Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elinaa

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:21

zie het word wel zo genoemd he?!! ik stond laatst bij de apotheek en noemde dat middel en zij kwam ook met iets tegen misselijkheid.

er was volgens haar wel iets waarvan ze de naam niet wist maar dat moet op recept

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:22

Ik heb 2x bijna een jaar gevoed. Vond het echt super.

De 2e moest even in het ziekenhuis blijven en daar gingen ze echt als een dolle bijvoeden. Ze ware helemaal verbaasd als ik weer bij d'r bedje stond, en ze verwachtten zowiezo niet dat ik 's nachts zou komen??? Uiteindelijk hoefde ze geen bijvoeding meer voordat ik besloot om suikerzakjes achter haar rompertje te doen als ze bij mij had gedronken (ze gingen steeds wegen hoeveel ze binnenkreeg)

Ik heb beide keren tot ze 9 mnd waren gekolfd. De eerste keer met een Avent elektrisch mormel en de 2e x met een Medela PISA, ideaal!!

Ik mis het nog wel eens, vond het altijd zo gezellig en ze deden het er zo goed op! (en doorslapen doen ze toch niet, bv of niet...)

De mijne dronken ook zo'n 150cc per keer, meer niet eigenlijk.

Oh ja, DE site voor borstvoedende mama's: http://www.borstvoedingsforum.nl

Als ik weer eens dacht van wat heb ik nou weer waren er minimaal 8 mama's die op dat moment hetzelfde hadden en er zitten veel deskundigen die je kunnen helpen!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:24

Ja, er is een neusspray die je kunt krijgen met oxytocine erin. Daar kun je je melkproductie wel mee vooruit helpen. Ik kan er even niet meer opkomen hoe dat heette.

Edit: hormoon aangepast

Edit 2: het spul heet Syntocinon
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 21-10-09 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:25

oxytocine neusspray vind ik net ergens.

ik lees ook wel eens op het borstvoedings forum :j

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:32

Oh ja, syntocinon, is niet voor je productie, maar voor je toeschietreflex! Ik heb het ook gebruikt, met die prutskolf van mij kwam er op het laatst niks meer uit, met die spray breng je het dan even op gang. Handig!

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:33

dat werkte dus wel goed? want ik wil die spray ook proberen maar durf het sowieso niet te vaak te gebruiken dan.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:35

Ja hoor, en het is een lichaamseigen stof volgens mij (schijnt ook vrij te komen bij orgasmes :D ) Mag je volgens mij wel vaker gebruiken. Maar als je even omhoog zit, gespannen bent ofzo en je moet kolven dan werkt het echt!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:38

Oxytocine, het knuffelhormoon :j Komt wel bij meer vrij ;)
Ik zou het verder niet precies weten waar het voor is, het het in het zh gekregen toen mijn oudste net geboren was, maar ik heb het niet gebruikt, vond ik geen fijn idee. Was ook niet nodig trouwens.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:01

?? Waarom zou je dat meteen krijgen? Ik kreeg een hele lading ijzerpillen mee trouwens, terwijl ik helemaal geen abnormaal bloedverlies had gehad???

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:02

Ja, waarom... ik was zo verbaasd dat ik het ook niet gevraagd heb. Heb het mee naar huis genomen, netjes dankjewel gezegd en vervolgens op het nachtkastje laten staan (en uiteindelijk naar de apotheek teruggebracht).

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:57

hoe vinden/vonden jullie mannen het dat jullie gingen borstvoeden? ik kan me voorstellen dat de man het ook wel heel fijn vindt om zijn kleine kindje te kunnen voeden...

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:00

Een man kan ook voeden... ff wat melk afkolven ;)

Hij vond het wel prima, hoefde hij geen nachtvoedingen te doen :+

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:17

hier net zo, al vind hij het nu minder worden dat merla ook steeds aan hem vraagt om te drinken :+

wat wel erg leuk is is dat teletubbie po bij haar drinkt, en pop natuurlijk ook :D

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:01

Ik heb ook de neusspray gehad. Ik heb hem eigenlijk meer gevraagd voor het geval dat, dat gaf me rust. Met kolven heb ik hem even gebruikt, maar ik kolf net zoveel met als zonder. En zo'n spray mag maar een maand open zijn. Na die maand had ik geen zin meer om er nog eentje te gaan halen (eigen bijdragem die wordt niet vergoed).

