ELECTROSTRESS! Ook jij hebt daar mee te maken! Lees maar.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Onassa

Re: ELECTROSTRESS! Ook jij hebt daar mee te maken! Lees maar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:19

erleyne schreef:
Wat ik wel ee conspiracy theory vind, is het roepen dat onze regering zichzelf verrijkt over de ruggen van de gezondheid van haar burgers

Dit gebeurt echt wel en al heel lang ook.
Ben er zelf het levende bewijs van.
Wel eens van het medicijn DES gehoord???
Hier had toendertijd al door de regering ingegrepen moeten worden, want de testen spraken voor zich!
Nee hoor......alles voor de poen!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:20

Aub wel de hele post quoten Onassa Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 14:22

Onassa schreef:
erleyne schreef:
Wat ik wel ee conspiracy theory vind, is het roepen dat onze regering zichzelf verrijkt over de ruggen van de gezondheid van haar burgers

Hier had toendertijd al door de regering ingegrepen moeten worden, want de testen spraken voor zich!

Was het wetenschappelijk onderzocht dat het geen bijwerkingen had, Onassa? Knipoog

Een moio vb zijn de mensen die tijdens de Bijlmerramp zeer nabij zijn geweest en veel tijd hebben doorgebracht in het rampgbebied, Vraag me niet naar de specifieke klachten enw elke stoffen er vrij kwamen maar ze hadden niet kunnen inschatten destijds wat de gevolgen zouden zijn, stofdeeltjes en straling zijn niet altijd met het blote oog zichtbaar.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:32

Detour: kun je mij links geven van onderzoeken waarin een direct verband te zien is tussen deze straling en de in de openingspost genoemde klachten. Hoe hebben ze dit dan precies getest? Hebben ze mensen een aantal maanden met en zonder telefoon bereik vergeleken oid (hoe zou je dit practisch aanpakken eigenlijk)?
Dit is geen aanval trouwens, ik ben er wel echt in geinteresseerd maar heb nog nooit direct bewezen verbanden kunnen vinden.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:34

detour schreef:
Was het wetenschappelijk onderzocht dat het geen bijwerkingen had, Onassa? Knipoog

Geen bijwerking,was dat maar waar dan had ik nu mijn grootste droom vervult, namelijk het hebben van kinderen.
De onderzoeken zijn in Amerika op ratten getest en elke geteste rat is aan kanker dood gegaan.
En toch is dit middel wereld wijd heel veel aan mensen voor geschreven.
Ik ben daar dus ook de dupe van geworden.
Waar het mij dus om gaat is dat er door de grote heren gewoon maar wat gedaan word, als het geld oplevert gaat de gezondheid van de mens echt niet voorop hoor.
Een paar doden meer of minder , wat maakt het uit, de poen is binnen!
Steek lekker de kop maar in het zand en dat gebeurt er nu dus volgens mij ook met al die stralingen.
Lekker ontkennen de boel, want stel je voor.....

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 14:37

Sizzle schreef:
Detour: kun je mij links geven van onderzoeken waarin een direct verband te zien is tussen deze straling en de in de openingspost genoemde klachten. Hoe hebben ze dit dan precies getest? Hebben ze mensen een aantal maanden met en zonder telefoon bereik vergeleken oid (hoe zou je dit practisch aanpakken eigenlijk)?
Dit is geen aanval trouwens, ik ben er wel echt in geinteresseerd maar heb nog nooit direct bewezen verbanden kunnen vinden.

Kijk maar eens naar de linkjes die later zijn geplaats, geplaatste stukken, Sizzle!
Ja, teveel straling zorgt voor degeneratie van cellen met als gevolg ziektes..

Dat is al bewezen. Knipoog

Verder is het NOOIT bewezen dat het larie is. Knipoog
Ik zie het niet als aanval hoor, maar ga niet meer uitgebreid in op sceptici omdat ik het niet nodig vind mensen te overtuigen.
Als mensen er mee geholpen zijn, dan zou het geweldig zijn. verder ieder zijn ding. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:38

Erleyne, jij noemt het conspiracy-theory maar al te helaas is hetgeen wat jij conspiracy-theory noemt maar al te vaak niks meer dan de keiharde realiteit.

