[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:34

Mensen ik had even een vraagje Bloos

Ik slik al een tijdje de dagpil,Mercilon.
In mijn tweede week van mijn strip heb ik iets doms gedaan:
Ik nam op een dinsdagavond mijn pil.Maar ik nam per ongeluk een andere pil.Die van de laatste dag(zondag).De volgende dag merk ik dat ik mijn pil van dinsdag niet had genomen.(Zat er nog in want ik had die van zondag genomen)Ipv even goed te checken nam ik die van dinsdag én woendag tegelijkertijd in(ik dacht immers dat ik die vergeten was)

Maw,ik heb in 2dagen 3 pillen geslikt(heeel dom ik weet het Clown )maar nu zit ik met 1 pil tekort.
Ik stop nu zondag en de week erop maandag begin ik terug met een nieuwe strip(los dus een stopweek in)

Wie o wie kan me helpen??? Clown
Moet ik zondag beginnen met een nieuwe strip of gewoon de stopweek inlassen en ipv de maandag,zondag beginnen?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:36

Ik denk dat ik in zo'n geval de stopweek zou overslaan en de pil een maandje (3 weken) door zou slikken en daarna pas een stopweek zou inlossen.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:41

Marije_jiplover schreef:
Ik denk dat ik in zo'n geval de stopweek zou overslaan en de pil een maandje (3 weken) door zou slikken en daarna pas een stopweek zou inlossen.

Daar dacht ik dus ook aan.Dan wordt alleen mijn 'begindag' een dag vervroegd?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:26

Ja, dan wordt inderdaad je begindag een dag vervroegd, ipv maandag moet je dan voortaan op zondag beginnen.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:35

Je stopweek mag maximaal 7 dagen (als ik het goed begrepen heb...) zijn. Dat mag dan dus ook 1 dag zijn. Je zou dus in theorie weer op maandag kunnen beginnen. Je moet alleen dan wel veel meer denken aan veilig vrijen deze strip Knipoog

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 18:40

Welshcobfan schreef:
ik ben het zo zat om elke dag die pil te slikken, maar goed ik ben te schijterig om over andere alternativen na te denken Nagelbijten / Gniffelen

Ja klopt, maar aangezien ik libido heb van misschien 0,1 en ik tijdje gestopt was en me heerlijk voelde en nu echt snel geirriteerd enzo, ben t nu echt zat.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 19:12

Zabbie, hoe is het gegaan?

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 10:59

Flower schreef:
Zabbie schreef:
ja, dat wel, maar met plaatsing schijnt het pijnlijker te zijn volgens mijn gyneacologe.... we zullen zien, even doorbijten en dan hopen dat het meevalt...

Niet zo aanstellen hoor Clown
Kom op ......

Je knie stoten doet meer zeer !

Nou, die uitspraak moet je echt terugnemen ! Ik ben absoluut geen aansteller, maar wat me nu toch weer is aangedaan...
Ik zal even vertellen hoe het ging. Ik was mooi op tijd in het ziekenhuis, met die enorme doos waar die mirena in zit, weliswaar is een tasje, maar daar weten ze maar al te goed wat je komt doen met dat gevaarte in je tas, haha. Ik had een uur van tevoren een flinke Naproxen tablet genomen, op advies van de assistente.
Ik had wederom het genoegen om een afspraak te hebben bij een arts-assistent die niet veel ouder was dan ikzelf. Een aardige meid, al kwam ze wat onzeker op me over. Er was een verpleegstertje bij, en ze vertelde me al gelijk dat ze nog een andere dame voor hulp erbij ging roepen. Prima, hoe meer zielen hoe meer vreugd... dacht ik.

