Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 21:26

ik ga ok :o

Meliaforever

Re: Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 21:39

Ik mag niet meer. :')
Ben te oud. :+

bootje32

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 21:49

Ik heb de prikken al gehad, mijn ouders hadden niet verwacht dat het zo snel doorgevoerd zou worden.
Ik heb helemaal nergens last van gehad, ook niet vlak nadat ik de prik kreeg ofzo.
Ben wel blij dat ik ze al gehad heb :D

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 21:54

bij ons viel vandaag de oproep op de mat
mijn oudste dochter moet 2 maart en 6 april en dan na een half jaar weer en mijn jongste dochter gaat volgend jaar ook
of ze willen of niet :Y)

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 21:54

WiskyBokjes schreef:
Ik twijfel echt heel erg :=
Eigenlijk heb ik wel het idee van ja het helpt en beschermt je, maar aan de andere kant, ik heb het idee dat die prik na aantal jaar wel iets kwaads gaan doen etc Misschien is die vloeistof niet goed ofzo weet ik het....

zo denk ik er ook over.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 22:26

Ik lees hier veel reacties in de trant van "ach die bijwerkingen, dat zal allemaal wel..Als je ziet wat je van een aspirine allemaal wel niet kan krijgen?!"

Klopt helemaal: de kans dat je een ernstige bijwerking krijgt (zoals bijvoorbeeld verlammig o.i.d.) is vrij klein..Wat ik echter elke keer probeer te benadrukken is het feit dat er nagenoeg niks bekend is over de lange termijn effecten! Er zijn zelfs aanwijzingen dat dit vaccin weer een andere vorm van kanker kan veroorzaken :\
Sommigen brengen hier tegen in dat je door de inenting dan wel beschermd bent tegen baarmoederhalskanker, dus dat het het risico wel waard is..Echter komt hier om de hoek kijken dat het vaccineren maar 70 procent kans op bescherming biedt..Een inenting garandeert dus geen veiligheid, waardoor uitstrijkjes nodig blijven en er dus weinig verschil zal ontstaan met de huidige situatie..

Tot slot zijn er nog de mensen die er van uitgaan dat het vaccin goed en 100% veilig is, omdat het al "op de markt is"..Het klopt inderdaad dat deze vaccins goed getest worden, maar vergeet niet dat er ook een commercieel doel achter medicijnen zit! Ook de pharmaceutische industrie moet geld verdienen..Ik zeg dus niet dat men in de medische wereld gevaarlijk medicijnen op de markt brengt om er geld aan te kunnen verdienen, ik zeg alleen dat het feit dat een medicijn "op de markt is" nog niet garandeerd dat het compleet veilig en uitgeplozen is..Ik heb het idee dat men zich heeft blind gestaard op de voordelen en minder aandacht heeft besteed aan de nadelen..

Kortom: voor volledige beschermingsgarantie zul je toch uitstrijkjes moeten laten doen, met of zonder vaccin..Dit vaccin kán bescherming bieden, maar niet optimaal én je neemt de nodige risico's voor je kiezen..

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 22:28

Corelli, ben het helemaal met je eens. En wat grapig je woont ook in deventer. Mischien is dit topc iets voor je DEO topic part 4

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 22:30

Ik ga denk ik volgend jaar. Als er meer bekend is :)

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 22:32

Ik ga niet .. ben te oud :+ ..

M'n zusje gaat wel , 3 prikken moet ze halen.

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 01:33

Ik moet hem ook halen, 11 maart om 10 uur @ Ahoy
en 9 april om 10 uur @ Ahoy en voor de 3e x krijgen me ouders nog bericht :)

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 09:46

De datum van de 3e prik krijg je pas tijdens je 2e prik :)

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 10:28

_BLOEMPOTJE schreef:
De datum van de 3e prik krijg je pas tijdens je 2e prik :)

haha oke heb jij ze ook al gehad dan? en bijwerkingen?

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 11:20

Corelli schreef:
Ik lees hier veel reacties in de trant van "ach die bijwerkingen, dat zal allemaal wel..Als je ziet wat je van een aspirine allemaal wel niet kan krijgen?!"

Klopt helemaal: de kans dat je een ernstige bijwerking krijgt (zoals bijvoorbeeld verlammig o.i.d.) is vrij klein..Wat ik echter elke keer probeer te benadrukken is het feit dat er nagenoeg niks bekend is over de lange termijn effecten! Er zijn zelfs aanwijzingen dat dit vaccin weer een andere vorm van kanker kan veroorzaken :\
Sommigen brengen hier tegen in dat je door de inenting dan wel beschermd bent tegen baarmoederhalskanker, dus dat het het risico wel waard is..Echter komt hier om de hoek kijken dat het vaccineren maar 70 procent kans op bescherming biedt..Een inenting garandeert dus geen veiligheid, waardoor uitstrijkjes nodig blijven en er dus weinig verschil zal ontstaan met de huidige situatie..

