zwanger op 19jarige leeftijd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 11:52

Waventy schreef:
Charaz schreef:
Op medische noodzaak mag dit inderdaad tot 24 weken en ik denk dat het wel makkelijk is om mensen hier op af te keuren, die kindjes worden niet zomaar geaborteerd omdat het even niet uit kwam. De normale grens is 12 weken, even beter inlezen voor je een reactie plaatst...

Ja idd, zeg ook niet dat 24 weken normaal is, heb jij mij nergens horen zeggen. Zeg alleen dat het dan nog mag.. En kijk een was voor mensje er dan al bestaat. Ga maar eens kijken naar 13 weken, dan heb je ook een compleet mensje!
Maar goed ieder zijn keuze, de mijne zou het niet zijn omdat ik, wanneer er geen gegronde redenen voor zijn, abortus moord vindt en dus ook niet oke.

En ik vind het goed dat er hier in Nederland een keuze is, denk je eens in hoe het is om een kind te zijn van ouders die jou absoluut niet kunnen/willen verzorgen.[/quote]

Dit heeft toch niets met de keuze van de TS te maken. Wie zegt dat de TS haar kindje niet kan verzorgen?

En daarbij voor alle andere ongewenste/ongeplande zwangerschappen, mits de uitzondering (voor mij dan) daar gelaten. Er zijn ook andere wegen dan abortus.

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:16

Vanillia schreef:
Niks, tenzij je voor de rest van je leven wat meer wil doen dan achter de kassa zitten :)

Sandy; prima dat ze die keuze gemaakt heeft, maar dat verandert niks aan mijn mening.

Ik ga even heel erg off-topic, maar dat is dit topic toch al.. Wat een B*llsh*t dat je met een VMBO diploma alleen maar achter de kassa kunt gaan zitten. Ikzelf heb geen enkel diploma, en toch werk ik op HBO niveau, en heb ik een bovengemiddeld inkomen, zeker voor mijn leeftijd. Ik heb geen papieren gehaald omdat ik behoorlijk ziek ben geweest in de tijd dat ik naar school ging. Toen ik weer zo goed als beter was heb ik een baan gekregen, vrij simpel, als koerier op een busje. Binnen datzelfde bedrijf ben ik op de vrachtwagen komen te zitten, en van daaruit doorgegroeid als planner. Op dit moment ben ik hoofd planning en behoor tot het management team.

Zonder diploma's, niet eens een VMBO diploma.

Ik vind dat de scholing de keuze niet moet beïnvloeden of je wel of niet een kind houdt.

TS, ik wens je heel veel succes en geluk toe met je gezin, en jullie gaan het redden, dat weet ik zeker!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:20

Charaz schreef:
Op medische noodzaak mag dit inderdaad tot 24 weken en ik denk dat het wel makkelijk is om mensen hier op af te keuren, die kindjes worden niet zomaar geaborteerd omdat het even niet uit kwam. De normale grens is 12 weken, even beter inlezen voor je een reactie plaatst...

Ook niet waar.

Citaat:
In Nederland is abortus provocatus onder bepaalde voorwaarden toegestaan tot de foetus levensvatbaar is buiten het moederlichaam. Dit wordt door de Nederlandse overheid op basis van de huidige stand van de wetenschap geïnterpreteerd als een zwangerschapsduur van 24 weken gerekend vanaf de bevruchting. Volgens de overheid houden Nederlandse artsen veelal een veiligheidsmarge aan omdat ze er zeker van willen zijn binnen de termijn te blijven, waardoor in de praktijk veelal een termijn wordt aangehouden van 22 weken en enkele dagen na de bevruchting. De onderste grens van levensvatbaarheid daalt door de vooruitgang die geboekt wordt in de neonatologie. De twee jongste kinderen die als prematuren geboren werden zijn waarschijnlijk James Elgin Gill (geboren op 20 mei 1987 in Ottawa, Canada, na 21 weken en 5 dagen zwangerschap) en Amillia Taylor (geboren op 24 oktober 2006 in Miami, Florida, na 21 weken en 6 dagen zwangerschap). Beiden werden minder dan 20 weken na de bevruchting geboren en groeiden uit tot gezonde kinderen.

Er worden geen eisen gesteld aan de reden van de abortus. Als jij aangeeft dat je je geestelijk niet in staat voelt om een kind op te voeden, dan kun je tot 22 weken en een paar dagen in Nederland abortus laten plegen.

