betere conditie en minder eten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Re: betere conditie en minder eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:33

nou ik hoop dat ik over een half jaar een goede conditie heb opgebouwd zodat ik lekker buiten kan gaan hardlopen (dan is het lekker weer :D )
En ik doe het toch voornamelijk om af te vallen en strakker te worden.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:28

Zwelgje schreef:
absque_dubio schreef:
Ik zwem 1x in de week (gelijk weer een vraag, krijg je dan ook resultaat te zien? Of zou je daarvoor min. 2x moeten zwemmen?), en houd het ook zo'n 25 minuten vol. :j

Als je heeeeeel erg goed op je eten let moet je wel wat resultaat zien binnen een maand of 2.
Helaas zal je toch echt wat meer inspanning moeten leveren voor sneller en blijvend resultaat. Denk daarbij aan minstens 4-5 keer per week met een minimale duur van 50-60 minuten. Eenmaal per week 25 minuten om af te vallen is echt te weinig...sorry ;) 8-)

Maar om nou 4 á 5 keer per week te gaan zwemmen.. Dan word je hartstikke breed, en dat zie ik niet zitten. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:31

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 17:48

esther82 schreef:
O
Het moet me nou toch een keer gaan lukken om die laatste 5 kilo's eraf te werken?! :\

Tuurlijk, we peppen elkaar gewoon op hier :D

Zo, ik heb er weer wat minuten bijgerend, in de stromende regen.
13 -12 -6 (toen was ik thuis)
Dat zijn 6 minuten meer dan het weekeinde. *D

Nog 10 minuten erbij en dan wordt t vet verbranden. Ik zou zo graag wat dunnere benen willen hebben.Hopenlijk lukt dat me een keer met vetverbranden. Want met dieten werkt dat niet.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:05

vanaf hoeveel ga je vet verbranden dan? gebeurt er daarvoor helemaal niks?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 18:49

__Nathalie__ schreef:
vanaf hoeveel ga je vet verbranden dan? gebeurt er daarvoor helemaal niks?

vanaf 30 - 40 minuten ga je echt vet verbranden.

Natuurlijk verbrand je voor die tijd wel calorien, ik geloof ong 300 calorien.

Citaat:
Dat van dat breed worden is grote onzin.

http://www.slank-en-sterk.nl die kunnen het beter uitleggen als ik.

Leuke website!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:22

Ja, die is nuttig he?

Ik verbrand ook vet, gaat best lekker, alleen geen kilo's :') maar daar ging het me ook niet om, 't ging mij om de maat :j

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:30

Nuttige site.
Alleen beetje ... vervelend... dat ik naar mijn idee echt goed, en ook genoeg eet momenteel, en toch zit ik qua calorie consumptie nog best een eind onder mn dagelijks verbruik, nog afgezien van wat ik met fitnessen en paardrijden en fietsen enzo verbrand... Zucht

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 21:40

Yamcha schreef:
Ja, die is nuttig he?

Ik verbrand ook vet, gaat best lekker, alleen geen kilo's :') maar daar ging het me ook niet om, 't ging mij om de maat :j

hihi,

Jij ging veel naar de sportschool, niet? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:49

:j

En ik vind het echt super :j

Ik heb veel meer energie, en ik blubber iets minder :') mijn buik moet nog wel strakker, en mijn bovenbenen eb heupen ook :)

Schouders en armen ben ik wel tevreden over :j

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:17

*voelt zich een beetje genegeert...*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:57

Airborn schreef:

Ik heb je vragen gesteld maar je geeft geen antwoord.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 00:00

Airborn schreef:

Arme jij.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 00:14

Liek_ schreef:
Airborn schreef:

Ik heb je vragen gesteld maar je geeft geen antwoord.

Oeh, daar zal ik dan overheen gelezen hebben *gaat terug lezen*

srry, ik kan geen vragen vinden die aan mij gericht lijken te zijn. (msschien zie ik niet alle berichten ofzo?)

Zien jullie paardrijden trouwens ook als sporten, of niet? Zo ja, hoe combineren jullie dat met hardlopen/fitnessen/andere sporten?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 07:44

Airborn schreef:

Hoezo?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 07:53

Airborn schreef:
Zien jullie paardrijden trouwens ook als sporten, of niet? Zo ja, hoe combineren jullie dat met hardlopen/fitnessen/andere sporten?

Mwah, niet echt. Maar dat komt omdat ik alleen maar rustige stapritjes maakt met af en toe een drafje.
Het is voor mij eigenlijk meer ontspannen.

Moet je persé vet verbranden om strakker te worden? Ik doe op de fitness wel cardio, maar geen half uur achter elkaar. En verder doe ik wel altijd spieroefeningen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 07:57

Airborn schreef:

Om eerlijk te zijn..... niet echt. Paardrijden is voor mij relaxen, niet sporten.

