keel amandelen verwijderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rl_PrincEsSJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:34

Ja, dat had ik ook dat afvallen. Maar dat was geen straf :+ . Had daarna ook weinig trek eigenlijk en heel lang geen normale smaak.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:38

maureen_85 schreef:
ok, dus je hebt de operatie eigenlijk net achter de rug? Is alles goed gegaan? En moest je ook een nachtje blijven of niet?

Ja afvallen is gegarandeerd, daarom mag ik van mezelf nu ook alles eten wat ik wil. Maar vanaf vanavond 00:00 mag ik niets meer.. Morgenochtend om 09:15 gaat het gebeuren.

Ik was samen met een ander meisje aan de beurt.. Zij had al 3 keer extra pijnstilling gevraagd en ik nog niks.. We mochten allebei 's avonds naar huis, zij bleef en ik ben naar huis gegaan :Y) Woon toch 3 min van het ziekenhuis af dus hihi

Alles is verder goed gegaan, maar ja, als ik eerlijk ben word ik liever een nog een keer aan mijn voet geopereerd dan aan mijn amandelen..
Vind het vooral vervelend dat ik niet fatsoenlijk kan praten tegen mijn dochtertje van 2 jaar, die snapt niet waarom mama niet zo veel zegt :=

mieske

Re: keel amandelen verwijderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:39

Afvallen is geen straf nee, maar hopelijk vliegt niet alles er straks weer als een idioot aan :=

maureen_85Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:47

Nee dat afvallen is niet zo erg, maar zal er helaas waarschijnlijk wel weer aankomen. Maar niet kunnen praten lijkt mij ook erg lastig. Ik heb dan geen kinderen maar toch.

En over het nachtje blijven, gisteren belde ik met de poli en daar vertelden ze me dat ik niet hoef blijven slapen alleen als er iets mis gaat. Maar ja zal voor de zekerheid wel een pyama meenemen. Hoe laat werd jij geopereerd mieske?

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:55

Uh.. Ik werd om een uur of 12 naar boven gebracht :j

maureen_85Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:00

Ok, want ik moet al om 9.15, dan zou ik toch wel weer dezelfde dag naar huis mogen?

Ach ik moet mezelf ook niet zo gek maken, ik zie het morgen wel. Als het me lukt zal ik hier nog even laten weten hoe het is gegaan. Duim voor me...

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:02

Zal ik doen :)

Gewoon op je af laten komen, operatie stelt niet zoveel voor..
Was op de kamer, binnen 2 tellen was ik onder narcose :=

Ijsjes eten en gewoon veel drinken ! Ookal doet het zeer, des te eerder ben je er vanaf..

Heb je al pijn medicatie voor als je weer thuis bent?

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:04

Mijn keelamandelen zijn er ook uitgehaald in augustus, maar ik vond het eigenlijk wel meevallen. Ze gingen er bij mij uit omdat ik gemiddeld twee keer per maand heftige keelontsteking had en ik vond het na de operatie (toen de pijnstillers van het infuus uitgewerkt waren) voelen alsof ik een hele hele hele heftige keelontsteking had, en dat gevoel was ik al gewend alleen was het nu natuurlijk wel erger. Slikken ging wel heel moeilijk en pijnlijk, maar ik had me veel drukker gemaakt dan dat ik had hoeven doen. Vooral veel blijven drinken (ijswater), hoe erg pijn het ook doet! Zoveel drinken als je kan, kleine beetjes. Ik gebruikte wel de zetpillen en ook de maximale dosering per dag (8 stuks is dat volgens mij, zo niet dan ben ik er in elk geval ook niet dood van gegaan haha) want als de paracetamol uitgewerkt was wilde het nog wel eens een beetje ondragelijk worden. Het ergste vond ik het stilzitten en in bed liggen, na twee weken was ik dat echt al wel zat!
Ik moest wel een nachtje blijven slapen.
Het probleem is alleen dat ik nu nog steeds vaak keelpijn heb, omdat die huid nog zo kwetsbaar is volgens de KNO arts. De laatste maand voelt het steeds alsof iemand mijn keel dichtdrukt, heel benauwd. Binnenkort maar weer even langs de dokter vragen hoe dat komt. :)

Succes morgen Maureen_85, het valt vast mee allemaal! :j

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:09

maureen_85 schreef:
Ok, want ik moet al om 9.15, dan zou ik toch wel weer dezelfde dag naar huis mogen?

