'Slachtoffer' van de pil

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Re: 'Slachtoffer' van de pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:01

Ik heb ook veel problemen gehad met deze pil, van lusteloosheid tot ongelovelijk down tot ongelovelijk prikkelbaar en veel kilo's extra. De 'bekende' Rigividon problemen, bleek later, al dan niet geheel onderkent door mijn huisarts. (Zou ook door mijn eigen gemoedstoestand kunnen komen, niet persé door de pil..)
Ik ben gestopt met de pil, en voel me al maandenlang super goed. Niks geen rare, vaak ongegronde, gevoelens meer. 10 kilo afgevallen. Voel me een stuk gezonder.
Ik ga nooit meer aan de pil, ik vind nog steeds dat ik er veel goed aan heb gedaan om er mee te stoppen.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:03

Ik gebruik al een jaar of 8 Microgynon 30.
Heb behoorlijk vaak puistjes/pukkeltjes, terwijl ik die voordat ik M30 ging gebruiken niet had. Ben continu moe en heb vaak migraine-achtige hoofdpijnklachten. Heb veel stemmingswisselingen, ene moment lachen en volgende moment om niets huilen. Ben zeker 5-10 kilo aangekomen.
Wil graag stoppen met de pil, maar wil wel een goede (veilige!) vervanger hebben.

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:05

Ik ga als deze strip af is tijdelijk stoppen, kijken of het verrandering brengt Pling Mijn vriend vond het een erg goed idee in elk geval Nagelbijten / Gniffelen en omdat we toch vaak al condoom gebruiken, maakt dat niet zo uit als we dat dan nu altijd doen.

Denken jullie dat 2 maanden lang genoeg is om uit te proberen? Ik ben wel eens eerder tijdelijk gestopt toen mijn vriend 4 maanden voor stage in het buitenland was, ik had gelijk een regelmatige menstruatie en dergelijke.

Als het dus wel wat uitmaakt, ga ik dan weer op zoek naar een andere oplossing, en anders gewoon weer de pil nog!

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:05

Als ik deze berichten lees twijfel ik altijd om te stoppen. Ik ben ook vaak niet fit, humeurig en veel hoofdpijn. Maar dit heb ik al jaren. Anderzijds, ik slik de pil ook al zeker 8/9 jaar.

misschien dat ik het toch ook eens ga proberen, om te stoppen.

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:06

de mannenpil moet gewoon NU op de markt komen

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:07

Hele erge hoofdpijn, had ik ook standaard inderdaad. Ja

Ik merkte het verschil al heel snel Sjapaz. Ik ben half september gestopt en wil nooit meer anders. Knipoog

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:08

Sjapaz schreef:
Ik ga als deze strip af is tijdelijk stoppen, kijken of het verrandering brengt Pling Mijn vriend vond het een erg goed idee in elk geval Nagelbijten / Gniffelen en omdat we toch vaak al condoom gebruiken, maakt dat niet zo uit als we dat dan nu altijd doen.

Denken jullie dat 2 maanden lang genoeg is om uit te proberen? Ik ben wel eens eerder tijdelijk gestopt toen mijn vriend 4 maanden voor stage in het buitenland was, ik had gelijk een regelmatige menstruatie en dergelijke.

Als het dus wel wat uitmaakt, ga ik dan weer op zoek naar een andere oplossing, en anders gewoon weer de pil nog!

Ik zou het als ik jouw was wel de tijd geven, soms komen de veranderingen pas later.
En controleer na het vrijen het condoom extra wel handig dan Knipoog Bloos
Laatst bijgewerkt door 2misty2 op 01-12-08 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:08

tsjah mannenpil, ik zou die verantwoordelijkheid ook niet aan de man willen opdragen no way dat ik zwanger wil worden

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:12

pff als ik dit zo lees kan ik ook maar beter stoppe met de pil Lachen. Het klinkt allemaal niet zo heel lekker

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:13

Nagyl schreef:
de mannenpil moet gewoon NU op de markt komen

Denk niet dat ik dat zo verstandig vind..

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:14

ik zou de mijne direct aan de pil zetten. Waarom moeten hun het altijd makelijk hebben. Of zodra we voor de tweede gaan, daarna snipperdersnipsnap laten doen bij hem.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:14

Ik kan dus niet tegen de "gewone pil".... welke dan ook Knipoog Als ik ze in nam kwamen ze er zo'n 3 uur na inname ook weer uit ...
Heb jaren lang geen pil geslikt, maar ben nu voor het eerst aan de prikpil gegaan.
Ik ben benieuwd.

Toch wel appart. Ik heb dus heel erge last van mijn mentruatie. Ik heb PMS, al dan niet in een hele zware vorm hoor, maar wel goed genoeg om er 1 a 2 weken per maand er last van te hebben ...
Dan helpt de pil dus juist. Ik hoop heel erg dat al mijn klachten behoorlijk zullen afnemen !

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:20

Goh wat een verhalen..
Ik dacht dat ik alles goed had gelezen en opgezocht had voor ik aan de pil ging, niet dus!

Ik slik ook de Stediril 30, had alleen de hoofdpijn enzo, had de pil niet als oorzaak gezien.
De buikpijn is de ene keer hevig, de andere keer valt het wel mee. Ook is de menstruatie eens uitgebleven, heb doodangsten uitgestaan..

