Welke fobie/angst heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:47

Welshcobfan schreef:
Dat kan ik ook van jouw fobie zeggen ;)

MAW: don't judge a book by its cover. Dit is mijn manier om ermee om te gaan en weet je wat? het werkt prima voor mij! Lach er gerust om mee! :D

Weet je ik kan mij gewoon niet voorstellen dat je kan lachen om een fobie. Ik heb serieuze lichamelijke klachten, slik er medicatie voor en therpaie is te confronterend omdat ik er zo bang voor ben.
Dus kan jij je voorstellen dat ik er alles behalve om kan lachen? Ik kan mij het namelijk NIET voorstellen.
Begrijp je dat?

Manonn_

Re: Welke (grappige) fobie heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:49

Ik ben echt doodsbang voor clowns.
Ik heb ooit film gezien met hele enge clowns sinds die film vind ik ze eng!

XxNimezxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:57

Ik ben echt super super super bang (niet echt een fobie ?) om dood te gaan. Als ik er bij na denk ga ik helemaal van de wereld met me hoofd dan wordt ik misselijk ktijg ik een raar gevoel in mn buik.. en af en toe barst ik in huilen uit.

Ook ben ik ongeloflijk bang voor onweer als ik alleen ben. dan wordt ik heeelemaal gek.. en weet ik niet wat ik moet doen.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:00

Lies_Tijger schreef:
(dit geld alleen in het donker) Spiegels. ruiten en alles wat maar weerspiegelt. Ik ben dan zo bang om te zien dat er dalijk iemand achter me staat oid! Wij hadden eerst een spiegel in de hal naar de trap maar omdat ik dan niet alleen naar boven durfde hebben mijn ouders hem alweer weggehaalt. :j
Gelukkig nemen hun mijn angst serieus want word ook vaak uitgelachen omdat ik bang zou zijn voor me eigen spiegelbeeld -O-

Edit; Já ik heb de film Mirrors gezien. Néé daar komt mijn angst niet vandaag. (had het al voor de film eb heb gewoon gelachen om de film mirrors! :o )

Dat heb ik ook en alleen in het donker idd. Ik heb zelf dus ook alleen maar een spiegel in mijn badkamer voor de rest nergens!

Kikkers vind ik ook doodeng. Heb als 12 jarige er eentje met mijn blote voeten geplet en sindsdien ben ik er panisch voor! Vooral omdat ze zo ongecontroleerd alle kanten opspringen en ook nog eens hartstikke hoog.

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:02

Ik vind voeten VRESELIJK goor. Die mogen echt niet tegen mij aan komen. Het is ook best sneu voor mijn vriend, want die moet zijn voeten in bed helemaal in het hoekje van het matras leggen zodat die niet tegen mij aan kan komen haha.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:05

ik ben het wel echt met chiqa eens, als je echt werkelijk een fobie hebt, die dus totaal je leven beheerst dan kun je daar niet om lachen, nee echt niet. En dan stel je t ook niet op prijs als mensen zeggen, hahaha ik heb een fobie voor clowns! haha grappig. Als je dat hebt, is dat echt niet grappig, maargoed denk dat mensen dat wel begrijpen;) Lijkt me duidelijk dat we het hier hebben over " rare angsten""

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:11

Synthetische stoffen. Van die stoffen die zo glad zijn en zo'n piepgeluid maken. Krijg dan over rillingen en niemand met zon stof mag in mijn buurt komen. Krijg er zelf ook allergische reacties op.

Verder alle insecten. Vind ze zoo vies! Ze mogen echt niet op mij zitten, dan begin ik al met piepen. Lieveheerstbeestjes zijn al helemaal eng en vlinders alleen als ze erg dicht bij mij zitten.

