Zelfbeeld: hoe denk jij over jezelf?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:29

Was het inderdaad maar zo makkelijk katia! Maar je komt inderdaad van een hele koude kermis thuis als je denkt dat je ineens veel zelfvertrouwen krijgt en van jezelf gaat houden met dikkere borsten, slanker lijf etc. Maar dan blijf je bezig, want je zult na je borstvergroting ineens zien dat je neus te groot is, en na je neus je buik te dik etc...

KiWiKo

Re: Zelfbeeld: hoe denk jij over jezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:31

hmzzzzzzzz wat ik van mezelf vind............ ik ben een makkelijk mens in de omgang, maar tegelijkertijd heel moeilijk omdat ik erg moeiljik mijn grenzen aangeef......... maar wel heel hard inkom als iemand die grenzen overschreid :)

qua lijf........... ben 40 pas in 38........... heb weinig te klagen

Love_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:32

Ik ben soms tevreden met me en soms ook echt niet..
Ben ook vrij onzeker en heb heel vaak stemmingswisselingen, het ene moment ben ik heel vrolijk en het volgende moment ontzettend chagrijnig. Heel erg vervelend is dat :(

Maarja verder ben ik wel tevreden qua uiterlijk
knap ben ik niet maar lelijk ook niet
en me gewicht is goed en hoef ik verder niet op te letten:)

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 21:03

das idd vervelend love 4ever... Heb je er een reden voor? Mijn vriendin heeft dat ook enorm, maar blijkt door medicatie te komen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 21:05

Welshcobfan schreef:
Snoevie schreef:
WCF,ik ben het inderdaad met je eens dat het nog meer bewonderenswaardig is als mensen opklimmen van een negatief naar een positief zelfbeeld.

ik ben wel bang dat ik het niet meer kan

Niet ieder mens kan het inderdaad, tenminste niet alleen. Helaas zijn er ook een aantal hulpverleners die je ook van de regen in de drup helpen en soms is er zelfs medicatie voor nodig... maar toch moet je blijven geloven dat het ook jou kan lukken. Het leven is gewoon te kort om zo lang ongelukkig te zijn. Het is alleen zo vervelend dat negatieve dingen 5 keer zwaarder tellen dan de positieve dingen... daarom is het zo verrekte moeilijk!
Ik kan niet in je hoofd kijken en je helpen, maar ik wil je alleen je alle succes en geluk in de wereld toewensen dat er een dag komt dat jij opstaat en in de spiegel kijkt en denkt: 'ik hou van mezelf' ! Blijf positief en denk aan een leuke toekomst, want ook ik ben ervan overtuigd dat ieder mens mooi is op zijn eigen manier! :) en soms heb je gewoon hulp nodig om dat zelf ook in te zien :)

bedankt,heel aardige reactie van je.
doet me altijd weer beter voelen :o

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:45

StillAngel schreef:
Zo positief ben ik ook niet, ik ben best onzeker vind helemaal niks goed aan mezelf :)

Marlyy schreef:
en ook ik ben niet tevreden over me zelf :n
ik ben te dik (ben bezig met afvallen) en onzeker, eigelijk niks aan mij waar ik wel tevreden over ben..

Heel herkenbaar. Denk hetzelfde over mijzelf.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:25

Ik ben eigenlijk heel tevreden met mezelf, kwa uiterlijk. Vind niets lelijk aan mezelf ofzo.
Maar kwa innerlijk had ik graag sommige dingen wat anders gezien... wat meer doorzettingsvermogen, minder lui, minder gauw geirriteerd....
Ik kan nooit wat afmaken, omdat ik gewoon vaak geen zin in iets heb en dan vertik ik het gewoon om dat te doen. Heb wel de capaciteiten maar niet de discipline.
Ben begonnen op VWO met goede cijfers en vervolgens havo 2 blijven zitten, MBO na 1 jaar gekapt... en ben nu al een paar jaar werkloos. Soms gewerkt maar langer dan een paar weken hou ik het niet vol.
Dat haat ik van mezelf, verkloot altijd alles _-:( \
Heb ook nooit een middenweg... alles of niets bij mij.... of ik ga dr voor(wat dus altijd tijdelijk is) of ik laat alles hangen.
Maarja wat doe je eraan, goede voornemens werken bij mij alleen maar averechts.

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:37

Ik ben redelijk tevreden met mezelf.
Ben wegens ziekte wel aardig wat aangekomen in een korte periode, maar ben nu weer bezig om m'n gewicht weer naar mijn zin te krijgen. Dat is het enige wat ik lelijk aan mezelf vind, mijn 'vetjes'.

Voorderest qua persoonlijkheid zou ik wat minder snel geirriteerd moeten raken en wat minder kritisch zijn op mijzelf. ;)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:41

Ben opzich met veel van mijn lichaam erg tevreden.
Ik heb flut haar, wel wat pukkels en een grotere neus maar toch hou ik wel van me hoofdje.
Klinkt misschien arogant maar ik vind dat ik er wel mag zijn (A)
Ik heb geen grote cub waar ik enorm blij mee ben :+
Maar dan komt mijn drama deel :( Buik en boven benen. Echt TE lelijk.
Me kont vind ik wel goed hou wel van veel kont ;)
En me onderbenen voeten en handen zijn ook prima.

