Hebben jullie ook wel eens het gevoel dat je de boel aan het neppen bent? Dat het eigenlijk allemaal wel mee valt? Ik ben nu sinds anderhalve week thuis, en dat doet me echt goed, even niks moeten. Maar juist doordat ik me nu beter voel dan toen ik aan het werk was, denk ik soms wel: Stel ik me niet vreselijk aan?
Eleionomae
Geplaatst: 09-05-09 19:14
Bedankt voor de tips. Ik ga ze gewoon allemaal proberen, kijken welke het beste helpt En paniekaanvallen.. praat me er niet van. Ben tot de conclusie gekomen dat mezelf echt halt roepen op zo'n moment het beste werkt. Zo van en nu is het genoeg, denk aan leuke dingen, niet zo moeilijk doen.
aah ben ik dus niet de enige die het zo voelt. Ik ben eigenlijk gewoon nog ff zo in de war, dat ik simpelweg niet wéét wat ik voel!
koi
Geplaatst: 09-05-09 19:18
PW, wat jammer dat het minder met je gaat maar na regen komt zonneschijn. Hoe is het gesprek laatst met de eigenaresse van het jonge paardje nog verlopen? Heb je al iets terug gehad van de Hapto?
Daijano, hoe is het met jou, red je het een beetje? Zal ook kijken voor dat boek, klinkt goed. Hoe is het verlopen met de gedragstherapeut voor Daijano?
Miiej, ik zou het toch tegen je ouders zeggen maar ik snap dat dit niet makkelijk is, denk wel dat ze al iets gemerkt zullen hebben. Mijn ouders merkte het achteraf wel aan mij. Omdat er geen diagnose was gesteld en ik nog kon functioneren schonken ze er toen geen aandacht aan, als ze nu weer iets merken spreken ze me er wel op aan. Steken bij het hart heb ik ook regelmatig, hier begon het bij mij mee, doodeng maar de dokter verzekerde dat mn hart goed is, gelukkig. Voorstellen mag altijd
Angela, is het paard dat morgen terug komt van jou? Prettig dat je spiegel er weer is. Jammer dat het vandaag even minder ging, hoe heb je het opgelost? Hoe voel je je nu? Boeken; Angst de baas, Leven met een piekerstoornis deze heb ik op aanraden van de spych en hier val ik steeds op terug als het even niet gaat.
Anoniem
Geplaatst: 09-05-09 19:21
Ik zei gister nog, ik wil gewoon normaal zijn. Maar was is in godsnaam normaal?!
CIV: Nee ze is niet van mij.. Maar ze is de enige die ik in mijn hart heb toegelaten na de verkoop van mijn grote liefde Sietske. ik rij ze voor andere mensen, heel prettige mensen overigens. Niets moet, alles mag. Ik ben vanmiddag naar buiten gelopen, heel slecht, maar ik wist niks anders te bedenken.
Zijn het 2 aparte boeken, CIV? Ben even op bol.com aan het kijken.
koi
Geplaatst: 09-05-09 19:30
Ja zijn 2 aparte boeken, heb ze ook via bol.com, waren overgens niet zo duur vond ik zelf. Kan nog even kijken voor de precieze titels als je ze niet kan vinden maar het is altijd zoiets. Fijn dat je zulke prettige mensen hebt om een paard voor te rijden, ik heb dit ook gehad, was ideaal.
hallo ben ik ook weer! , ik ben een beetje dood moe morgen om 7 uur op de fiets hoop dat ik er niet afval
hier alles goed met iedereen ? sorry heb nog niet bijgelezen
koi
Geplaatst: 09-05-09 21:54
Zat net in bad en bedacht me waarom we ons niet moeten schamen voor onze burn-out. Om je zwaktes toe te geven is lef nodig, iemand die zijn zwaktes toe durf te geven is sterk! Ik kom er dan ook openlijk vooruit dat het even minder gaat, niets om je voor te schamen. (Behalve dan bij een sollicitatie etc. maar dat is eigen belang )Er zijn zoveel mensen die dit hebben maar omdat er een taboe op rust hebben we het er niet over. Het is mij opgevallen hoeveel mensen hetzelfde mee hebben gemaakt en er over spraken nadat ik het ook deed. Het kan enorm opluchten om het erover te hebben. Weet niet of jullie hier iets aan hebben maar bedoel het goed en wilde het even met jullie delen.
Voel me overgens nu wel even iets minder, het waren ook drukke dagen en ik was net in gedachten al bezig met de uitnodiging voor het afscheidsfeestje van mn vriend. Dan schiet ik toch weer even vol. Daarnaast had ik bij er vandaag een dubbel gevoel, was normaal met een goede vriendin/mn 2de moeder naar zo'n evenement gegaan, helaas is zij er niet meer.
CIV ik geef je helemaal gelijk ! ik moet eerlijk zeggen dat ik er nooit zo tegen aan keek .
koi
Geplaatst: 09-05-09 22:13
Hoe is het met jou BillyBoy?
