Stoppen met de pil, wie ook?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dickie8

Re: Stoppen met de pil, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:49

aukje91 schreef:
Als je wilt stoppen met de pil kan dat eigenlijk per direct of is het verstandiger om eerst de strip af te maken?

Hmzz dat weet ik niet. Ik maak hem wel af.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:06

Jetje1985 schreef:
aukje91 schreef:
Als je wilt stoppen met de pil kan dat eigenlijk per direct of is het verstandiger om eerst de strip af te maken?

maakt geen fluit uit. Staat ook wel in de bijsluiter trouwens.

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:08

verhoogde kans op baarmoederhalskanker vind ik een goede reden om te stoppen met de pil dat geef ik toe. maar ik zie op dit moment geen beter alternatief als anticonceptiemiddel, en op sex hebben met een condoom wil ik niet vertrouwen. Op het moment vind ik het risico om zwanger te worden erger dan om baarmoederhals kanker te krijgen (sorry het klinkt echt heel stom) maar ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:30

Mee eens hoor Efaa Ja

Bijna alles is kankerverwekkend; melk, Bar le Duc, appels. Zou dus inhouden dat je niets meer kunt eten/drinken/doen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:31

Ik begrijp je helemaal Efaa. Idem voor mijzelf.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:36

Lindy1982 schreef:
Ik ben er in 2003 mee gestopt omdat het gewoon gemische troep is..
Het meest voorkomende wat je er van kan krijgen is baarmoederhals kanker..

dit is voor mij ook 1 van de redenen geweest om te stoppen, mijn zus heeft op zeer jonge leeftijd baarmoederhalskanker gekregen en dat zet je toch wel aan het denken.
daarnaast had ik ook last van bijwerkingen.
Voel me echt veel beter sinds ik gestopt ben!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 19:19

Ik ben 3 maanden geleden met de pil gestopt, omdat ik zwaarder ongesteld was en meer rug en buikpijn had dan voor de pil, en bij mij was de reden van de pil slikken zodat ik juist minder last van mijn ongesteldheid had. Ik ben ondertussen al 5 kg afgevallen en val nog steeds af terwijl ik er helemaal geen moeite voor hoef te doen.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 19:26

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 19:29

Ik stop dus niet weer. Ook niet tussendoor. Heb nu een pil die ik door mag slikken van de huisarts. Hooguit eens per jaar stop ik een paar dagen, maar nooit zo lang dat ik echt ongesteld wordt, want dat is een drama. Dan krijg je koppijn, migraine, bent moe, enz. Nu nergens last van.

Ik ben ooit met de pil begonnen omdat ik te vaak en te lang ongesteld was, 2 weken achter elkaar wel, 2 dagen niet en dan begon het weer. Nu slik ik al weer zo'n 16 jaar de pil en is het probleem opgelost. Tussendoor heb ik 2 keer geprobeerd te stoppen, maar na 3 weken begon het weer: ik bleef ongesteld en had vreselijke hoofdpijn. Nou, dan begin je wel weer hoor.
En nu stop ik ook niet weer. De huidige generatie kan echt geen kwaad en bevat heel weinig hormonen.

piloe4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 19:53

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 19:59

ik wil ook graag stoppen met de pil.na de geboorte van ons tweede kindje heb ik mijn vriend gevragen of hij zijn eigen wilde laten helpen,hij stemde daar mee in,maar hij moet nog steeds een afspraak maken met de huisarts,de jongste is ondertussen al bijna 2 jaar.ik merk ook dat ik niet helemaal mijn zelf ben als ik de pil slik,toen ik stopte omdat ik zwanger wilde worden,ging er een heel andere wereld voor mij open,was veel vrolijker,en had geen stemmings wisselingen meer,wel is mijn menstruatie dan heftiger ik denk omdat deze dan echt is en niet kunstmatig zoals met de pil,ik ben nu 31 en ik vind het echt tijd worden om er mee te gaan stoppen vanwege alle risicos,ga het er toch nog eens over hebben met mijn vriend om een afspraak te maken bij de huisarts,hij is nogal klein zeerig hahaen vooral als het om zijn zaakie gaat Nagelbijten / Gniffelen maar ik vind dat het nu echt zijn beurt is,ik heb al genoeg gedaan dacht ik zo Haha! Knipoog

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:21

Intersant topic, ik ben er namelijk ook over na aan het denken voor een andere pil oid.. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:26

Sizzle schreef:
maakt geen fluit uit. Staat ook wel in de bijsluiter trouwens.

Okee, kan ik dan ook binnen 5 dagen verwachten dat ik ongesteld word?

Hoe ging het met jullie menstruatie na het stoppen met de pil? Was deze regelmatig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:30

Iemand nog geniale ingevingen trouwens waarover ik bij de huisarts wellicht eens zou kunnen beginnen?

