http://www.pubmedcentral.nih.gov/picren ... obtype=pdfMet het risico weer onderuit gehaald te worden...
Dit is een heel erg groot review onderzoek uitgevoerd door het Karolinski instituut in Zweden naar de effecten van straling op onder andere verschillende types kanker, maar ook op andere chronische aandoeningen als Alzheimer.
Waar de onderzoekers op uitkomen is in de eerste plaats dat het enorm moeilijk is om vast te stellen hoe veel straling een induvidu opvangt en hoe zich dat verhoudt tot het ontwikkelen van een ziekte.Zij zeggen na dit onderzoek dat zij geen verband hebben kunnen bevestigen, maar raden aan dat er nog veel meer onderzoek gedaan kan worden omdat zij een verband ook neit uit kunnen sluiten.
Dat lijkt mij een duidelijke conclusie en dat is ook hoe ik er over denk.
Er zijn (nog) geen directe verbanden aangetoond, maar die kunnen er wel zijn en daar moet meer naar onderzocht worden.
Mensen met alle verhalen van eigen ervaringen of vrienden/familie met ervaringen: bundel je, schrijf ervaringen op en maak hier iets van, lever daarmee een bijdrage aan al die onderzoeken...
Wat ik ergens op één van de eerste pagina's ook al heb gezegd, er zullen vast mensen heel gevoelig zijn voor allerlei stralingen enzo, dat is niet te ontkennen.
Waar ik alleen wel mensen op wil wijzen is om zonder kritisch te blijven, allerlei klachten ophangen aan een excuus in de vorm van straling.
Detour is kennelijk daar al jarenlang kritisch over geweest en heeft voor zichzelf deze conclusie kunnen trekken. Prima, ik hoop dat je hierin steun vindt en dat je er voor jezelf een oplossing uit kunt halen.
Voor anderen die twijfelen of klachten die ze hebben, door straling kan komen, ok zoek het uit, probeer dingen uit, maar hang niet alles er aan op. Blijf kritisch!