Pfeiffer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:19

Ik heb zelf vorg jaar pfeiffer gehad ,
en ben daardoor in de 1e blijven zitten.
Ik was dooood op ,
maar dat zijn jullie waarschijnelijk ook.
Mijn tip is om je zelf niet te pushen ,
doe gewoon wat je kan , en ga niet te ver ,
als je moe bent moet je gewoon uitrusten.
Want als je verder gaat dan je kan gaat word het alleen maar erger.
En bouw het weer op als je dat echt klaar voor bent.
ik weet niet wat je nu welke dag doet?
Ga je gewoon naar school/werk?
Ik zelf was zo dood op , niet alleen lichamelijk ,
van het knokken dat ik bijna alles heb stop gezet op advies van de dokter.
Ik ben gestop met naar school gaan , en ging alleen nog 1 uurtje per dag
naar mijn pony's en 1 uurtje in de week reed ik nog paard,
ook op advies van de dokter!
Dus ik zou het meeste gewoon zo rustig aan doen als kan,
en 1 uurtje er uit gaan als je tijd heb , gewoon dat je eventjes tijd heb voor je zelf,
je hoefd geeens actief te zijn , je kan ook gewoon buiten ga zitten.

Ik ga nu zelf weer gewoon naar school ,
doe alles , ben soms nog een beetje moe,
maar verder gaat het eigelijk super!

En pfeiffer is natuurlijk een ziekte dat je vooral lichamelijk moe word ,
maar geestelijk is het ook niet niets hoor ,
dus kijk daarvoor uit! ;)

sterkte iedereen die deze rot ziekte heeft,
en veel suc6!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:08

Heeft de dokter gezegd dat paardrijden gezond is? Of gewoon buiten komen? Als mijn ziek zijn over is (wat geloof ik over een paar dagen wel zo is), ga ik denk ik ook wel er gebruik van maken om vaak naar m'n paard te gaan. Gewoon een uurtje of halfuurtje per dag, dat arme beest is de laatste tijd al zo verwaarloosd :(:)

Over twee weken maandag moet ik weer naar de dokter voor controle, ben benieuwd... Mijn lever bleek na die test aardig aangetast, wat volgens de dokter wijst op een langere nasleep.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:06

Mientjeuh schreef:
Heeft de dokter gezegd dat paardrijden gezond is? Of gewoon buiten komen? Als mijn ziek zijn over is (wat geloof ik over een paar dagen wel zo is), ga ik denk ik ook wel er gebruik van maken om vaak naar m'n paard te gaan. Gewoon een uurtje of halfuurtje per dag, dat arme beest is de laatste tijd al zo verwaarloosd :(:)

Over twee weken maandag moet ik weer naar de dokter voor controle, ben benieuwd... Mijn lever bleek na die test aardig aangetast, wat volgens de dokter wijst op een langere nasleep.

De dokter zij dat buiten komen goed is ,
en wel wat doen op een dag , b.v 0,5 / 1 uurtje naar je paard.
Ook paardrijden vond de dokter idd een goed idee,
omdat je dan niet naar niks gaat opeens.
ik had een nasleep van iets minder dan een jaartje ,
maar ik ken ook mensen die er 1 hadden van 2 jaar.

CoriienRN

Re: Pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:17

Klopt mijn lever ook :(

idd ik heb het ook aan me bedrijfs arts gevraagt en mag me paard doen..

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:56

Biw :D
Het ging een tijdje goed maar laatste tijd gaat het weer heel slecht...
En dan ook echt slecht...
Dacht dat het eerst weer beter ging maar langzaam zak je dan toch weer in een dal...

Ben alleen maar aan het werk om me paard te kunnen onderhouden.
Werk 6 dagen in de week daarnaast me paard nog 7 dagen in de week druk druk.
En dat gaat niet tengoede en dat zeg ik nog zacht uitgedrukt...