Onassa, DES was/is een goed voorbeeld en ik vind het triest dat jij daar het slachtoffer van bent.....

Maar we hoeven niet terug naar de jaren zestig waarin het voorschrijven van DES schering en inslag was tegen miskramen. Anno nu wordt er nog altijd op grote schaal Seroxat voorgeschreven en ik denk dat menigeen wel weet dat ook dat medicijn levensgevaarlijk kan zijn.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 14:39

Onassa schreef:
detour schreef:

Geen bijwerking,was dat maar waar dan had ik nu mijn grootste droom vervult, namelijk het hebben van kinderen.
De onderzoeken zijn in Amerika op ratten getest en elke geteste rat is aan kanker dood gegaan.
En toch is dit middel wereld wijd heel veel aan mensen voor geschreven.
Ik ben daar dus ook de dupe van geworden.
Waar het mij dus om gaat is dat er door de grote heren gewoon maar wat gedaan word, als het geld oplevert gaat de gezondheid van de mens echt niet voorop hoor.
Een paar doden meer of minder , wat maakt het uit, de poen is binnen!
Steek lekker de kop maar in het zand en dat gebeurt er nu dus volgens mij ook met al die stralingen.
Lekker ontkennen de boel, want stel je voor.....

Allemensen, wat afschuwelijk, joh, verschrikkelijk. Ach gut

Ik denk ook dat geld voor de Hoge Heren het zwaartse telt hoor, ik werk al jaren inde zorg en daar gebeuren ook zieke dingen ten koste van de zwakkeren inde samenleving. Boos!

Vreselijk, meid. Ik weet niet wat ik moet zeggen hierop, maar het bewijst voor mij weer des te meer dat die hogere heren waarschijnlijk onder een hoedje spelen, de macht hebben door hu weteschappelijke onderzoeken en dit dus erg kunnen misbruiken.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:42

suleilitha schreef:
Erleyne, jij noemt het conspiracy-theory maar al te helaas is hetgeen wat jij conspiracy-theory noemt maar al te vaak niks meer dan de keiharde realiteit.

Thanks voor de uitleg. Ik zei al, ik zeg niet dat de overheid nooit beslissingen neemt die de gezondheid van de burgers schaadt ( voor de mensen die mij onvolledig quoten: dat stond tussen de haakjes Knipoog )

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:43

Zo is het zeker.
Ze hebben de rechtzaak ook verloren (de pharmaceutische industrie) en hebben dus de mensen die er aan bloot gesteld zijn en die er dus ellende van ondervonden hebben een schadeloos stelling moeten uit betalen.
Dat gaf wel een stukje gevoel van gerechtigheid , maar de ellende die al veroorzaakt was ermee is met geen geld goed te maken natuurlijk.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:45

http://www.pubmedcentral.nih.gov/picren ... obtype=pdf

Met het risico weer onderuit gehaald te worden...
Dit is een heel erg groot review onderzoek uitgevoerd door het Karolinski instituut in Zweden naar de effecten van straling op onder andere verschillende types kanker, maar ook op andere chronische aandoeningen als Alzheimer.
Waar de onderzoekers op uitkomen is in de eerste plaats dat het enorm moeilijk is om vast te stellen hoe veel straling een induvidu opvangt en hoe zich dat verhoudt tot het ontwikkelen van een ziekte.

Zij zeggen na dit onderzoek dat zij geen verband hebben kunnen bevestigen, maar raden aan dat er nog veel meer onderzoek gedaan kan worden omdat zij een verband ook neit uit kunnen sluiten.

Dat lijkt mij een duidelijke conclusie en dat is ook hoe ik er over denk.
Er zijn (nog) geen directe verbanden aangetoond, maar die kunnen er wel zijn en daar moet meer naar onderzocht worden.
Mensen met alle verhalen van eigen ervaringen of vrienden/familie met ervaringen: bundel je, schrijf ervaringen op en maak hier iets van, lever daarmee een bijdrage aan al die onderzoeken...

