Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dudette_ schreef:5. 't is beide onze/jullie fout, ik vind dat hij ook het recht heeft om te weten dat je er zwanger van bent geworden, ook al ken je die gast niet, er zit toch een kindje in je buik van jullie beide.
Of ik abortus zou plegen weetik niet, vind ik een heel groot iets, het is je eigen schuld (waarschijnlijk). Plus dan komt er nog wel bij hoe je thuis zit, opleidingen werk etc. etc. Maar ik zou 't er zeker met hem over hebben.
lynne8 schreef:5: de situatie overleggen met de andere persoon en dan een beslissing maken of je het ongeboren kind wil houden of niet?
_San87_ schreef:Delphi schreef:[
Een klompje cellen? Veel mensen zijn bij een abortus al zeker minimaal 4/6 weken zwanger. Er zijn volgens mij best wat abortussen rond de 10 weken omdat mensen simpelweg niet eerder weten dat ze zwanger zijn. Er zijn en Nederland klinieken waar je tot 22 weken abortus kunt laten plegen. 22 weken, dat vind ik echt misdadig!!! Een vriendin van mij is op 22 weken bevallen doordat haar vliezen braken. Haar kindje heeft nog ruim een half uur geleefd!!!!!!! Die grens moet in mijn ogen echt aangepast worden. Ik vraag me dan ook echt af hoé een abortus op 22 weken er aan toe gaat!!!!
Hier een foto van mijn klompje cellen op 10 weken, misschien ga je dan beter nadenken over wat je beweert
Technisch gezien is het een klompje cellenNet als jij en ik.
Met 8 tot 10 weken zwangerschap is het 'kindje in wording' nog een embryo, zonder bewustzijn, gevoel en overlevingskansen buiten het lichaam. Ik kan me voorstellen dat een kind in de 22e week weghalen als 'moord' word gezien. Ik vind niet dat het dit is. Zolang een kind in het lichaam van mama zit en geaborteerd kan worden, is het een deel van mama en geen levend specimen op zich, want zonder mama zou het dood gaan omdat het zichzelf niet kan redden en daarin ook geen bewustzijn heeft.
Stybba schreef:Maar iedereen moet zijn eigen keuzes kunnen maken wat abortus betreft. Er is een grens gesteld tot wanneer je abortus mag laten plegen en wanneer een vrouw de keuze maakt om aborus te laten plegen vind ik niet dat ze om wat voor (geloofs)reden dan ook mag worden tegen gehouden door derden.
Delphi schreef:Hier een foto van mijn klompje cellen op 10 weken, misschien ga je dan beter nadenken over wat je beweert
Chiqa schreef:Stybba schreef:Maar iedereen moet zijn eigen keuzes kunnen maken wat abortus betreft. Er is een grens gesteld tot wanneer je abortus mag laten plegen en wanneer een vrouw de keuze maakt om aborus te laten plegen vind ik niet dat ze om wat voor (geloofs)reden dan ook mag worden tegen gehouden door derden.
Gelukkig is daar een wet en regelgeving over die zich niet zo door emoties laat kennen als ik in dit topic tegenkomen, abortus is iets persoonlijk je mag gelukkig zelf bepalen of je wel of geen kind op aarde zet.
Goed te lezen dat er nog genoeg vrouwen zijn de toekomst en het hele emotionele gebeuren los kunnen zien, geen kinderwens? Weg dr mee.Delphi schreef:Hier een foto van mijn klompje cellen op 10 weken, misschien ga je dan beter nadenken over wat je beweert
Mijn gedachte veranderd niets door het zien van die foto, als het een satellietfoto was geweest had ik dat namelijk ook geloofd.
Sorrie het blijft een klompje cellen voor mij, heb dr ook geen enkele emotie bij alleen dat het tot last kan zijn voor sommige vrouwen en het weg willen hebben.
Ik heb niets met kinderen, laat staan dat ik de verschillende stadia zou moeten weten, het spijt me.
Mss is het daarom ook wel goed dat ik zo zeker weer dat het hier weggaat?
mistery schreef:Moord hou toch op alsjeblieft. Sorry hoor, maar deze opmerkingen vind ik ondertussen behoorlijk beledigend. Ik heb niemand vermoord, ik zou mezelf nog eerder een held noemen dan een moordernaar omdat ik een kindje heb behoed voor een slechte toekomst![]()
Ik snap trouwens ook niet hoe makkelijk iedereen over adoptie praat. Enig idee wat een zwangerschap met je doet? Denk je nou echt dat een vrouw haar kind zomaar kan afstaan.. ik vind het knap als mensen zo'n keuze kunnen maken maar ben ik dan een fout persoon omdat ik voor adoptie heb gekozen? Omdat ik ervoor heb gekozen mijn leven niet te laten vergallen door pijn een verdriet? Want ik ben ervan overtuigd dat je dat hebt als je je kind ter adoptie afstaat. Een abortus is al zwaar genoeg, kijk maar hoeveel meisjes en vrouwen er bijna aan onderdoorgaan. het is geen makkelijke keuze, echt niet. Het is zwaar en het doet emotioneel gezien erg veel pijn.
