Een tip voor mensen met krullen/slag in het haar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaaaren

Re: Een tip voor mensen met krullen/slag in het haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:11

het is allemaal wat met die krullen!

ik ben ook al jaren van alles aan het proberen..
ik doe het volgende ;)

gewoon wassen, daarna haar indraaien in handdoek ( niet droog wrijven ) ... dan in het nog vochtige haar, mouse van Taff (de roze) en nog een beetje van Frizz ease er in.

verder kam ik het bijna nooit, en anders alleen voor het douche.

de volgende ochtend is alles weer pluis :P maar dan doe ik gewoon beetje water in mijn haar en eventueel nog wat spul en dan oogt het nog best goed op een staart :P

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:18

Nou ik had dinsdag wat nieuws geprobeerd met mijn haar..

Dit dus:
Afbeelding

En ik heb gewoon mijn haar onder de kraan gedaan (zoals iedere morgen) toen geborsteld,, daarna eerst glad&steil anti-frizz cream en daarna nog wat Volumiser gedaan,, flink heen en weer geschud met mijn haar en toen zat t zoals de foto :D

Haarlak erbij zodat t nog wat langer blijft zitten en klaaarr :j
Eerst had ik altijd bovenin gewoon krul en onderin allemaal pluis..
Dus t leek net een pyramide :')
Liep ook zo schuin af

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:22

Dat is mooi Nancy!

Ik heb door mijn helm van scooter elke keer bovenop plat en onderaan krullen, maar dat is een beetje jammer! Ziet er namelijk een beetje raar uit hihi, maar als ik mijn helm niet op heb gehad doe ik het zelfde als de TS, maar dan met Parucci wax.

Na douchen doe ik afdrogen met handdoek, dan fohnen en dan die wax erin kneden. Daar moet je alleen echt heeel weinig van gebruiken, want anders wordt je haar zo snel vet.

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:32

ik gebruik nu de zelfde volumereeks van andrelon maar dan de mousse en de haarlak. Het werkt wel goed.

Ik heb overigens slag in mijn haar.

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 13:24

Froexiie schreef:
absque_dubio schreef:
Froexiie, jouw haar lijkt wel op mijne, alleen jouw haar is nog een stuk mooier. :+
(En nou niet allemaal in mn profiel kijken, want ik gebruik de kracht van de stijltang)

Heb toch gekeken :D
Maar jouw haar pluist niet eens :oo
Als ik het stijl heb ik nog coupe pluis _O-

ik ken het ik ken het :P het heeft me echt een half jaar gekost om door te krijgen hoe ik mijn haar het best kan doen als ik het steil :P
Was het dan maar 2 keer per week, want het kost me 2,5 uur om de meeste krul eruit te hebben (gelukje dat ik van mezelf heeeeeeeel droog haar heb, m'n zusje zou echt niet uit de voeten kunnen met 2 x in de week) en dan smeer ik er onder het steilen een reeks prut in van heb ik jou daar, en dan vlecht ik het heel strak in, de volgende ochtend nog een uur steilen en dan zit het de 2 dagen erop redelijk :+

M'n beste vriendin haalt er iedere ochtend alleen een borstel doorheen en ze loopt erbij alsof ze net van de kapper komt :+ Ik werk mezelf rot aan coupe pluis en nog zegt iedereen: zou je niet iets doen om het pluizen wat minder te maken :+ Zucht, leven met krullen is niet makkelijk :P

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 19:32

Froexiie schreef:
absque_dubio schreef:
Froexiie, jouw haar lijkt wel op mijne, alleen jouw haar is nog een stuk mooier. :+
(En nou niet allemaal in mn profiel kijken, want ik gebruik de kracht van de stijltang)

Dat is omdat die foto's gelijk na het stijlen zijn gemaakt.
Mijn haar pluist als een gek, durf er niet eens een foto van te laten zien hier. :o

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 20:53

Maar zou je dan niet eens kunnen proberen krullen te laten zitten? Beetje pluis krullen zijn echt 100 keer mooier dan pluis stijl haar :j

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:26

Daar is mn haar nog te kort voor. Ik vind het pas mooi als mn haar een stuk langer is, zodat het hopelijk wat grovere krullen worden. Maar verder heb je wel gelijk hoor. ;)
Maar ik ben het afgelope jaar 2x naar de kapper geweest, en mn haar is nu 15 centimeter korter dan vorig jaar. Knap he. Stomme kappers.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:34

aangezien hier veel mensen zitten met krullen..heb ik ook even een vraag.

ik heb altijd, als ik mijn haar was en het daarna gewoon op laat drogen (Eerst voorzichtig door borstelen, dan op laten drogen), heel mooi haar.
dan zit het echt super.. niet teveel krul, niet te weinig.
precies die mooie grove slag.

