Wees blij dat je gezond bent, dat je armen & benen hebt en dat je kan praten, luisteren, zien, proeven enz..
Er zijn mensen die het veel erger hebben..
Succes enne.. blijf jezelf!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Jasmijn_ schreef:Jeetje meis, wat vervelend voor je dat je zo met jezelf in de knoop zit. Ik herken het wel, heb het jaren gehad en zou precies dezelfde reactie op foto's gekregen hebben (alleen heb ik nooit af willen vallen, maar was ik over andere dingen niet tevreden). Ineens is er bij mij ergens de knop omgegaan toen het eindelijk tot me doordrong dat ik me veel te veel van anderen aantrek. Iedereen heeft een mening over je, maar dat heb je zelf toch ook onbewust over anderen? Blijkbaar ben je interessant genoeg om over te praten, en zijn zij degenen die geen leven hebben en jou proberen ze hiervan ook te benemen. Lees het nou nog eens goed, hoe triest is het dat je zulke rijmpjes over mensen gaat schrijven. Hoe onzeker moeten zij dan wel niet zijn dat ze zich tot dit niveau gaan verlagen? Ik denk dat jij een stuk verstandiger bent hoor.. laat ze er trots op wezen dat ze van die ontzettend grappige rijmpjes kunnen schrijven, applaus! NOT!
En weetje, ik denk ook dat hoe goed het advies hier ook bedoeld is, het op deze manier niet voor je gaat werken. Hoe meer anderen zeggen dat je wel mooi bent, hoe meer je zelf het tegendeel wilt gaan bewijzen. Maar wie wil je nou overtuigen, ons of jezelf? Tuurlijk is het fijn om te horen dat er zat mensen anders over denken, alleen jij staat hier nog niet achter en bent te onzeker om het te geloven.
Waarschijnlijk ben je nu alleen wanhopig opzoek naar dingen om aan het door jou voorgehouden schoonheidsideaal te doen, totdat je er achter komt dat dit nooit gaat lukken. Ja je kan best wat dingen veranderen hoor, en je zal jezelf er misschien best beter door voelen, maar daar blijft het niet bij. Ja dus, zul je misschien zeggen.. dat is toch ook waar ik het voor doe? Ik wil me toch ook beter voelen? Maar bedenk je dat na álle moeite die je ervoor doet het effect misschien helemaal niet zo lang is. Achteraf kom je er achter dat het alleen een kwestie is van accepteren. Maar ik weet ook dat dit veeeel lastiger is dan veel mensen doen voorkomen, en het kan lang gaan duren voordat je echt die knop hebt omgezet. Ik ben van mening dat het ook pas zin heeft om dingen te gaan veranderen op het moment dat je jezelf heb geaccepteerd zoals je bent. Klint lekker tegenstrijdig dit, maar ik bedoel dat je op zo'n moment daar niet meer zo obsessief mee bezig bent, logischer kan nadenken en dan rustig beslissen of je het nou echt wil veranderen en hoe.
Ik heb ook nog delen van m'n lichaam die ik anders zou willen hoor, maar dan denk ik aan de andere kant ook van 'meid doe normaal, er zijn zat mensen die dolgraag met je willen ruilen'. Je lichaam is alleen maar een omhulsel, iets waar je inzit en onbedoeld op beoordeeld wordt terwijl je er bijna niks aan kan veranderen. Het is niet wie jij bent, dat zit binnenin je en hoef je alleen maar te tonen aan de mensen die het waard zijn. En hebben ze een negatieve mening over je? So what? Je kan niet met iedereen vrienden zijn toch?
Ondanks dit verhaal denk ik dat ik het toch niet zo heb kunnen verwoorden dat het je heeft kunnen helpen. Dat is iets wat je zelf moet doen en je nu eerder moe wordt van al die mensen met hun goedbedoelde adviezen die je zogenaamd begrijpen dan wat je er wat aan hebt. Ik wil ook niet zeggen dat je niet moet gaan sporten en gezond eten hoor, dat vind ik juist erg belangrijk, maar besef waarom je het doet. Laat je leven niet alleen daarom draaien. Ik wens je in ieder geval veel succes met alles meis!
Ps. vind het super van je dat je naar de HA bent gegaan en hulp heb gezocht hoor. Dat is een grote stap..hopelijk kan je het proces hierdoor wat versnellen als je hulp krijgt waar je zelf ook in gelooft!