[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:45

DenK4ever schreef:
Het is wat genant met je benen wijd bij de gyneacoloog...
maaar, vind het ideaal die spiraal :D

Ja ok ze zullen er best meer hebben gezien maar hmm liever niet..
gewoon idee haha ga liever benen wijd voor me vriend HAHA

MandyR

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:54

Ik snap jou helemaal MSophie. Die artsen hebben er vast wel meer gezien, maar dat wil niet zeggen dat ik voor iedereen met mijn benen wijd ga liggen.
Ik neem een spiraal zodra die thuis geleverd worden met een goede gebruiksaanwijzing hoe je ze zelf in kan brengen. Tot die tijd blijf ik slikken. :D

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:57

Ben geweest voor controle, t zit nog als een huis :D :D

en ag, ben er wel voor 5 jaar van af, na 5 jaar mag hij er uit, dan wil ik kinderen, en dan mag vriendje er een knoop in laten leggen.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 00:00

haha ik moet wel bekennen dat ik me er best zenuwachtig over zit te maken nu hoor.
Doe het niet voor mn lol, maar aan de andere kant vind ik het een heerlijk idee om er straks gewoon helemaal vanaf te zijn om er continue aan te moeten denken. De pil wil ik gewoon niet meer ;) En tsja voor mij bleef deze optie dan nog over :')

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 01:05

Hoe denken jullie dat later dan te doen met uitstrijkjes of als jullie eventueel kinderen willen? Prettig is anders natuurlijk, maar zó een drama is het nou ook weer niet hoor. :P

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 01:08

Ik heb al meerdere oproepen gehad voor uitstrijkjes (is hier vanaf je 21e) en die negeer ik vrolijk. En maand of 2 later komt er nog een herrinering en ook die gaat het oud papier in. En dan is het weer zo'n 2 jaar rustig.
Kinderen was ik niet van plan om aan te beginnen.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 01:13

Sja, het is niet aan mij om er iets van te vinden natuurlijk. :x Maar ik vind het wel jammer dat je je gezondheid op het spel zet voor iets dat zo weinig voorstelt. :o

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 01:17

Tja, er zijn er meerdere die er zo over denken.
Bij mijn stiefmoeder is een paar jaar terug alles eruit gehaald omdat de uitstrijkjes al jaren niet goed waren. Geen enge ziektes ofzo, maar gewoon niet gezond. En zelfs dat heeft mijn mening niet doen veranderen.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 01:33

Is het puur de angst voor de arts of voor de behandeling waardoor je het niet wilt? Vergeef me mijn nieuwsgierigheid, uiteraard respecteer ik je standpunt. Zelf ben ik als de dood voor de tandarts, dus ik kan me er wel iets bij voorstellen, hoewel dit anders is natuurlijk. Bij mij wint echter uiteindelijk toch altijd de angst voor rottende tanden en pijn het van de angst voor de tandarts. :+

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 02:11

De tandarts is ook niet mijn beste vriend, maar daar ga ik wel netjes 2x per jaar naar toe.

Angst voor de arts heb ik niet. Al vind ik het een grote zak en zijn collega een enorme muts (meerdere artsen in 1 praktijk). Maar, als het er op aan komt zou ik van arts / praktijk kunnen veranderen natuurlijk. Daar moet je dan wel voor betalen en kan maar 1x per jaar, maar is dus een probleem met een oplossing.
Dan blijft dus de behandeling over.
Ik wil het niet echt angst noemen, in de vorm van "bang voor", maar het is wel iets waar ik enorm tegen op zie. En dan vooral het genante deel zoals al eerder is beschreven. Je ligt daar, letterlijk, open en bloot en kan geen kant op.
Om weer even die tandarts erbij te halen. Die doet tenminste iets waar ik meteen baat bij heb. Hij maakt mijn tanden vrij van tandsteen, wat ik dus meteen kan merken.
De huisarts daarentegen doet iets wat minder prettig is en ik heb er niet eens meteen profijt van.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:55

Mijn moeder krijgt ook van die uitstreikjes maar doet er nooit iets mee.. Wat moet je dan precies doen? beetje plas erop of wat anders... ?

Mij lijkt een spiraaltje wel ideaal omdat je dan niet telkens hoeft te slikken, en dus niks kunt vergeten.
En als ik nou een leuke dokter had hmm zijn vader was een pedofiel en hoorde paar weken terug dat hij er met een jong blaadje van 28 vandoor is een ouwe vent van ehh 48 ofz..

Tandarts is ook niet mijn vriend haha ik stel altijd zo lang mogelijk uit met een of andere smoes dat ik geen tijd heb.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:32

Gadverdamme, ik moet niet denken aan 'n spiraaltje. Pil is prima.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:38

Weet iemand hoe de werking van antibiotica in combinatie met de mirena is? De apotheek wist het niet.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:16

In de buisluiter van de Mirena staat:

Gebruik met andere geneesmiddelen
Gelijktijdig gebruik van bepaalde middelen tegen epilepsie (zoals barbituraten, fenytoine en carbamazepine), het kruidenmissel sint-janskruid, of het gebruik van bepaalde antibiotica (zoals rifampicine) en antivirale middelen (zoals nevirapine) kan de werking van anticonceptiepillen (het voorkomen van zwangerschap door het slikken van hormonen) verminderen. Het is niet bekend of deze middelen ook de werking van Mirena verminderen, maar omdat Mirena direct in de baarmoeder werkt, is dit onwaarschijnlijk.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:20

