mogen doorslikken en dan móet er een stopweek plaatsvinden. Als je de pil slikt, worden de bloedingen minder heftig. In jouw schoenen zou Implanon ook wel een optie zijn? Dan zetten ze een staafje in je arm en heb je nergens meer omkijken naar. Verschillende kennissen in mijn kring zijn sindsdien ook niet meer ongesteld en het schijnt 'de' meest lage hormoondosering te zijn die er is.

Ergens snap ik je moeder niet. Ik heb zelf ook 2 dochters en als ik die zou zien verrekken van de pijn tijdens hun menstruatie, nou reken maar dat ik alles zou doen om ze de pijn te besparen. En dan zou ik me wel goed laten informeren door de artsen. Als moeder wil je je kind geen pijn zien lijden.

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 01:30

Ik mocht van mijn moeder ook nooit aan de pil, en ik was vaak ziek tijdens mijn menstruatie. Veel pijn en veel bloed. Daarnaast was ik altijd een wandelend emotioneel wrak.

Ik ben nu sinds een maand aan de pil en ik ben ook een maand 16. In ieder geval, ik snap nog steeds niet dat mijn moeder er zo'n big issue van maakte dat ik nog maar 15 was en toen ik 16 werd ik ineens wel aan de pil mocht.

Aan de andere kant, ik heb nu bijna 8 maanden een vriend en nou snappen mijn ouders ook wel dat we niet alleen handjes vast houden. Misschien wilde mijn moeder me wel niet eerder aan de pil omdat ze dacht dat de stap heel gemakkelijk gezet kon worden..?

Ik vind het tot nu toe echt zalig. De pijn is aanzienlijk verminderd en het bloedverlies ook. Ook heb ik de pil zodat mijn puistjes verminderen, ondanks dat daar nog niet zoveel resultaat te zien valt, merk ik het wel aan m'n huid.

Ik heb dit ook gewoon zelf geregeld met mijn dokter. Mijn mama is niet meegeweest, dus als het goed is kun jij ook gewoon op eigen houtje naar de dokter gaan en vertellen dat jij aan de pil wilt. Niemand die je dan nog tegenhoud hoor!

Blue_Eyes

Re: Ik wil aan de pil maar mag Piet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 21:00

TS, hoe is het ermee? Heb je het er nog eens met je moeder over gehad?

corientjuhh

Re: Ik wil aan de pil maar mag Piet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 21:02

Het gaat goed, met mijn moeder heb ik het nog niet over gehad
Ben wel naar de dokter geweest (vanwege me ribben) toen heb ik het er direct overgehad
Maar hij wist niet hoe het met de rekening zat

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 14:56

Hier eventjes een berichtje van mij
Lang geleden maar eindelijk heeft me moeder gezegd dat we na de dokter gaan
Hopen voor de pil
Me pijnstillers doen namelijk z'n werk helemaal niet meer
Heb vanochtend 2 aleve gehad, bij het middag eten 1
En zonet een ibu
Het helpt een beetje (ibu beter dan de aleve)
Maar ik heb er nog steeds onwijs last van

Nou 1 vraag als ik aan de pil mag
Wat is fijner een prikpil of een gewone
Voor mij denk ik de prik omdat ik vaak zulk soort dingen vergeet :)
Maar ik weet niet wat nou het beste is

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:08

Ik vroeg me ook wat af over bijwerkingen: Eerst heb ik 3 jaar de Diane (dus zware) pil geslikt, nu ben ik sinds een jaar overgestapt naar lichtere pil. Maar ik heb veel minder zin in seks en heb het idee dat het door het overstappen komt, toch lijkt me dat vreemd omdat ik nu juist minder hormonen binnen krijgt. Herkent iemand dit?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:08

Lotjaa93 er is een centraal topic over anticonceptiemiddelen, als je daar je vraag stelt heb je waarschijnlijk snel antwoord :)

TS: De prikpil bevat veel meer hormonen dan de gewone pil en heeft daardoor meer kans op bijwerkingen. Ik zou dus altijd beginnen met de gewone, mocht het daarmee echt niet lukken kun je altijd nog de prikpil overwegen!

kejen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:11

Yessy schreef:
Lotjaa93 er is een centraal topic over anticonceptiemiddelen, als je daar je vraag stelt heb je waarschijnlijk snel antwoord :)

TS: De prikpil bevat veel meer hormonen dan de gewone pil en heeft daardoor meer kans op bijwerkingen. Ik zou dus altijd beginnen met de gewone, mocht het daarmee echt niet lukken kun je altijd nog de prikpil overwegen!

de prikpil is niet echt voor jonge dames, en zeker niet als ze nog kinder wensen hebben!

ik heb vanafmmijn 12e de pil omdat ik te veel bloedde.. ik ben nu 17.
maar het helpt ook tegen de pijnen!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:16

De huisarts kan je vertellen welke pil voor jou het beste is. Het grote voordeel is ok nog dat je m lekker door kunt slikken als het nodig is! bijv. als je op kamp gaat ofzo!