Ze heeft eerst een echo gemaakt om de baarmoeder te localiseren, dat valt allemaal wel mee. Daarna heeft ze de eendebek gepakt en geprobeerd om die er in te krijgen, dat ging al niet zo soepel, maargoed er was nog mee te leven. Vervolgens wordt er met jodium het een en ander schoongemaakt van binnen, was ook niet aangenaam. Toen schoot de eendebek er weer uit, erg fijn, NOT ! En moest ze weer opnieuw gaan schoonmaken. Ondertussen lag ik al een minuut of 7 op die stoel. Gestoord
Toen moest ze de baarmoeder gaan opmeten. SODEJU !! die nierpunctie van laatst was er niets bij, dacht dat ze alles kapotstak daarbinnen. En ze keek allemaal zo moeilijk, het lukte gewoon niet. Ze zei "he, wat naar, het lukt me altijd, dus nu moet het ook lukken! " Ik verging van de pijn, en had zoiets van schiet nou maar eens op, want dit is niet vol te houden. Na nog 5 enorm lange minuten prullen besloot ze toch maar een wat ervarener collega erbij te halen, een heer in dit geval. Hij stelde zich eerst netjes voor, terwijl ik lag te kermen van de pijn. En vervolgens begon het verhaal weer van voren af aan. Ik hield het niet meer, en vroeg hoe lang het nog ging duren. Hij zei me dat het gedaan was, en dat alleen de touwtjes nog afgeknipt moesten worden. Dat mocht zij dan weer doen. En ja hoor, wat gebeurt er, het spiraaltje floept er gelijk weer uit.......... !! Ziek

Ik zat ondertussen in tranen op die stoel.... dacht echt dat ik flauw zou vallen. En ja hoor, dat gebeurde toen ik naar de receptie liep, ik viel weg, ze hebben me op een brancard gelegd en heb een half uur moeten bijkomen.

De gyneacoloog had ondertussen al besloten dat het spiraaltje er onder algehele verdoving ingebracht dient te worden, want zoveel pijn wil ie me niet nog een keer aandoen. Mijn baarmoeder schijnt achterover gekanteld te liggen en dat maakt het verhaal moeilijker. Hadden ze dat niet gelijk met die echo kunnen constateren !! Dat was niets nieuws, stond volgens mij ook al in mijn dossier. En toch maar aanprullen... ik ben toch geen proefkonijn voor jonge doktertjes....

Kortom : het was afzien, had me dit echt niet voorgesteld. Ik dacht nou, een tweetal minuutjes pijn, okay, moet te doen zijn, maar dit was een hel. En nu zit ie er nog niet eens in....

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 15:30

Dat is balen zeg Boos!
*knuffel*

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 15:37

Wat erg! Dat kan toch niet! Boos!
Je zou toch verwachten dat ze het kunnen!

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 16:38

ja, daar mag je wel van uitgaan ja. Ik kreeg het idee dat ze het gewoon niet kon hebben dat het dit keer niet ging lukken.Maar dat mag toch niet ten koste van mij gaan !

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 12:36

Ik vind het echt irritant dat ik sinds de pil zo lang ongesteld ben. Voorheen was het 4 dagen, nu ruim een week. Afbeelding Way to kill a sexlife. Verdrietig
En ik zit nog geen eens in mijn stopweek, ik ben pas halverwege! Ik was 1 pil vergeten, en hoppa de volgende dag begint het hoor. Het begint dan met drie dagen oud bloed,zeg maar.. dat donkere Misselijk .. en nu is het dus echt bloed. Huilen

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 12:46

Ik gebruik nu sinds augustus vorig jaar de Nuvaring en op mijn ongesteldheid is echt geen pijl te trekken. De ene maand is het erorm veel bloed plus allerlei vaste stukken en de andere maand komt er nagenoeg niets en wat er wel komt lijkt oud bloed te zijn of is het alleen maar puur bloed. Helaas duurt het iedere keer toch wel zo'n dag of 6. Maar op zich ben ik wel tevreden over die ring, behalve dat ik het een enorm geklooi vind om het ding in te brengen.

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 13:23

hoi hoi. kom ff dit topic binnenvallen... Ikzelf heb de Implanon (staafje) en ben er zeer tevreden over.... Word niet meer ongesteld en hoef nergens aan te denken.. je kan hem niet vergeten enz. Over 2 jaar word hij er weer uitgehaald en dan denk ik dat ik hem weer opnieuw neem want ik vind het echt super.
Ik heb wel een week lang last van mijn arm gehad toen ie er net in zat en het was ook helemaal blauw, maar nu voel ik echt helemaal niks meer......

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 16:12

Jeetje, Zabbie... Ach gut Dat is geen leuk verhaal. Je wist zelf al wel dat je baarmoeder achterover gekanteld is? Omdat je zei dat het ook in je dossier stond... Het is inderdaad waar dat bij een gekantelde baarmoeder de plaatsing een stuk lastiger is... Laat je het nu nog wel plaatsen dan? Kan me voorstellen dat je nu zegt, ik doe het niet meer... Ik had trouwens helemaal niks bij, ze hadden er daar 1 liggen voor me.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 21:32

Hoe betrouwbaar is je pil als je 4 strippen achter elkaar door geslikt hebt, en net een kleine bloeding van 2 weken lang achter de rug hebt?

