Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Corelli schreef:Ik lees hier veel reacties in de trant van "ach die bijwerkingen, dat zal allemaal wel..Als je ziet wat je van een aspirine allemaal wel niet kan krijgen?!"
Klopt helemaal: de kans dat je een ernstige bijwerking krijgt (zoals bijvoorbeeld verlammig o.i.d.) is vrij klein..Wat ik echter elke keer probeer te benadrukken is het feit dat er nagenoeg niks bekend is over de lange termijn effecten! Er zijn zelfs aanwijzingen dat dit vaccin weer een andere vorm van kanker kan veroorzaken
Sommigen brengen hier tegen in dat je door de inenting dan wel beschermd bent tegen baarmoederhalskanker, dus dat het het risico wel waard is..Echter komt hier om de hoek kijken dat het vaccineren maar 70 procent kans op bescherming biedt..Een inenting garandeert dus geen veiligheid, waardoor uitstrijkjes nodig blijven en er dus weinig verschil zal ontstaan met de huidige situatie..
Tot slot zijn er nog de mensen die er van uitgaan dat het vaccin goed en 100% veilig is, omdat het al "op de markt is"..Het klopt inderdaad dat deze vaccins goed getest worden, maar vergeet niet dat er ook een commercieel doel achter medicijnen zit! Ook de pharmaceutische industrie moet geld verdienen..Ik zeg dus niet dat men in de medische wereld gevaarlijk medicijnen op de markt brengt om er geld aan te kunnen verdienen, ik zeg alleen dat het feit dat een medicijn "op de markt is" nog niet garandeerd dat het compleet veilig en uitgeplozen is..Ik heb het idee dat men zich heeft blind gestaard op de voordelen en minder aandacht heeft besteed aan de nadelen..
Kortom: voor volledige beschermingsgarantie zul je toch uitstrijkjes moeten laten doen, met of zonder vaccin..Dit vaccin kán bescherming bieden, maar niet optimaal én je neemt de nodige risico's voor je kiezen..
Ginootje schreef:Ik moet ook
Rachel_ schreef:Ik moet hem ook halen
Jantine_ schreef:Ik kreeg net een brief dat ik ook moet
Anthea schreef:Nicolletje, je hebt ook nog zoiets als ouders.
Corelli schreef:Anthea schreef:Nicolletje, je hebt ook nog zoiets als ouders.
En je hebt ook nog zoiets als gezond EIGEN verstand en de mogelijkheid om NEUTRALE informatie in te winnen..
Als jij als dochter naar je ouders toe gaat met goede, objectieve informatie die onderbouwt waarom jij niet wilt gaan, dan ben je een erg onwelwillende ouder als je daar niet naar kijkt!
Niemand kan je een inenting verplichten; de overheid niet en (mijnsinziens) ook je ouders niet