Wat ik ergens op één van de eerste pagina's ook al heb gezegd, er zullen vast mensen heel gevoelig zijn voor allerlei stralingen enzo, dat is niet te ontkennen.
Waar ik alleen wel mensen op wil wijzen is om zonder kritisch te blijven, allerlei klachten ophangen aan een excuus in de vorm van straling.
Detour is kennelijk daar al jarenlang kritisch over geweest en heeft voor zichzelf deze conclusie kunnen trekken. Prima, ik hoop dat je hierin steun vindt en dat je er voor jezelf een oplossing uit kunt halen.
Voor anderen die twijfelen of klachten die ze hebben, door straling kan komen, ok zoek het uit, probeer dingen uit, maar hang niet alles er aan op. Blijf kritisch!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:46

erleyne schreef:
Thanks voor de uitleg. Ik zei al, ik zeg niet dat de overheid nooit beslissingen neemt die de gezondheid van de burgers schaadt ( voor de mensen die mij onvolledig quoten: dat stond tussen de haakjes Knipoog )

Misschien niet goed gequote sorry daarvoor.
Het ging mij eigenlijk om het feit dat er door overheid of andere instanties heel veel word weg gemoffeld zodra het financiele consequenties kan hebben.
Dan sluit men graag een oogje toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:48

Van Seroxat is ook bekend dat het bij mannelijke gebruikers het sperma schaadt... na gebruik van dit middel is doorgaans binnen vier weken het aantal zaadcellen met een gebroken DNA verdubbeld, men wéét dat het het risico verhoogt op het krijgen van kinderen met aangeboren afwijkingen. Maar in Nederland niemand die er tot nu toe een stokje voor steekt. Er zijn televisieprogramma's aan gewijd, o.a. Radar. Er zijn hele websites over vol geschreven. Maar huisartsen delen het nog steeds uit als snoepjes, er hoeft niet eens een psychiater aan te pas te komen om dit gif voor te schrijven.
Nederland, kop in het zand land.
Met electrostress net zo, doe je ogen maar dicht, dan lijkt het net of het er niet is.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:54

Nickeltje schreef:
Blijf kritisch!

Dat moet je sowieso en ik denk ook dat niemand dat hier zal ontkennen.
Je moet vaak eerst heel wat zaken uit kunnen sluiten voor je verder komt.
Maar nogmaals, ik zie iedere nacht nu een goed slapende man naast me liggen die voor dat we de matten onder het bed hadden bijna geen oog dicht deed en al door middel van slaap medicatie aan zijn nachtrust moest zien te komen.
Idem met mijn zus.
Ook zeg ik heel eerlijk dat ik er niet consequent genoeg in ben, dus toch nog een electrische wekker naast mijn bed bijvoorbeeld.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:56

suleilitha schreef:
Van Seroxat is ook bekend dat het bij mannelijke gebruikers het sperma schaadt... na gebruik van dit middel is doorgaans binnen vier weken het aantal zaadcellen met een gebroken DNA verdubbeld, men wéét dat het het risico verhoogt op het krijgen van kinderen met aangeboren afwijkingen. Maar in Nederland niemand die er tot nu toe een stokje voor steekt. Er zijn televisieprogramma's aan gewijd, o.a. Radar. Er zijn hele websites over vol geschreven. Maar huisartsen delen het nog steeds uit als snoepjes, er hoeft niet eens een psychiater aan te pas te komen om dit gif voor te schrijven.
Nederland, kop in het zand land.
Met electrostress net zo, doe je ogen maar dicht, dan lijkt het net of het er niet is.

OK dan! En zo is het maar net!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 15:00

Nickeltje schreef:
http://www.pubmedcentral.nih.gov/picren ... obtype=pdf

Met het risico weer onderuit gehaald te worden...
Dit is een heel erg groot review onderzoek uitgevoerd door het Karolinski instituut in Zweden naar de effecten van straling op onder andere verschillende types kanker, maar ook op andere chronische aandoeningen als Alzheimer.
Waar de onderzoekers op uitkomen is in de eerste plaats dat het enorm moeilijk is om vast te stellen hoe veel straling een induvidu opvangt en hoe zich dat verhoudt tot het ontwikkelen van een ziekte.
Zij zeggen na dit onderzoek dat zij geen verband hebben kunnen bevestigen, maar raden aan dat er nog veel meer onderzoek gedaan kan worden omdat zij een verband ook neit uit kunnen sluiten.

