Schoonheids vraagjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 23:07

Der zijn wel ergere dingen hoor!
Wees blij dat je gezond bent, dat je armen & benen hebt en dat je kan praten, luisteren, zien, proeven enz..
Er zijn mensen die het veel erger hebben..

Succes enne.. blijf jezelf! :)

Mars

Re: Schoonheids vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:06

Moderatoropmerking:
reacties hier zijn af en toe aardig persoonlijk en aanvallend naar de TS toe. Bij deze het verzoek verder respectvol te reageren, aanvallend posten heeft meestal niet het gewenste effect en ook de ts heeft hier niets aan.

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:47

Mensen die zulke "rijmpjes" schrijven zeggen mij voldoende.... die zijn het nog niet waard dat ik er op pis..... *sorry*

Trek je zoiets niet aan en laat je er al helemaal niet door beïnvloeden!!! Klik op "dit is niet OK" en meld het op Hyves, daarna - laat het van je afglijden!!! Begin niet aan die belachelijke shakes-kuur, want, zoals katiavl al zegt: is je stofwisseling eenmaal naar zn grootje, dan is het pas een HEL om op gewicht te blijven/af te vallen, en ik spreek uit ervaring..... Been there, done that... je wilt het jezelf niet aandoen, geloof me.

Verdiep je liever in gezond eten, normale porties, groenten, fruit, gewoon NORMAAL eten zoals het hoort. Daar ben je beter mee af dan al die troep.

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:49

Jeetje meis, wat vervelend voor je dat je zo met jezelf in de knoop zit. Ik herken het wel, heb het jaren gehad en zou precies dezelfde reactie op foto's gekregen hebben (alleen heb ik nooit af willen vallen, maar was ik over andere dingen niet tevreden). Ineens is er bij mij ergens de knop omgegaan toen het eindelijk tot me doordrong dat ik me veel te veel van anderen aantrek. Iedereen heeft een mening over je, maar dat heb je zelf toch ook onbewust over anderen? Blijkbaar ben je interessant genoeg om over te praten, en zijn zij degenen die geen leven hebben en jou proberen ze hiervan ook te benemen. Lees het nou nog eens goed, hoe triest is het dat je zulke rijmpjes over mensen gaat schrijven. Hoe onzeker moeten zij dan wel niet zijn dat ze zich tot dit niveau gaan verlagen? Ik denk dat jij een stuk verstandiger bent hoor.. laat ze er trots op wezen dat ze van die ontzettend grappige rijmpjes kunnen schrijven, applaus! NOT!
En weetje, ik denk ook dat hoe goed het advies hier ook bedoeld is, het op deze manier niet voor je gaat werken. Hoe meer anderen zeggen dat je wel mooi bent, hoe meer je zelf het tegendeel wilt gaan bewijzen. Maar wie wil je nou overtuigen, ons of jezelf? Tuurlijk is het fijn om te horen dat er zat mensen anders over denken, alleen jij staat hier nog niet achter en bent te onzeker om het te geloven.
Waarschijnlijk ben je nu alleen wanhopig opzoek naar dingen om aan het door jou voorgehouden schoonheidsideaal te doen, totdat je er achter komt dat dit nooit gaat lukken. Ja je kan best wat dingen veranderen hoor, en je zal jezelf er misschien best beter door voelen, maar daar blijft het niet bij. Ja dus, zul je misschien zeggen.. dat is toch ook waar ik het voor doe? Ik wil me toch ook beter voelen? Maar bedenk je dat na álle moeite die je ervoor doet het effect misschien helemaal niet zo lang is. Achteraf kom je er achter dat het alleen een kwestie is van accepteren. Maar ik weet ook dat dit veeeel lastiger is dan veel mensen doen voorkomen, en het kan lang gaan duren voordat je echt die knop hebt omgezet. Ik ben van mening dat het ook pas zin heeft om dingen te gaan veranderen op het moment dat je jezelf heb geaccepteerd zoals je bent. Klint lekker tegenstrijdig dit, maar ik bedoel dat je op zo'n moment daar niet meer zo obsessief mee bezig bent, logischer kan nadenken en dan rustig beslissen of je het nou echt wil veranderen en hoe.
Ik heb ook nog delen van m'n lichaam die ik anders zou willen hoor, maar dan denk ik aan de andere kant ook van 'meid doe normaal, er zijn zat mensen die dolgraag met je willen ruilen'. Je lichaam is alleen maar een omhulsel, iets waar je inzit en onbedoeld op beoordeeld wordt terwijl je er bijna niks aan kan veranderen. Het is niet wie jij bent, dat zit binnenin je en hoef je alleen maar te tonen aan de mensen die het waard zijn. En hebben ze een negatieve mening over je? So what? Je kan niet met iedereen vrienden zijn toch?