Het lijkt me heel goed te combineren met fitness (schijnt wat minder goed te werken samen met hardlopen) maar ik heb begrepen dat je er wel je training op moet aanpassen :)

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 08:47

absque_dubio schreef:
Maar om nou 4 á 5 keer per week te gaan zwemmen.. Dan word je hartstikke breed, en dat zie ik niet zitten. :+

Dat van dat breed worden weet ik niet (ben al vrij breed gebouwd) maar wie redt het serieus om zo vaak in de week te sporten???
Het lukt mij naast het werk en de paarden maar net aan om 2 keer in de week tijd te maken (en voor die tweede keer moet ik dan nog flink zin maken ook) om iets aan sporten te doen.
Hoe doen jullie dat wat tijdsindeling betreft dan?

Vanaf dit weekend ook maar weer eens vaker de fiets pakken naar stal...goed voornemen maar eens in laten gaan.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 08:53

goede morgen hier!

Ik zie paardrijden wel als sport aangezien je alle spieren gebruikt vooral ik die er een tijd uit is geweest krijgt erge spierpijn!!!
Paardrijden doe ik voor me plezier en geestelijke ontspanning (eigen zaak altijd druk altijd in mijn hoofd met de zaak bezig behalve als ik bij het paard ben)

Ik ga straks beginnen met lopen!
Eerst even ontbijten!

andere sporten vind ik zacht gezegt geen zak aan...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 09:28

esther82 schreef:
absque_dubio schreef:

Dat van dat breed worden weet ik niet (ben al vrij breed gebouwd) maar wie redt het serieus om zo vaak in de week te sporten???
Het lukt mij naast het werk en de paarden maar net aan om 2 keer in de week tijd te maken (en voor die tweede keer moet ik dan nog flink zin maken ook) om iets aan sporten te doen.
Hoe doen jullie dat wat tijdsindeling betreft dan?

Vanaf dit weekend ook maar weer eens vaker de fiets pakken naar stal...goed voornemen maar eens in laten gaan.

Ik loop 2 keer pw hard. Vaste dag, valt niet mee te smokkelen, ik ken mezelf :D .
Ik rij zoveel mogelijk paard, maar mijn paarden staan 24/7 buiten, dus dat lukt niet altijd. Vaak is paardrijden gewoon fijn ontspannen. Maar ik doe ook veel rechtrichten en dan heb ik enorm mijn benen nodig bij 1 paard, dat noem ik wel werken.

Ik werk, heb een hond en een huishouden, maar ook vrienden en een hubbie. Hond gaat mee op buitenrit, heeft hij zijn beweging ook gehad en ik neem hem meestal mee met hardlopen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 09:40

Ik kom ook maar eens meedoen hierzo. Ik zat al een tijd op mijn streefgewicht (58 kilo) maar door een jaar lang verbouwen en nu de feestdagen is het allemaal een beetje in het slop geraakt. Ook woon ik nu dichter bij mijn werk en dat is een nadeeltje. Eerder ging ik altijd op de fiets naar mijn werk (half uur heen, half uur terug) en hoefde ik eigenlijk niet meer te sporten.
'Gelukkig' is mijn fiets nu kapot en ga ik lopend naar mijn werk. toch wat beweging :D Zo'n 20 minuten heen en 20 weer terug.
Ook het eten heb ik weer wat strakker geregeld, dat werkt uiteindelijk beter voor me.
Dus gewoon 3 keer per dag eten, geen tussendoortjes. Veel groenten en veel volkoren producten.
Die 5 kilo gaat er wel af!

Hardlopen is ook wel weer een goed idee... streven is om weer mee te lopen met de batavierenrace in een team van het werk van mijn vriend...

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 10:02

Wendy schreef:
. Ook woon ik nu dichter bij mijn werk en dat is een nadeeltje.

Ik woon dus redelijk ver van mijn werk, woon in Bennebroek en werk in Breukelen, dat is zonder files al 40 minuten met de auto. Daarnaast zittend werk, dat helpt natuurlijk ook niet mee om wat strakker in het lijf te komen.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 10:05

Yamcha schreef:
Airborn schreef:

Om eerlijk te zijn..... niet echt. Paardrijden is voor mij relaxen, niet sporten.

Het lijkt me heel goed te combineren met fitness (schijnt wat minder goed te werken samen met hardlopen) maar ik heb begrepen dat je er wel je training op moet aanpassen :)

Oei, echt aanpassen? Zal ik zo nog even naar vragen dan. Zondag heeft 1 van de trainers op de sportschool iig wel voor nu mn beenspier oefeningen eruit gegooit en vervangen met andere oefeningen, omdat ik die tijdens het paardrijden wel train.

Overigens, naast uni, werk en paardrijden, kost het mij ook echt moeite om 2 keer in de week tijd te vinden om naar de sportschool te gaan... Bv dit weekeind ga ik naar mn ouders, en ik wil niet 2 dagen achter elkaar naar de sportschool... dus deze week mis ik al een keer, beetje jammer :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 10:18

Zoiu ik idd doen :j

Oefeningen voor je rug zijn wel goed, maar die voor je schouders moet je wat mee uitkijken geloof ik :)

Zou het idd even navragen hoor ;)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 10:23

hmmm, Ik heb alleen het idee dat de trainers op de sportschool geen kaas hebben gegeten van paardrijden en welke spieren je daar nou echt mee gebruikt..
Ah well, ik zie we i guess. En mijn nek en schouders hebben toch wel training nodig, want heb echt snel last van mn nek :(