Inderdaad een idee om binnenkort eens langs te gaan bij de HA voor andere mogelijkheden.

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:21

*Komt thuis, rukt doosje uit medicijnkastje en ja hoor, ook ethinylestradiol*

Ga morgen meteen apotheek bellen, terug naar Microgynon. Weg met die zooi!

Ik me maar al die tijd afvragen waar al die klachten vandaan kwamen Verward

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:23

hihi wat zal manlief zeggen als ik zeg: daaggg pil.... Clown

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:29

Ik heb ook die Stediril waar sommige over praten kan eigenlijk niet zeggen dat ik ergens last van heb.
Zou eigenlijk niet zonder de pil kunnen vooral omdat, ik anders zo'n last heb als ik ongesteld ben 3 dagen vreselijke krampen elke maand nou dan maar een zooi hormonen helaas...

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:32

Tooske schreef:
Ik heb ook die Stediril waar sommige over praten kan eigenlijk niet zeggen dat ik ergens last van heb.
Zou eigenlijk niet zonder de pil kunnen vooral omdat, ik anders zo'n last heb als ik ongesteld ben 3 dagen vreselijke krampen elke maand nou dan maar een zooi hormonen helaas...

Ik ook.. heb hetzelfde..
Op m'n 14e ben ik aan de pil gegaan, omdat ik kotsend over de vloer heen kroop Huilen van het lachen
flauwviel en luiers aanmoest zo erg als ik ongesteld was.. Verdrietig

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:34

* leest de verpakking * okee.. ik slikethinylestradiol / levonorogestrel 0,03/0,15 A.
Ook ik had eerst Microgynon, maar ik heb '' nog'' geen problemen er mee..

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:37

Wat ik zo op internet lees is dat een Mirena spiraaltje zelfs veiliger is als de pil?

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:37

Ben trouwens wel aangekomen maar dat vond ik niet zo erg was eerder te dun. ( nu niet meer Haha!)

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:38

het schijnt dat ook niet iedereen tegen het spiraaltje kan. Sommige krijgen daar onder rugpijnen van. Omdat sommige lichamen het spiraaltje niet accepteren in het lichaam.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:40

Petulan schreef:
Mijn zorgverzekeraar (VGZ) heeft ook een 'nieuwe' pil genomen ter vergoeding. Ik had dus ook eerst Microgynon 30, maar slik nu Stediril. Nog helemaal nergens last van gehad, en wat ik heb kunnen vinden op Internet hebben weinig mensen last van deze pil!!

Deze heb ik ook. Ik heb nu de laatste strip van de Microgynon 30, en daarna over op de Stediril 30. Ik hoop ook niet dat ik last krijg van bijwerkingen, maar zo te lezen is het wel een andere pil als jou. Mijn zus slikt hem nu wel al een halve maand en nog geen vervelende bijwerkingen zover ik weet!
Wel supervervelend zeg! Ik wist niet dat het zoveel impact kon hebben. Misschien dat je lichaam even nodig heeft om te wennen aan ' de verandering' maar dat moet na 1,5 jaar toch allaang bij getrokken zijn lijkt mij!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:45

het valt me trouwens op dat veel mensen naar de apotheek wijzen,maar die voeren alleen een beleid uit wat ze is opgelegd.
dus dan kan je wel zeggen dat ze moeilijk doen(doen ze ook)maar dat bedenken ze niet zelf.

gelukkig heb ik er zelf geen problemen mee.(de pil veranderingen)

de pil is qua bescherming niet onveiliger als de hormonen gelijk zijn,maar je kan wel reageren op een andere kleur/hulp stof
(overigens,voor vragen; PB staat open,voor mensen die ook de andere kant van het verhaal willen horen)
ik krijg vaak hele boze dames aan mijn balie,terwijl ik handel naar de regels die door de verzekering ons op zijn gelegd.
het maakt mij persoonlijk niets uit wie welk merk gebruikt.

de verzekering doet het uit financieel oogpunt,ook met andere medicijnen,om de nu al torenhoge kosten te drukken.
het zou per komend jaar ook best kunnen dat alles weer terug veranderd,is voor mij(in de apotheek)ook nog afwachten.

pas als een huisarts naast het merk wat je graag wil(bv microgynon oid)er ook nog eens medische noodzaak bijschrijft word het vergoed.

ene verzekeraar doet er minder moeilijk over dan de andere,in mijn regio zit vooral Unive en die zijn erg streng

overigens is Stediril de beste vervanger,de rigevidon nemen wij niet in huis vanwege de vele klachten(en misschien lijkt het soms niet zo,maar we willen graag dat mensen tevreden de deur uit gaan)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:49

ik ging ook van microgynon 30 naar de nieuwe uitvoering en na jaren geen probleem te hebben gehad
werd ik zwanger door de pil heen
het resultaat is n prachtig meisje van nu 1,5 jaar oud ....

ben heel erg blij met mijn kindje , maar was toen wel bang omdat ik al zolang aan de pil was , dat het slecht zou zijn voor mijn kindje

hoor by the way veel klachten van de pil waarvan de naam niet eens uit spreekbaar is

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:54

ethinylestradiol/levonorgestrel?