*Ben de laatste tijd ook kei sagerijnig der door voel me kl*te en brak kleding zit niet lekker het voelt als of niks goed wil zitten als of je een slechte bad hair day heb niks staat je voelt je eigen oer lelijk en lijkt als of alles tegen zit... :\

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 19:08

Nou me actieve bloed is er niet meer dus ben inweze genezen door me bloed nu, moet half feb 1 dag in de week werken en dan kijken hoe het gaat,

ben nu ook wel moe, maar ja beetje de schouders er onder.. maar ja op me werk zijden ze ook ja wel je schouders er onder.. ik ja dat snap ik maar wil niet dat ik straks weer zo terug zit thuis :( dus we gaan rustig aan beginn

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:49

huh ik ben vandaag opnieuw getest omdat de dokter denkt dat ik misschien ook een ander virus van pfeiffer kan hebben :\ echt niet leuk...

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:42

Nee idd ik moet ook terug volgende week me klieren zijn nog enoooorm dus jah :( hoop niet dat ze er uit moeten eerlijk gezegt.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:21

Naja dat doen ze niet zomaar. ;)
Ik liep elke maand met onstoken klieren de antibiotica slikte ik achter elkaar weg ik krijg het nu niet meer dus als ik met een keel ontsteking liep moest ik het met de paracetamol doen...
Auw Auw kon niet eens normaal slikken...
En ze zijn altijd wel dik gebleven ik voel het nu niet meer maar zijn nog steeds opgezet...

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:30

Mijn vriendin moet in feb onder het mes omdat ze dus leefde op antibiotica ;)

En omdat ik toen bij de kno arts met spoed heen moest (kon mijn mond niet open doen) moeten dus mijn amandelen er toch echt een x uit.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:15

x_Mliss schreef:
Naja dat doen ze niet zomaar. ;)
Ik liep elke maand met onstoken klieren de antibiotica slikte ik achter elkaar weg ik krijg het nu niet meer dus als ik met een keel ontsteking liep moest ik het met de paracetamol doen...
Auw Auw kon niet eens normaal slikken...
En ze zijn altijd wel dik gebleven ik voel het nu niet meer maar zijn nog steeds opgezet...

Die van mij zijn een week supergezwollen en ontstoken geweest, had maar een paar cm in mijn keel vrij om te ademen en eten en dat was gewoon ondraaglijk. Hetzelfde als jij dus. Dat is nu een week geleden en nu zijn mijn amandelen nog altijd wat meer gezwollen dan normaal. Afwachten, denk ik...

Ik heb intussen wel een irritante huiduitslag gekregen :\ Eergisteren was het begonnen met een paar rode vlekjes/bolletjes op mijn hand. Nu zitten mijn armen (vanochtend was het vrij erg, nu is het alweer wat beter), benen en voeten helemaal onder de jeukende rode vlekjes :( Geen idee of het een allergische reactie op iets is of samenhangt met die Pfeiffer... Morgen toch maar eens de dokter opbellen. Kan me absoluut niet herinneren dat ik iets nieuw of anders heb gegeten of een nieuw product heb gebruikt met douchen oid. De laatste dagen ben ik wel weer "normaal" beginnen eten (dus gewoon 3x per dag, normale hoeveelheden, niet meer hele dagen op brood, kaas en yoghurt leven), dus ik dacht dat 't misschien daarmee samenhangt.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 07:53

Nou die van mij waren in november zo ontzettend ontstoken, dat ze ophet ziekenhuis 3 x in geprikt hebben om hem leeg te zuigen wat dus niet goed lukte en er kwam geen pus uit :( erg pijnlijk en heb nu nog steeds een dikke nek met opgezeten klieren.

Ga zo naar me huisarts heb ook mega last van haar uit val :+

Ro0de vlekjes heb ik ook gehad was na 1 week weg reactie op de medicijnen die ik voor me blaas had

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 16:26

Mijn vriend is ook geconcastateerd op Pfeiffer.
Nu vroeg ik me af van of dit nu echt werkelijk 'the kissingdisease' is (overdraagbaar via speeksel). Omdat mijn zus, die ook dik een jaar de Ziekte van Pfeiffer heeft gehad een aantal jaar geleden, zegt dat dit dikke onzin is en dat het toch grotendeels gaat of dat je een goed imuumsysteem hebt.