[***] schreef:
Ik ben zelf een paar jaar terug al gestopt met de pil, na gedurende ca. 2-3 jaar een aantal verschillende pillen te hebben geprobeerd. Bij iedere pil die ik heb geprobeerd was het gevolg dat ik vrijwel continu misselijk was (van de hormonen?). Ook vergat ik hem af en toe waardoor ik wel 'ns tussendoor ongesteld werd... Pil kwam maar niet in m'n "systeem" en bovendien wilde ik op een gegeven moment ook helemaal niet meer slikken ivm de misselijkheid.

Inmiddels worden m'n menstruatieklachten weer dusdanig heftig (flauwvallen, 2 dagen uitgeschakeld zijn, zeer extreme buikkrampen, onregelmatige menstruatie) dat ik toch maar weer eens langs de huisarts wil... GEEN idee alleen wat voor vorm van anticonceptie voor mij wél zou werken...

Note:

* ben dus nogal gevoelig voor de hormonen in de pil (misselijkheid, stemmingswisselingen etc), maar met een te lichte pil had ik last van bloedingen.
* Ik zoek wel iets dat ook zal zorgen voor een beetje regelmaat, dit is geen doen (soms meer dan week te vroeg, soms meer dan 2 weken te laat).
* Menstruatie doorkomen op pijnstillers is niet echt een optie meer, ik slik 4x de maximale dagelijkse hoeveelheid Naproxen en dan is het slechts "minder heftig", maar nog niet "leefbaar".

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:43

Ik ben nu bijna 4 weken geleden na 4 maanden slikken gestopt. Werd moe, lusteloos, misselijk en daarbovenop kreeg ik met een gigantische verkoudheid te maken (ik ben echt geen zielepietje maar heb nu echt 3 dagen thuis gezeten) (Ik sliep ook bijna 10uur doordeweeks en in het weekend 12-13)
De huisarts bleef volhouden dat dit niet door de pil kón komen (oja, wat staat er dan in de bijsluiter?)
Desondanks ben ik gestopt en voelde me een stuk beter, helaas is mn menstruatie wel meteen een week te vroeg en heftig.
(Ik ben met de pil begonnen omdat mijn ibuprofen 600 niet meer goed en kort werkte tegen mijn pijn, en ik gewoon gigantisch veel bloed verloor.)

Ondanks de nadelen ga ik toch weer beginnen, kan gewoon echt niet meer tegen het ongestelt zijn..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:45

Is een van de andere opties die genoemd worden in dit topic niet iets voor jou dan?

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:58

Interessant topic.
Ik slik de dianepil nu ook al zo'n 3á4 jaar en eigenlijk heb ik sinds die tijd ook last van hyperventilatie en angsten.
En als ik dit topic zo lees en alle mogelijk bijwerkingen (kanker oa) dan krijg ik toch wel de kriebels. Maar stoppen zie ik ook weer niet zitten, omdat ik denk ik heel angstig word als ik het 'alleen maar' met condoom doe.... Ik ga dit eens in de gaten houden, of er misschien een andere oplossing voor is Lachen

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:01

Wat een goed topic, ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens wist van deze bijwerkingen Lachen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:11

tanya89 schreef:
Interessant topic.
Ik slik de dianepil nu ook al zo'n 3á4 jaar en eigenlijk heb ik sinds die tijd ook last van hyperventilatie en angsten.
En als ik dit topic zo lees en alle mogelijk bijwerkingen (kanker oa) dan krijg ik toch wel de kriebels. Maar stoppen zie ik ook weer niet zitten, omdat ik denk ik heel angstig word als ik het 'alleen maar' met condoom doe.... Ik ga dit eens in de gaten houden, of er misschien een andere oplossing voor is Lachen

Kan je niet eens een weekje testen door geen pil te slikken? Als het dan over is kan je een keertje langs de huisarts Nagelbijten / Gniffelen
Kan je sowieso natuurlijk, lijken mij geen prettige bijwerkingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:13

ik stop niet met de pil.. als ik stop heb ik om de dag zware migraine aanvallen.. dus ik slik hem door, ik stop 1 keer in de 3 maanden.. voor mij is dat de reden dat ik niet stop, ik moet er niet aan denken om weer om de dag zo ziek te zijn..

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:32

Een weekje geen pil Brittkitt? Dat gebeurt toch al in de stopweek?
Ik denk dat je minstens 2 maanden de pil niet moet slikken om te kijken of er verschil is, voordat alles uit je lijf is....

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:39

in ieder geval zeker een maand.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:42

tanya89 schreef:
Een weekje geen pil Brittkitt? Dat gebeurt toch al in de stopweek?
Ik denk dat je minstens 2 maanden de pil niet moet slikken om te kijken of er verschil is, voordat alles uit je lijf is....

