ervaringen abortus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 16:27

.
Laatst bijgewerkt door Ilona__ op 23-04-23 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 16:42

Wij hebben op school ooit een film/documentaire gezien over abortus.
Je hoefde niet te kijken, je mocht ook weg.
Ik ben wel blijven kijken, met veel moeite uiteindelijk en veel mensen liepen huilend weg.
Ik moet ook zeggen, het was vreselijk om te zien!
Ze maakten een echo terwijl de gingen aborteren, het kindje "zwom" nog een soort van weg voor die zuiger en toen alleen het hoofdje nog over was, werd deze "gekraakt" met een tang.. ;( en vervolgens was alles eruit gezogen..

Deze documentaire heette "De stille kreet"..

Wat sloeg op het mondje van het kindje, je zag dat het z'n mondje open had en weg probeerde te komen. Alsof het aan het gillen was.
Echt heel bizar was het.
ik snap ook nog steeds niet waarom de leraren dat aan ons wilden laten zien. Ookal wist ik dat ik niet hoefde te kijken, ik zat aan m'n stoel genageld..
Die beelden, ik vergeet het nooit meer :n

Alet74

Re: ervaringen abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:11

Het komt bijna over als een anti-abortusles als je zo'n video laat zien. Vind ik eigenlijk niet helemaal fair. Want normaal gesproken kun je ervan uitgaan dat je, als je een abortus laat doen, dat dat heel ingrijpend is en dat dat er vast niet prettig uitziet. Maar of dat nu doorslaggevend in je beslissing moet zijn, dat vraag ik me ernstig af (ik vind eigenlijk van niet).

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:14

Alet74 schreef:
Het komt bijna over als een anti-abortusles als je zo'n video laat zien. Vind ik eigenlijk niet helemaal fair. Want normaal gesproken kun je ervan uitgaan dat je, als je een abortus laat doen, dat dat heel ingrijpend is en dat dat er vast niet prettig uitziet. Maar of dat nu doorslaggevend in je beslissing moet zijn, dat vraag ik me ernstig af (ik vind eigenlijk van niet).

Maar misschien wel doorslaggevend om het een tweede keer te laten gebeuren. Of dus eigenlijk dat het geen tweede keer gebeurt. Inderdaad, tenzij je bv medisch geen keus hebt.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:20

Aah heb de documentaire op Youtube gezien van de Stille Kreet. Echt zielig, wist niet dat dit zo ging!
Je ziet hem echt proberen te vluchten voor de zuiger. |( Als ik dit zo zie wil ik echt noóit een abortus
plegen! |(

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:31

xkimmx schreef:
Aah heb de documentaire op Youtube gezien van de Stille Kreet. Echt zielig, wist niet dat dit zo ging!
Je ziet hem echt proberen te vluchten voor de zuiger. |( Als ik dit zo zie wil ik echt noóit een abortus
plegen! |(

Denk niet dat mensen met een gezond verstand er ook van te voren voor kiezen.

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:34

Staat het echt op youtube joh?!
Jeetje...

Nou ik hoef het geen tweede keer te zien in elk geval.

Of het mijn mening heeft aangetast? Tja.. ik ben blij dt ik nog niet voor de keuze heb hoeven staan.
Mocht ik nu zwanger raken en is het gezond dan wil ik het houden, maar wel in goed overleg zeker ook met mijn vriend..
Maar ik zal er alles aan doen om nog niet zwanger te raken, ik wil een kindje wel iets te bieden hebben!
Om mij heen zijn de laatste tijd veel meiden zwanger geraakt op jongere leeftijd, hup snel een huisje, overal je meubels vandaan plukken, en je uit de naad werken, en veel van de relaties zijn al stuk gelopen.
Als ik dat dan zie hoop ik dat het mij niet overkomt nu..

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:38

Ik zou zelf nooit voor een abortus gaan.(behalve in verkrachting of medische redenen) Ik zou het niet kunnen. Maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen het wel doen. Maar ik vind het wel schandalig als je bewust onveilig vrijt. Dus geen pil o.i.d gebruikt en als je dan zwanger word om het maar weg te halen.
Ik heb zelf bij 7 weken al het hartje zien kloppen en dat is het gewoon al een levend mensje ik zou dat niet weg kunnen laten halen

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:41

Na een verkrachting kun je ook om een morning after pil vragen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:44

Alet74 schreef:

Het zorgt wel voor een stukje bewustwording, wat helemaal geen gek idee is, want alleen al in dit topic zitten er (volwassen) meiden die niet precies weten hoe het in zijn werk gaat. Lijkt mij dat jongere mensen dat helemaal nog niet beseffen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 18:05

Die film zal wel gedraaid worden om jonge mensen te laten nadenken over sex. Wat kunnen de gevolgen zijn als het onveilig gebeurd. Als mensen onder de indruk zijn, denken ze er minder licht over en zullen ze waarschijnlijk bewuster met sex omgaan.