Dank je, via google vond ik ook allemaal gisverhalen.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:21

ik zocht op antibiotica mirena en toen kreeg ik link naar de bijsluiter :D

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:48

Ik heb even een vraagje over mijn pil. De laatste keer dat ik nieuwe voorraad ging halen kreeg ik de stediril 30 mee ipv de ethina…(die goedkopere versie van microgynon ;) ) omdat de verzekering alleen nog maar de Stediril vergoed. Nu wil het feit dat ik al een aantal weken vrij slecht in mn vel zit, vaak chagrijnig en huilerig..iig totaal niet mezelf. Voor mn gevoel loopt dit ongeveer gelijk met dat ik veranderd ben van pil, kan dit er zoveel invloed op hebben?
En zo ja, hoe zit het met de verzekering als ik terugga naar mn oude pil, dan betaal ik de pil gewoon in de apotheek oid?

Als hier niemand het weet, dan bel ik mijn huisarts wel, maar die is alleen in de ochtenden bereikbaar en dan zit ik op stage, dus dan is het een beetje lastig bellen :)

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:55

Dat kan er zeker zoveel invloed op hebben ben ik bang...
hoeft maar heeeeeeeeeeeeeeeeel klein verschil in samenstelling te zitten en dan kan je lichaam daarop reageren...

Hangt ervanaf welke verzekering je hebt denk ik maar in principe zul je een eigen bijdrage in de apotheek moeten betalen ja!

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:58

Was er al bang voor (dat dit er invloed op heeft := ) dan ga ik er zeker even achteraan, want dit kost me eigenlijk wel mn relatie :=
Kan ik trouwens gewoon bij de apotheek vragen om mn oude pil of heb ik nu weer nieuw receptje nodig van de huisarts?

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:00

Ik dacht dat je tegenwoordig de pil zonder recept bij de apotheek kon halen, maar weet het niet zeker :o

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:47

Kan het me haast niet voorstellen, dat moeten ze toch registreren in de pc?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:50

Je kan je morning after pil zonder recept halen bij apotheek en drogist, maar niet de gewone pil :n
Zou wat zijn, meisjes van 12 zonder recept aan de pil...

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:06

MSophie schreef:
Mijn moeder krijgt ook van die uitstreikjes maar doet er nooit iets mee.. Wat moet je dan precies doen? beetje plas erop of wat anders... ?

Je moeder hoeft er ook niets mee te doen, alleen de arts en de mensen in het laboratorium die het uitstrijkje moeten onderzoeken.
Of bedoel je dat ze, net als mij, niets met de oproepen doet?
Als je alleen maar op een stokje moet plassen was het niet zo erg geweest. Voor een uitstrijkje moet je naar de huisarts, broek uit, en met je benen wijd gaan liggen. Dan brengt de huisarts een eendenbek in (soort ijzeren tang die de boel open houdt) en schraapt wat slijm bij elkaar.
Heb je weleens gezien hoe ze een DNA-test van wangslijmvlies afnemen? Zoiets is het maar dan niet in je mond maar in je vagina.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:17

MandyR schreef:
MSophie schreef:

Je moeder hoeft er ook niets mee te doen, alleen de arts en de mensen in het laboratorium die het uitstrijkje moeten onderzoeken.
Of bedoel je dat ze, net als mij, niets met de oproepen doet?
Als je alleen maar op een stokje moet plassen was het niet zo erg geweest. Voor een uitstrijkje moet je naar de huisarts, broek uit, en met je benen wijd gaan liggen. Dan brengt de huisarts een eendenbek in (soort ijzeren tang die de boel open houdt) en schraapt wat slijm bij elkaar.
Heb je weleens gezien hoe ze een DNA-test van wangslijmvlies afnemen? Zoiets is het maar dan niet in je mond maar in je vagina.

Ze doet niks met de oproep

Gadver damme daar had ik nog nooit van gehoord :o blegh laat maar lekker zitten, ben al zo gevoelig daarzo:( meoten ze er ook nog zo ijzeren geval instoppen ja lekker dan :(
heb nog nooit gezien hoe ze dna test doen van wangslijmvlies.. ben daar niet zo mee bezig :o
Zal mama er is naar vragen weet wel dat ze laatste keer over had dat ze bericht had gehad maar ze is nog nooit geweest.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:20

Yessy schreef:
Je kan je morning after pil zonder recept halen bij apotheek en drogist, maar niet de gewone pil :n
Zou wat zijn, meisjes van 12 zonder recept aan de pil...

Idd morning after kan zonder resept maar een de pil echt niet, ook als je over stapt op een andere moet je ervoor naar de dokter ik moest toen hele verklaring afleggen waarom ik ander wou, enige wat ik zij kom gezellig weekje bij me in huis kom je er wel achter !

Heb nu ook alweer tijdje dezelfde maar hiervoor had ik dus microginon ik snap niet waarom ze dat zomaar wisselen zelfstandig naar een ander merk ? gelukkig is het goed gegaan en heb ik nergens lastvan maar ik snap dat niet ?