Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 08:35

Hoe was jullie dag Pilipa en Angela?
(En natuurlijk CIV, maar jou heb ik gisteren nog even gesproken)

Hier gaat het niet zo lekker. Zie er vreselijk tegenop om zo naar de groep te gaan. Maar zal toch moeten. Heb nu geen tijd om het hele verhaal te vertellen, maar whish me luck. Zit zelfs alweer twee nachten aan de slaappillen omdat ik er zo tegenop zie |(

Pollewoppy

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 12:40

Heb het achter de rug. Het was echt vreselijk. Ik heb anderhalf uur alleen maar zitten huilen. Ik heb nu de energie niet om het verder uit te leggen sorry. Voel me echt zwaar klote..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:15

Jeetje PW... Wat is er gebeurd meid?!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:17

PW, je mag hier altijd je hart luchten. Wij zijn er voor je, dat weet je. :(:) Ik vind het heel knap van je dat je ondanks je spanningen toch naar de groep bent gegaan!!!!!!!!!!

Hier een dipje, inclusief mexicaanse griep .. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:22

Jeetje Petulan, dat is niet niks.. En nu? Hoe voel je je verder?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:00

Ja ben wat gestresst, vraag me niet hoe het komt. Heb wat oefeningen gedaan maar omdat ik het erg benauwd heb komt daar ook niks van. Dadelijk maar even een uurtje slapen denk ik :) Baal gewoon dat ik niet naar mn (nieuwe!) stageadres kon, en ik ook niet in staat ben om thuis wat te doen, of wat voor school.

Dokter wilde dat ik morgen (ondanks 'de' griep) contact op nam, hij verdenkt ook een longontsteking, maar dat laten we nog even voor wat het is want ik vind dit al genoeg ellende.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:26

Angela, hoe is het het met jou? Was het mennen leuk?

PW, :(:) wat vervelend dat het zo tegen is gevallen, hoopte voor je dat het ondanks je spanningen mee zou zijn gevallen :(:)

Petulan, :(:) Dat is ook niet zo mooi, ziek maar goed uit. Vervelend van je stage maar ik vermoed dat er wel begrip voor was, dit is onmacht. Succes morgen bij de dokter, hopelijk valt het mee en ben je snel weer beter :(:)

Hier gaat het allemaal wel, vandaag voor een nieuwe badkamer weggeweest, phoe is best vermoeiend. We zijn hier en daar nog wat aan het kijken maar ze verplichten je bijna om ook te kopen, dit hebben we niet gedaan :D. Nu even relaxen en vanavond een verjaardag, het zijn drukke dagen maar gelukkig wel met mn mannetje :+: dat scheelt.

Pilipa, hoe is het met jou?

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 20:13

Hey dames,

PW wat vervelend voor je, en ik had gehoopt dat het mee zou vallen, het moet wel erg heftig zijn geweest dat je zo moest huilen en even weg bent hier! Hoop zo dat je je wat beter voelt.

Petu, jeetje dat valt even vies tegen , maar nu moet je eerst uitzieken voordat je verder aan je stage denkt! Beterschap meid en succes moegen bij de dokter.

ANgela, hoe is het met jou ? Nog op garuna gereden?

Civ, lekker weer dingen samen doen! Is altijd leuker met zen 2en, veel plezier vanavond!

Hier gaat het niet zo best, maar wil het niet in het topic zetten,
voel me er niet prettig bij!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 01:36

@ Petulan: Heb je serieus de mexicaanse griep?? (Misschien een hele domme vraag hoor) Beterschap in ieder geval. Hopelijk heb je niet ook nog een longontsteking.

@ Angela: Bedankt voor je tik op hyves. Lief van je. Hoe gaat het met jou? Hoe is jouw therapiedag gegaan?

@ CIV: Hebben jullie mooie badkamers gezien? Lijkt me op zich wel heel leuk om daarvoor te gaan kijken. Wel vermoeiend inderdaad. Hoe ging de verjaardag? Fijn dat je niet meer alleen hoeft even.

@ Pilipa: Wat balen dat het bij jou ook even niet wil. Je mag altijd PBen he, dat weet je!

