Fibromyalgie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:48

Ik val hier even binnen, heb ook niet al het voorafgaande gelezen (daar zou ik anders wel een hele poos mee bezig zijn) . Ik heb al jaren last van mijn spieren en gewrichten. Kreeg jaren geleden van huisarts de diagnose fibromyalgie, daar boven op werden deze klachten nog een extra verergerd door een te trage schildklier (waar ik Thyrax voor krijg) en sinds kort moet ik ook nog medicatie slikken tegen osteoporose. Van deze medicatie kun je ook weer als bijwerking spier en botpijn krijgen. Dus alles dubbelop. Nu ben ik zelf op onderzoek uitgegaan en vond dat je bij oa deze klachten baat kunt hebben bij het slikken van magnesium.
Vanaf de dag na de eerste keer inname van die magnesium zijn mijn klachten voor zeker 75% verbeterd! Nu dacht ik nog dat dit toeval was, maar mijn partner had ook zo'n last van zijn spieren en was dus ook gestart met die magnesiumpoeder en hijvroeg me of het kon dat hij al de dag na eerste keer gebruiken baat kon hebben van de magnesium, want hij was vrijwel klachtenvrij. Dus, denk dat het dan toch geen toeval is.
Misschien hebben meer mensen hier al baat gehad bij magnesiumpoeder? Ik ben er wel benieuwd naar.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:50

Margreth schreef:
Nu ben ik zelf op onderzoek uitgegaan en vond dat je bij oa deze klachten baat kunt hebben bij het slikken van magnesium.
Vanaf de dag na de eerste keer inname van die magnesium zijn mijn klachten voor zeker 75% verbeterd! Nu dacht ik nog dat dit toeval was, maar mijn partner had ook zo'n last van zijn spieren en was dus ook gestart met die magnesiumpoeder en hijvroeg me of het kon dat hij al de dag na eerste keer gebruiken baat kon hebben van de magnesium, want hij was vrijwel klachtenvrij. Dus, denk dat het dan toch geen toeval is.
Misschien hebben meer mensen hier al baat gehad bij magnesiumpoeder? Ik ben er wel benieuwd naar.

Ja ik. Sinds ik magnesiumtabletten slik (magnesium, calcium, vit B complex) ben ik zo goed als klachtenvrij. :j

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:31

Suzanne F. schreef:
Margreth schreef:
Nu ben ik zelf op onderzoek uitgegaan en vond dat je bij oa deze klachten baat kunt hebben bij het slikken van magnesium.

Ja ik. Sinds ik magnesiumtabletten slik (magnesium, calcium, vit B complex) ben ik zo goed als klachtenvrij. :j

Calcium slik ik ook, maar daar is dan vit D bijgevoegd. (vanwege de osteoporose)
Heeft het toch waarschijnlijk invloed op de pijnklachten

Suzanne F.

Re: [Centraal] Fibromyalgie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:19

Magnesium werkt spierontspannend en stressverlagend dus dat kan heel goed. :)

gupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:45

Goedemiddag,

Ik meld me ook bijdeze!

heb de enquete ingevuld!

Ik stop ook gelijk met typen want heb mega veel pijn in me pols |(

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:05

Enquete heb ik ook ingevuld

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:18

Brrrrrrrrr :brr:

Vandaag bij de fysio geweest voor intake van een programma dat ik ga volgen. Nou ook even een basis conditietest gedaan, viel heel erg tegen :( Niet dat ik het zwaar vond oid, maar volgens het apparaat heb ik een bar slechte conditie. M'n hartslag schommelt enorm heen und wieder en ik neem niet genoeg zuurstof op :? Nouja, ik weet iig waar ik ook aan moet gaan werken ;)

Kreeg vandaag ineens een 'pijnaanval' in m'n tja... Geen idee wat het nu eigenlijk was. Dacht m'n heupen/bekken, maar leek meer vanuit m'n baarmoeder ofzo te komen. Nou heb ik wel vaker veel kramp vlak voor m'n menstruatie, maar dit was echt bizar hoeveel pijn het deed... Merk wel dat ik nu weer veel stijfer ben dan gewoonlijk, maar dat is niet meer dan logisch volgens mij.
Hoe gaat het verder met jullie?

haffiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:55

Bij mij op dit moment gaat het wat minder. Heb weer meer pijn en ben stijfer.
De pijn komt mede door het feit dat ik ben gaan sneeuw schuiven. Heb nu weer 1 zeer zere heup. Dat is blijkbaar teveel van het goede.
Ook heb ik pijn in mijn vingers. Komt vast door het koude weer.

