Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Alet74 schreef:Het komt bijna over als een anti-abortusles als je zo'n video laat zien. Vind ik eigenlijk niet helemaal fair. Want normaal gesproken kun je ervan uitgaan dat je, als je een abortus laat doen, dat dat heel ingrijpend is en dat dat er vast niet prettig uitziet. Maar of dat nu doorslaggevend in je beslissing moet zijn, dat vraag ik me ernstig af (ik vind eigenlijk van niet).
xkimmx schreef:Aah heb de documentaire op Youtube gezien van de Stille Kreet. Echt zielig, wist niet dat dit zo ging!
Je ziet hem echt proberen te vluchten voor de zuiger.Als ik dit zo zie wil ik echt noóit een abortus
plegen!
Alet74 schreef:Het komt bijna over als een anti-abortusles als je zo'n video laat zien. Vind ik eigenlijk niet helemaal fair. Want normaal gesproken kun je ervan uitgaan dat je, als je een abortus laat doen, dat dat heel ingrijpend is en dat dat er vast niet prettig uitziet. Maar of dat nu doorslaggevend in je beslissing moet zijn, dat vraag ik me ernstig af (ik vind eigenlijk van niet).
mistery schreef:Heb in het vorige topic ook al gereageerd (heb dus een abortus ondergaan) maar sommige reacties gingen me daar toch wat te ver. Ook al sta ik nog steeds voor 100% achter mijn keuze kan het me nog steeds raken als mensen mij een moordernaar noemen of wat dan ook in die richting.
Ik heb het er ongelofelijk zwaar mee gehad, had van tevoren nooit verwacht dat het emotioneel gezien zo zwaar zou zijn. Even voor de duidelijkheid: Mijn toenmalige vriend en ik hebben het double dutch gedaan (condoom + pil) Condoom was blijkbaar gescheurd maar dit hebben we niet doorgehad. En helaas bleek ook de pil niet voldoende voorbehoedsmiddel te zijn..
Ik heb enorm lopen twijfelen over wat ik in vredesnaam moest doen. Ik moest de keuze alleen maken want mijn vriend had het toen uitgemaakt voor een meisje met wie hij was vreemdgegaan. Het interesseerde hem geen reet dat ik zwanger was van hem.
Na heel veel denk en huilwerk heb ik besloten het kind weg te laten halen. Waarom? Ik was emotioneel gezien een wrak.. was al een tijdje depressief, had een zelfmoordpoging gedaan, aan de medicijnen.. het ging dus niet zo lekker. Ten tweede was ik nog maar 17, zat op de middelbare school, had een bijbaantje waarvan ik absoluut geen kind van kon onderhouden. Kortom, in mijn ogen had ik het kind niets te bieden.
Na de abortus heb me zo schuldig gevoeld, mezelf gehaat en vervloekt.. maar ik denk dat dat erbij hoort. Voor de mensen die het niet zelf hebben meegemaakt is het denk ik erg moeilijk te bevatten en ik kan ook eigenlijk niet zo goed uitleggen hoe ik me achteraf voelde..
Ik ben in ieder geval weer opgekrabbelt en ik heb de goede keuze gemaakt. Voor mezelf en voor het kind.
Peelie schreef:_Veronique_ schreef:Mijn broer en zijn vriendin krijgen ook een kindje. Zij was aan de pil, mijn broer ontvruchtbaar van de chemokuur een paar jaar terug..maar toch zwanger. Bewijst maar weer dat voorbehoedsmiddelen niet 100% werken. Zij houden het kindje overigens wel.
hoe kan zij zwanger zijn als hij onvruchtbaar is? miss een raare vraag...
Poeltje schreef:ArlandoO schreef:Deze documentaire heette "De stille kreet"..
Ik was wel erg benieuwd hoe zoiets nou ging, dus ik heb het even opgezocht op Youtube.
Wat ziet dat er naar uit zeg, mensen die er makkelijk over denken.. Zeker een aanrader om te bekijken.