Automutilatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Robin

Re: Automutilatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 18:11

Wat een schatje van een puppie zeg :+:

En sterkte allemaal die niet lekker in hun vel zitten.. :(:)

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:30

*meldt zich na lang twijfelen ook..... :o*

Zie dat het hier inmiddels een beetje een HK-topic is geworden, maar misschien dat het me toch een beetje kan helpen.
Ik ben een aantal jaar terug (ik denk een jaar of 5 terug, weet het niet meer precies, heb alles heel diep weggestopt) begonnen met automutileren en dan voornamelijk door middel van het bekende verhaal met de scherpe voorwerpen op de armen en in de zij. Ik heb de afgelopen jaren altijd gedacht dat ik na een jaar of iets weer 'schoon' was (zoals jullie het hier zo mooi noemen), maar ik besefte me afgelopen week pas dat dat ik nooit 'schoon' ben geweest, helaas... Ik heb weliswaar de scherpe voorwerpen na die ene periode heel goed met rust kunnen laten, maar als 'vervanging' daarvan ben ik mezelf gaan schaven, branden, knieholtes tot bloedens toe openkrabben, 'per ongeluk express' mijn vingers tussen de deur, dat soort dingen... En tot afgelopen week ben ik me er nooit van bewust geweest dat dat in feite ook automutileren is. Hoe ik daar zo bij kwam, is omdat ook de 'obsessie' voor scherpe dingen door een bepaalde gebeurtenis sinds een maand weer steeds meer en meer aan het groeien is. Ik was dit weekend alleen thuis en moest gisteravond dus koken. Stond groenten te snijden en toen werd het ineens heel, heel moeilijk... Heb denk wel 20 minuten staan staren naar dat mes, voordat ik dat ding weer met vertrouwen in mezelf aan durfde te raken. De drang om mezelf (nog meer) te straffen is zo sterk aanwezig, maar anderzijds wil ook écht niet dat er letterlijk en figuurlijk nog meer littekens bij komen...

En terwijl ik dit typ voel ik me zo'n enorme zwakkeling :o

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:39

Ymke: Goed dat je je hier meldt, een zwakkeling ben je zeker niet. Mijn psych zegt dat vooral juist mensen die ontzettend sterk zijn automutileren. En ook goed dat je inziet dat het ook op andere manieren kan, nu kun je er iets aan gaan doen :)

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:44

ik wil even bij jullie reageren...dat ik het enorm echt enórm knap vind dat jullie er zo openlijk over kunnen praten. Echt heel goed, en ik hoop dat iedereen er toch (min of meer) van af komt en zichzelf niet te ver pijnigen..!

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:45

Wat een geweldige puppy :+: misschien ga ik honden ooit nog wel eens een beetje lief vinden :j

Welkom Ymke! Best wel lastig hea, om dat eerste berichtje hier te typen..? Goed dat je het als nog gedaan hebt :(:)

En prikken in mn andere arm, dat is hetzelfde probleem... Ik probeer het dus eerst maar uit te stellen.

En Kimmey, soms moet je een beetje afwachten. Proberen dingen over je heen te laten komen. De meeste dingen lossen zich van zelf op :) En het is heel moeilijk, maar vaak is het wel zo :(:)

Maak me nogal zorgen om mn paardje, hij zit totaal niet lekker in zn vel. En ben bang dat het een beetje door mij komt :\

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:46

Mooi gezegt bromfiets! :j

En FayaFemke, ik denk niet dat ik er ooit helemaal vanaf kom. Het hoort bij mij, die drang om als het niet lekker gaat dat te doen. Ik zal er hoogstens anders mee leren omgaan :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:47

Dank je wel fahyafemke :*

Peepaardje: Als je gaat denken dat het aan jou ligt, maak je het ook alleen maar erger. Dus hoe moeilijk het ook is, probeer hem dat vertrouwen wel te blijven geven. (Hoor wie het zegt :=)

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:52

Als ik heb gesneden, dan weet hij dat gewoon. Steeds zijn hoofd op die plekken leggen. Niet luisteren naar dat been. En als ik me rot voel, sluit hij zich af, blokkeerd hij, alsof hij een soort van bang voor me wordt.
Maar vandaag was het wel heel erg, zo gauw ik ook maar iets van hem vroeg blokkeerde hij van voren helemaal, één brok spanning, hoofd een kilometer de lucht in, galop, telgang, draf, alles door elkaar. Ben uiteindelijk echt half huilend gestopt.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:56

kun je op zo'n moment dan net beter lekker gaan tutten of grondwerken? Hij voelt overduidelijk aan dat jij ook niet lekker in je vel zit.

