Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 00:03

Petulan schreef:
Als ik het even realistisch bekijk, krijg ik innerlijke rust door liefde te geven aan de mensen/dieren die mij ook veel liefde geven :j

Dat vind ik nu een mooi iets :j Heel mooi gezegt, en heeelemaal waar.

Crossmonster, dank je wel iig :) Doet me al eens goed om dat te lezen.
Morgen gaat mn vriend naar de psych om aan te geven dat het niet goed gaat met me.
Als je hier in Nederland vraagt om hulp wordt je toch niet serieus genomen.
Heb het idee dat die man meent dat ik voor een iq test kom of zo :+

Pollewoppy

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:11

Ik ben vandaag voor Jan-met-de-korte-achternaam naar een afspraak bij de crisisdienst geweest. Moest vanochtend eerst naar de bedrijfsarts en daarna daar naar toe. Bleken ze vanochtend wel mijn voicemail ingesproken te hebben, maar mijn telefoon lag thuis. Lekker handig dus, maar ja, kan gebeuren.

Wat hulpverlening betreft, heb ik dezelfde ervaringen hoor samantha, je moet overal zelf achteraan zitten en echt erop aan dringen dat het niet goed gaat.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:26

Vervelend PW maar idd, zoiets kan gebeuren. Alleen k.lote dat zon afspraken verzet moeten worden :(

Ik ga denk ik eens bij de contact persoon van jeugdzorg van mn vriend vragen of die niet eens kan bellen dat het zo niet goed gaat. Misschien dat dat iets uit haalt.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:58

Doen ze er niks mee dan als je zelf aangeeft dat het niet goed gaat? wel vervelend als je er steeds zelf zo achteraan moet zitten.

Ik ben trouwens net met de hond naar het bos geweest en heb nu weer dat rotgevoel van wat-zal-ik-nu-eens -gaan-doen en zit mezelf eigenlijk een beetje in de weg. Donderdag een gesprek op mn werk, om weer heel voorzichtig wat te gaan doen. Echt maar heel minimaal, maar het is een begin.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 16:31

Nou, hier is nog genoeg te doen, kan me zelf er alleen niet toe zetten -O-

En idd, ze willen me gewoon een maand laten wachten tot ik aan de beurt ben, vanmorgen daar geweest, die man zou tot 2 uur werken, en zou me dan even bellen om te zien of we niet een andere afspraak konden maken. Niks gehoort natuurlijk :n

Hoor ik de rest van de dag ook niks meer, sta ik dr morgen gewoon weer, blijf ze gek maken, tot ze me helpen.

Wel lekker dat je weer wat kunt gaan doen. Wat doe je voor een werk? En hoelang ben je al thuis?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:24

Wat irritant dat je niet gebeld bent.
Ik heb ook een keer goed in de put gezeten en kon gewoon niet langer wachten. Kreeg toen dezelfde dag nog een gesprek met m'n psycholoog. Ik wil niet negatief doen, maar heb je nog wel vertrouwen in die man? Het komt op mij over dat ze je niet serieus nemen. Maar je kan ook dezelfde valkuil hebben als mij, namelijk jezelf toch beter voor doen, onbewust. In ieder geval blijven volhouden hoor, je voelt zelf het beste aan of je die maand wel of niet vol gaat houden (niet dus...)

Ik zit inmiddels een jaar thuis, ik ben docent.
Ik begin dus wel weer een beetje, maar nog geen lessen. Groepen van 30 leerlingen is nog een beetje too much.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 22:21

Pfoe ja, das idd wel veel ja, welke leeftijd geef je les?

Daar zeg je wat, je beter voor doen als het eigenlijk is :o
Zou best eens kunnen. Ik heb de laatste 10 jaar eigenlijk altijd gedaan alsof het goed ging met me, terwijl dat eigenlijk niet zo was. Laatst las ik een boek, en daar stonden symptomen van kinder-depressie in beschreven, schrok me een hoedje. Leek zooo veel op de klachten en dingen die ik vroeger op de basisschool had -O- Dus waarschijnlijk loop ik er al vanaf mn kinderjaren mee.

Onder tussen heeft de psych me wel nog gebeld: om 8 uur 8)7
Nja, liever laat als nooit natuurlijk, maar nog.
Hij zit echt helemaal vol, maar zou wel aan me denken als er een afspraak uit zou vallen.
Zoals ie nu tegen me sprak, deed ie niet zo uit de hoogte als de eerste keer gelukkig. Kan ik volgende maand met een geruster hart er naar toe. Mocht ik het niet vol houden, ben ik gewoon weer daar :+

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:49

Ik geef les op het MBO.

Fijn dat hij in ieder geval gebeld heeft. Ook prettig dat hij nu niet zo uit de hoogte deed, scheelt inderdaad voor als je er naar toe moet.

Ik vind het trouwens opvallend bij hoeveel mensen in dit topic klachten van uit de jeugd blijken te komen. Het kan behoorlijk confronterend zijn om daar achter te komen.