Ben dus redelijk positief alleen mijn lelijke spekbuik MOET gewoon weg ;(

En als we naar mijn binnenkant kijken zou ik HEEEEEL wat willen bijschaven.
veel meer doorzetten, meer voor dingen gaan etc.
En me niet zoveel van iedereen aantrekken,
ik wil er voor teveel mensen zijn daardoor zit ik nu al voor de 2e keer met een lelijke maagzweer.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:44

Tsjaah, hoe zou ik het zeggen. Bij mij is mijn zelfbeeld volledig verstoord door iets wat ik een tijd geleden heb mee gemaakt. Ik heb het er best moeilijk mee en wil ook eigenlijk liever niet in de spiegel kijken. Ik heb er met alles wat ik doe last van en ben zo onzeker dat ik er heel erg depressief van ben geworden. Ik ben nu gelukkig onder behandeling van een psycholoog en ik hoop dat het snel weer beter mag worden..
Ik ben trouwens 18 en pas gewoon in een maatje 34..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:12

In ieder geval goed dat je ermee bezig bent, feliciaa! :) Komt vast goed!

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:16

Mwah ik vind mezelf wel oke ;) Niet altijd maar meestal wel.

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:23

Ik vind mijn eigen lichaam niet mooi ;)
Dat licht kennelijk aan mij zelf , want mijn vrienden zeggen dat ik gewoon te ''dun'' ben . Maar zo zie ik mezelf gewoon niet , ik kijk liever niet in de spiegel , en als ik wakker wordt zit ik er metteen mee ... Ik probeer normaal te eten , maar als ik thuis kom heb ik weer m'n vreetbuien , eet dan veel suikers enz.
Ik weeg overigens gewoon voor mijn lengte denk ik ?
166 cm 41 kg

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:25

41 kg?vind jij dat een normaal gewicht?
je hebt echt wel ondergewicht,is niet goed hoor.

overgewicht is slecht,maar ook ondergewicht is niet goed voor je.
ik zou toch misschien hulp zoeken?

is erg zwaar hoor,ik ken de andere kant(afvallen)

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:37

Wil je wat vet van mij hebben? :')

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:06

Eigenlijk ben ik best tevreden, niet te dikke billen, voor mn lengte lange benen, platte buik, goed gevulde voorgevel en m'n hoofd kan er ook mee door. :+

Maar soms maken de mensen om me heen me toch onzeker, mensen die net wat meer moeite doen om er iedere dag goed uit te zien. Ik heb nou eenmaal vaker een kortere nacht of drukkere dag waardoor ik niet altijd even optimaal voor de dag kom. En ik steek meer geld in m'n pony dan dure merkkleren. Maar dan denk ik altijd maar dat ik heeel veel geluk heb met het mogen hebben van een eigen pony en dat dat de consequentie is die er tegenover staat... Niet hele dag met makeupjes in de weer maar lekker in de modder banjeren met pony, wat op de langere termijn voor mij meer voldoening zal geven denk ik. :D Balans daarin ben ik ondanks dat toch nogsteeds wel aan het zoeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:12

naah, ik vind mezelf niet echt knap... Dat ben ik ook gewoon niet, maar dat zijn zoveel mensen niet.. Dus ik kan er wel mee leven :P

MARILYN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:28

feliciaa schreef:
Tsjaah, hoe zou ik het zeggen. Bij mij is mijn zelfbeeld volledig verstoord door iets wat ik een tijd geleden heb mee gemaakt. Ik heb het er best moeilijk mee en wil ook eigenlijk liever niet in de spiegel kijken. Ik heb er met alles wat ik doe last van en ben zo onzeker dat ik er heel erg depressief van ben geworden. Ik ben nu gelukkig onder behandeling van een psycholoog en ik hoop dat het snel weer beter mag worden..
Ik ben trouwens 18 en pas gewoon in een maatje 34..

:(:)
Als ik in je profiel kijk zie ik echt een hele mooie meid!

Maripossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:55

Ik vind het de laatste tijd moeilijk om mezelf te weten te komen. Hoe ik ben en wat ik van mezelf en van anderen kan verwachten. Daarom denk ik dat het goed is voor mezelf om hier eens over na te denken.

Ik ben opzich best tevreden met mijn uiterlijk. Wanneer je een slechte instelling van jezelf hebt zie je de goede punten van jezelf niet. En wanneer je daar op gaat letter is het veel fijner om te weten dat sommige dingen mooier aan je zijn dan anderen, maar dat je ook tevreden met jezelf kunt zijn.