Ach ik moet mezelf ook niet zo gek maken, ik zie het morgen wel. Als het me lukt zal ik hier nog even laten weten hoe het is gegaan. Duim voor me...

Ik wilde eerst ook geen nachtje bijven, uiteindelijk wel gedaan, voelde me beter met goede hulp in de buurt en was nog behoorlijk beroerd.
Gewoon niet te druk om maken, je lekker laten verwennen daar, best leuk hoor :P
Sterkte alvast!

Edit; ik hoefde eigenlijk niet te blijven, maar koos er zelf voor ;)
Laatst bijgewerkt door karinFTbing op 07-10-09 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:10

ik moest ook verplicht blijven ik wou naar huis maar mocht niet ;(

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:11

maureen_85 schreef:
Ow meiden, morgen is de dag dat ik zonder amandelen verder mag.......

Mijn amandelen worden morgen dus verwijderd en ik ben echt vet zenuwachtig. Vooral voor het aanbrengen van het infuus en het moment van wakker worden. Hoe zal ik me voelen?

Ik moest vorige week op gesprek over de narcose en toen bleek dat mijn bloedgroep niet bekend was en dat ik daarom nog bloed moest laten prikken. Dus ik baalde al. En ja hoor, konden ze weer mn aders niet vinden, prikte ze mis en viel ik bijna flauw. Het werd me helemaal wit voor de ogen, koud zweet en was echt bijna weg. Dat had ik nog nooit zo gehad.. En nu ben ik dus alleen maar banger voor het infuus.

Hebben jullie nog tips voor me? Wat moet ik echt in huis hebben? Is het echt zo erg of is het wel te doen??

Over het aanbrengen van het infuus, daar zal ik heel eerlijk over zijn, dat was bij mij ook echt oliebol.
Ik was er sowieso al erg zenuwachtig voor, nog nooit een infuus gehad. Werd hij ook nog eens misgeprikt. Ik moest echt een beetje huilen daar, voelde me net een klein kind hihi.. Vooral omdat mijn ouders er niet meer bij waren, ik was daar helemaal alleen. Het is gewoon eventjes vervelend maar ik was ook gewoon zo zenuwachtig voor alles wat er ging gebeuren dat het infuus daardoor misschien ook wat spannender was voor me dan het had hoeven zijn. Het moment dat je dat slaapspul er in krijgt vind ik echt heerlijk, dat je je zo lekker weg voelt zakken, ik zei tegen de dokter: Het smaakt wel een beetje vies.. Vroeg hij: Waarnaar dan? En toen kon ik nog uitbrengen: naar vie... :z
En het wakker worden is ook lekker! Lig je daar een beetje duf en ik vond dat hartslag piepje echt fascinerend haha. Heb nog geprobeerd of er iets gebeurde als ik mijn adem in zou houden maar dat gebeurde helaas niet. :')

maureen_85Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:26

Hahahah Appieee, ik voel me al een stuk rustiger! (behalve om het infuus, ga gelijk nogmaals de poli bellen).