Ik hoop zelf nooit de beslissing te hoeven maken. Enerzijds heb ik niks met kinderen, zie mezelf ook totaal niet als moeder. Van de andere kant beslis je wel voor iets wat een levend wezentje kan worden. Ik ben niet tegen abortus, maar ik heb er toch wel moeite mee als mensen er licht overdenken en onveilige sex hebben. Maar dan nog is het hun keuze.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:11

Ik vind het wel goed dat ze zo een film laten zien. Sommige mensen denken er toch echt te licht over en verromantiseren het hele gebeuren alsof het niets is. :n

En mensen die roepen dat het allemaal wel mee valt.. Sorry daar kan ik niet bij.

Dus ja laat die mensen op school maar die film zien. Denk dat er dan een hoop minder abrotussen zijn. Gewoon weg om het feit dan bijna niemand ECHT weet hoe het in zijn werk gaat.

Even een vraag voor de mensen die ooit een abortus hebben laten uitvoeren.. Heb je er ooit spijt van gehad? Heeft het lichamelijk effect gehad? Zou je het nog een keer laten uitvoeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:12

Moderatoropmerking:
Dames, dit topic is niet bedoeld om de discussie te voeren of een abortus moord is of niet. Dit topic is bedoeld om ervaringen te delen over abortus, of het impact heeft gehad of niet. Een discussie is hier dan ook niet op zijn plaats.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:48

we dwalen weer af, sorry.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:07

ArlandoO schreef:

Ik was wel erg benieuwd hoe zoiets nou ging, dus ik heb het even opgezocht op Youtube.
Wat ziet dat er naar uit zeg, mensen die er makkelijk over denken.. Zeker een aanrader om te bekijken. :\

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 13:10

Ik heb het net ook bekeken. Absoluut een aanrader om te kijken, niet omdat het nou zo'n prachtig filmpje is, maar omdat het de realiteit van de abortus is..

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:39

Maar waarom vinden jullie het dan een aanrader? Wat voor doel dient zo'n filmpje? Zijn er mensen die na het zien van dit filmpje besloten hebben om geen abortus te laten doen of heeft zoiets geen invloed op je beslissing?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:40

Ik denk dat het vooral bewustwording is. Ik denk dat mensen nu nog een keer extra goed nadenken over veilige sex, zodat je de beslissing hopelijk niet hoeft te maken.

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:46

Ik vond het vooral erg interessant om te zien hoe zo'n abortus in zn werk gaat. Mocht ik zwanger worden, en voor de keuze komen te staan zal het filmpje mij niet beinvloeden. Voor ik dit filmpje zag zou ik al niet zomaar een abortus laten plegen, zie mijn eerdere post.. ;)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:57

Heb in het vorige topic ook al gereageerd (heb dus een abortus ondergaan) maar sommige reacties gingen me daar toch wat te ver. Ook al sta ik nog steeds voor 100% achter mijn keuze kan het me nog steeds raken als mensen mij een moordernaar noemen of wat dan ook in die richting.

Ik heb het er ongelofelijk zwaar mee gehad, had van tevoren nooit verwacht dat het emotioneel gezien zo zwaar zou zijn. Even voor de duidelijkheid: Mijn toenmalige vriend en ik hebben het double dutch gedaan (condoom + pil) Condoom was blijkbaar gescheurd maar dit hebben we niet doorgehad. En helaas bleek ook de pil niet voldoende voorbehoedsmiddel te zijn..

Ik heb enorm lopen twijfelen over wat ik in vredesnaam moest doen. Ik moest de keuze alleen maken want mijn vriend had het toen uitgemaakt voor een meisje met wie hij was vreemdgegaan. Het interesseerde hem geen reet dat ik zwanger was van hem.

Na heel veel denk en huilwerk heb ik besloten het kind weg te laten halen. Waarom? Ik was emotioneel gezien een wrak.. was al een tijdje depressief, had een zelfmoordpoging gedaan, aan de medicijnen.. het ging dus niet zo lekker. Ten tweede was ik nog maar 17, zat op de middelbare school, had een bijbaantje waarvan ik absoluut geen kind van kon onderhouden. Kortom, in mijn ogen had ik het kind niets te bieden.

Na de abortus heb me zo schuldig gevoeld, mezelf gehaat en vervloekt.. maar ik denk dat dat erbij hoort. Voor de mensen die het niet zelf hebben meegemaakt is het denk ik erg moeilijk te bevatten en ik kan ook eigenlijk niet zo goed uitleggen hoe ik me achteraf voelde..

Ik ben in ieder geval weer opgekrabbelt en ik heb de goede keuze gemaakt. Voor mezelf en voor het kind.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:16

mistery schreef:
Heb in het vorige topic ook al gereageerd (heb dus een abortus ondergaan) maar sommige reacties gingen me daar toch wat te ver. Ook al sta ik nog steeds voor 100% achter mijn keuze kan het me nog steeds raken als mensen mij een moordernaar noemen of wat dan ook in die richting.

