[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barroco

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 23:01

Haha prachtig het feminisme komt op gang!
Ik ga t vanavond eens bij mn vriend aankaarten of ik een paard mag omdat ik degene ben die mn lichaam en gezondheid ver***** met al die hormonentroep Clown.

Hannanas, ik ben er ook altijd heel panisch in hoor, maar condooms vind ik echt vervelend. Maar doe wel altijd voor t zingen de kerk uit (echt altijd, vind het sowieso anders vies..) en dan dus de pil.
En als er een keer iets fout is gegaan met de pil (zelden), krijgt ie geen seks tot ik een hele strip weer af heb gemaakt hoor Clown.
Zou echt niet zwanger willen worden op t moment.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 22:41

hai,
ik heb even een vraagje. Ik gebruik de Nuvaring en ik heb de vorige maand geen anticonceptie pil of iets gebruikt. Nu stond er dat ik dan tussen de eerste en de vijfde dag van mijn menstruatie de ring in moest brengen en dan 7 dagen wachten en dan zou hij veilig zijn. Maar ik heb 'm nu net na m'n menstruatie ingebracht. Maar dat betekend toch niet dat ik een hele maand onbeschermd ben Scheve mond

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 23:26

Bij de pil is het dan 14 dagen, geen idee of het hetzelfde is?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 11:33

Wie weet of je van de diane pil grotere borsten krijgt?
Ik heb mijn huisarts gevraagt of ik mag overstappen van microgynon naar de dianepil in de hoop eindelijk eens van mijn acne af te komen, maar nu lees ik dat je van die pil kan aankomen (vind ik nog niet zo'n ramp) maar ook dat je borsten een cupmaat groter kunnen worden? dit vind ik dus echt niets..

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:29

Ik durf het niet te zeggen SecretLIN. Ik ben aangekomen na de pil en dus zijn mijn borsten ook groter geworden. Heb het er trouwens bijgegeten hoor, kwam niet door de Diane-35.

Heb genoeg vriendinnen om me heen gezien die graag een cupmaat groter hadden gekregen van de Diane-pil, maar dat is nooit gebeurd.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:39

SecretLIN schreef:
Ik heb mijn huisarts gevraagt of ik mag overstappen van microgynon naar de dianepil in de hoop eindelijk eens van mijn acne af te komen, maar nu lees ik dat je van die pil kan aankomen (vind ik nog niet zo'n ramp) maar ook dat je borsten een cupmaat groter kunnen worden? dit vind ik dus echt niets..

Niets gemerkt...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:39

Furia schreef:
Haha prachtig het feminisme komt op gang!
Ik ga t vanavond eens bij mn vriend aankaarten of ik een paard mag omdat ik degene ben die mn lichaam en gezondheid ver***** met al die hormonentroep Clown.

Hannanas, ik ben er ook altijd heel panisch in hoor, maar condooms vind ik echt vervelend. Maar doe wel altijd voor t zingen de kerk uit (echt altijd, vind het sowieso anders vies..) en dan dus de pil.
En als er een keer iets fout is gegaan met de pil (zelden), krijgt ie geen seks tot ik een hele strip weer af heb gemaakt hoor Clown.
Zou echt niet zwanger willen worden op t moment.

arme vriend Haha! Clown

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:45

Hannanas schreef:
SecretLIN schreef:

Niets gemerkt...

die van mij zijn zeker een halve cup erbij gekomen, maar goed vind altijd moeilijk om zo'n effect aan de pil toe te schrijven, want ik ben toen ook aangekomen en mn lichaam was zich toen gewoon aan het ontwikkelen ook.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 20:49

even een vraag over de prikpil

ik heb sinds een maand de prilpil. na 12 weken moet ik een nieuwe halen. kan dit midden in de 12de week, of moet ik ongesteld worden met een tussenpauze of zo, voordat ik weer begin?

het is een beetje raar gegaan bij de dokter, die adviseerde me n de 2de week van de gewone pil de prikpil te nemen.
toen ik daar dus kwam en vroeg of de prikpil dan meteen veilig is, konden ze eerst geen antwoord geven, en toen een - naar mijn mening- twijfelachtige ja.

weet iemand hier iets van? ik kon niks vnden op interner en bijsluiter

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 21:21

Helaas, kan je niets vertellen over de prikpil, daar heb ik echt totaal géén verstand van. Vind het overigens wel raar dat je én prikpil én de gewone pil tegelijk kreeg. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Het lijkt mij logischer dat je eerst stopt met je pil en daarna een prikpil haalt.