Het duurt zelfs 3 maanden voordat al die rotzooi eruit is Knipoog

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:47

Sizzle schreef:
Vjestagirl schreef:
Tuurlijk, de pil kan kanker veroorzaken, maar dat is een minimaal persentage van de mensen die dat krijgen.

Een groot deel van de kanker gevallen door pilgebruik worden niet rechtstreeks veroorzaakt door de pil, maar door het laat kinderen krijgen. Het niet of laat (boven 30) kinderen krijgen en het niet geven van borstvoeding geeft een veel groter risico op borst en baarmoederhals kanker risico dan de pil.

kind voor mij 30ste .. 8 maanden borstvoeding ...

paar jaar pil slikken kan weinig kwaad .. verkleint zelfs kans op bmh kanker
lang de pil slikken (er word iig nu geadviseerd niet langer dan 10 jr ) verhoogt de kans op borst kanker met 24%

dat is dus percentueel gezien een grotere kans als dat je hebt op long kanker als je rookt

vrouwen die langer dan x aantal jaar de pil slikken worden niet beter gecontroleerd
en toen ik 8 jr geleden te horen reeg dat ik \k had dor de pil werd dat nog erg stil gehouden
stond nergens vermeld ..

op sigaretten staat nu ook veroorzaakt ipv kan veroorzaken
mensen beginnen niet met roken of stoppen mede door de angst van k

en ja er zijn mensen die 30 jaar roken en nergens last van hebben

voor alle kanker soorten geld dat je er wel een aanleg voor moet hebben

-

blijf er bij .. slik m een paar jaar en stop er daarna mee
speel er niet mee en luister naar je lijf
als je merkt dat die niet meer zo happy word van de hormonen , stop dan

de pillen nu zijn niet veel lichter dan 10 jr geleden
maar er zijn wel hele lichte pillen welke niet afdoende zijn om de zwangerschap te voorkomen
doch wel sterk genoeg om iets te reguleren of acne te verminderen

..morgen mag ik weer op controlle
tevens de uitslagen van mijn botdichtheids onderzoek
er komt zoveel meer bij kijken dan alleen maar borstkanker
zit al 8 jr in de overgang , mag / kan geen kinderen meer krijgen
ondertussen chemo ,diverse pillen kuren ,bestralingen en meerdere operaties verder
maar ik leef tenminste nog , dat kan ik van mijn oud klasgenootje , welke tegelijkertijd met mij begonnen
en geeindigd was met de pil om de zelfde reden helaas niet meer zeggen
en vele vele met haar..

en al blij dat het niet meer stilgehouden word
verder is het aan een ieder wat die met die informatie doet
maar nu is die keus er tenminste ,
beetje geluk gaan huisartsen niet meer zoals in mijn tijd
voor 11 jarige met een lastige ongesteldheid
de pil voorschrijven "omdat het toch geen kwaad kan"
want dan zou je rond je 21 moeten stoppen om veilig te blijven
terwijl het dan pas interessant word , bij je vaste relatie

nog iets anders
hoeveel jongeren gebruiken het condoom nog ?
evt naast de pil .. bij nog geen vaste relatie of vor soatests

lees her en der dat mensen bang zijn vor scheuren
nouwww moet er wel wat gebeuren hoor
hang m maar eens aan de uitlaat van een brommer bv

zolang je je nagels beetje bijhoud is die kans nihil

veiligheid op geen zwangerschap met pil 99.8% (ff onthouden voor mijn zoon later ..)
met condom 98,9%

oja .. nog iets de dames die roepen om bewijs
in de usa word dit al 20 jr erkend
er zijn onderzoeken genoeg gedaan
in een ouder topic waar ik gereageerd heb heb ik toen meerdere
qoutes uit wetenschappelijke onderzoeken geplaatst

ook in nl is het al zeker 15 jaar erkend en bekend
doch werd het stilgezwegen .. commercie (commerciele redenen )en heren in het bestuur doen een hoop..

8 jr geleden de diagnose
uitgezaaide K , oorzaak de pil , overlevings kans nihil levensverwachting erg kort
later van stadium 3 naar stadium 4 ondertussen weer paar jaar verder ..
voor nu vecht ik nog door , elke dag medicijnen voor zeker nog 3 jaar
we gaan gewoon door

dat ik lees dat sommige zeggen "och.. je krijgt tegenwordig overal K van"
is net zoiets als dat tegen een roker met longkanker zeggen och ja joh tegenwoordig krijg je zelfs k van een koekje
..jammer dat er door sommige zo licht over gedacht word

ruil graag Haha!

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 09:01

Jeetje ik schrik hier best wel van, Nickyu....

Sizzle schreef:
aukje91 schreef:

maakt geen fluit uit. Staat ook wel in de bijsluiter trouwens.[/quote]

Maakt wel uit! Staat nooit je strip onderbreken volgens mij...altijd afmaken!