Hier mijn verhaal even snel samengevat.
Mijn eerste afspraak bij de ortho was 3-7-2008 mijn ortho maakt eerst altijd wat foto's. Daar kwam uit dat ik een tand in mijn gehemelte had zitten die er nog tussen moest. Direct een beugel erin en veren er tussen om ruimte te maken. Toen er wat ruimte was kon ik naar de kaakchirurg daar hebben ze op die tand een slotje gezet en een kettinkje aangemaakt. Dit kettinkje werd iedere maand 1 ringetje strakker gezet, zo kwam het er netjes tussen te staan. Toen dit er netjes tussen stond en mijn tanden recht stonden. Zag je pas hoe erg mijn overbeet eigenlijk was, 12 mm was inderdaad wel veel. Een beugel zou niks meer helpen. De tandarts stelde voor om mijn onderkaak naar voren te plaatsen. Na een aantal gesprekken met de kaakchirurg besloot ik het toch te doen. Op 8 augustus 2010 was de operatie en werd mijn kaak 12mm naar voren geplaatst, na 8 weken langzaam aan het eten opbouwen, werd mijn beugel er op 28-10-2010 eruit gehaald. En 2 maand geleden hebben ze de schroeven eruit gehaald en ben ik nu dus echt klaar.
Ik ben dus iets meer als 2 jaar bezig geweest. Wat ik zelf nog wel snel vond gaan, de ortho en kaakchirurg zijn allebei ontzettend tevreden met het resultaat.
Mij is het echt mee gevallen en ik heb het er zeker voor over gehad. Wel is bij mij alles vergoed, de beugel en de operatie's.