Voor allemaal een dikke knuf :(:)

Met mij gaat het nog niet lekker. Heb de hele dag hoofdpijn gehad (en nog steeds) van het huilen van vanmorgen. Was van plan om vroeg naar bed te gaan vanavond, dat heb ik ook wel gedaan, alleen vroeg slapen is niet gelukt. Er spookt teveel door m'n hoofd. Wil ook niet nog weer een slaappil nemen, dat heb ik al twee avonden gedaan. Verder wil ik mijn verhaal wel met jullie delen, maar ik kan het niet opbrengen. Ik heb het echt even helemaal gehad. Ik voel me gewoon heel verdrietig, een beetje boos en vooral diep ongelukkig met mezelf. |(

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 22:24

Hoi allemaal,
Het is rustig hier. Hopelijk een goed teken. Hoe is het met iedereen?
Met mij gaat het nog steeds niet echt. Ik zal proberen kort uit te leggen wat er gebeurd is. Waarschijnlijk denken jullie: Waar maakt die zich druk om als jullie het lezen, maar goed.

In de groep is het voorzitterschap ingevoerd. Dat zat er al even aan te komen en ik was er niet blij mee. Vanaf gisteren is dat gestart. Dat houdt in dat ieder groepslid een keer de leiding overneemt zeg maar van onze begeleider. Ik vind het zelf een beetje vrremd, al kan ik op zich de gedachte er achter ook nog wel begrijpen. MAAR: Ik ben er abosluut nog niet aan toe. Dit heb ik vanaf dat onze begeleider met het voorstel kwam doorlaten schemeren. Er werd een beetje lacherig over gedaan en ik ging daar wat in mee, maar duidelijk was dat ik er echt tegen op zag. Mijn begeleider heeft dat zelfs een keer benoemd. Maar later maakte ze opmerkingen als dat ze het 'not done' vond als iemand het niet zou doen enz. Dat maakte mij bang. Het voelde alsof ik ergens toe gedwongen werd waar ik zelf niet achter sta. En dat frustreert me, omdat ik daar juist ben om te leren voor mezelf op te komen en mijn grenzen aan te geven.

Dat heb ik gisteren dus gedaan. Ik heb aangegeven dat ik er echt vreselijk tegenop zie en dat ik het voorlopig niet wil doen. Vanuit de groep werd hier op zich wel goed op gereageerd, maar mijn begeleider blijft pushen. Het klinkt misschien als iets heel kleins, maar voor is dat het niet. Ik kan niet goed onder woorden brengen hoe het voor mij voelt. Ik voelde me in ieder geval heel erg onbegrepen en heb alleen maar zitten huilen. Mijn begeleider maakte ook nog een hele banketstaaf opmerking over dat er wel grapjes over gemaakt waren, maar dat ik duidelijker had moeten aangeven dat ik het niet zag zitten. Dat maakte me ook nog eens heel boos, want ik heb het aangegeven en daarbij gaf ik het nu aan. Ik verhefte mijn stem behoorlijk, maar het kon me niets meer schelen.

In de pauze wilde mijn begeleider met mijn praten, maar daar had ik zelf niet zo'n behoefte aan. Toch ben ik voor het fatsoen met haar mee naar buiten gegaan. Ze vroeg me waarom ik nou zo boos werd op de anderen en ik heb aangegeven dat ik niet boos was op de anderen uit de groep, maar op haar. Dat vond ik dan wel weer sterk van mezelf. Ze vroeg waarom ik boos was en ik heb gezegd dat dat kwam omdat ze me niet begreep. Het enige wat ze daarop zei was dat ik een aanname pleegde. Lekkere flauwe opmerkingen vind ik dat.

Het heeft me niet echt geholpen en ik vond dat ik van haar kant weinig begrip kreeg. Wel heb ik even uitstel gekregen en ik moest er maar over nadenken op welke manier ik het dan dacht in te vullen. Toen ik vanochtend binnenkwam en langs haar kantoor liep, kwam ze meteen achter me aan. Ze had een voorstel en dat gaf me even hoop. Ik dacht dat ze me begreep.
Toen zei ze dat ze me voor het blok ging zetten en dat ik vandaag voorzitter moest zijn. Want dan hoefde ik nog maar 5 minuten zenuwachtig te zijn, ipv het uit te smeren over weken. Zit misschien wat in, maar voor mij niet. Ik zei meteen dat ik het niet ging doen, maar ik moest er maar even over nadenken en niet meteen nee zeggen. Nou vooruit dan, ik wil wel net alsof doen alsof ik er over nadenk, maar het antwoord stond voor mij vat. Ik ben niet (meer) van plan om me te laten dwingen of overrompelen. Die tijd heb ik gehad en daarvoor heb ik inmiddels teveel geleerd.