Ik begrijp het als mensen zeggen dat ze het zelf nooit zouden doen omdat ze die keuze niet zouden kunnen maken. Voor die mensen heb ik respect omdat ze mij niet veroordelen om mijn keuze. Ik heb gedaan wat het beste was voor het 'kind' en voor mijzelf.
Tooske schreef:mistery schreef:Moord hou toch op alsjeblieft. Sorry hoor, maar deze opmerkingen vind ik ondertussen behoorlijk beledigend. Ik heb niemand vermoord, ik zou mezelf nog eerder een held noemen dan een moordernaar omdat ik een kindje heb behoed voor een slechte toekomst![]()
Ik snap trouwens ook niet hoe makkelijk iedereen over adoptie praat. Enig idee wat een zwangerschap met je doet? Denk je nou echt dat een vrouw haar kind zomaar kan afstaan.. ik vind het knap als mensen zo'n keuze kunnen maken maar ben ik dan een fout persoon omdat ik voor adoptie heb gekozen? Omdat ik ervoor heb gekozen mijn leven niet te laten vergallen door pijn een verdriet? Want ik ben ervan overtuigd dat je dat hebt als je je kind ter adoptie afstaat. Een abortus is al zwaar genoeg, kijk maar hoeveel meisjes en vrouwen er bijna aan onderdoorgaan. het is geen makkelijke keuze, echt niet. Het is zwaar en het doet emotioneel gezien erg veel pijn.
Ik begrijp het als mensen zeggen dat ze het zelf nooit zouden doen omdat ze die keuze niet zouden kunnen maken. Voor die mensen heb ik respect omdat ze mij niet veroordelen om mijn keuze. Ik heb gedaan wat het beste was voor het 'kind' en voor mijzelf.
Ik vind dat iedereen dat uiteraard persoonlijk moet kiezen wat hij of zij zou doen.
En als jij dat abortus vind is dat toch prima? Ikzelf zou echt niemand aanvallen in dit topic en dat moet eigenlijk niemand doen.
Als jij naar jou idee de goede keuze hebt gemaakt en er vrede mee hebt dan was dat voor jou de beste beslissing maar,of een ander het zou doen is een ander verhaal ieder zijn eigen lichaam.
mistery schreef:Ik heb niemand vermoord, ik zou mezelf nog eerder een held noemen dan een moordernaar omdat ik een kindje heb behoed voor een slechte toekomst
Goed juist dat jij jezelf zo goed kent en die keus kan maken zonder zich laat mengen met uitspraken die alleen paar puur emotioneel zijn, heb je helemaal niets aan.nikita_benno schreef:je bent wel eerlijk dat waardeer ik wel
) Chiqa schreef:mistery schreef:Ik heb niemand vermoord, ik zou mezelf nog eerder een held noemen dan een moordernaar omdat ik een kindje heb behoed voor een slechte toekomst
Nou dat mag je ook gerust zeggen van jezelfGoed juist dat jij jezelf zo goed kent en die keus kan maken zonder zich laat mengen met uitspraken die alleen paar puur emotioneel zijn, heb je helemaal niets aan.
De stap is heel groot beetje respect voor jou keus zou niet verkeerd zijn.
Aan de andere kant, het wiel is al uitgevonden, de wet is er waarom zou je je dan inlaten met uitspraken als 'moordenaar'?nikita_benno schreef:je bent wel eerlijk dat waardeer ik wel
Dankjewel, en ik weet wat ik wil (Althans op dat gebied)
nikita_benno schreef:ik bedoel moord van het filmpje he 12 weken is echt al een kind en bedoel het meer van dat in stukken scheuren hoe hij dat zei.
MamboBeach schreef:nikita_benno schreef:ik bedoel moord van het filmpje he 12 weken is echt al een kind en bedoel het meer van dat in stukken scheuren hoe hij dat zei.
Met 12 weken heeft het ook al echt de vorm van een mensje!![]()
Enerzijds zal het wel goed zijn dat die keuze gemaakt kan worden maar anderzijds denk ik dat er ook heel makkelijk gebruik van wordt gemaakt...
)