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:12

Ik wil me hier ook even melden. Ik heb al een aantal jaar last van mijn heupen met uitstraling naar mijn benen en last van mijn polsen. Nu heb ik sinds enige tijd steeds meer klachten en ben maar weer eens naar de huisarts gegaan. Er is inmiddels 2x bloedgeprikt en getest op reuma, ontstekingen, bloedarmoede (vanwege vermoeidheid) en de laatste keer op creatinegehalte. Hier is niets uitgekomen en nu word ik doorverwezen naar de reumatoloog omdat de huisarts fibromyalgie verdenkt. Heeft hier iemand goede en/of slechte ervaringen met reumatologen die werkzaam zijn in ziekenhuizen in de buurt van Utrecht? Ik woon zelf in Nieuwegein.

haffiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 07:38

@Diaaantjev, ik een ziekenhuis waar ik eerst ben geweest werd ik zo weer weg gestuurd had geen reuma of een variant daarvan. Na verder zoeken vele malen bloedprikken etc. was mijn huisarts erover uit het kon bij mij alleen nog maar in de spieren zitten. Dus weer naar een reumateloog, dit maal voor een second opinium naar een ander ziekenhuis. Daar werd ik wel netjes behandeld en daar was het gelijk duidelijk fybro. Ben bij de dokter nog 1 keer weer geweest en daarna naar een reumaconsulent. Ik hoef bij de dokter niet weer te komen, eigenlijk kunnen ze er niets aan doen. Bij de reumaconsulent mag ik naar toe wanneer ik daar behoefte aan heb. Ik moet wel zeggen dat het gesprek met de reumaconsulent mij heel goed heeft geholpen. Als je nog meer wilt weten hoor ik het graag. PS de meeste pijn zit bij mij ook in in mijn heupen.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:14

*\o/*
wij hebben een nieuw bed gekocht... :#

een schotelbodem (google maar :D ) en een slowfoam matras. ook ieder een eigen hoofdkussen uit gekozen.

een rib uit ons lijf, maar zal ooh zo prettig worden. eerste week van januari komt het.
ik kan niet wachten.

zeker nu het zo :brr: is.

iejoor62

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 02:37

Zo, enquete ook ingevuld en ik ben ook heel benieuwd wat eruit gaat komen.

Tijdje geleden alweer dat ik even hier zat mee te lezen en klein berichtje had geplaatst en las nu over magnesium...ga ik zeker proberen.

Laatste tijd is het behoorlijk waardeloos (veel pijn), slik nu echt (te) veel diclofenac, maar weet ook niet hoe ik het anders moet redden.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 13:14

mag ik vragem?? welke enquete?

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 13:53

Paintless,..deze ;)

ik vroeg het me ook af,maar heb heb hem net gevonden *D

xkimmie schreef:
Hallo,
Voor ons profielwerkstuk over fibromyalgie hebben wij een enquete gemaakt. Zouden jullie als je tijd hebt deze in kunnen vullen?
Alvast heel erg bedankt!

http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=56735

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 19:41

zo. ik heb hem ook ingevuld. ben benieuwd wat de rest allemaal heeft ingevuld.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 19:47

Ik heb 'm ook ingevuld.

iejoor62

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 01:56

Suzanne F. schreef:
Elektrische deken is echt geweldig. Zou niet meer zonder kunnen. Gebruik hem zelfs 's zomers.