Dat laatste geld voor mij wel als een fobie. Durf namelijk niet zo graag als ik weet dat er ergens vliegen zijn. :+

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:14

Nikki_L schreef:
Ik vind voeten VRESELIJK goor. Die mogen echt niet tegen mij aan komen. Het is ook best sneu voor mijn vriend, want die moet zijn voeten in bed helemaal in het hoekje van het matras leggen zodat die niet tegen mij aan kan komen haha.

Jaaaaaaaa, zo voel ik me ook :P

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:15

Heb jij dan ook, dat als die perongeluk een keertje tegen je aankomt dat je gaat gillen? De tranen staan dan echt in me ogen, zo vreselijk vind ik het.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:19

Nickytje schreef:
Mijn 'ergste' is niet echt een fobie denk ik, maar eer een soort vorm van smetvrees misschien?
Ik krijg het benauwd en wordt erg chagrijnig als er mensen die ik niet ken in mijn 'persoonlijke ruimte' gaan staan.
Het wordt dan helemaal erg als ik moet rechtstaan op bv. een drukke trein en dat er mensen dan langs mij
gaan schuren met hun blote armen. Dus wanneer ik hun huid tegen de mijne voel. Ik heb dit overigens niet zo
erg met mensen die ik goed ken. Of wanneer ik bv aan de kassa sta en de persoon achter mij staat té dicht, dat
ze bijna in men nek staan te hijgen. Daar krijg ik het echt doodsbenauwd van.

Daar kan ik ook zo slecht tegen! Echt precies hetzelfde! En als mensen geen tafelmanieren hebben. Als ik al iemand met open mond zie eten hoef ik mijn eten al niet meer. Dan zie ik het zo voor me, hoe het word gekauwd enzo. Helemaal misselijk word ik ervan :+

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:20

teennagels !!!

als ik die zie krijg ik meteen kippenvel.. vooral van die vieze gele kalknagels...whahahaha

niemand mag ook zn nagels knippen in mijn buurt hahah

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:21

wespen, ik kan echt in huilen uitbarsten als ze te dichtbij zijn en niemand me helpt, of ik niet weg kan.... maar meestal ben ik ze te slim af en ben ik al weg voor ze bij mij zijn :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:21

pinuts schreef:
ik ben het wel echt met chiqa eens, als je echt werkelijk een fobie hebt, die dus totaal je leven beheerst dan kun je daar niet om lachen, nee echt niet. En dan stel je t ook niet op prijs als mensen zeggen, hahaha ik heb een fobie voor clowns! haha grappig. Als je dat hebt, is dat echt niet grappig, maargoed denk dat mensen dat wel begrijpen;) Lijkt me duidelijk dat we het hier hebben over " rare angsten""

Sluit me hier ook bij aan, en dus ook bij Chiqa, ik vind het ook niet grappig als mensen lacherig doen om mijn liftfobie, ik schreeuw gerust van angst een hele zaak of flat bij elkaar als iemand mij probeert te dwingen.. zelfs nu ik 20 ben nog.. al kan ik het wel beheersen.. maar toch..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:22

Ik heb een fobie voor vliegend ongedierte. Ik raak daar helemaal in paniek van. Ik ben al 2 keer bijna in de vangrail beland vanwege een vlieg in mijn auto.
Ik ben allergies voor wespen en ook daar raak ik van in paniek. En breekt het zweet me uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:23

XxNimezxX schreef:
Ik ben echt super super super bang (niet echt een fobie ?) om dood te gaan. Als ik er bij na denk ga ik helemaal van de wereld met me hoofd dan wordt ik misselijk ktijg ik een raar gevoel in mn buik.. en af en toe barst ik in huilen uit.

Ook ben ik ongeloflijk bang voor onweer als ik alleen ben. dan wordt ik heeelemaal gek.. en weet ik niet wat ik moet doen.

Dat heb ik met m'n vader :o
ben zo bang dat ie ooit in een keer dood ga..
tranen stromen dan over m'n wangen als ik er over nadenk. :o

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:24

manonie12 schreef:
Ik ben echt doodsbang voor clowns.
Ik heb ooit film gezien met hele enge clowns sinds die film vind ik ze eng!

