Hoe vaak poepen jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 23:16

.
Laatst bijgewerkt door BiBaMi op 20-07-23 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Re: Hoe vaak poepen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:43

Jawel, het was gisteren eindelijk zo ver :)

Ik ga volgende week mezelf eerst inschrijven bij een andere dokter ( in mijn eigen woonplaats, ik sta nog in oude woonplaats ingeschreven :') ) En dan even aan mijn nieuwe dokter vragen of ik de vezelzakjes kan krijgen.. Ik was zondag geweest en daarna pas gisteren weer, dat lijkt mij echt niet gezond gewoon.. :n

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:13

Ik heb nu een homopatisch middeltje gekocht bij de drogist, dat moet goed werken volgens de cassiere dus ik ben erg benieuwd.
Moet voor het slapen gaan er 2 innemen.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:14

wendietjuhhh schreef:
je hoort elke dag... maar dat lukt mij ook niet :P

Ik heb op tv iemand horen zeggen dat je eigenlijk na elke maaltijd moest :Y) dus dat is dan zo'n 3x op een dag dus 21 keer in de week :')

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:18

Zonder mijn medicatie lukt me dat 1x per week en met heeeeel veel moeite. Laatst luie/spastische darm als diagnose gekregen.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:52

Zeeuwtje68 schreef:
Ik heb nu een homopatisch middeltje gekocht bij de drogist, dat moet goed werken volgens de cassiere dus ik ben erg benieuwd.

Had ik gisteren gedaan en had me vanacht toch een kramp!!
en nu heb ik diaree :(

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:04

Zidore schreef:
Hey, ik vind dit dus best interessant omdat ik ook al een tijdje met die vraag rondloop. Ik moet dus echt misschien maar 2x per week en dan gaat het ook altijd niet even soepel zeg maar... Oh getver wat raar om dit te typen zeg! Nou goed, schroom overboord! Mijn vriend moet dus ook supervaak. Ik ben best bang dat ik iets aan darmen heb ofzo. Ik eet best wat en ben heb geen fotomodellen maat maar wel normaal postuur enzo. Ik weet dat ik vezels moet eten, maar zit dat echt het meeste in groente en fruit? Ik dacht nl. ook in brood enzo.. maar dat stopt dan misschien te veel. Andere bokkers ook last van? En wat eten jullie dan om vaker/gezonder te gaan?? En ja, wat is normaal dan eigenlijk want tussen de 2x per dag en 2x per week vind ik best een groot verschil..

welkom! Schaam je niet, er zijn er meer met die problemen. Ik denk dat ik gemiddeld 1 keer per jaar bij de dokter zit voor dit soort grappen. Ach, zo blijf je bezig.

Groenten en fruit helpen inderdaad, maar niet alle fruitsoorten zijn goed! Banaan verstopt juist. Kiwi, sinaasappels, pruimen en bramen helpen juist wel voor de doorstroming. De regel = hoe meer pitten erin die je kunt opeten, hoe beter.
Wat groenten betreft: bonen, doperwten, spinazie, broccoli, mais (liefst niet te zachtgekookt) helpt erg goed om je stoelgang op gang te houden.

Wat brood betreft: veel mensen denken dat bruin brood per definitie veel vezels bevat. Dat klopt niet! Brood wordt bruiner door er (natuurlijke) kleurstoffen aan toe te voegen. Volkoren brood en/of meergranen broden bevatten de meeste vezels, maar is nogal saai om te eten, vraag aan je bakker welke broden nog meer volkoren granen bevatten.
Je kunt het ook zelf zien door goed naar het brood te kijken (binnenkant brood, is niet aan de korst te zien!). Zie je een soort lichtbruine "vliesjes" in het brood zitten, dan moet je die hebben. De vliesjes komen van de granen af en zijn slecht verteerbaar = goed voor de doorstroming.
Wit brood en bruine broden zonder volkoren granen erin verstoppen de boel juist en zijn weer goed als de doorstroming "te hard" gaat.

Maak je niet te druk om hoe vaak je gaat. Belangrijker is hoe je boodschap eruit ziet en hoeveel moeite je ervoor moet doen. Krijg je irritaties als je een trui aan het breien bent :D dan zou ik even naar de dokter gaan.

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:05

irissahorse schreef:
Zeeuwtje68 schreef:

Had ik gisteren gedaan en had me vanacht toch een kramp!!
en nu heb ik diaree :(

:(:)
thanks voor het uitproberen ;)

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:35

Mijn moeder heeft eens de afslankthee van dr Kneip geprobeerd.
Nou, als je verstopt zit, moet je die eens proberen! :(:) :))
Wij maken daar nu altijd grapjes over thuis als je aan de dia bent... Kneip-t u maar! :')

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:03

Hahahahaha vindt dit zon leuk topic.
Mag ik vragen aan jullie wat als je op het toilet zit en je hubby is erbij.
Moet ik echt zeggen als ik in een openbare gelegenheid ben knijp ik me billen bij mekaar, pff andere hoeven me nieet te horen, maar ben sinds 6 jaar samen met me lievie en 5 jaar getrouwd, onze wc boven is in de badkamer en tja kwam er een keertje van dat ik moest en hij in bad zat, dus was even zweten maar de buikpijn pfffff, dus gewoon lekker poepen waar hij bij was, sindsdien hebben we geen schaamte gevoel meer en schijten gewoon in elkaars bijzijn (pffff hij stinkt wel erger als ik hoor) Zijn jullie ook zo open tegen elkaar, vertel vertel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:54

Barmat schreef:
Mijn vriend en ik zeggen thuis altijd tegen elkaar: Ik weet niet of je nog mot pissen, maar ik ga zometeen gruwelijk kleien, dusse......

