Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Welshcobfan schreef:Snoevie schreef:WCF,ik ben het inderdaad met je eens dat het nog meer bewonderenswaardig is als mensen opklimmen van een negatief naar een positief zelfbeeld.
ik ben wel bang dat ik het niet meer kan
Niet ieder mens kan het inderdaad, tenminste niet alleen. Helaas zijn er ook een aantal hulpverleners die je ook van de regen in de drup helpen en soms is er zelfs medicatie voor nodig... maar toch moet je blijven geloven dat het ook jou kan lukken. Het leven is gewoon te kort om zo lang ongelukkig te zijn. Het is alleen zo vervelend dat negatieve dingen 5 keer zwaarder tellen dan de positieve dingen... daarom is het zo verrekte moeilijk!
Ik kan niet in je hoofd kijken en je helpen, maar ik wil je alleen je alle succes en geluk in de wereld toewensen dat er een dag komt dat jij opstaat en in de spiegel kijkt en denkt: 'ik hou van mezelf' ! Blijf positief en denk aan een leuke toekomst, want ook ik ben ervan overtuigd dat ieder mens mooi is op zijn eigen manier!en soms heb je gewoon hulp nodig om dat zelf ook in te zien
StillAngel schreef:Zo positief ben ik ook niet, ik ben best onzeker vind helemaal niks goed aan mezelf
Marlyy schreef:en ook ik ben niet tevreden over me zelf
ik ben te dik (ben bezig met afvallen) en onzeker, eigelijk niks aan mij waar ik wel tevreden over ben..
\

Buik en boven benen. Echt TE lelijk.

Komt vast goed!
Niet altijd maar meestal wel. 

Balans daarin ben ik ondanks dat toch nogsteeds wel aan het zoeken! feliciaa schreef:Tsjaah, hoe zou ik het zeggen. Bij mij is mijn zelfbeeld volledig verstoord door iets wat ik een tijd geleden heb mee gemaakt. Ik heb het er best moeilijk mee en wil ook eigenlijk liever niet in de spiegel kijken. Ik heb er met alles wat ik doe last van en ben zo onzeker dat ik er heel erg depressief van ben geworden. Ik ben nu gelukkig onder behandeling van een psycholoog en ik hoop dat het snel weer beter mag worden..
Ik ben trouwens 18 en pas gewoon in een maatje 34..
Mijn grootste schaam en ontevredenheid zijn mijn benen. ik heb exceem gehad, veel muggebulten, vele wondjes gekregen en dan ben ik ook nog eens een achterlijke doos die niet van korstjes af kan blijven. Gevolg; ik zit onder de lelijke en donkere litteken plekken. Geen plek is ongerept gebleven aan de voorkant. Ik durf niet echt in korte broeken te lopen, ik schaam mij er onwijs voor... Soms heb ik een dag dat ik er scheit aan heb, maar die zijn zeldzaam. En er mag wat van mijn kont af, maar volgens mij 'hoort' dat bij vrouwen, kont/bovenbenen. Ik vind het niet mooi bij mijzelf.
). Mijn weegschaaltje is echt een schatje, want ik weeg echt heel vaak 69,9
.

. ik vindt me eigen zo niet mooi.. en ik ben namelijk ook wel wat kilo's aangekomen. en wil het er eigenlijk ook wel weer af hebben. omdat ik dan ook gewoon wer alles aan kan trekken nou ja behalve dingen die scheuren.. en wat ik wel mooi vindt aan me eigen. is mijn haren. dat meen ik echt. en thats it.. 
maar dat zou altijd zo blijven, gaat nooit meer weg. ik heb gelukkig een vriend die me neemt zoals ik ben,en daar ben ik al blij om.. caroltje16 schreef:wat ik van me eigen vindt.
ik heb vrij een negatiev beeld over me eigen,.maar dat komt ook door me littekens. en als ik in de spiegel kijk denk ik bij me eigen jeetje bah. ik vindt me eigen zo niet mooi.. en ik ben namelijk ook wel wat kilo's aangekomen. en wil het er eigenlijk ook wel weer af hebben. omdat ik dan ook gewoon wer alles aan kan trekken nou ja behalve dingen die scheuren.. en wat ik wel mooi vindt aan me eigen. is mijn haren. dat meen ik echt. en thats it..
Maargoed, mijn benen en buik zouden wat minder baby-achtig mogen zijn. Dit moet ik kunnen bereiken en ik ben er hard mee bezig.. Helaas heb ik af en toe van die ongeremde vreetbuien..