Ik heb het dus ook niet gedaan, maar het bevalt me voor geen meter dat een groepsgenoot voorzitter is en het woord doet. Ik vind het gewoon vreemd, want wij hebben daar toch niet voor geleerd?! Natuurlijk kan het heel leerzaam zijn, dat heb ik ook aangegeven. Ik heb ook aangegeven dat ik het op termijn best wil proberen, maar nu nog niet. Ik ben er nog niet klaar voor, het is voor mij nu nog een te grote stap. Waarom wordt dat niet gewoon gerespecteerd? Ik zit er toch om beter te worden? Niet om verder de grond in getrapt te worden. En dat gevoel krijg ik nu wel. Het maakt me heel boos en verdrietig en bovenal heel erg onzeker.

Het ging de laatste tijd al even wat minder, zat al in een dip en dit kan ik er gewoon even niet bij hebben. Alles valt me zwaar en ik voel me nu in de groep niet fijn. Ik zit weer aan de slaappillen, ben één bonk spanning en het wil gewoon niet. Ook de andere therapieën gaan moeizaam. De schemagerichte therapie vanmiddag was ook weer heel heftig en confronterend. Ik trek het even niet meer. Ik ben daar ook uit de groep gelopen, het was té heftig.

Ik zit er even doorheen. Ik ben moe, ik baal van mezelf, ik word iedere dag keer op keer met mijn problemen geconfronteerd en ik trek het even niet. Ik heb besloten om me donderdag en vrijdag ziek te melden. Ik heb even tijd voor mezelf nodig. Ik weet dat het niet de handigste oplossing is, het is puur vermijden wat ik doe, maar ik zie even geen andere mogelijkheid. Ik heb echt even rust nodig. Maandag heb ik een afspraak bij mijn behandelaar. Misschien sla ik maandagochtend ook nog wel de groep over en ga ik eerst met hem praten 's middags. Maar dat moet ik nog maar even zien. Donderdag en vrijdag staat in ieder geval vast voor me. Dan blijf ik thuis. Positief puntje is trouwens wel dat mijn tijdelijke behandelaar, waar ik zo'n goed gevoel over heb, waarschijnlijk mijn vaste behandelaar wordt. Daar heb ik min of meer omgevraag. Omdat mijn nieuwe behandelaar ook maar weer tijdelijk zou zijn en daar zit ik echt niet op te wachten.

Mijn begeleider zegt trouwens wel eens dat behandeling heel zwaar is. Nou daar heeft ze dan wel weer gelijk in. Ik vind het momenteel loodzwaar |(

Nou, het kort houden is niet gelukt.
Als jullie het gelezen hebben: Dank je voor de moeite.
Twijfel nu of ik het zal plaatsen, omdat ik het zelf zo onnozel vind eigenlijk. Dan denk ik: Waar maakt ik me druk om en dan ben ik bang dat jullie me raar vinden... Maar plaats het toch maar, anders is al mijn typwerk voor niks.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:22

Oja, even ter verduidelijking: De belangrijkste reden waarom ik er zo vreselijk tegenop zie is mijn zelfbeeld. Ik wil niet in de belangstelling staan en dat gebeurt met het voorzitterschap natuurlijk wel. Ik hoor mezelf gewoon niet de vraag stellen "Hoe zit je erbij vandaag". Wie neemt mij nou serieus als ik die vraag stel? Ik krijg het gewoon niet over mijn lippen. Ik vind mezelf gewoon totaal niet geschikt voor de rol als voorzitter. Denk dat ik eerst aan mijn zelfbeeld / zelfvertrouwen moet werken voordat ik hier aan toe ben.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:54

Pw, ik vind het super van je dat je dit met ons wilt delen. Ik reageer later even inhoudelijk, ben met de dag zieker aan het worden dus ga weer even liggen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:50

Dank je Petulan. Jij heel veel beterschap! Balen dat je zo ziek bent.