Heb ik nog een vraagje, ik ben dus nu al ruim 8 weken gestopt met Diane-35 en nog steeds niet ongesteld geworden. Vind het wel apart dat het zo lang duurt. Zwanger lijkt me niet aannemelijk aangezien ik het wel altijd veilig heb gedaan. Enig idee hoe lang het kan duren voordat alles weer op gang komt na bijna 6 jaar slikken?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 23:55

milo schreef:
even een vraag over de prikpil

ik heb sinds een maand de prilpil. na 12 weken moet ik een nieuwe halen. kan dit midden in de 12de week, of moet ik ongesteld worden met een tussenpauze of zo, voordat ik weer begin?

het is een beetje raar gegaan bij de dokter, die adviseerde me n de 2de week van de gewone pil de prikpil te nemen.
toen ik daar dus kwam en vroeg of de prikpil dan meteen veilig is, konden ze eerst geen antwoord geven, en toen een - naar mijn mening- twijfelachtige ja.

weet iemand hier iets van? ik kon niks vnden op interner en bijsluiter

Prikpil is direct veilig.
Is mij ook gezegd.
Heb de bijsluiter mee genomen naar huis en daar stond dat je hem de eerste 5 dagen van je cyclus moet krijgen, dus weet niet hoe dat in jouw geval zit.
Ik moet na 89 dagen een nieuwe ophalen.
Ben er echt tevreden over.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 00:27

ik mag morgen mijn nieuwe pil ophalen de dianepil ben weg benieuwd of de acne en rode vlekken hiedoor zullen verdwijnen

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 00:29

_Sigrid_ schreef:
Heb ik nog een vraagje, ik ben dus nu al ruim 8 weken gestopt met Diane-35 en nog steeds niet ongesteld geworden. Vind het wel apart dat het zo lang duurt. Zwanger lijkt me niet aannemelijk aangezien ik het wel altijd veilig heb gedaan. Enig idee hoe lang het kan duren voordat alles weer op gang komt na bijna 6 jaar slikken?

Dat kan wel even duren. Bij mij heeft het weleens 6 maanden geduurd voordat mijn lichaam uit zichzelf een cyclus doorging. Rustig afwachten dus. Dit is trouwens normaal en niks om je zorgen om te maken.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 02:55

ja kan soms wel behoorlijk lang duren toch voordat je weer ongesteld wordt op de normale manier

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:33

Even een vraagje.

Heb sinds kort de pil gehaald bij de dokter.
Die adviseerde me te wachten totdat ik weer ongesteld werd (ben superongeregelmatig) en dan te beginnen met slikken.

Gisteren voor mijn paardrijles ging ik naar de wc en kwam erachter dat ik bloedde.
Conclusie --> ongesteld.
Naderhand direct naar huis gegaan, de eerste pil genomen en weer naar de wc gegaan.
Maar toen bloedde ik dus helemaal niet. Verward
En nog steeds niet.
Heb gisteren dus wel de pil genomen. Lachen

Kan iemand deze leek fftjes wat verduidelijken? Haha!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:53

SecretLIN schreef:

Ik slikte ook de micro maar ik had ook veel last van puistjes e.d. dus ik ben ook aan de diane pil gegaan, ben wel wat aangekomen moet ik zeggen Tong uitsteken en m'n borsten zijn wel een stuk gegroeid..maar of dat van de diane pil komt???

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:54

SecretLIN schreef:
ik mag morgen mijn nieuwe pil ophalen de dianepil ben weg benieuwd of de acne en rode vlekken hiedoor zullen verdwijnen

Let er wel op dat het tot een jaar kan duren voordat het echt goed werkt

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 15:36

MissHaffie schreef:
Even een vraagje.

Heb sinds kort de pil gehaald bij de dokter.
Die adviseerde me te wachten totdat ik weer ongesteld werd (ben superongeregelmatig) en dan te beginnen met slikken.