Pollewoppy
Geplaatst: 09-05-09 22:14
Heb net even bijgelezen, maar reageer even niet op iedereen, sorry.
Ik heb nog niet met de eigenaresse gesproken over het jonge paard. Ben bang dat ze het raar vind. Heb het jonge paard trouwens ook nog niet weer gelongeerd. Zit er wel een beetje mee in mijn maag.
Van de haptonoom heb ik niks gehoord. Vind ik wel een beetje vreemd. Stuur er zo nog een mailtje achteraan denk ik, om te vragen of ze de vorige ontvangen heeft.
CIV het is inderdaad zo dat er meer mensen zijn die iets soortgelijks meegemaakt hebben dan je zou verwachten. Maar het is inderdaad nog een taboe om er echt over te praten. Terwijl het eigenlijk niks is om ons voor te schamen. Maar ja, de meesten van ons zijn volgens mij ook geen makkelijke praters als het over onze problemen gaat, we willen niet zeuren en we willen ons niet aanstellen.
Pollewoppy
Geplaatst: 09-05-09 22:15
Angela_ schreef:
Zijn er ook hier mensen die ervaring hebben met EFT? Of met NLP?
Had Himyar het hier niet over in het vorige topic?? (Weet het niet zeker)
Pollewoppy
Geplaatst: 09-05-09 22:16
Angela_ schreef:
Trouwens, hebben jullie nog meer boeken die ik kan lezen?
"De lessen van burnout" "De kunst om niet perfect te zijn"
CIV : jaa ik weet het niet eigenlijk voel menog steeds niet happy slaap nogsteeds niet lekker , maar omdat ik dit hele weekend bij billy ben geweest voor de wedstrijd van morgen . ben ik wel een beetje vrolijker geworden ! verder beetje huilbuien nog stteeeds slaap problemen mjaa dat blijft nog wel even en nog steeds ruzie met mijn vrienddin ik moet morgen de hele dag tegen der aan kijken jammer genoeg .
Wat jammer BillyBoy dat je nog steeds ruzie hebt met je vriendin. Hopelijk komt het goed.
Huilbuien kunnen wel opluchten, ik zat er vanavond dicht tegen aan. Had een beetje woorden met mijn vriend vanavond en uiteindelijk werd dat een goed gesprek. Hij zei: Kijk me eens aan (als ik me slecht voel kijk ik mensen minder aan) en toen begon ik bijna te huilen. Het zette alleen weer niet door natuurlijk.
jemig PW veel sterkte je mag best een keer huilen met je zelf steeds sterk houden krijg je alleen maar meer pijn en dat kan ik weten . maar ikga nu op bed want heb morgen vroeg wedstrijd en hoop dan een beetje goed te slapen ! sterkte !
koi
Geplaatst: 09-05-09 22:32
Billyboy, succes morgen op wedstrijd. Leuk dat Billy er nog is zodat jullie dit samen mee kunnen maken! Vervelend dat het nog niet goed is met je vriendin maar wie weet komt dat nog. Zoals ik eerder al postte gaat het met mij even ietsje minder, zit wat achter de computer om mn gedachtes te verzetten en niet te huilen, dat is ook zo ongezellig voor mn vriend. Huil nu standaard iedere dag, weet dat het oplucht maar vind het toch niet gezellig.
PW, ik ken het ook dat het niet doorzet en dan komt het als je het niet wilt of uitkomt toch nog. Als het er maar eens uitkomt want alleen maar opkroppen is niet goed. Wat betreft praten over problemen, ik ben nogal een makkelijke prater (praat nogal veel ) maar echt over mn problemen praten hoor je me ook niet veel doen, vertel het wat oppervlakkig en luchtig.
Pr_BillyBoy
Geplaatst: 09-05-09 22:39
sterkte CIV ! bedankt ik zal het er beste van maken morgen
Pollewoppy
Geplaatst: 09-05-09 22:42
Dat doe ik ook. Als ik al over mijn problemen praat doe ik dat meestal ook heel luchtig, of heel zakelijk, alsof ik over iemand anders vertel. Want dan doet het me minder ofzo, dan lijkt het wat verder van je af te staan. Misschien is het ook wel een stukje zelfbescherming, weet niet precies hoe ik dat uit moet leggen.
Pr_BillyBoy: Succes morgen en welstruste CIV: ik ken het dat je niet ongezellig wil zijn, alleen wordt het daar vaak niet beter van. Ik voel me de laatste tijd vaak schuldig tegen over mijn vriend omdat ik niet zo gezellig ben momenteel
koi
Geplaatst: 09-05-09 22:46
Toen ik een intake gesprek had met een psycholoog (niet mijn huidige) zei zij tegen mij, je praat met je hoofd en niet met je hart. Ik vertelde alles of het me niets deed, zo vertel ik het tegen iedereen maar ze had wel gelijk. Want ik praat vanuit mn hoofd en laat niet mn gevoel spreken of mn emoties zien. Ik had het nooit zo bekeken, wie weet is dit bij jou ook zo PW?