aukje91 schreef:Als je wilt stoppen met de pil kan dat eigenlijk per direct of is het verstandiger om eerst de strip af te maken?
Hmzz dat weet ik niet. Ik maak hem wel af.
Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
aukje91 schreef:Als je wilt stoppen met de pil kan dat eigenlijk per direct of is het verstandiger om eerst de strip af te maken?
Jetje1985 schreef:aukje91 schreef:Als je wilt stoppen met de pil kan dat eigenlijk per direct of is het verstandiger om eerst de strip af te maken?
Lindy1982 schreef:Ik ben er in 2003 mee gestopt omdat het gewoon gemische troep is..
Het meest voorkomende wat je er van kan krijgen is baarmoederhals kanker..
Vonnie84 schreef:
Sizzle schreef:maakt geen fluit uit. Staat ook wel in de bijsluiter trouwens.
[***] schreef:Ik ben zelf een paar jaar terug al gestopt met de pil, na gedurende ca. 2-3 jaar een aantal verschillende pillen te hebben geprobeerd. Bij iedere pil die ik heb geprobeerd was het gevolg dat ik vrijwel continu misselijk was (van de hormonen?). Ook vergat ik hem af en toe waardoor ik wel 'ns tussendoor ongesteld werd... Pil kwam maar niet in m'n "systeem" en bovendien wilde ik op een gegeven moment ook helemaal niet meer slikken ivm de misselijkheid.
Inmiddels worden m'n menstruatieklachten weer dusdanig heftig (flauwvallen, 2 dagen uitgeschakeld zijn, zeer extreme buikkrampen, onregelmatige menstruatie) dat ik toch maar weer eens langs de huisarts wil... GEEN idee alleen wat voor vorm van anticonceptie voor mij wél zou werken...
tanya89 schreef:Interessant topic.
Ik slik de dianepil nu ook al zo'n 3á4 jaar en eigenlijk heb ik sinds die tijd ook last van hyperventilatie en angsten.
En als ik dit topic zo lees en alle mogelijk bijwerkingen (kanker oa) dan krijg ik toch wel de kriebels. Maar stoppen zie ik ook weer niet zitten, omdat ik denk ik heel angstig word als ik het 'alleen maar' met condoom doe.... Ik ga dit eens in de gaten houden, of er misschien een andere oplossing voor is
tanya89 schreef:Een weekje geen pil Brittkitt? Dat gebeurt toch al in de stopweek?
Ik denk dat je minstens 2 maanden de pil niet moet slikken om te kijken of er verschil is, voordat alles uit je lijf is....
Sizzle schreef:Vjestagirl schreef:Tuurlijk, de pil kan kanker veroorzaken, maar dat is een minimaal persentage van de mensen die dat krijgen.
Een groot deel van de kanker gevallen door pilgebruik worden niet rechtstreeks veroorzaakt door de pil, maar door het laat kinderen krijgen. Het niet of laat (boven 30) kinderen krijgen en het niet geven van borstvoeding geeft een veel groter risico op borst en baarmoederhals kanker risico dan de pil.
Sizzle schreef:aukje91 schreef:Als je wilt stoppen met de pil kan dat eigenlijk per direct of is het verstandiger om eerst de strip af te maken?