Ondanks dit verhaal denk ik dat ik het toch niet zo heb kunnen verwoorden dat het je heeft kunnen helpen. Dat is iets wat je zelf moet doen en je nu eerder moe wordt van al die mensen met hun goedbedoelde adviezen die je zogenaamd begrijpen dan wat je er wat aan hebt. Ik wil ook niet zeggen dat je niet moet gaan sporten en gezond eten hoor, dat vind ik juist erg belangrijk, maar besef waarom je het doet. Laat je leven niet alleen daarom draaien. Ik wens je in ieder geval veel succes met alles meis!

Ps. vind het super van je dat je naar de HA bent gegaan en hulp heb gezocht hoor. Dat is een grote stap..hopelijk kan je het proces hierdoor wat versnellen als je hulp krijgt waar je zelf ook in gelooft! :)

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 16:31

Jasmijn_ schreef:
Jeetje meis, wat vervelend voor je dat je zo met jezelf in de knoop zit. Ik herken het wel, heb het jaren gehad en zou precies dezelfde reactie op foto's gekregen hebben (alleen heb ik nooit af willen vallen, maar was ik over andere dingen niet tevreden). Ineens is er bij mij ergens de knop omgegaan toen het eindelijk tot me doordrong dat ik me veel te veel van anderen aantrek. Iedereen heeft een mening over je, maar dat heb je zelf toch ook onbewust over anderen? Blijkbaar ben je interessant genoeg om over te praten, en zijn zij degenen die geen leven hebben en jou proberen ze hiervan ook te benemen. Lees het nou nog eens goed, hoe triest is het dat je zulke rijmpjes over mensen gaat schrijven. Hoe onzeker moeten zij dan wel niet zijn dat ze zich tot dit niveau gaan verlagen? Ik denk dat jij een stuk verstandiger bent hoor.. laat ze er trots op wezen dat ze van die ontzettend grappige rijmpjes kunnen schrijven, applaus! NOT!
En weetje, ik denk ook dat hoe goed het advies hier ook bedoeld is, het op deze manier niet voor je gaat werken. Hoe meer anderen zeggen dat je wel mooi bent, hoe meer je zelf het tegendeel wilt gaan bewijzen. Maar wie wil je nou overtuigen, ons of jezelf? Tuurlijk is het fijn om te horen dat er zat mensen anders over denken, alleen jij staat hier nog niet achter en bent te onzeker om het te geloven.
Waarschijnlijk ben je nu alleen wanhopig opzoek naar dingen om aan het door jou voorgehouden schoonheidsideaal te doen, totdat je er achter komt dat dit nooit gaat lukken. Ja je kan best wat dingen veranderen hoor, en je zal jezelf er misschien best beter door voelen, maar daar blijft het niet bij. Ja dus, zul je misschien zeggen.. dat is toch ook waar ik het voor doe? Ik wil me toch ook beter voelen? Maar bedenk je dat na álle moeite die je ervoor doet het effect misschien helemaal niet zo lang is. Achteraf kom je er achter dat het alleen een kwestie is van accepteren. Maar ik weet ook dat dit veeeel lastiger is dan veel mensen doen voorkomen, en het kan lang gaan duren voordat je echt die knop hebt omgezet. Ik ben van mening dat het ook pas zin heeft om dingen te gaan veranderen op het moment dat je jezelf heb geaccepteerd zoals je bent. Klint lekker tegenstrijdig dit, maar ik bedoel dat je op zo'n moment daar niet meer zo obsessief mee bezig bent, logischer kan nadenken en dan rustig beslissen of je het nou echt wil veranderen en hoe.
Ik heb ook nog delen van m'n lichaam die ik anders zou willen hoor, maar dan denk ik aan de andere kant ook van 'meid doe normaal, er zijn zat mensen die dolgraag met je willen ruilen'. Je lichaam is alleen maar een omhulsel, iets waar je inzit en onbedoeld op beoordeeld wordt terwijl je er bijna niks aan kan veranderen. Het is niet wie jij bent, dat zit binnenin je en hoef je alleen maar te tonen aan de mensen die het waard zijn. En hebben ze een negatieve mening over je? So what? Je kan niet met iedereen vrienden zijn toch?

Ondanks dit verhaal denk ik dat ik het toch niet zo heb kunnen verwoorden dat het je heeft kunnen helpen. Dat is iets wat je zelf moet doen en je nu eerder moe wordt van al die mensen met hun goedbedoelde adviezen die je zogenaamd begrijpen dan wat je er wat aan hebt. Ik wil ook niet zeggen dat je niet moet gaan sporten en gezond eten hoor, dat vind ik juist erg belangrijk, maar besef waarom je het doet. Laat je leven niet alleen daarom draaien. Ik wens je in ieder geval veel succes met alles meis!