Ik ben net gebeld, voor mij gaat muziektherapie weer beginnen. Vandaag over twee weekjes mag ik weer. Spannend, weer een nieuwe groep en alles, maar de therapeut ken ik al en dat is een hele lieve vrouw dus dat scheelt.

Vanmorgen bij het UWV geweest. Was wel moeilijk, omdat de afgelopen tijd weer voorbij kwam. Ik moest vertellen over mijn werk, het moment waarop ik uitgevallen ben enz. Ik kon er vrij zakelijk over vertellen, maar toch vond ik het wel confronterend om alles weer zo te benoemen. Verder werd er gevraagd naar de prognose, maar daar kon ik niks over zeggen. Ook begon de verzekeringsarts over de WIA. Dat komt voor mij in zicht, omdat ik straks 2 jaar thuis zit en dat de ziektenwetuitkering stopt. Dat de WIA ter sprake kwam vond ik echt heel erg klote, maar ja, het is niet anders.

Ik ga nu maar weer even een tukkie doen. Heb het wel weer een beetje gehad. Het voelt wel even fijn trouwens dat ik even besloten heb om een paar dagen rust te nemen. Even de druk van de ketel zeg maar. Ookal lost het niks op...

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:59

Hee PW. Ik zit eigenlijk nooit meer in dit topic, maar kwam hier toevallig terecht en las je bericht. Ik vind het echt heel goed van je dat je je grens hebt aangegeven én dat je duidelijk hebt gezegd hoe het zit (dat je boos was op háár en niet op de groep). En dat je daarbij gebleven bent (bij jou eigen grens). Echt top!
Sterkte verder allemaal! Liefs

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:51

Ik heb besloten dat ik me morgen niet ziek ga melden, maar dat ik de echte reden maar ga zeggen waarom ik even niet kom. Dat lijkt me toch wat beter, ookal vind ik dat wel een stuk moeilijker. Heb ook besloten dat ik vroeg ga bellen, zodat ik de kans loop om mijn begeleider zelf aan de telefoon te krijgen. Als ik namelijk later bel zit ze in de groep en weet ik zeker dat ik haar voicemail in kan spreken. Vind het wel een beetje spannend, maar ik sta zelf gewoon helemaal achter mijn beslissing om morgen en vrijdag niet te gaan. Ik begin nu eindelijk weer even een beetje rustiger te worden.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:59

Pw, jeetje wat een verhaal (bedoel niet dat het lang is)
Maar het komt ook zwaar over, ik vind het alleen maar sterk dat je vol blijft houden dat je gewooon niet wil!
Je grens is bereikt en ik denk ook niet dat dat iemand je kan dwingen iets te doen wat je niet wilt, je voelt j ee rniet goed bij dus ook niet doen. wat heeft diegene eraan dat je dit gaat doen m je bent er duidelijk nog niet aan toe!
Meid ik vind dat je gewoon sterk gehandeld hebben.
Dat je je ziek meld is voor nu jouw oplossing en voor mij heeft dat niks met weglopen te maken, je kiest nu voor jezelf en daar gaat het uiteindelijk om!
Kop op, er komen weer betere dagen , ook al lijkt het nu niet zo, maar je bent niet voor niets zover gekomen!
Je kan altijd pben meid! knuffel vanaf hier!..

Petu rust lekker uit! beterschap :(:)

Sifra bedankt voor je lieve woorden ik hoop dat alles goed gaat met je!

Pw voel me een beetje schuldig , maar ik wil even laten weten dat het bij mij ook erg bagger is voor het moment.
Ben erg onrustig, veel last van boosheid ten onrechte trouwens , maar kan me niet meer anders uiten, als er wat gebeurd ga ik gelijk ver zoeken en maak de ellende alleen maar groter. Voor mij en voor de mensen om me heen. baal er ontzettend van maar kan het niet oplossen voor het moment! gelukkig maandag komt mijn psycholoog langs, kom er niet uit alleen.

Angela hoe is het met jou?

Civ ben je lekker aan het genieten met je mannetje?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:04

Waarom voel je je schuldig? Dat is toch helemaal niet nodig???
Jij mag toch ook laten weten dat het met jou ook niet lekker gaat? Wel heel vervelend die boosheid. Hopelijk kom je er met de psycholoog achter waar je boosheid weg komt. Ik had het toevallig een van de vorige keren met de haptonoom over boosheid en zij zei dat er eigenlijk altijd wel een andere emotie achter zit. Bijvoorbeeld verdriet waar je niet aan toe durft / kan geven. Nog even volhouden tot maandag. Als er voor die tijd iets is mag je ook altijd pben he!