Dat was vast "IT" van Steven King..?
Die vond ik vroeger ook eng, gelukkig ben ik niet bang voor clowns, lijkt me vervelend.

Ik heb wel iets anders wat ook raar/grappig is.

Samen met mijn man heb ik een rijschool, ik doe vaak het kantoor en ja die telefoontjes vind ik doodeng :o
Zowel bellen als gebeld worden ik vind het eng!
Zweet handen, kloppend hart en het spontaan balachelijk warm krijgen.
Gewoon een naar gevoel...

En ik ben dol op de kermis en atractie parken, ik ga dan graag in achtbanen die over de kop gaan.
Maakt niet uit welke en hoeveel loopings en/of kurkentrekkers, geweldig!
Maar een spookhuis, daar krijg je mij niet in en dan vooral de gene met verklede mensen.
Nee daar krijg je mij echt niet in :+ :D vind dat toch zo eng.
Ik schrik nogal snel dus doe het daarom niet graag, dan krijg ik ook weer hetzelde als bij telefoontjes :P

En natuurlijk spinnen niet te vergeten, om panisch van te worden, maar dat schijnt niet uniek te zijn ;)

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:24

Ook ben ik vreselijk bang in het donker trouwens, en voor geesten (vooral combi van die twee..) ik kan ook helemaal flippen als ik 's nachts wakker word en het blijkt dat een van mijn ouders mijn nachtlampje uitgedaan hebben :o

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:26

Ik kan niet goed overgeven.. := Vind het zo'n vreselijk akelig gevoel!

Daarnaast ben ik bang voor spinnen. Dat was vroeger wel echt veel erger. Nu we 3 jaar op een boerderij wonen kom ik zoveel spinnen tegen dat het wel beter is geworden. Maar.. 1 vastpakken doe ik niet hoor.

@MDJ: het verschilt bij mij wat per keer of ik bang ben in het donker. De ene keer ben ik plots bang en de andere keer is er niets aan de hand. Vervelend is het wel!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:33

Chiqa schreef:
Weet je ik kan mij gewoon niet voorstellen dat je kan lachen om een fobie. Ik heb serieuze lichamelijke klachten, slik er medicatie voor en therpaie is te confronterend omdat ik er zo bang voor ben.
Dus kan jij je voorstellen dat ik er alles behalve om kan lachen? Ik kan mij het namelijk NIET voorstellen.
Begrijp je dat?

Ik begrijp wel dat jij er niet om kan lachen, maar begrijp dan wel dat ik wel om mijn fobieen kan lachen. Dat is mijn copingsmechanisme :) Doe ik al vanaf kleins af aan en werkt prima! En therapie durf ik ook niet aan, het idee dat ik dan eraan word blootgesteld is té erg. Maar neemt niet weg dat ik er nu wel om moet lachen om het vol te kunnen houden :)
Ik ben al vanaf jongs af aan gewend om chronisch ziek te zijn, ziekenhuis goed te kennen en elke dag veel medicatie te moeten slikken om niet in het ziekenhuis te belanden. En normaal functioneren zit er nog steeds niet in, ben nog steeds erg beperkt. De fobie kan er wel bij, ben toch al een kneusje :P Heb ik mijn mindere dagen? tuurlijk. Maar zonder optimisme en mijn nuchterheid was het allemaal veel erger geweest. Dus humor is mijn redding en dan mogen anderen gerust meelachen! (maarre natuurlijk niet op het moment dat ik écht doodziek ben of écht doodsbang natuurlijk := )
(ben gezegend met een vriend die enorm beperkt is met zijn adhd en pdd-nos, maar daar ook vreselijk om kan lachen :P)
Ik lach niet om andere mensen als ze dat niet willen, maar ja: die mensen posten hun verhaal hier natuurlijk niet ;)
Maar lach gerust om mij hoor! :D Doe ik zelf ook :D

