Afval tips en mensen die meedoen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: Afval tips en mensen die meedoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 00:59

Mag ik me hier ook melden? :P

Ben vorig jaar van 111 kilo ( :o ) naar 88 kilo gegaan, mede omdat ik anders niet zwanger kon raken. Met 88/89 kilo raakte ik dus zwanger :D
In mijn zwangerschap ben ik een kilootje of 13/14 aangekomen ( had zelf meer verwacht ).
Na de bevalling was een gedeelte er al snel af maar door de borstvoeding ging ik veel meer eten omdat het veel van mijn lichaam vergde.
Nu ben ik wel een beetje aan het opletten want dieeten mag helaas niet maar ondanks dat ben ik toch alweer 3 kilootjes kwijt. Hoop toch weer richting een 8tje te gaan :P

Ben overigens 23 kilo afgevallen mbv Sonja ;)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 01:05

super zeg :D en natuurlijk mag je je melden :j
en ik vindt het al een hele prestatie :j

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 07:19

Jeetje, alweer op de 8 pagina's! Zo te zien zijn er redelijk wat bokkers die hun overtollige kilotjes kwijt willen raken..

Voor mij gisteren een klein persoonlijk drama. Na 5 jaar in mijn relatie gisteren beeindigd en woon ik weer tijdelijk bij mijn ouders... Groot voordeel daarvan is dat ik totaal geen eetlust heb :)

Dames, zet hem weer op vandaag!

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 08:13

Cyntje, goed zeg!

Wolken, balen en sterkte de komende tijd :(:)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 09:16

Wolken schreef:
Jeetje, alweer op de 8 pagina's! Zo te zien zijn er redelijk wat bokkers die hun overtollige kilotjes kwijt willen raken..

Voor mij gisteren een klein persoonlijk drama. Na 5 jaar in mijn relatie gisteren beeindigd en woon ik weer tijdelijk bij mijn ouders... Groot voordeel daarvan is dat ik totaal geen eetlust heb :)

Dames, zet hem weer op vandaag!

Jeetje meis wat rot voor je :(:) april 2008 ging mijn relatie uit, ik was er kapot van en ook ik at 2 weken haast niks.
Ik ben toen 12 kilo afgevallen... jammer genoeg is dit er op dit moment weer stilletjes bij geslopen.
Eet in ieder geval aankomende week/weken goed fruit en Vitamine C, dat zal je lichaam nodig hebben!!

Waarom is het uit gegaan? mijn PB-box staat altijd voor je open, weet precies hoe je je voelt!

:wave:

Goedemorge dames, mijn laaste werkdag zit er op voor deze week.. mijn moeder was goed ziek ( mexicaanse griep) ik heb dus deze hele week voor haar ingevallen met daarnaast nog mijn eigen werkuren.
Heb het voor de grap eens op geteld en werk deze week 59 uur!! en daarnaast nog naar mijn paard.
Jullie begrijpen natuurlijk al, ik ben kapot !!
Vanavond een 60-70 party!! van de tante van mijn vriend, moeten helemaal naar Bennekom dus dat is wel een flink stuk rijden.
Na het werk mijn paardje longeren dus mijn sport wordt vanavond dansen haha .
Na de kermis ga ik hier volledig aan de bak, maar dat betekend niet dat ik me nu nog niet overdag aan een goed ritme kan houden :j

Vandaar hier mijn schema :

O: 2 sneetjes brood met rosbief en een longdrink glas melk
T: pink lady
L: 2 sneetjes brood rosbief en een meuslireep.
T: pakje sultana's
A: vermoedelijk chicken tonight met een salade.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 10:10

Nog even voor wolken :o Dit is een super mooi gedichtje waar ik verschrikkelijk veel aan had!