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:02

Heb ik uiteindelijk ook gedaan. Touwhalster af, zadel af en lekker een beetje rondlopen door de bak, knuffelen, gewoon tegen elkaar aan staan :)
Maarja, maak me nu nog wel zorgen. Denk dat ik toch maar eens moet kijken of er niet eens een osteopaat kan komen, hij zit zo vast in zijn hals.
En hij bleef zo down kijken.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:05

een keertje laten kijken is natuurlijk nooit weg, maar ook zorgen dat je zelf beter in je vel komt te zitten.

Ik heb trouwens precies hetzelfde met mijn oudere hond, die vlucht weg zodra ik het mes pak. Ik denk dat hij mijn negatieve energie dan oppikt.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:15

Rebeccaa: Dikke knuffel en je bent prachtig zoals je bent :(:)

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:22

Ah Rebecca :(:) Dat is toch echt nergens voor nodig!
*checkt Rebecca's profiel* Je bent toch hartstikke mooi! :)

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:25

Slaap lekker Kimmey!

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:27

Ehm, je boktnaam ís toch Rebecca? Of ben ik nou gek :Y)
En je figuur is tenminste beter als dat van mij hoor, vroeger zou ik een moord gedaan hebben er zo uit te zien!
Nu maakt het mij weinig meer uit. Er zijn zoveel dingen die belangrijker zijn :j

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:34

Owww :+ Tja dyslexie, ik zie dat gewoon niet :')

Weetje, als je je er minder druk om maakt, en gewoon happy bent met hoe je bent. (lekker warrig weer van mij, maar je snapt het denk ik wel?) Zul je vanzelf merken dat je zomaar opeens afgevallen bent, dan gaat het gewoon vanzelf.
Enne, jij bent echt niet dik hoor :)

Ik ga ook maar eens slapen, morgen lekker 4 uurtjes les ofzo :D Trusten!

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:35

het valt me ineens op dat ik al een aantal van jullie ken van andere topics.
Gaat dit topic niet alleen over automutuleren? omdat ik ook over figuur/gewicht lees..

Sorry als ik zo binnenval. Ik zal me dan toch maar voorstellen denk ik, ik lees (en wie weet schrijf) hier toch wel graag even mee..
Ik ben Marielle :) en ben 21 jaar. En verder heb ik ook van een aantal dingen last,maar ik durf het eigenlijk niet zo in t openbaar te melden? Want iedereen kan het toch lezen, ook mensen uit je buurt enzo..?

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 05:55

ik heb me lang genoeg druk gemaakt om mijn gewicht, maar heb me erbij neergelegd dat ik gewoon niet het postuur heb om vol slank te zijn. En ik hou van eten, en ik ga het dus echt niet laten om smiddags lekker een bak chips te eten en cola te drinken (vetmakers nummer 1) want dat kan ik gewoon niet en dat zou echt een kwelling voor mezelf zijn. En aangezien ik zo ook gelukkig ben :)

het is een fase waar je even doorheen moet denk ik zo :j

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 07:10

FayaFemke, ik ken jou geloof ik? En het is idd zo dat anderen mee zouden kunnen lezen, en dat is de reden dat ik eerst alleen maar heb meegelezen, zonder te posten. Maar waarom zouden ze het nou niet mogen weten, en hoeveel mensen uit mijn omgeving zitten er nou werkelijk op bokt..?

Idd, wat Robin zegt als laatste klopt :j Tenminste voor mij ook :j

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 07:54

Fahyafemke: Er zijn vele vormen van automutileren, niet of juist te veel eten is er ook 1 van. Dat hoeft niet gelijk in verband te staan met een eetprobleem, dus ik denk dat het wel goed is dat het ook hier besproken kan worden :j

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 08:56

geodemorgen allemaal

wat gaat dit topic toch snel .. Hoe was jullie weekend ?

Ik heb echt twee té slechte dates gehad.. eentje gepland en eentje ongepland. je zal wel denken.. hoe kan je nou een date niet plannen .. nou .. ik ging salsa dansen en een vriendin van mij zou ook daarheen komen met haar vriendje. Die kwamen ook maar er kwam ook een andere vriend van hun mee die mij wel zag zitten. Ik vond hem echt helemaal niet leuk maar vond het moeilijk om hem af te wijzen. De hele avond liep hij aan me te plukken enzo en te vragen of hij met mij mee naar huis mocht. De hele avond gezegd dat ik dat niet wist ... :\ maar ja, toen we naar huis moesten kon ik niet blijven zeggen dat ik het niet wist.. en ik durfde geen nee te zeggen . Stomme ik natuurlijk !
ik kende die jongen eigenlijk helemaal niet bedacht ik me toen we naar huis reden . Thuis aangekomen gingen we naar bed, en hij was wel lief, hij wilde verder niks ofzo. volgende dag maakte hij me wakker om zeven uur (!) terwijl we pas om half vijf waren gaan slapen. Toen wilde hij wel wat natuurlijk.. ook toen kon ik geen nee zeggen ( domdomdomdomdomd ) om half tien ging hij weg en heb ik er niks meer van gehoord.
Ik voel me nu zwaar poedersuiker en heb echt de drang om mezelf te straffen dat ik zo dom ben geweest. Ik krijg echt het gevoel alsof alle mannen hetzelfde zijn en maar een ding willen. Ik verlang naar een vriendje, iemand die er gewoon voor me is en voor me klaar staat. Die me vast houdt en lief is voor me. Maar blijkbaar is dat teveel gevraagd. Begrijp me niet verkeerd, ik krijg veeeel aandacht van jongens.. maar dat zijn altijd van die player types. Ben nu echt even alleen op de wereld |(