Ps. vind het super van je dat je naar de HA bent gegaan en hulp heb gezocht hoor. Dat is een grote stap..hopelijk kan je het proces hierdoor wat versnellen als je hulp krijgt waar je zelf ook in gelooft! :)

Bedankt voor je lieve reactie, ik weet ook wel dat ik mezelf moet accepteren maar het is heel erg moeilijk als mensen je elke keer afkatten enz!!!
Doordat ik nu zoooo onzeker ben geworden gaat het helemaal niet lekker tussen mijn en me vriend, ik kan de hele dag huilen ben fiets misselijk en hij kan TOTAAAAL niets goeds doen en ik kat hem *onbewust* ook heel veel af dat ik daarna denk jeetje was dat nou nodig :S?
Ik ben ook zooo fiets moe nu ik slaap de hele dag alleen maar ik heb niet eens de puf om naar de sportschool te gaan!!
me eten gaat ook nog niet goed, bij alles wat ik eet denk ik oehhww ik word dik
en ik leef dan nu ook echt alleeeen op fruit en groente!!
Ik weet ook niet hoe ik uit mijn negatieve bui kom tegenover me vriend want zoals gister heb ik hele erge ruzie gemaakt probeert de arme schat het helemaal goed te maken terwijl het MIJN fout was,,,
maar omdat ik me dan zooo rot voel nog om de ruzie van gister
vind ik het heel moeilijk om nu weer ''normaal'' en ''gezellig'' tegen hem te doen!!
Ik begin ook heel achterdochtig te worden nu en wil alles weten waar die heen gaat met wie
en wil zijn smsjes lezen enz :S heel erg belachelijk!!
En dat alles omdat ik mezelf niet ''knap'' vind best triest eigenlijk, ik ben nu in een cirkel beland en vind het heel moeilijk om dr uit te komen

geerke

Re: Schoonheids vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:34

gewoon naar een psycholoog....daar is toch niets mis mee?
het is heel fijn hoor om tegen een luisterend oor te praten.

Je bent nog jong en je hebt nog een heel leven voor je.....als je nu al problemen hebt is dat toch niet leuk?

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:00

Tuurlijk is het moeilijk om zelfvertrouwen te hebben als sommige mensen je dat niet gunnen. Maar bedenk goed, waarom doen ze dit? Waar bestaat hun leven uit als ze alleen lol kunnen hebben door anderen belachelijk te maken?
En ja die ruzies herken ik ook wel, je wordt zo onzeker dat je je steeds beroerder gaat voelen. Dit ga je dan weer op iedereen af reageren waardoor je je nog ellendiger en schuldiger gaat voelen en jezelf helemaal niet meer snapt. Ja mooie theorie zo, maar dat had je zelf waarschijnlijk ook al bedacht. Het probleem is inderdaad dat je niet zomaar die knop om kan zetten. Zoals je al zegt ben je nu in een cirkel beland waar je zo snel mogelijk uit moet zien te komen. Het leven houd toch meer in dan uiterlijk en andere mensen die even denken daar een mening over te hebben? En kijk eens goed om je heen, denk je echt dat iedereen dunner is dan jij? Meid je hebt gewoon een heel normaal figuur, wees er trots op! Probeer toch af en toe lekker te gaan sporten, daardoor ga je je weer wat vrolijker voelen en kan je trots zijn op wat je bereikt hebt. Afvallen gaat niet zomaar, daar heb je nu eenmaal heel veel doorzettingsvermogen voor nodig terwijl je helaas niet altijd meteen resultaat ziet. Probeer gewoon zo gezond mogelijk te leven, maar sla er niet in door. Alleen fruit en groenten zijn niet gezond, je mist hierdoor allerlei belangrijke bouwstoffen waardoor je lichaam verkeerde stoffen af gaat breken. Zal je het technische verhaal besparen, maar zorg gewoon dat alles met mate binnenkrijgt. Ik wordt altijd heel chagerijnig als ik niet goed eet, schijnen veel mensen last van te hebben wat ook niet echt bijdraagt aan je positieve stemming ;)

En je vriend..die klinkt als een lieve jongen, die gaat jou toch niet zomaar aan de kant zetten voor je uiterlijk? Ik bedoel, hij heeft ooit voor jou gekozen en hij wist hoe je eruit zag..waarom zou hij er nu ineens anders over denken? Weet hij al dat je daar zo erg mee zit? Anders kan je het hem misschien uitleggen dat je wat minder in je vel zit momenteel en onzeker bent over wat dingen en daardoor af en toe verkeerd kan reageren. Ik weet natuurlijk niet hoe het in jullie relatie zit, maar kom op als hij je dumpt voor je uiterlijk dan is hij jou toch helemaal niet waard?

En verder is het natuurlijk altijd slim om hulp te zoeken als je er zelf niet uitkomt. Hoe langer je in zo'n cirkel zit, hoe zwaarder het wordt om er weer uit te komen. Nogmaals sterkte, weet zeker dat het weer helemaal goed komt en je op een gegeven moment anderen kan steunen die hetzelfde meemaken :(:)