Ik vind het in ieder geval niet vreemd dat je veel vanuit boosheid reageert. Ik merk dat ik zelf ook sneller geïrriteerd en prikkelbaarder ben wanneer ik niet lekker in mijn vel zit. Kan dan ook veel minder hebben en word eerder boos. Bij mij is het dan vaak boosheid op mezelf met daarachter opgekropt verdriet.

Sterkte meid!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:06

Ik ga trouwens mijn bed zo maar eens opzoeken. Ben echt zo moe. Alle moeheid van de afgelopen tijd lijkt er nu wel uit te komen ofzo. Denk zelf dat het een goede beslissing is om even niet naar therapie te gaan. Morgenochtend ga ik lekker even naar stal. Is lang geleden dat ik daar zo naar uitkeek.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:09

Ik word boos om dingen die niks te betekenen hebben, maar ik maak er wat groots van, ik denk dat ik er daardoor vanaf ben, maar hier en daar wordt ik erop gewezen dat ik fout zit en ze hebben gelijk, maar ik ga eerst de boel op stelten zetten en als ik niet uitkijk ga ik nog eens te ver en verlies ik mensen, maar ik kan het niet oplossen en word dan boos om mezelf, ik leef iedere dag met mezelf en mijn boosheid verdriet angst en het maakt me vreselijk bang! di eopgekropt emoties.. verdriet en angst .. ik weet alleen niet hoe ik het onder controle moet krijgen en wat er nog meer achter zit.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:19

Nog even volhouden tot maandag. Leg je probleem neer bij je psycholoog. Je zult er niet meteen maandag mee geholpen zijn, maar het is goed dat je weer hulp gezocht hebt en uiteindelijk kom je er wel. Probeer tot die tijd dingen niet op te zoeken, zodat je geen mensen voor het hoofd stoot en kwijt raakt. Of als dat mogelijk is, leg de mensen uit dat je zelf door hebt dat je zo heftig reageert en dat je er mee aan het werk bent / gaat. Maar dit kan natuurlijk niet zomaar bij iedereen.

Ik ga nu echt naar bed! Weltruste!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:21

Thanks, je woorden maken weer wat los!
Slaap lekker meid.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:21

Oja, nog even wat:
Jij wil (net als ik) veel te veel van jezelf. Je stelt hele hoge eisen aan jezelf en als ik het zo tussen de regels door lees accepteer je niet van jezelf wanneer het je even niet lukt om te reageren hoe je graag zou willen. Ik herken dat wel. Probeer kleine stapjes te maken en daar ook tevreden mee te zijn. Hoe moeilijk dat waarschijnlijk ook is. Probeer wat minder streng voor jezelf te zijn, je bent ook goed op weg en het gaat nou eenmaal niet alleen maar in 1 stijgende lijn omhoog. Ook daar weet ik alles van ;)

Pas goed op jezelf!!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:23

je hebt helemaal gelijk, zo voelt het ook nu!
Thanks meid, en jij ook goe dop jezelf passen. We komen er wel, met een paar om weggetjes...;)

Nou je bed in, ik ga ook zo!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:25

Het is allemaal zo makkelijk gezegd he ;) Een ander kan ik altijd heel goed advies geven, zelf toepassen heb ik wat meer moeite mee! We komen er zeker wel :j

Truste!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:58

Even een teken van leven :o Hoe is het hier? Heb niet alles bijgelezen maar dat ga ik zeker nog doen. Hier alles wel goed, het zijn drukke dagen maar een bad en tegels hebben we en het wordt mooi!:DNu gaan we zo weer op pad voor een meubel en radiator. Zou vanavond met een vriendin afspreken maar die heb ik afgezegd, even pas op de plaats want dat is wel even nodig. Maandag en woensdagavond een verjaardag gehad en dinsdagavond voor een auto gaan kijken (2 uur van huis). Daarnaast slaap ik ook slecht dus ik kan wel merken dan het wat teveel is, zeg ook tegen mn vriend, even rustig aan. Wil niet over mn grenzen heen gaan. Een knuffel voor iedereen die het nodig heeft :(:)