maar de volgende dag...
moet er weer die borstel door heen. (en ja dat moet echt, anders kom je er na 2 dagen met geen mogelijkheid meer doorheen).
en dan is t echt zo'n saaie gebeurtenis dat haar van mij..
die grove slag borstel ik er dan uit, dus dan blijft er eigenlijk niets over, want stijl wordt het ook niet.

elke dag wassen en dus op laten drogen kan ook echt niet, na een week hou ik dan een bos stro over.
als ik t gewoon nat maak, zonder te wassen, wordt het er ook niet ECHT beter op, t gaat een stuk meer klitten dan heb k altijd t idee.

hebben jullie tips?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:28

Froexiie schreef:
absque_dubio schreef:

ligt aan je stijltang, ik heb een best prijzige gekocht van remington maar wauw :wow: hij werkt echt, na t stijlen ini mini beetje wax en ik pluis niet meer wat écht een wonder is.

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:49

klinkt goed, ga het ook eens proberen!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 23:23

Mag ik die van jou dan niet een keer proberen? Jij woont niet zo ver. :+

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 08:17

Zwitsal schreef:
aangezien hier veel mensen zitten met krullen..heb ik ook even een vraag.

ik heb altijd, als ik mijn haar was en het daarna gewoon op laat drogen (Eerst voorzichtig door borstelen, dan op laten drogen), heel mooi haar.
dan zit het echt super.. niet teveel krul, niet te weinig.
precies die mooie grove slag.

maar de volgende dag...
moet er weer die borstel door heen. (en ja dat moet echt, anders kom je er na 2 dagen met geen mogelijkheid meer doorheen).
en dan is t echt zo'n saaie gebeurtenis dat haar van mij..
die grove slag borstel ik er dan uit, dus dan blijft er eigenlijk niets over, want stijl wordt het ook niet.

elke dag wassen en dus op laten drogen kan ook echt niet, na een week hou ik dan een bos stro over.
als ik t gewoon nat maak, zonder te wassen, wordt het er ook niet ECHT beter op, t gaat een stuk meer klitten dan heb k altijd t idee.

hebben jullie tips?

Toch niet borstelen, ik borstel mijn haar echt bijna nooit. Tijdens het wassen shampoo en creme spoeling erdoorheen en dan "uitkammen" met mijn vingers. Dit kan dan ook wel met een borstel. Liefst onder de douche als cremespoeling er nog in zit, dan maak je zo weinig mogelijk haar kapot :) Krulhaar is er nu eenmaal niet om doorheen te kammen :+

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 11:15

hmm maar als ik het niet elke dag borstel komen er enorme klitten in die ik er dan met douchen ook niet goed uitkrijg..
dus volgens mij heb ik dan na 3 weken echt een probleem :P

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 11:43

Maar die klitten gaan er toch met een cremespoeling wel weer uit? En als je dan borstelt als dat erin zit. Weet niet hoe vaak je je haren wast, maar opzich zou je ze dan toch aardig klit vrij kunnen houden niet? Maar ik weet ook niet wat voor een kroeskopje dat jij hebt, ik spreek alleen uit ervaring met mijn eigen haren :+

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:19

xDramaQueen schreef:
Froexiie schreef:

ligt aan je stijltang, ik heb een best prijzige gekocht van remington maar wauw :wow: hij werkt echt, na t stijlen ini mini beetje wax en ik pluis niet meer wat écht een wonder is.

Nou die van mij is nog best wel duur :oo
En als mijn zus 'm gebruikt pluist er niets! :P

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:20

Maargoed, vandaag volumizer gekocht, ga het zo proberen :D

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:37

Raggel schreef:
Maar die klitten gaan er toch met een cremespoeling wel weer uit? En als je dan borstelt als dat erin zit. Weet niet hoe vaak je je haren wast, maar opzich zou je ze dan toch aardig klit vrij kunnen houden niet? Maar ik weet ook niet wat voor een kroeskopje dat jij hebt, ik spreek alleen uit ervaring met mijn eigen haren :+

ik heb eigenlijk helemaal geen kroeskop ^^
ook niet heel erg krullen, gewoon grove slag..
ik was mn haar ong 2 keer per week.
soms een keer extra als ik gewerkt heb of een keer extra paard gereden heb

misschien moet ik t idd een proberen te kammen als de cremespoeling er nog in zit..

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 00:12

fiekhe schreef:
Verkopen ze dit ook in België? Ik heb het nog nooit gezien.

Ben ook benieuwd!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 12:51

Geweldig spul. Begin het nu een beetje door te krijgen en ik ben verslaafd. :D