Gisteren voor mijn paardrijles ging ik naar de wc en kwam erachter dat ik bloedde.
Conclusie --> ongesteld.
Naderhand direct naar huis gegaan, de eerste pil genomen en weer naar de wc gegaan.
Maar toen bloedde ik dus helemaal niet. Verward
En nog steeds niet.
Heb gisteren dus wel de pil genomen. Lachen

Kan iemand deze leek fftjes wat verduidelijken? Haha!

Bloedde je veel (zoals net ongesteld) of erg weinig?

Ik gok erop dat je wel ongesteld bent geworden maar dat je gewoon een heel vreemde cyclus hebt. Gewoon de pil blijven slikken dus en kijken of je over 3 weken normaal ongesteld wordt.

De dokter laat je vaak vanaf de 1e dag van je menstruatie de pil slikken omdat je dan ook meteen beschermd bent tegen zwangerschap. Was dit bij jou ook een reden om te beginnen met de pil? Want als dat zo is zou ik, met dit vreemde voorval in mijn achterhoofd, de komende 3 weken toch nog even extra voorbehoedsmiddelen gebruiken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 16:00

Gewoon nog 2 weken met bescherming vrijen, dan ben je zeker veilig.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:54

Dankjewel voor de reactie!

Ik was sowieso erg onregelmatig ongesteld, kon er nooit een pijl op trekken.
Het was inderdaad ook als voorbehoedsmiddel bedoeld. Lachen

Gisteren bloedde ik erg weinig, maar in de gauwigheid toch de conclusie getrokken dat ik ongesteld was.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 18:33

kun je zwanger worden als je één pilletje vergeet (dus ook niet later inneemt, maar gewoon echt vergeet en daar de avond erna achter komt?) ... Nagelbijten / Gniffelen
ik heb namelijk donderdagavond mn laatste genomen en normaal ben ik dan op z'n laatst zondagnacht/maandagochtend ongesteld.. maar nu nog niet Scheve mond ..en ben misselijk en moe & heb rugpijn sinds een paar dagen.. máár ik heb ook een zware blaasontsteking (gehad), dus die klachten kunnen ook daarvan zijn.. maar ben dus benieuwd of je van één pil vergeten zwanger kan worden?
Wie kan me helpen? ..

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 18:41

ligt eraan in welke week je hem bent vergeten. Heb je ook antibiotica gekregen tegen je blaasonsteking?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 18:44

Pytje schreef:
ligt eraan in welke week je hem bent vergeten. Heb je ook antibiotica gekregen tegen je blaasonsteking?

uhm, een beetje int midden van m'n pil zeg maar.. maar ben nu wat eerder gestopt, dan ben ik komend weekend niet ongesteld Bloos mag eigelijk niet, maar is maar ietsje eerder.
ik heb idd antibiotica gehad.

wanneer heb je de grootste kans om zwanger te worden als je een pil vergeet, aan het begin of aan het eind van je strip?

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 18:55

geloof in het begin. Maar antibiotica (de meeste geloof ik) verminderen de werking van de pil...
Geloof dat 1tje vergeten niet zo een heeeeeeeeel groot probleem is, maar heb je geen bijsluiter? In de mijne staat een heel schema voor welke week je hem bent vergeten en wat dan de eventuele gevolgen zijn. En eerder stoppen? Met je stopweek of de pil? Je moet namelijk wél minimaal een hele strip nemen, verlengen kan wel, maar minder nemen is niet goed. Stopweek kun je wel verkorten en niet verlengen.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 18:59

ik zal idd de bijsluiter eens door gaan spitten, ik slik de voormalige diane-pil.
Ik heb idd m'n strip ietsje verkort, paar daagjes maar.. maar dat mag dus eigelijk niet? Nagelbijten / Gniffelen (stop namelijk weleens vaker wat eerder om in het weekend niet ongesteld te zijn, vind dat zo vervelend)

voortaan ga ik maar heel braaf m'n strip opmaken en niet teveel schuiven. zou wel heel toevallig zijn als ik nu opeens zwanger zou zijn.. maar die antibiotica was wel in het begin van m'n strip (hoewel dat maar één medicijn was, moest dat maar eenmalig innemen, dus weet niet hoe groot de gevolgen daarvan zijn). nouja, ik kijk het even aan, wellicht wordt ik vanavond ofzo gewoon ongesteld.