Dat lijkt mij een duidelijke conclusie en dat is ook hoe ik er over denk.
Er zijn (nog) geen directe verbanden aangetoond, maar die kunnen er wel zijn en daar moet meer naar onderzocht worden.
Mensen met alle verhalen van eigen ervaringen of vrienden/familie met ervaringen: bundel je, schrijf ervaringen op en maak hier iets van, lever daarmee een bijdrage aan al die onderzoeken...

Wat ik ergens op één van de eerste pagina's ook al heb gezegd, er zullen vast mensen heel gevoelig zijn voor allerlei stralingen enzo, dat is niet te ontkennen.
Waar ik alleen wel mensen op wil wijzen is om zonder kritisch te blijven, allerlei klachten ophangen aan een excuus in de vorm van straling.
Detour is kennelijk daar al jarenlang kritisch over geweest en heeft voor zichzelf deze conclusie kunnen trekken. Prima, ik hoop dat je hierin steun vindt en dat je er voor jezelf een oplossing uit kunt halen.
Voor anderen die twijfelen of klachten die ze hebben, door straling kan komen, ok zoek het uit, probeer dingen uit, maar hang niet alles er aan op. Blijf kritisch!

Dat is meetbaar, Nickeltje. En boven bepaalde waardes is het slecht voor je gezondheid.

verder is er twee weken geleden in het nieuws geweest en op teletekst dat er in Bern onderzoek is gedaan naar het wonen oner hoogspannignsdraden binnen een straal van 50 meter. Mensen die daar minimaal 15 jaar woonden hadden twee keer zoveel Alzheimer als mensen die verder weg woonden. Toeval? Knipoog

Maar ontzettend bedankt voor je positieve woorden, dat stelt me wat meer gerust. Ach gut
En tuurlijk dient een ieder kritisch te kijken naar hoe of wat, maar luister goed naar je lichaam en laat je niet meteen afschepen met :"Ach, het is psychisch."

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:06

Dat het meetbaar is ontkennen de onderzoekers ook niet.
Maar het is per induvidue nogal moeilijk meetbaar hoe veel straling iemand totaal in een bepaalde hoeveelheid tijd opvangt, daar hebben ze vrij veel tijd aan besteedt enzo, maar nog is het met de meetapparatuur die zij hebben kunnen gebruiken moeilijk meetbaar per indivudue. Dat is wat ze bedoelen.
En ze sturen er ook op aan dat daar meer aan gedaan wordt, met gevoeliger apparatuur etc.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:11

Door de ontkende rotzooi waaraan mijn lijf is bloot gesteld ben ik helaas wel ook psychisch ziek geworden, maar dat lijkt me ook niet zo verwonderlijk he.
Ik zou graag eens willen weten of degene die dit durven te ontkennen met me zouden willen ruilen....

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 15:11

Dat varieert inderdaad. Ik zat vol genoeg(ik zou het getal weer moeten navragen), had 50 keer teveel ongeveer, heb Donave water vastgehouden, en na 10 minuten voelde ik de oude energie die ik voorheen had- door me heen stromen. De tranen liepen over mijn wangen, it was old me na al die jaren gezoek,verdriet, frutratie, pijn, verwqarring en ongbegrip..

Ik werd 5 minuten later weer gemeten en zat ver beneden peil qua wat slecht was!

Ik heb gevoeld en ervaren en weet nu. Hoe vaag dat ook klinkt. Ik had me jaren niet meer zo gevoeld! Nu slaap ik sinds jaren weer iets meer uit, sta onder controle. Zalig! Haha!
Soms gaat het idd minder en ik sliep laast in een hotel, de hele nacht geborrel in mijn darmen, gedraai, geen oog dicht doen, spierspanningen, vopetgetrappel, zeer irritant. Wat bleek, zat er nog geen 50 meter verderop een UMTS mast, en overal was wireless internet..