Geldt voor mij ook, alleen bij 30 graden even niet...

haffiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 07:32

Hoe is het hier? Bij mij is het drama. Overal pijn en waarschijnlijk ook nog eens een sluimbeursonsteking in mijn arm.

Ik gebruik ook altijd een elektrische deken, ook alleen in de zomer niet als het heel warm is. Ik slaap ook altijd met sokken aan. Als ik koude voeten heb kan ik absuluut niet slapen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:31

Hier ook pijn en vaak koud. Ik heb inmiddels wel een wollen onderdeken en die bevalt erg goed.

haffiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:57

Ben vanmorgen bij de huisarts geweest. Hij was het niet eens met de diagnose die een andere huisarts in het weekend had gegeven van slijmbeursonsteking. De pijn in mijn arm komt ook van de fybro gaf hij aan. Ik heb nu extra pijnstillers gekregen namelijk tramadol. Iemand ervaring met dit medicijn?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:24

Tramadol ken ik wel, helpt goed tegen de pijn, maar ik ben kreupeler van de bijwerkingen dan van de pijn zelf. (misselijk, duizelig) Drink er wel genoeg bij en neem dit soort medicijnen het liefste op de rand van je bed in voordat je gaat slapen.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:58

Hebben jullie deze al eens geprobeert?

Normast: hoe het te gebruiken
Neuropathische pijn behandelen zonder de bijwerkingen van de bekende neuropathische pijnstillers zoals gabapentine, pregabeline en amitriptyline. Zonder sufheid dus, zonder dat zombie gevoel waar veel van onze patienten over klagen. Dat is een van de voordelen van de behandeling met Normast, een bijzonder pijnstillende en lichaamseigen pijnstillende stof met de moeilijke naam…palmitoylethanolamide, afgekort PEA, of met de handelsnaam Normast. Deze stof activeert het eigen natuurlijke afweersysteem tegen pijn, en dat is uitzonderlijk.

De lichaamseigen stof palmitoylethanolamide is ongeveer 20 jaar geleden genoemd als bijzonder middel tegen ernstige neuropathische pijnen. Dat was door de Italiaanse hoogleraar professor Rita Levi-Montalcini (Turijn, Italie, 1909), een Nobelprijswinnares, die inmiddels boven de 100 is en nog steeds kraakhelder… Vele honderden wetenschappelijke studies zijn gedaan met deze stof door allerlei biologen, fysiologen en artsen. Op onze website is voor artsen veel informatie hierover te vinden.

In Italie heeft een organisatie, Epitech, de aanwijzingen van Professor Levi-Montalcini opgevolgd, en ze hebben die stof, palmitoylethanolamide (PEA), in een bijzondere peoder en pil verpakt, zodat het nu aan patiënten gegeven kan worden met ernstige pijnen, pijnen waar geen andere stoffen tegen gewassen zijn. De merknaam is nu dus Normast.

Inmiddels zijn er duizenden patiënten met erge pijnen met deze stof behandeld, en heel vaak met heel behoorlijk tot indrukwekkende resultaten. Zo blijkt dat PEA pijnstillend kan werken bij pijnen na een beroerte, ernstige rug pijn, henia pijn, gordelroos pijn, pijn bij afklemming van zenuwen, zoals bij het het carpaal tunnelsyndroom, en pijn bij diabetes, om maar een paar lastige pijnen te noemen. De stof laat zich ook zonder problemen innemen naast andere pijnstillers, alas dat nodig is, omdat er zover geen interacties met andere middelen gevonden zijn.

Kwam het op internet tegen en vond het wel intresant. Ik dacht mischien werkt het ook wel goed bij Fibromyalgie.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 00:09

misschien wel, maar zou je dat kunnen nemen naast andere antidepressiva.. die men niet slikt tegen pijn? (cypramil)

aangezien ze het ook vergelijken met amitripyline.. (dat slikt mijn vriend voor whiplash)
en ik zit aan de cypramil voor de borderline.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:01

Geen idee eigenlijk. Ik kwam het op internet tegen en ik dacht he! dat lijkt me wel wat :+

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:55