Pashon

Re: zwanger op 19jarige leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:56

bleu_eyes zou je mij de link willen geven van welke legale site je dit hebt?

dit is namelijk niet waar, tot 13 week mag iedereen legaal abortus doen, na deze termijn mag het enkel als de rechter of arts hier toestemming voor gegeven hebt, dit krijg je b.v. na een verkrachting of als het kindje een ziekte heeft.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:01

volgens mij wil TS helemaal geen abortus toch?
Ze is gewoon blij!
TS is je vriend voor 100% afgekeurt?
Je kunt toch met vier vingers wel iets doen?
Waar een wil is is een weg.....

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:12

Goedkope luiers kopen vind ik iets te makkelijk gezegt
wie weet kan de baby niet tege die goedkope luiers?
IK ben zelf ook 19 en ik heb nu ect geen trek in een baby. Ik kijk ook wellis naar het programma tiennermoeders kwam gister avond ook weer. Veel meiden overschatten het echt enorm. Die denken er niet aan dat je met een baby al gauw 24/7 bezig kan zijn. 1 kind kan niet van alleen liefde leven je hebt wel degelijk geld nodig om een baby op te voeden. Je moet Goed eten voor hem kunnen kopen luiers die hem goed zitten . En dan heb je ook nog de huil babies die je elke nacht wakker houden waar je er veel voor uit moet. Kom je eidelijk in slaap is het al weer 7 a 8 uur is de baby uitgeslapen wil het eten en aan de dag beginnen. Erg pittig voor een meid van 19 ;)
materieel zal een baby natuurlijk niet beseffen dat het minder heeft dan andere kindjes dat begint pas op de leeftijd van 4 a 5 maar ik vind als je moeder word dat het gewoon je plicht is te zorgen dat het kind goede producten krijgt !

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:30

Pashon schreef:
bleu_eyes zou je mij de link willen geven van welke legale site je dit hebt?

dit is namelijk niet waar, tot 13 week mag iedereen legaal abortus doen, na deze termijn mag het enkel als de rechter of arts hier toestemming voor gegeven hebt, dit krijg je b.v. na een verkrachting of als het kindje een ziekte heeft.

Ministerie van VWS Ik mag aannemen dat die weten hoe het zit ;) (PDF-bestand).
Rutgers stichting (PDF-bestand)
Postbus 51
NRC
RTL

Edit: zodat je niet helemaal die PDF (Min. VWS) hoeft te downloaden en doorzoeken, hier een quote:
Citaat:
Q.1. Hoe is zwangerschapsafbreking wettelijk geregeld in Nederland?

A.1. In Nederland kan een vrouw wanneer zij ongewenst zwanger is haar zwangerschap
laten beëindigen. Volgens het Wetboek van Strafrecht kan dit totdat ‘een vrucht die naar
redelijkerwijs verwacht mag worden in staat is buiten het moederlichaam in leven te
blijven’. De levensvatbaarheidsgrens is op basis van de huidige stand van de medische
wetenschap op 24 weken zwangerschap gesteld. In de praktijk wordt veelal een termijn
aangehouden van 21 weken en enkele dagen. Een reden hiervoor is dat artsen er zeker
van willen zijn dat zij binnen de termijn blijven. In gevallen waarin de noodsituatie van
de vrouw een medische oorzaak heeft, wordt de zwangerschap uiterlijk in de 24e week
afgebroken. De behandeling vindt plaats in klinieken en ziekenhuizen die een vergunning
hebben volgens de Wet Afbreking Zwangerschap (WAZ).

[...]

Q.4. Tot wanneer is het afbreken van een ongewenste zwangerschap toegestaan?

A.4. Abortus is slechts toegestaan totdat de vrucht buiten het moederlichaam levensvatbaar is.
De absolute grens daarvoor is gesteld op een zwangerschap van 24 weken. In de praktijk
gaat men uit van een grens van 21 weken en enkele dagen (zie Q.1). De
zwangerschapsduur wordt op geavanceerde wijze, door middel van echoscopie,
vastgesteld.
Een abortus tot 16 dagen overtijd noemt men een overtijdbehandeling. Deze behandeling
is, net als abortus in een later stadium, alleen toegestaan in een instelling met een
vergunning volgens de WAZ. In tegenstelling tot abortus in een later stadium hoeft bij
een overtijdbehandeling de vijf-dagen-termijn niet te worden aangehouden.