Ik ben blij dat ik daar niet hoef te wonen.

Ik las in het foldertje dat je dus miobieltjes kunt vragen waarbij de straling lager is, verkopers weten daarvan. Ook heb ik geen digitale wekker meer.

En zo rommelen we allemaal aan om ons leven zo goed als mogelijk te draaien!

Sul, die Seroxat geeft mij de kriebels..

Oh ja, gezoem in je kop, ken je dat ook Onessa?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:28

detour schreef:
Oh ja, gezoem in je kop, ken je dat ook Onessa?

Jaaaaa en of ik dat ken!
Alsof je op een feest bent geweest waar knetters harde muziek is gedraaid of bedoel je dat niet?
Net als vaak je eigen bloeddruk in je oren horen pompen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:57

Vind dit wel een heel toepasselijk stukje tekst van wat ik zojuist zat te lezen

Uiterst voorzichtig

De acht geleerden zullen een erg voorzichtig rapport uitbrengen, tenzij ze tot significante vastellingen komen. Zij zullen wijzen op een aantal correlaties maar zullen uiterst voorzichtig zijn met bepaalde uitspraken. Neem nu bijvoorbeeld dat deze onderzoekers concluderen dat het gebruik van mobilofoons echt af te raden is omdat er te grote risico's aan verbonden zijn. De telecommunicatie-industrie neemt dat niet en laat een tegenonderzoek uitvoeren. Zij beschikken over veel meer geld dan de overheid omdat hun belangen geheel anders liggen. Neem nu dat dit tegenonderzoek het gevaar weet te relativeren, dan nemen deze officiële onderzoekers enorme risico's. Van een dergelijk onderzoek kan men niet zoveel verwachten. Het onderzoek heeft eerder de bedoeling om de paniek die rond de zaktelefoons is gerezen, af te remmen in het voordeel van de telecommunicatie-industrie. De mobilofoons scheppen werkgelegenheid, brengen geld in het laatje van vadertje staat en de geleerden mogen wel wijzen op mogelijke gevaren maar het is te vroeg om het allemaal te bewijzen.

De telecommunicatiebedrijven weten nu al dat de mobilofoon en het basisstation niet zonder gevaar zijn. Zij willen deze ontwikkeling in geen geval afremmen en daarom hebben ze een onderzoek van de Europese Unie nodig. Het onderzoek geeft hun de tijd om verbeteringen aan te brengen. Of ze zullen het onderzoek met tegenonderzoeken zolang rekken dat ze de nodige tijd hebben gevonden om een minder schadelijk produkt op de markt te brengen. Hier heersen economische wetten en die zijn doorslaggevend.

Bron http://www.natuurlijk-welzijn.org/artikel/Straling125.html

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:40

De enige momenten dat ik trouwens last heb van electrostress is wanneer m'n laptop niet meewerkt Huilen van het lachen
Als je het boek 100 jaar medische leugens gaat lezen en dit weet over electrostress, tja... Dan kun je bijna nergens meer rustig eten/slapen/ademhalen. Geld speelt inderdaad vaak een hele grote rol, denk aan aspartaam bijvoorbeeld. Vind het sowieso soms een eng idee dat er misschien wel stralingen zijn of stoffen in onze eten/cosmetica zitten die wij dus wel binnen krijgen, maar waarvan we niet weten wat het met ons doet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:41

detour schreef:
Onassa schreef:

De grootste fout bij DES was dat ze het op muizen en ratten hadden getest die geen effect lieten zien. Bij cavias bleek het echter zwaar kanker verwekkend. Omdat wij meer verwant zijn aan de cavia dan aan de muis hadden ze beter direct de cavia kunnen testen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:45

Lekker dan Sizzle, dat heel veel onderzoek naar medicijnen enzo op muizen wordt gedaan Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:45

En wat is dan de fout bij Seroxat?