sorry voor het lange verhaal

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:58

Wiebke: :(:) Heel veel sterkte en ik hoop mee dat je toch nog een LIEVE man zal vinden, ze zijn er wel, je moet alleen goed zoeken :(:)

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:32

is ook wel.. en eigenlijk heb ik mijn soul-mate ook gevonden. Hij is zo lief en goed voor me. Hij steunt me in alles wat ik doe en ik kan hem altijd bellen. Hij is het gewoon helemaal.. heeft alles wat ik zoek. MAAR. hij is 51. ik 22. Het enorme leeftijdsverschil is het enige wat tussen ons in staat. Je zou zeggen .. schijt aan en we gaan ervoor , maar hij wil absoluut geen kinderen meer en ik absoluut wel. Ik ken hem nu een jaar en nog steeds is het niet duidelijk welke kant het met ons op gaat. Ik ben die onduidelijkheid echt zo beu. Ik wil vastigheid.. want hij weerhoudt me er ook van om me open te stellen voor andere jongens. En als ie er ook maar de lucht van krijgt dat ik met een ander uitga word ie een beetje prikkelig en jaloers, maar ja, ' je moet het zelf weten want het is jou leven en ik kan je niet weerhouden om je ding te doen' .

Wat zouden jullie doen ? Ik voel me banketstaaf. Zit nu op mijn werk met een drang waar je u tegen zegt... heb dit ook al in een bericht naar mister soul-mate gestuurd maar krijg erop terug: het is niet anders, je zal vol moeten houden tot je me weer kan zien. Dat is echt alles wat ik niet wil horen. Ik wilde horen : schatje, ik mis jou ook, ik wil ook bij je zijn bla bla. Maar nee hoor.. meneer heeft dat niet door * hoezo vrouwen geven hints die mannen niet snappen *

wat zouden jullie doen in deze situatie? ik wil hem niet kwijt want ik zie mezelf echt oud met hem worden.. maar ik wil ook kindjes enzo !

ik vind het niet leuk meeeeerrrrr huil huil

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:09

Wiebke, ik ben niet de persoon om het over leeftijdsverschil te hebben. Maar 30 jaar is wel erg veel. over 20 jaar zit jij 'in de bloei van je leven' (zoals mijn moeder altijd mooi zegt) en zit hij op het punt dat hij eigenlijk, heel cru gezegt, dood neer kan vallen.
Natuurlijk is dit niet iets waar je het niet op moet doen, maar als je erbij telt dat jij kinderen wilt en hij niet, vraag ik me af of je echt gelukkig met hem zou worden.

Voor de rest geloof ik helemaal in het soul-mate gedoe, maar ik denk ook dat het niet bij 1 stopt. Voor iedereen lopen er wel een paar rond denk ik. Iedereen is dan wel anders, maar je bent nou ook weer niet zó uniek dat er maar een persoon perfect voor je is.

Mijn vriend is de reden dat ik gestopt ben, maar ook de reden dat ik weer begonnen ben. Dat zal iedereen in dit topic wel krijgen/hebben, in de liefde kan je behoorlijk gekwetst worden ook wanneer het totaal niet de bedoeling is. En dan is de drang erg groot, geloof mij.
Ik ben er dus nog niet helemaal over uit wat nou slim zou zijn op het moment. Maar dat vriendje van mij is te lief om, omdat ik een beetje (klein beetje maar) labiel ben, het maar te laten zitten.

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:07

sterkte aan iedereen die het moeilijk heeft :(:) vraag me altijd al af waarom jullie poedersuiker zeggen :+
met mij gaat het ook niet zo best, ben misschien de leerkracht waar ik alles op had gezet kwijt en zonder haar geef ik echt op ;(
ik loop rond op school met een gigantisch masker en ik wil elke les naar de wc rennen om te krassen..
niet zo best dus.