Mijn man vindt het helemaal geweldig dat ons ukkie zo goed groeit op mijn melk. Hij is erg trots op me :+:

Domperidon is inderdaad om je productie op te schroeven. Is eigenlijk een bijwerking van Domperidon ;)

Jeetje Dierfysio, knap dat je toch hebt doorgezet zeg! Respect!

Mijn uk drinkt 170 cc per keer :)

Ik gebruik het Via Systeem van Avent om mijn melk in te vriezen. Dat zijn potjes met deksels van 240 cc. Je kunt ze makkelijk steriliseren enzo.
De ijsblokzakjes wilde ik niet omdat als je de blokjes uitduwt je snel met je vingers aan de blokjes komt. En dat vond ik geen fijn idee om mee te geven naar het kinderdagverblijf. Dan moeten vreemden met de vingers aan mijn melk komen...Dus ik heb dit systeem gekozen :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:05

Ik bewaar de melk in zogenaamde liners. Die zijn eigenlijk om in melkflesjes te doen, maar werken echt geweldig om te bewaren. Ik heb ze via een vriendin uit canada. Je hebt niet voorgevormde (en die werken dus het beste) en voorgevormde (die werken dus niet).

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:35

Beetje eng als bijwerking van Domperidon, aangezien wiegendood ook een bijwerking lijkt te zijn van Domperidon... :\

Ik gebruikte overigens ook ijsblokzakjes om de melk te bewaren :j

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 17:10

Ik laat de melk in de nacht altijd "ontdooien" in de koelkast. In praktijk komt het erop neer dat het nog bijna ijs is, maar net zacht genoeg om het in een flesje te krijgen. Het flesje gaat weer mee naar het kdv, dus hoeft er daar niemand met de vingers aan te komen :)

Het avent systeem vond ik trouwens wel fijn in gebruik, maar veel te duur gezien de voorraad die ik nu in de vriezer heb liggen ;)

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:52

Ik ga dadelijk eerst nog zelf voeden op het kdv. Mijn werk ligt er maar een paar minuten vandaan en Milan pakt de fles niet zo goed.
Meer die daar last van hebben en wat doe je eraan?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:06

Er zijn speciale spenen voor (Tippee nogwat) en vaak schijnt het zo te zijn dat als mama er echt een hele dag niet is dat het dan ineens meevalt met de aversie ;-)

En soms kunnen ze ook best even wachten op mama schijnt, alhoewel een hele dag zonder voor zo'n kleintje ook geen doen is natuurlijk. Maar kijk je wel eens op www.borstvoedingsforum.nl? Als je even zoekt vindt je echt honderden tips! Of je kunt zelf een vraag stellen natuurlijk. Is trouwens net een soort Bokt maar dan voor voedende mama's heel leuk forum vond ik het.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 21:44

WowAmigo schreef:
Er zijn speciale spenen voor (Tippee nogwat) en vaak schijnt het zo te zijn dat als mama er echt een hele dag niet is dat het dan ineens meevalt met de aversie ;-)

En soms kunnen ze ook best even wachten op mama schijnt, alhoewel een hele dag zonder voor zo'n kleintje ook geen doen is natuurlijk. Maar kijk je wel eens op http://www.borstvoedingsforum.nl? Als je even zoekt vindt je echt honderden tips! Of je kunt zelf een vraag stellen natuurlijk. Is trouwens net een soort Bokt maar dan voor voedende mama's heel leuk forum vond ik het.

Tommy Tippee toch?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:03

Oh ja ik geloof het ook. Heb ze zelf overigens nooit gebruikt.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 22:06

Ik ook niet, Chiara heeft geloof ik een difraxflesje. Heb haar er naar 1,5 maand aan laten wennen en werkt prima :)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:23

Mijn moeder is heel erg positief over borstvoeding, ikzelf, mijn zus en mijn broertje van 6.5 hebben het allemaal gehad.

Ik vind borstvoeding geven iets heel moois, maar zal zelf nooit borstvoeding kunnen geven, aangezien ik gekozen heb voor een borstverkleining. Hier heb ik bewust voor gekozen, maar dus wel wetende dat als ik ooit kinderen krijg, het zo goed als zeker flessenkinderen worden...

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:24

benangelique schreef:
hoe vinden/vonden jullie mannen het dat jullie gingen borstvoeden? ik kan me voorstellen dat de man het ook wel heel fijn vindt om zijn kleine kindje te kunnen voeden...

Was toen alleenstaand (en nog trouwens), dus daar had ik totaal geen discussie over, héérlijk!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:25

Leonoor, ik las dat jij ook tepelpiercings hebt gehad. Wanneer heb jij ze eruit gehaald?