Geen enkele beperking aan die 21 weken en een paar dagen dus. Komt geen rechter aan te pas.
Duidelijk genoeg? ;)

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:45

shilady schreef:
Erg pittig voor een meid van 19 ;)

;) Denk dat een kind krijgen/opvoeden altijd pittig is, zeker wanneer het nu je eerste kindje is.. En waarom pittig voor een meid van 19? Ben er 25, maar denk dat ik dit ook erg pittig zal vinden. Met 19 ben je geen kind meer, het is was anders als je het hebt over een 16/17 jarige. Daarbij weet ik dat iedereen later/eerder volwassen wordt. maar een kind, dat ben je niet meer met 19. mijn mening.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:50

gefeliciteert met de zwangerschap heb niet heel de topic gelezen maar hoe oud is je vriend?
als hij 23 jaar is dan kan hij urgentie aanvragen
kan je via een makelaar niks huren? ( je hebt ook goedkope woningen )

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 15:37

Om eerlijk te zijn vond ik het wel heel pittig en denk ik dat ik het nu (21, 18 toen mijn zoontje geboren werd) makkelijker zou vinden ivm eigen huis etc.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 17:14

Over luiers gesproken, ik had toen ik heel klein was van die katoenen luiers om, die kon je makkelijk wassen en kreeg je ook geen exceem van. :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 17:22

xSaarSaar schreef:
Over luiers gesproken, ik had toen ik heel klein was van die katoenen luiers om, die kon je makkelijk wassen en kreeg je ook geen exceem van. :+

ik ook....dat heeft onze moeders waarschijnlijk duizenden euro's gescheelt....en we waren supersnel zindelijk!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 17:24

Die heb ik ook gebruikt bij mijn oudste (uit geldgebrek :+ ) maar die billen gingen echt wel kapot....
Meer dan met papieren luiers ;)

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 17:25

Oh okee, ik kreeg juist toen ik klein was jeuk van die andere luiers, daarom had ik katoenen luiers, maar dat zal ook wel weer verschillen per kind. :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 17:26

tis idd pittig op welke leeftijd ook. Maar als je bv daarbij ook nog je school werk of cursus wil doen?Zoals de TS. Dan vind ik dat nog iets pittiger.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 17:30

Shilady, er zijn miljoenen werkende moeders alleen al in Nederland....

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 17:42

shilady schreef:
tis idd pittig op welke leeftijd ook. Maar als je bv daarbij ook nog je school werk of cursus wil doen?Zoals de TS. Dan vind ik dat nog iets pittiger.

Dat doe ik nu dus, werk 20 uur, loop nog stage en ga 2 avonden in de week naar school. Maar als de TS ervoor wil gaan, waarom niet?

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 17:46

shilady schreef:

Ik ga naar school, 4 dagen in de week. Dadelijk 1 dag school 4 dagen stage en ik werk er nog onregelmatig wat weekende bij.

Niet veel moeders hebben de luxe om thuis te kunnen blijven...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 18:09

Ik zou het niet trekken

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 18:24

shilady schreef:
Ik zou het niet trekken

Dan is het denk ik eerder niet willen ;)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 18:27

Ik heb er ook nog een pony bij dan en die 3 dingen combineren gaat niet bij mij. werk pony baby. Als de baby paar keer per nacht wakker word en ik dan naar me werk moet volgende dag trek ik het echt niet. laat staan ook nog naar de pony gaan. Ben ook niet bereid de pony ervoor op te geven dusja voorlopig geen kind voor mij

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 18:29

Heel verstandig van je shilady... en ook goed dat je zo een eigen inzicht op je leven hebt dat je weet dat het nu gewoon niet past!

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 18:32

Heb niet het hele topic gelezen hoor maar
ik was ook zwanger op mijn 18de helaas heb ik een miskraam gehad na 6 maanden... ik vond het echt ontzettend erg .. ik woonde ook nog niet op mezelf.. Als ik eraan terug denk krijg ik gelijk weer tranen ik wou altijd zoo graag een kind.. maar nu zonder ben ik aan de andere kant toch weer blij ik kan nog lekker uitgaan en gek doen.. en mijn opleiiding afmaken en van mn jeugd genieten

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 21:51

shilady schreef:

Het is hoe dan ook pittig inderdaad. Hier 32 tot 36 uur werken, 24/7 telefonisch bereikbaar voor mijn werk, universitaire studie & een paard & huisdieren & eigen huishouden & in mijn eentje (alleenstaand) zorg over mijn zoontje. Mijn leventje is er alleen maar mooier op geworden, maar het is echt super druk! Maak meestal nachten van 3/4uur en dat al 11 maanden lang. Vreemd genoeg probleemloos, het geeft zoveel energie.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 22:18

Ik vraag me af hoe het nu met TS is?