Mooi onderschrift het je trouwens samantha. Moet gelijk aan mijn familie denken, dat is dan weer een beetje jammer.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:53

Ja, daar moest ik ook aan denken, daarom heb ik m in mn onderschrift gezet, als kleine reminder :D

Heb vandaag gesprek gehad met mn bazin. Ze vond dat ik niet goed mn best deed, en dat ik er de schouders maar onder moest zetten |o Ja mens, dat doe ik al 7 jaar, eens houd het op en blijft er niks meer over. Ze snapte gewoon niet dat ik op ben, dat ik geen energie meer over heb om dr voor 100% voor te gaan. Krijg echt het gevoel dat ik niet serieus genomen wordt. Nja, zal wel weer aan mij liggen lijkt me.

Idd PW hoor ook steeds vaker dat jongere mensen uitgeblust zijn. Ik denk dat het deels komt door de verantwoording die er zo jong al op de schouders rust. Ik bedoel, op het middelbaar moet je al weten wat je wilt gaan doen en worden, en o wee als je dat niet doet, dan is er stress want dat kost te veel tijd en geld. En dat is het enige waar het nog om draait tegenwoordig.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:43

Wat naar dat je bazin zo weinig (of eigenlijk geen) begrip toont. Wat dat betreft mag ik mijn handjes dichtknijpen met mijn werkgever. Tot nu toe hebben ze alle geduld en begrip, wat een hele geruststelling is. Al moet ik zeggen dat ik me af en toe wel zorgen maak, omdat ik al zo lang thuis zit en nog geen vaste aanstelling heb. Maar goed, voorlopig zijn dan onnodige zorgen.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:04

Hoe lang zit jij nu al thuis dan? Ik ben er echt aan het denken om mn werk op te geven. Maar ja, geen werk, geen geld, geen geld, geen huis :(

Jou onderschrift is anders ook mooi zeg :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:44

Ik zit inmiddels een jaar thuis. Time flies ook wanneer je niet zoveel fun hebt...

Heb mijn onderschrift vanmiddag veranderd. Kwam deze zin tegen in een boek. Vond het wel heel mooi, probeer alles toch maar een beetje positief te blijven bekijken en daar past deze uitspraak wel bij :j

Het is van mij makkelijk gezegd natuurlijk, maar je moet een beslissing nemen die voor jou het beste is. Maarja, een beslissing om je werk op te geven met alle gevolgen van dien, maak je natuurlijk niet zomaar :n, dat begrijp ik ook wel. Dan zit ik wat dat betreft toch in een iets gunstigere situatie.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 21:35

Ja, maar zoals vorige week ben ik ziek thuis geweest, maar goed, ik MOEST niks, heeeerlijk :o Denk dat rust in mijn geval wel zou helpen om eerlijk te zijn :o

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:18

Ik heb even afgezien, maar het is nu weer achter de rug. Mijn ouders sliepen vannacht bij ons en ze stonden gelijk met mij op. Jemig wat was ik blij toen ik naar mijn werk kon ontsnappen. Gisteren avond toen ik in bed lag, was ik behoorlijk opgefokt, maar gelukkig heb ik niet al te lang wakker gelegen. Natuurlijk had mijn moeder weer van die opmerkingen waar mijn haren van overeind gingen staan en moest ik hard werken om het naast me neer te leggen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:27

Gelukkig heb je het weer gehad Himyar.
Kan me goed voorstellen dat je behoorlijk opgefokt was, wel fijn dat je toch redelijk snel in slaap bent gevallen.

Het lijkt me dat het erg veel energie kost om zo te moeten proberen om de opmerkingen naast je neer te leggen. Ik vind het knap dat je dat (enigzins) kan.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:13

Fijn dat je toch nog enigszins hebt kunnen slapen Himyar.
Dat van die opmerkingen naast me leggen heb ik ook heel lang moeten doen, nu gelukkig niet meer. (zie mn ouders bijna niet meer nl ;) )

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:24

Ze weet de geschiedenis altijd geheel opnieuw in te vullen. Zij doet voorkomen of ze de toegewijde, opofferende moeder was, mijn plaatje is behoorlijk anders. En dat doet behoorlijk pijn en ze weet altijd als geen ander een mes in die pijn te steken. Ze is altijd bezig zichzelf voor te doen als geweldig en mij en mijn doen en laten te kleineren. Ik droom er ook vaak genoeg van eindelijk van al dat gedoe verlost te zijn, zucht. Het zuigt alle energie uit je.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:17

Ik ga straks ook weer, 15.00 uur. Tranenemmer mee onder de arm, en dan weer even in gesprek. Mn gedachte vallen echt steeds weer terug in het negatieve, raak er wel steeds meer bewust van! Dus dat is het positieve, ik kan mezelf steeds beter oprapen in de zin van: waarom vind ik dit eng, waarom wil ik weg? wat kan er gebeuren, en waarom ben ik daar bang voor?