Aan de binnenkant, mijn persoonlijkheid zou ik wel wat anders willen zijn. Of willen weten hoe ik ben. Maar ik denk dat dat vanzelf komt wanneer mezelf de kans mezelf te leren kennen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 23:23

Ik ben opzich wel tevreden over mijzelf. Iig met kleren aan. Ik gebruik geen make up, doe snel mijn haar, maar vind mijzelf er dan niet slonzig of onverzorgd uit zien. Ik hoef niet veel tijdc aan mijn uiterlijk sochtends te besteden om een goed gevoel over mijzelf te hebben. AL heb ik van die dagen dat ik mij drukker erover maak. Maar ik ben blij met mijzelf, om wie ik ben.

Zonder kleren is het wat minder :P Mijn grootste schaam en ontevredenheid zijn mijn benen. ik heb exceem gehad, veel muggebulten, vele wondjes gekregen en dan ben ik ook nog eens een achterlijke doos die niet van korstjes af kan blijven. Gevolg; ik zit onder de lelijke en donkere litteken plekken. Geen plek is ongerept gebleven aan de voorkant. Ik durf niet echt in korte broeken te lopen, ik schaam mij er onwijs voor... Soms heb ik een dag dat ik er scheit aan heb, maar die zijn zeldzaam. En er mag wat van mijn kont af, maar volgens mij 'hoort' dat bij vrouwen, kont/bovenbenen. Ik vind het niet mooi bij mijzelf.

Gewicht ben ik tevreden over. Ik kan best wat eten, zonder aan te komen. Mijn grens heb ik voor mijzelf op 70 gezet (als ik erover heen ga ga ik niet gelijk lijnen ;)). Mijn weegschaaltje is echt een schatje, want ik weeg echt heel vaak 69,9 :)).

Innerlijk.... tja... Momenteel zit ik ook weer in een fase dat ik mijzelf wil veranderen en mijzelf wil 'vinden'. Ik heb echt een gigantische hekel aan mijzelf, en wil zo graag anders zijn. Ik twijfeln om het minst geringst, ben een ontzettende stresskip tot lichamelijke klachten toe, altijd maar aan het stressen, altijd maar aan het twijfelen, altijd maar aan het onzekere, altijd die onderbuikgevoelen... Ik wordt er echt gek van.

Ik zou wel eens assertief willen zijn, spontane dingen kunnen doen zonder gelijk te stresen omdat mijn schema in de war is, flink sociaal willen zijn, niet altijd maar afzonderen. I am trying :)

caroltje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 23:29

wat ik van me eigen vindt.

ik heb vrij een negatiev beeld over me eigen,.maar dat komt ook door me littekens. en als ik in de spiegel kijk denk ik bij me eigen jeetje bah :(. ik vindt me eigen zo niet mooi.. en ik ben namelijk ook wel wat kilo's aangekomen. en wil het er eigenlijk ook wel weer af hebben. omdat ik dan ook gewoon wer alles aan kan trekken nou ja behalve dingen die scheuren.. en wat ik wel mooi vindt aan me eigen. is mijn haren. dat meen ik echt. en thats it..

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 23:52

hey caroltje16, ben je terug op de been van laatste operatie?
Je hoort vaker dat mensen last hebben met hun littekens eh.
Kop op eh meid!

caroltje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 13:01

@mop: ja het is goed aan het genezen, het ziet er beter uit dan eerst. maar zoals ik ook al eerder zei, als ik na me littekens kijk wordt ik ook flink herrinert, aan die erge tijd, nou ja ik heb niet echt last, maar het is gewoon ik moet opletten wat ik draag, en wat k doe. ik hoef me eigen al flink te stoten, dan zijn me spieren al beschadigt omdat ik dus alleen maar spierweefsel over heb. :( maar dat zou altijd zo blijven, gaat nooit meer weg. ik heb gelukkig een vriend die me neemt zoals ik ben,en daar ben ik al blij om..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:50

caroltje16 schreef:
wat ik van me eigen vindt.

ik heb vrij een negatiev beeld over me eigen,.maar dat komt ook door me littekens. en als ik in de spiegel kijk denk ik bij me eigen jeetje bah :(. ik vindt me eigen zo niet mooi.. en ik ben namelijk ook wel wat kilo's aangekomen. en wil het er eigenlijk ook wel weer af hebben. omdat ik dan ook gewoon wer alles aan kan trekken nou ja behalve dingen die scheuren.. en wat ik wel mooi vindt aan me eigen. is mijn haren. dat meen ik echt. en thats it..

Zonde. Als ik in je profiel kijk, zie ik echt een hele leuke vrouw. :)

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:24

De ene keer ben ik tevreden met mezelf, maar vaak heb ik al kritiek op mezelf.
Ik vind mijn bovenbenen te dik/grof. Verder vind ik dat er best een vetrolletje minder op mijn buik mag.. En tja, waarom is vet altijd zo ongelijk verdeeld?? Tja, ik ben dan dus weer niet met een giga voorgevel geschapen.. :( Maargoed, mijn benen en buik zouden wat minder baby-achtig mogen zijn. Dit moet ik kunnen bereiken en ik ben er hard mee bezig.. Helaas heb ik af en toe van die ongeremde vreetbuien.. :n