­Ik ­laat ­het ­verleden ­achter ­me, ­
& maak een nieuwe start.
Vergeet ­­­m'n ­­­tranen ­­­& ­­­luister ­­­naar ­­­mijn ­­­hart ­
Soms gebeuren er van die dingen
Die je totaal niet verwacht
Die je hart soms breken
En je doen vergeten hoe je lacht
je zelf de grond in boren
je ­even ­niet ­meer ­weet ­hoe ­je ­verder ­moet
En toch zijn dat die dingen..
Die je sterker maken dan je al was

Op de een of andere manier maakt deze tekst je ff wat sterker!

EsBiancJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 12:28

Mooi gedichtje :j
Hopelijk voel je je snel weer wat beter Wolken :(:)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 12:33

hee esbianc !! kom op met je schema haha

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 12:40

Ik doe ook mee..

Ik wil toch minimaal 10 kilo kwijt, ik eet nu een stuk minder koolhydraten, geen chocola, chips enzo meer als tussendoortje..
Wel van die japanse mix, rijst dus dat is wel ok, 's ochtends nu maar aan de kellogs special k....

Ben 07-07-09 geopereerd dus mag ff niet sporten...

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 13:09

Mijn schema voor vandaag!

O: 2 bruine boterhammen met kipfilet en 1 glas melk en 1 glas water
T: kiwi
L: 2 bruine boterhammen. 1 met hagelslag :o en 1 met kipfilet. en 2 glazen optimel.
T: -
A: waarschijnlijk gekookte aardappelen met prei a la creme en karbonade.

En qua beweging ga ik straks een stuk fietsen naar de skatebaan, skaten en weer terug! :D

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 13:14

Ik ben op me werk en 2 pauzes gehad en ik heb nu al in de 45 min. Pauze 1 liter water op.. Ookal heb ik geen dorst drink ik toch := helpt ook tegen de honger

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 13:31

EsBianc schreef:
Stofzuigen schijnt ook heel goed te zijn

nou haha, heb net mijn huis van boven naar beneden gedaan, en moet zeggen dat het zweet haast op me rug staat haha..

gister een dik uur over het strand gewandeld, een half uur gefietst, en wezen stappen, dus dat is een goed begin (alleen die wijntjes schijn je ook weer beter niet te kunnen drinken :o )
straks een rondje fietsen weer..

Ik ben trouwens 23 (volgende week 24) heet Sylvia, en ben ongeveer 1,63, hoeveel ik nu precies weeg weet ik niet, straks ff een weegschaal aanschaffen, maar het is zeker 20 kilo teveel nog, minimaal :o :o :o :o

Cyntje schreef:
Ben overigens 23 kilo afgevallen mbv Sonja

zo maar das netjes zeg, ga er maandag ook aan beginnen, ben benieuwd..
is dat goed vol te houden? heb echt nog nooit een dieet gevolgd, hoop dat ik dit wel volhoud

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 13:37

Ja water is idd goed vullend :j ik ga wederom weer ff plassen en daarna aan mijn lunch beginnen }>

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 14:08

Water vult bij mij dus absoluut niet! Ik kan er zó anderhalve liter van wegdrinken (fles spa ofzo) en dan nog trek/honger hebben. Helaas... maar goed, ik ben ook een van die uitzonderingen die zelfs als ze ziek is nog alles wegvreet geloof ik :)) Ik heb nooit van die periodes waarin ik minder eet, ook niet in de zomer als het heet is, of als ik liefdesverdriet heb, of als ik kotsmisselijk ben...

keetie_bijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 14:18

Ik ben op 16 augustus begonnen met calorieën tellen. En hou een maximum aan van 1500 per dag.
Ik werk in een bakkerij waar ik veel loop, en 3 avonden per week (meestal, soms meer, soms minder) ga ik paardrijden. Verder sport ik er niet bij. Van de winter ga ik beginnen met hardlopen. Maar mijn loopband staat op de zolder, waar het nu gewoon te warm is.
En sinds 16 augustus is er nu 6,2 kg af. Op een hele simpele manier, en ik hoef eigenlijk niets te laten.
Hiervoor heb ik het Cambridge dieet gedaan, dat ging veel sneller (toen was er 20 kg af in een half jaar) maar dat vind ik nu eigenlijk te streng. En heb ook een poosje Be-in-Shape gedaan (ook shakes). Maar calorieën tellen gaat veel beter nu, en is stukken makkelijker.
Mijn streefgewicht is 80 kg, en heb er nog net iets meer als 10 te gaan. En langzaam aan kom ik steeds dichter in de buurt.
2 Jaar terug toen ik begon met Cambridge woog ik er 113 dus ben al van een eind gekomen.
Die laatste 10 gaan er ook zeker af.
Afbeelding