Maar dat hartsslag piepje uitdagen, hahaha hoe kom je erbij? Ja, het komt ook wel goed, maar kijk er toch erg tegenop

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:27

Ja maargoed, als dat ding er eenmaal in zit heb je er ook geen last meer van. :)

Hahah ja ik weet ook niet hoe ik erbij kwam!
Ik zag dat ding en ik ben nog nooit van mijn leven in een ziekenhuis geweest dus ik had dat alleen nog op TV gezien!
En toen dacht ik, als ik mijn adem in hou gaat mijn hart vast langzamer kloppen, of sneller, weet ik veel.
Maar dat gebeurde dus helaas niet.
Bezigheidstherapie denk ik haha :D, ik voelde me echt goed toen ik net wakker werd!

maureen_85Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:27

nu met poli aan de phone, die snappen er echt niets van..

maureen_85Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:29

ja, lekker high van de morfine!!

maureen_85Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:37

Ik kan morgen voor de operatie vragen om een roesje.. (komt voor elkaar ;) ).

En ik wordt dus geopereerd in Emmeloord en als ik moet blijven slapen zou ik weer naar Lelystad moeten 8)7 belachelijk toch? Dan kan ik net zo goed naar huis..

Rl_PrincEsSJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 14:05

Ik moest ook een nachtje blijven. Vond het geen straf haha!

maureen_85Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 15:03

Rl_PrincEsS schreef:

Wattan, mooie verplegers? ;) of heeeele lekkere ijsjes?? :9 haha

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 15:43

Dat infuus stelt niet zoveel voor. Ik lag daar ook in mn uppie en was er aardig bang voor, het doet even pijn maar dan is het ook klaar.
Het voelt gewoon als een griepprikje, maar dan niet het nare gevoel van een vloeistof die je er in gespoten voelt worden. Bij mij duurde het trouwens aardig
lang voor ik weg was. Toen ik wakker werd deed het me niet echt veel zeer! Voelde gewoon hetzelfde als een normale keelontsteking, en daar kon ik wel mee
overweg..

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:14

Ik was nog nooit geopereerd, ook verschrikkelijk bang, niet alleen voor de operatie maar ook voor het infuus.
Deed bij mij verschrikkelijke pijn, ze prikten hem ooki aan de zijkant van mn pols, wat ik nogal een vreemd plek vind, vlak naast een litteken.
Zeggen ze dat ie misschien tegen een zenuw aan zit, maar na de operatie voelde ik hem niet meer, maar toen zat ik ook wel onder de morfine :P

En bij mij zeurden ze dat ik wel erg veel om ijs vroeg, is toch juist de bedoeling? :Y)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:18

ja toen ik 4 was werden de mijne weggehaald,
maar ik weet het nog precies toen ik wakker werd,
ik had me toch een pijn, maarja ik was 4 xD dan doet alles piijn :')
En toen moest ik alleen maar water ijsjes eten,
wou ik niet xD
Ik was ook bang voor de operatie zelf,
ik hield mijn adem in toen ze mijn kapje op gingen zettenn :P

Maureen, je gaat het vast wel overleven,
ik duim voor je hoor! :(:)

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:54

Je moet om 'toverzalf' voor je infuus vragen. Bij mij werd hij boven op mn hand geprikt, dat is normaal toch?

Rl_PrincEsSJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:00

maureen_85 schreef:
Rl_PrincEsS schreef:

Wattan, mooie verplegers? ;) of heeeele lekkere ijsjes?? :9 haha

Haha geen mooie verplegers of knappe dokters *D. Een oude heks als verpleegster, de eerst was wel lief. Haha lekkere ijsjes. Tsjah ik lag wel lekker haha. Volgens mij heb ik ergens anders dan thuis nog nooit zo lekker geslapen

Rl_PrincEsSJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:02

bluedisx schreef:
Je moet om 'toverzalf' voor je infuus vragen. Bij mij werd hij boven op mn hand geprikt, dat is normaal toch?

Bij mij ook boven op mijn hand. Geen toverzalf gehad. Maar nu ben ik ook niet angstig voor naalden.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:03

Ik meld me ook maar even.
Ik moet ze er ook misschien uit laten halen.

heb t al eens moeten doen maar ze zijn weer aangegroeit.

maar zo te horen heb ik liever een paar keer amandelontsteking dan dit :=