Als ik dan weer heel normaal antwoord geef op die vragen, kan ik mezelf wel weer wat oppeppen. Want eigenlijk ben ik echt een hele rationele meid, maar die kant is gewoon iets te zwaar ondergesneeuwd afgelopen jaar..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:03

Himyar schreef:
Ze weet de geschiedenis altijd geheel opnieuw in te vullen. Zij doet voorkomen of ze de toegewijde, opofferende moeder was, mijn plaatje is behoorlijk anders. En dat doet behoorlijk pijn en ze weet altijd als geen ander een mes in die pijn te steken. Ze is altijd bezig zichzelf voor te doen als geweldig en mij en mijn doen en laten te kleineren. Ik droom er ook vaak genoeg van eindelijk van al dat gedoe verlost te zijn, zucht. Het zuigt alle energie uit je.

Mijn vader is zo, die doet echt alsof hij een geweldige vader geweest is, waar alles altijd kon en mocht. Ik heb daar ook een heel ander beeld van... Familie kan inderdaad alle energie uit je zuigen en ik ben zover dat ik dat niet meer wil laten gebeuren. Probleem is dat dan makkelijker is gezegd dan gedaan...

Petulan schreef:
Ik ga straks ook weer, 15.00 uur. Tranenemmer mee onder de arm, en dan weer even in gesprek. Mn gedachte vallen echt steeds weer terug in het negatieve, raak er wel steeds meer bewust van! Dus dat is het positieve, ik kan mezelf steeds beter oprapen in de zin van: waarom vind ik dit eng, waarom wil ik weg? wat kan er gebeuren, en waarom ben ik daar bang voor?

Als ik dan weer heel normaal antwoord geef op die vragen, kan ik mezelf wel weer wat oppeppen. Want eigenlijk ben ik echt een hele rationele meid, maar die kant is gewoon iets te zwaar ondergesneeuwd afgelopen jaar..

Dat laatste heb ik dus ook. Alleen kan ik me niet zo goed uiten en was huilen altijd taboe thuis, dus een tranenemmer heb ik niet nodig in gesprekken. Het is fijn dat je jezelf weer wat kan oppeppen als je de vragen beantwoord. Een goede hulpverlener stelt de juiste vragen en de rest doe je eigenlijk zelf...

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:22

Mijn zus kreeg laatst wat validatie. Ze was op een reunie van haar lagere school en een paar aanwezigen zeiden tegen haar dat ze vonden dat haar moeder altijd zo moeilijk was!
Je zou aan je eigen herinneringen gaan twijfelen :( .

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:44

Laatst had ik weer een keertje een eye opener. Ik vertelde mijn haptotherapeute dat ik als kind al zenuwentics had, omdat ik stijf stond van de stress. Ik had die stress niet van school, dat weet ik zeker. Hoogstwaarschijnlijk kwam het door de thuissituatie. Mijn haptotherapeute vroeg me wat mijn ouders deden met het feit dat ik van die tics had. Het stomme is dat het nooit bij me op is gekomen dat ze daar iets mee hadden kunnen doen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:02

Gek is dat he, soms heb je een buitenstaander nodig om je daar bewust van te worden. Mijn vader verwijt mij dingen, terwijl hij zelf van alles niet gezien / gedaan heeft. Als je hem moet geloven was ik een vreselijk kind, maar ik weet zeker dat dat niet zo is. Ik durfde nergens tegen in te gaan, bang voor de reactie. Mensen die mij kennen vanuit mijn jeugd zagen ook dat mijn vader verre van makkelijk was. Dat is soms wel fijn om te horen, want idd, soms zou je bijna aan jezelf gaan twijfelen. Onterecht dus.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:27

Omdat ze werkelijk om niets kwaad worden, ben je altijd extreem op je hoede om die woede niet op te wekken. Maar toch zien ze je even goed als een egocentrisch, parasitair, lastig kreng. Dat is het projecteren wat ze doen, alle negatieve eigenschappen in zichzelf projecteren ze (onbewust) op jou.

Edit: plus ze zijn altijd zo met zichzelf bezig, dat er geen plaats is voor iemand anders. Ze zien je letterlijk en figuurlijk nauwelijks staan. Plus ze zijn zo onvolwassen dat jij hun moet bemoederen, in plaats van andersom.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:43

Dat is gewoon helemaal waar wat je schrijft. :j :j
En dat bemoederen heeft ook nog eens totaal geen zin, want het lijkt toch niet door te dringen bij ze.

Mijn ouders gaan zo in de slachtofferrol zitten. Vragen zich af wat ze verkeerd gedaan hebben enz. Ze lijken zich echt van geen kwaad bewust te zijn. Alles wat ik soms voorzichtig probeer aan te geven, wordt meteen van tafel geveegt, want dat is niet waar.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:52

-O- Hoe herkenbaar allemaal..