Wie weet hier meer over? Misschien de mensen hier die dus zelf ook ervaring hebben met een vriend of vriendin die Pfeiffer hebben of hebben gehad? :)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 16:27

Tis idd overdraagbaar via speeksel ;) maar als jij een hoger weerstand hebt, dan krijg jij het wel allen merk je er niks van omdat jou imumsysteem dus zo veel al heeft aan gemaakt dat het dan al weg is ;)

Mijn vriend heeft het ook waarschijnlijk al gehad.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 16:40

Inderdaad, het is wel degelijk via speeksel overdraagbaar.
Mijn broer heeft het 2 jaar geleden gehad, ik heb het nu. Waarschijnlijk heb ik het ook overgekregen van mijn vriend, maar die is er zelf niet eens zeker van dat hij het heeft gehad. Zijn broer en zus hebben het alleszins beide gehad en hij vermoedt dat hij zelf ooit ook wel Pfeiffer heeft gehad, alleen is dat bij hem dan waarschijnlijk onopgemerkt voorbij gegaan. En als hij het toen niet had, zal hij het nu wel krijgen :+
Het blijft wel heel lang in je bloed zitten, dus ookal ben je genezen, dan kan je (dacht ik toch?) nog altijd mensen besmetten.

Ik heb het trouwens wel gekregen tijdens mijn examenperiode (= 6 weken binnen zitten en van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat studeren) en ik sliep amper om al mijn werk gedaan te krijgen. Dus toen het bij mij werd vastgesteld, was mijn immuunsysteem waarschijnlijk niet zo sterk meer van het weinig slapen en een griep die ik de week ervoor had.

Kans is dus heel groot dat als je vriend het heeft, jij het ook krijgt... Wij passen hier thuis ook goed op met wie van welke glazen drinkt enz., om te voorkomen dat behalve mijn broer (die er nu toch immuun tegen is) en ik nog andere mensen het krijgen.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 16:52

Je kan allen mensen besmeten in een bepaalde fase ;) die ben je al voor bij ik ook..

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 16:59

En wanneer weet je wanneer die bepaalde fase is ?
Haha, dat word voorlopig niet kussen ;)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:00

Ik dacht dat je een stuk of 3 weken besmettelijk was.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:01

Nou heb het al gehad en ik zoende me vriend ook toen ik met me keel zat, dus dan zou hij het ook al gehad moeten hebben ;)

Idd eerste 3 weken ben je besmetelijk ik had dat dus met me keel/amandelontsteking

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:05

Mmm, ja dan zou ik het nu of de komende week moeten krijgen. Want hij heeft het al 2 weken ongeveer. En kus hem dus nog steeds. Dus zal dan maar even een weekje voorlopig maar een handkusje geven :+

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:07

hahah oh nee hoor.. als jij een goed afweersysteem hebt krijg je het niet.. allen kan je wel drager zijn ;) dan heb je het ook al gehad maar merkte je er niks van

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:10

Incubatieperiode is 2 maanden, dus het kan nog wel even duren voor het de kop op steekt ;)

En Corien, ik denk dat je het sowieso krijgt, alleen toont het niet bij iedereen in even grote mate. Sommigen hebben "gewoon" een keelontsteking of zware verkoudheid, maar ik denk dat je er sowieso wel iéts van voelt...

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:22

Idd moeilijk woord ;)

Ik heb het al gehad, en dan zou me vriend het nu al heben ;)
hij heeft nu allen een klietje in zijn oksel wat zeer doet en dat had hij 2 manden terug ook al dus hij zal het wal hebben gehad ;)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:35

Klier in je oksel dat pijn doet klinkt niet zo gezond :=
Lymfenklieren zijn dat toch?

Ik ben hier aan het leren voor 2 inhaalexamens die ik dankzij mijn klierkoorts heb, hatelijk :(
Normaal gezien zou ik nu een week vakantie hebben na 6 weken te hebben geleerd, maar in ruil moet ik nog een week langer studeren :roll: Ik vind het alleen zo irritant dat ik zo snel moe ben, na 20u krijg ik gewoon niks meer gedaan.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:52

Jeps ;)
Heb ze zelf ook overal dat je denkt wow wist niet dat ze daar zitten/zaten haha

ik ga eten, en naar de zonnebank beetje op warme