Tot slot zijn er nog de mensen die er van uitgaan dat het vaccin goed en 100% veilig is, omdat het al "op de markt is"..Het klopt inderdaad dat deze vaccins goed getest worden, maar vergeet niet dat er ook een commercieel doel achter medicijnen zit! Ook de pharmaceutische industrie moet geld verdienen..Ik zeg dus niet dat men in de medische wereld gevaarlijk medicijnen op de markt brengt om er geld aan te kunnen verdienen, ik zeg alleen dat het feit dat een medicijn "op de markt is" nog niet garandeerd dat het compleet veilig en uitgeplozen is..Ik heb het idee dat men zich heeft blind gestaard op de voordelen en minder aandacht heeft besteed aan de nadelen..

Kortom: voor volledige beschermingsgarantie zul je toch uitstrijkjes moeten laten doen, met of zonder vaccin..Dit vaccin kán bescherming bieden, maar niet optimaal én je neemt de nodige risico's voor je kiezen..

Ben het helemaal eens met het bovenstaande, maar wil er alleen nog iets aan toevoegen.

Bij veel inentingen zijn soms ernstige bijwerkingen, als je dat treft heb je gewoon pech. En daar wordt geen bekendheid aan gegeven omdat het anders teveel mensen afschrikt zich te laten inenten.

Ik weet dit jammer genoeg uit eigen ervaring en kreeg bovenstaand antwoord van een arts van de instantie die de inentingen regelt.

Mijn "probleem" met het HPV vaccin is dat ik het risico niet vind opwegen tegen de mogelijke gezondheidswinst.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 11:23

Ik denk dat ik niet ga, ik heb echt een vreselijke angst voor prikken en ik vind het nog een beetje eng dat er zo weinig bekend is over evt bijwerkingen.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 11:43

Sharani; Goed verwoord, ik durf best het risico te nemen, maar stél je krijgt op de lange duur iets, dan maar liever nog die 30% kans op het virus. Het is maar net welke kans groter is en wat je ervoor terug krijgt..

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 12:56

Rachel_ schreef:
Ik moet hem ook halen, 11 maart om 10 uur @ Ahoy
en 9 april om 10 uur @ Ahoy en voor de 3e x krijgen me ouders nog bericht :)

Ik moet ook 11 maart in Ahoy :P om 10 uur

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:12

Ginootje schreef:
Ik moet ook
Rachel_ schreef:
Ik moet hem ook halen
Jantine_ schreef:
Ik kreeg net een brief dat ik ook moet :+

Niemand moet!!!

Ik geef nog 1 website:

http://www.beschermjedochter.nu

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:18

ik heb er al 2 gehad :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:20

Nicolletje, je hebt ook nog zoiets als ouders. :P

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:21

Ik heb ze alledrie gehad en er was echt niets verschrikkelijks aan ofzo. Terwijl ik echt angst heb voor prikken! :)
Ook nog geen bijwerkingen ofzo gemerkt.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:25

Anthea schreef:

En je hebt ook nog zoiets als gezond EIGEN verstand en de mogelijkheid om NEUTRALE informatie in te winnen..
Als jij als dochter naar je ouders toe gaat met goede, objectieve informatie die onderbouwt waarom jij niet wilt gaan, dan ben je een erg onwelwillende ouder als je daar niet naar kijkt!
Niemand kan je een inenting verplichten; de overheid niet en (mijnsinziens) ook je ouders niet :n

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:25

Ik heb nog geen brief gehad, maar als ik die krijg denk ik wel dat ik ze ga halen :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:26

Wat zijn voor jou de overtuigende redenen Mirjam? :)
Niet aanvallend bedoeld, ik wil het gewoon graag weten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:35

Corelli schreef:
Anthea schreef:

En je hebt ook nog zoiets als gezond EIGEN verstand en de mogelijkheid om NEUTRALE informatie in te winnen..
Als jij als dochter naar je ouders toe gaat met goede, objectieve informatie die onderbouwt waarom jij niet wilt gaan, dan ben je een erg onwelwillende ouder als je daar niet naar kijkt!
Niemand kan je een inenting verplichten; de overheid niet en (mijnsinziens) ook je ouders niet :n

Mijn ouders boeit het niet, ik mag gaan en staan waar ik wil.
Maar de meeste ouders zijn zo niet, als de overheid wilt dat je die prikken krijgt zal het wel goed zijn en dan gaat 't kind ook, want kanker is vast ook niet tof om te krijgen.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:37

Gelukkig zijn jouw ouders dan niet zo, want ik vind dat zeer kortzichtig en ook best kwalijk eerlijk gezegd :\ De meeste ouders sturen hun kinderen natuurlijk naar de GGD met de beste bedoelingen, maar ik vind dat je toch ook wel wat "ouder-initiatief" op het gebied van info zoeken, mag verwachten..