Mas schreef:xKatleentjex schreef:Maar als je het geen fijn idee vind om je organen in een ander lichaam te hebben nadat je dood bent, geloof je dan eigenlijk in (of dat er een mogelijkheid is van) een hiernamaals waar je niet binnenkomt als er nog organen in tact zijn?
Om hier even op terug te komen. Ik ben een zogenaamde 'ietsist', ik geloof dat er 'iets' is na de dood, ik kan me namelijk niet voorstellen dat het na dit leven allemaal afgelopen is. Wat datgene precies is weet ik natuurlijk niet, maar ik denk niet dat ik mijn organen nog nodig heb na mijn dood en ik denk ook niet dat je niet 'toegelaten' wordt tot die andere wereld als je niet compleet bent.
Ik maak de keuze om geen donor te zijn puur voor het hier en nu en heel bewust. Het gaat hierbij om mijn eigen gevoel en ideen hierover. Mijn grote angst voor de dood speelt wel een rol natuurlijk, maar dat ik eventueel niet in het hiernamaals kan komen als ik niet compleet ben is geen overweging in deze
Even een kleine toelichting waarom ik geen donor ben en ook geen orgaan wil ontvangen.
Ik leef volgens de indiaanse filisofie, en ik geloof in het hierna, als mijn taken hier vervuld zijn dan ga ik over naar de volgende plek.
Als mijn organen bij een ander zijn, blijft mijn ziel vast aan diegene. En kan ik niet weg. De reden waarom ik geen orgaan wil is dat de ziel van diegene bij mij blijft!

.
. Aan de andere kant wil ik niet dat mijn waardevolle gezonde hart/long/huid/netvlies/ander orgaan naar iemand gaan die bijvoorbeeld een dierenmishandelaar is, of een kinderverkrachter oid.