:P

Is altijd maar om de ander te waarschuwen voor de stank.... Ik heb weleens van ellende in de badkuip gepiest omdat ik de stank ECHT NIET kon velen _O- Dat ik de badkuip moest schoonmaken daarna had ik er GRAAG voor over :D

Ook bespreken we altijd de textuur van de drol naderhand... soort van tic: we hebben een aantal categorieën:

1.) een dag om te koesteren (perfecte drol, bijna niks te vegen)
2.) de afbreker (balen, want kost veel toiletpapier)
3.) plakpoep (idem, je blijft vegen, maar het lijkt meer op uitsmeren, enige oplossing is nog - de douche!)
4.) diaree, ofwel door ons liefkozend blubje genoemd

Jaaaa, wij zijn erg met elkaars welzijn bezig _O-

Pouchen 8-) :D

frannyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 09:47

bij mij gaat er standaard loperamide mee op vakantie, als het dan te erg wordt neem ik er een en kan ik een dagje niet maar meestal is het de volgende dag weer bal. Totdat ik thuis weer gewoon bruine boterhammies en aardappels-groente-vlees eet..........

en ik doe het ook als mn vent er bij is hoor, als het moet, dan moet het!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 09:55

pff, hoe vaak ik het doe...2 a 3 x op n dag. Ik heb heel snel last van me darmen, en ben gemiddeld zo'n 4 a 5 keer perweek aan der race:(

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 11:49

__Jesper schreef:
Jeeeezus, waar gaat dit topic over :roll:
Dit is Bokt.nl waarom wil je dat van elkaar weten? 8)7

Voor onderzoek

Hoeveel mensen gemiddeld poepen per week en elkaars ervaringen uitwisselen hoe je het beste kan handelen wanneer je verstopt zit ect...

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 12:05

Hihi en jullie zitten inmiddels al op 10 pagina's over poep (waarvan ik er dan ook nog een paar echt heb gelezen). Heel interessant.
Nou voor het onderzoek: meestal 1x per dag, op vakantie wat minder, poep ook in het bijzijn van vriendje/familie en bij zeer hoge nood zelfs buiten.

Goh toch raar om zo iets op internet te zetten...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 14:28

Barmat schreef:
Mijn vriend en ik zeggen thuis altijd tegen elkaar: Ik weet niet of je nog mot pissen, maar ik ga zometeen gruwelijk kleien, dusse......

:P

Is altijd maar om de ander te waarschuwen voor de stank.... Ik heb weleens van ellende in de badkuip gepiest omdat ik de stank ECHT NIET kon velen _O- Dat ik de badkuip moest schoonmaken daarna had ik er GRAAG voor over :D

Ook bespreken we altijd de textuur van de drol naderhand... soort van tic: we hebben een aantal categorieën:

1.) een dag om te koesteren (perfecte drol, bijna niks te vegen)
2.) de afbreker (balen, want kost veel toiletpapier)
3.) plakpoep (idem, je blijft vegen, maar het lijkt meer op uitsmeren, enige oplossing is nog - de douche!)
4.) diaree, ofwel door ons liefkozend blubje genoemd

Jaaaa, wij zijn erg met elkaars welzijn bezig _O-

Haha volgens mij kom je zo'n topics enkel op Bokt.nl tegen :). Maar als mensen blij zijn met zo'n antwoorden. Zeg maar 1x per dag ongeveer ;). Ik heb eigelijk ongeveer nooit last.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:06

Nueve schreef:
Pouchen 8-) :D

Dat kan ik alleen, hé, ben denk ik de enige hier met een pouch.. :D ;) 8-)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:37

Rebeccaa schreef:
Veelste weinig. :+
Soms een week niet.

Hier hetzelfde :j

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:38

ik heb iedere dag een smeuige flats.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:45

Hahaha wat een topic, ik lag helemaal dubbel om alleen al de titel maargoed :D

Ik doe het vaak wel 2 a 3 keer per dag, als het niet meer is. Ik moet ook al heel snel nadat ik gegeten heb, weet niet of dat er mee te maken heeft haha. Maargoed verder heb ik wel vaak last van een opgeblazen gevoel.
Ik heb trouwens helemaal geen last van op vakantie niet kunnen gaan ofzo. Ik kan het overal hahaha :Y)

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:48

Dreamy schreef:
Rebeccaa schreef:
Veelste weinig. :+
Soms een week niet.

Hier hetzelfde :j

Ik soms wel langer niet :=

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:56

Careano schreef:
Ik heb trouwens helemaal geen last van op vakantie niet kunnen gaan ofzo. Ik kan het overal hahaha :Y)

Hahaha, ja ik ook, heb nergens last van.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:04

irissahorse schreef:
Ik soms wel langer niet :=

Dat sowieso idd op vakanties/als ik ergens logeer, dan kan ik langer niet.
(krijg ik wel heel erg harde en pijnlijke buik)
Maar thuis dus gewoon 1x in de week voor zover ik weet :=

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:08

marleen_usar schreef:
ik heb iedere dag een smeuige flats.

ik ben daar echt jaloers op, en ja dat meen ik. van de week ook weer, ik moest poepen maar het wou niet.
en daar baal ik zo van. en maar persen en maar persen, en dan komt het er per milimeter uit, vreselijk is dat.
soms dan denk ik, ach laat maar hoor, en dan laat ik de keutel weer naar binnen floepen, ja echt erg hoor, de gedachte al daarbij, maar ik heb geen keus, hij wil er dan gewoon niet uit....

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:10

Hmm niet lezen als je aan het eten bent..
Maar mensen hier op bokt, willen we dit nou echt allemaal weten van onze mede bokkers?
(sorry vroeg het me even af)