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 14:32

keetie_bijl schreef:
Ik ben op 16 augustus begonnen met calorieën tellen. En hou een maximum aan van 1500 per dag.
Ik werk in een bakkerij waar ik veel loop, en 3 avonden per week (meestal, soms meer, soms minder) ga ik paardrijden. Verder sport ik er niet bij. Van de winter ga ik beginnen met hardlopen. Maar mijn loopband staat op de zolder, waar het nu gewoon te warm is.
En sinds 16 augustus is er nu 6,2 kg af. Op een hele simpele manier, en ik hoef eigenlijk niets te laten.
Hiervoor heb ik het Cambridge dieet gedaan, dat ging veel sneller (toen was er 20 kg af in een half jaar) maar dat vind ik nu eigenlijk te streng. En heb ook een poosje Be-in-Shape gedaan (ook shakes). Maar calorieën tellen gaat veel beter nu, en is stukken makkelijker.
Mijn streefgewicht is 80 kg, en heb er nog net iets meer als 10 te gaan. En langzaam aan kom ik steeds dichter in de buurt.
2 Jaar terug toen ik begon met Cambridge woog ik er 113 dus ben al van een eind gekomen.
Die laatste 10 gaan er ook zeker af.
Afbeelding

jeetje wat goed !! ik wilde dat ik jou motivatie had :D

EsBiancJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 14:59

Sonja Bakker zou ik niet doen. Gaat wel snel. Maar is een crash dieet, dus niet voor altijd vol te houden. Ik heb het ook gedaan, was 10 kilo afgevallen en nu uiteindelijk weer bijna 20 (ja heel erg) erbij. Misschien dat het voor sommigen wel werkt, maar voor mij iig niet.

@ Doom: Ik heb niet echt een schema opgesteld, kijk gewoon per maaltijd wat ik pak.

Ik heb om 10 uur een bakje yoghurt en een rijstwafel met kaas en een glas chocolademelk (halfvol) gehad. (waarna ik echt vol zat)

En zometeen pak ik 2 beschuiten (denk ik)

En dan pak ik een laat avondeten omdat ik op stap ga, en anders krijg ik honger. Waarschijnlijk soep met brood en salade. En een bakje magere yoghurt.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 15:02

Hou je het daarop vol? Dat is volgens mij net zo weinig als Sonja Bakker, misschien nog minder!

Mijn eten voor vandaag ziet er zo uit:
O+L: (laat opgestaan: 2 boterhammen, 1 met kaas en 1 met kalkoenfilet
T: druiven, banaan, waterijsje
A: gebakken aardappeltjes met ui en een filetlapje

EsBiancJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 15:07

Is niet elke dag zo hoor, doordeweeks eet ik bijv in de ochtend 2 boterhammen, smiddags 4 boterhammen en avondeten (al moet ik even kijken of ik wat meer kan varieren).

Maar ik heb nu gewoon nog geen honger, dus vandaar maar 2 beschuiten.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 16:12

Ah op die manier. Ik wou dat ik zulke dagen had, heb altijd trek/honger :D
Probeer mezelf wel altijd in te houden en dat lukt ook best, maar het is soms wel vervelend.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 16:58

ik heb ook altijd trek, vooral na het avondeten als ik voor de tv zit... kost me echt heel veel moeite om dan niet wat lekkers te pakken...

net een weegschaal gekocht, en ben er echt van geschrokken, goeie motivatie om er echt wat aan te gaan doen...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:38

Er lopen op bokt al diverse dieettopics,
om die reden hier een slotje.