Gelukkig heb ik ook genoeg domme dingen waar ik gewoon een hekel aan heb, zoals kluivende en schransende mensen (ben geen bourgondier :P). Daar word ik echt onpasselijk van :=
En als er een verbod op clowns komt, ben ik erg gelukkig! :D

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:33

ik ben egt heel erg bang voor spinnen..

ik fietste toen ik een jaar of 7 was in een storm, wind, regen, onweer en alles, ik had toen nog een bril en er zwiepte een tak van een boom tegen mijn gezicht, dat deed al pijn, toen zat er ook nog een een hele grote spin tussen mijn bril en oog dus zag hem zoo dichtbij en ik was zooo bang!

op de basisschool gooide vervelende jongetjes ook vaak spinnen in men gezicht, juist omdat ik er al bang voor was natuurlijk. dat maakte het nog erger..

in groep acht besloot ik een werkstuk te maken over spinnen, om te proberen van mijn angst af te komen, dat werkte juist averechts, ik las dat er spinnen zijn die onder de wc bril zitten en je dood kunnen bijten in je bil, komen alleen in austalie voor maar ik durfde niet meer naar de wc!

als ik nu een spin voel of zie begin ik echt te gillen en bijna te huilen.. durf er ook niet naar te kijken op tv op plaatje of als ze in een kooi zitten.. doodeng, echt!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:37

Het woord alleen al is vreselijk maar.. Knoopjes. Bahbahbahbah!
Toen ik klein was weigerde ik absoluut om bij mijn moeder op
schoot te gaan zitten als ze iets met die gevallen aanhad, vreselijk.
Gelukkig heeft mijn vader enkel tshirts.
Zo vies en glanzend en glad, bleh, voor geen goud zou ik er een
aanraken.. Een knoop aan een broek (weer dat afschuwelijke woord)
kan nog maar verder, nee, nee, nee!

Ik ben het er wel mee eens dat een fobie een groot woord is..
De angst hierboven beheerst niet mijn leven, ik vind het opzich wel grappig,
maar kan het verder niet verklaren het is gewoon zo.
Het is dan ook niet echt een fobie, maar toch een angst die ik even met
jullie wou delen. ;)
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 02-06-09 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:38

Wat ik ook vreselijk vind is wanneer mensen te dicht bij je komen staan als ze je iets willen vragen/uitleggen.
Vroeger toen ik winkelwerk deed gebeurde dat regelmatig en ik heb altijd geleerd 1 tot 1,5 meter is je persoonlijke ruimte en die afstand moet je ook ongeveer tot je klanten bewaren.
Alleen doen ze daar zelf niet altijd aan mee, vreselijk vond/vind ik dat.
Kreeg/krijg ik het zo benauwd van.
Soms deed ik dan een stapje naar achteren en ja hoor zij een stapje naar voren, baalde ik even :D
Sommige vonden het ook raar dat ik dat deed maar ik kan er gewoon echt niet tegen :P

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:40

Lisanne_vL schreef:
Ik ben heel erg bang voor wurmen.. :o
Spinnen en alle andere insecten doen me echt niks (al is een wurm natuurlijk geen insect, maar wel een heel vies beestje).
Ik heb zelfs wel eens nachtmerries over reusachtige wurmen.. Heel dom. }:0
Maar ik vind het gewoon zo ontzettend vies en eng dat als je ze doorhakt ze gewoon verder leven!

En mede daarom vind ik ze ook zo walgelijk :j

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:44

Onweer :Y)

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:47

Ik kan albsoluut niet tegen een matras. En dan bedoel ik niet om erop te liggen, maar het aanraken ervan := En dan 'bloot' he, dus zonder een hoeslaken. Echt van dat gevoel krijg ik gewoon rillingen.