Breitling schreef:Gelukkig heeft iedereen zelf nu nog de keuzen om te beslissen wat er met zijn eigen lichaam gebeurt.
Iemand anders hoeft niet voor mij te beslissen wat er met mijn lichaam gebeurd. Als ik dat zou doen dan wil ik dat dat mijn keuze is en niet iemand anders zijn keuze.
Het punt is dat ADR in het geheel geen inbreuk maakt op je keuze. Als jij KIEST en dit ook vast laat leggen (of dat nou als donor of juist als niet-donor) dan is jouw keuze doorslaggevend.
Het punt is dat de overheid iets moet doen met al die mensen die geen keuze vast laten leggen. Hoe dan ook, het is de overheid die daarin beslist, ook nu al.
Het enige wat er verandert, is dat de overheid een andere keuze maakt voor de grote groep die niet ZELF de beslissing wil nemen en vastleggen, maar het (door slordigheid, gelatenheid?) aan de overheid overlaat.
Wil je dat niet, dan is het vrij simpel: dan moet je je keuze vast laten leggen. Stuur dan gewoon het formulier in dat je geen donor wilt zijn. Dan is het voor iedereen duidelijk en neem je gewoon zelf de beslissing. Maar als je die beslissing NIET neemt, niet wilt nemen op het moment dat het kan (door het formulier in te vullen en je keuze vast te laten leggen), dit blijkbaar niet belangrijk genoeg vindt om jouw eigenste beslissing duidelijk te maken, waarom zou je dan klagen over wat er verder met je lichaam gebeurt?