Ik heb het er ongelofelijk zwaar mee gehad, had van tevoren nooit verwacht dat het emotioneel gezien zo zwaar zou zijn. Even voor de duidelijkheid: Mijn toenmalige vriend en ik hebben het double dutch gedaan (condoom + pil) Condoom was blijkbaar gescheurd maar dit hebben we niet doorgehad. En helaas bleek ook de pil niet voldoende voorbehoedsmiddel te zijn..

Ik heb enorm lopen twijfelen over wat ik in vredesnaam moest doen. Ik moest de keuze alleen maken want mijn vriend had het toen uitgemaakt voor een meisje met wie hij was vreemdgegaan. Het interesseerde hem geen reet dat ik zwanger was van hem.

Na heel veel denk en huilwerk heb ik besloten het kind weg te laten halen. Waarom? Ik was emotioneel gezien een wrak.. was al een tijdje depressief, had een zelfmoordpoging gedaan, aan de medicijnen.. het ging dus niet zo lekker. Ten tweede was ik nog maar 17, zat op de middelbare school, had een bijbaantje waarvan ik absoluut geen kind van kon onderhouden. Kortom, in mijn ogen had ik het kind niets te bieden.

Na de abortus heb me zo schuldig gevoeld, mezelf gehaat en vervloekt.. maar ik denk dat dat erbij hoort. Voor de mensen die het niet zelf hebben meegemaakt is het denk ik erg moeilijk te bevatten en ik kan ook eigenlijk niet zo goed uitleggen hoe ik me achteraf voelde..

Ik ben in ieder geval weer opgekrabbelt en ik heb de goede keuze gemaakt. Voor mezelf en voor het kind.

Meid, voel je je er niet te schuldig over! Ik snap je keuze helemaal, al moet het ongelooflijk zwaar zijn zo'n keuze te maken! Je hebt ten eerste alles er aan gedaan om niet zwanger te raken, wat toch gebeurt is. Je hebt er duidelijk erg goed over na gedacht en daarnaast stond je er ook alleen voor. Ik snap dat je, als je 17 bent en worstelt met jezelf, dat je beseft dat je een kindje nog geen veilige en fijne thuissituatie kan bieden. In zekere zin kies je dan ook een beetje voor het welzijn van het kindje. Klinkt misschien raar, maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel.

Voor dit soort situaties vind ik zeker dat er abortus mogelijk moet zijn. Maar ik ben het er ook mee eens dat er best meer voorlichting mag zijn over abortus. Niet om mensen die ongewenst zwanger zijn van gedachten te veranderen. Maar om er bewust van te worden dat het een moeilijke zware keuze is en dus bewust om te gaan met anticonceptie. En dan nog kan het mis gaan natuurlijk .... Maar helaas zijn er nog te veel mensen zo naief dat ze denken dat één keertje zonder bescherming geen kwaad kan. En het is erg belangrijk om die mensen bewuster te maken dat het dan wel degelijk 'raak' kan zijn.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:23

Peelie schreef:
_Veronique_ schreef:
Mijn broer en zijn vriendin krijgen ook een kindje. Zij was aan de pil, mijn broer ontvruchtbaar van de chemokuur een paar jaar terug..maar toch zwanger. Bewijst maar weer dat voorbehoedsmiddelen niet 100% werken. Zij houden het kindje overigens wel.

hoe kan zij zwanger zijn als hij onvruchtbaar is? miss een raare vraag...

Sorry late reactie. Hij bleek dus op vreemde wijze toch weer vruchtbaar te zijn..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:41

ok, bijzonder... en hij is nu nogsteeds gewoon vruchtbar?

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:19

Poeltje schreef:
ArlandoO schreef:

Ik was wel erg benieuwd hoe zoiets nou ging, dus ik heb het even opgezocht op Youtube.
Wat ziet dat er naar uit zeg, mensen die er makkelijk over denken.. Zeker een aanrader om te bekijken. :\

SJongejonge zeg ik was nieuwsgierig dus heb even gekeken.
Ik zie gewoon iets wat net zo goed een sneeustorm in een nacht in alaska kan zijn wat SAAI!
EN dan die ondertiteling erbij De zuiger onderweg naar het kindje dat hem zal verslinden en verscheuren.
Het moodrwapen van de aborteur.
Hihi
Nee echt ik zie het probleem niet.
EN ook niet wat er nou zo erg is.
Gewoon een sneeuwstorm als je tv op een niet bestaande zender zet zie je hetzelfde.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:20

Stel dat ik nu zwanger zou zijn, dan zou ik het kind zeker houden.
We hebben al geruime tijd een relatie en wonen ook al een aantal jaren samen.
Verder heeft hij een inkomen en heb ik een vast contract en iig een afgerond MBO.
Wij zouden het kind dan iig een stabiele leefomgeving kunnen bieden, en daar onze werkzaamheden op aan kunnen passen.

Helaas in de nabijheid wel gemerkt dat er mensen zijn die een abortus hebben ondergaan en daarna nooit meer gelukt is om in verwachting te raken.
Nee, ik pas ervoor.

Wellicht dat het anders was geweest als ik 16 was geweest...