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 21:47

Ik had bij mijn vorige bezoek aan de gyneacologe vernomen bij het maken van de echo, dat mijn baarmoeder inderdaad een beetje naar achter gekanteld ligt. Maar ze heeft me toen niet verteld dat dit problemen zou kunnen geven. Maar ik vind dat die arts-assistent dat had moeten constateren en gelijk hulp had moeten inschakelen.
Ik heb verder weinig keus, in verband met mijn medicijnen kan ik niet aan de pil / prikpil en de nuvaring vind ik geen prettig idee. En nu wordt ie onder narcose ingebracht, dus als het goed is ga ik er de volgende keer niks van merken, alleen een beetje pijn achteraf waarschijnlijk. Heb nu alleen wel een wachttermijn van 4 weken... tja.. die kunnen er ook nog wel bij na die 2 maanden geduld.

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:28

Ik heb een vraagje.. Ik ben ong. 2 a 3 weken geleden ongesteld geweest (ik weet het niet meer precies), ben toen weer gewoon de pil gaan slikken zoals altijd.. maar ik had nog maar een halve strip (ik ben nogal slordig met die dinge dan pak ik er 1 uit die strip dan weer uit een andere Clown ), zonderdag had ik m'n laatste pil, ik ben toen vergeten te bellen en heb dus vrijdag gebeld. Toen wou ik ze zaterdag ophalen maar was de apotheek dicht. Ik heb nu dus 3 dagen geen pil geslikt en ben vandaag ongesteld geworden. Maar dat is dus misschien de 2x in de maand, en ik heb weleens gehoord (hier?) dat het slecht is om eerder met de pil te stoppen.
Dus mijn vraag; is het heel erg? en nog 1; moet ik nou gewoon vandaag weer de pil slikken? (ik ga ze straks ophalen)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 17:23

Tjonge, Zabbie, wat een naar verhaal! Mijn baarmoeder ligt ook iets naar achter gekanteld, aldus mijn gyneacoloog, maar dat was verder geen probleem.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 18:11

Zou het misschien kunnen dat wanneer je baarmoeder iets gekanteld zit, je bij zware lichamelijke arbeid waarbij je ECHT veel druk op je onderbuik spieren zet, je 'restjes menstruatievocht' eruit werkt? Dit heb ik namelijk al diverse keren gehad sinds ik die nuvaring gebruik, dat ik dus buiten mijn ongesteldheid om bruin verlies heb. En dat telkens nadat ik dingen had gedaan die eigenlijk te zwaar voor me waren.
Waarbij ik dus helemaal geen idee heb OF mijn baarmoeder gekanteld is of wat dan ook, maar het zou wel een boel verklaren.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 19:40

misschien kan 1 van jullie me dus wel helpen.. Maar misschien is het gek om hier neer te zetten? dus zeg maar ofb ik het hier neer kan zetten..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 19:42

Ik weet niet waar we je mee moeten helpen, dus je zult op zijn minst moeten vertellen waar het mee te maken heeft. Zo weet niemand nog of het wel of niet gek zou zijn. Maar als het over anti-conceptie gaat, moet je het gewoon vragen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 19:43

Oke ... misschien een hele gore vraag ... MAAR
Ik heb dus sinds januari een spiraal ... en nu sinds een maandje heb ik erge last van afscheiding ..... Nagelbijten / Gniffelen

Op zich normaal maar het stinkt echt verschrikkelijk !!!!
Soms gaat het dwars door mijn broeken heen.. nu ben ik al bij de HA geweest en die zegt dat het een onschuldige infectie is en heeft me 4 antibiotica tabletten meegegeven ....

Heeft iemand die ook een spiraal heeft hier ook last van .. ???

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 19:44

Marije_jiplover schreef:
Ik weet niet waar we je mee moeten helpen, dus je zult op zijn minst moeten vertellen waar het mee te maken heeft. Zo weet niemand nog of het wel of niet gek zou zijn. Maar als het over anti-conceptie gaat, moet je het gewoon vragen.

uhm.. njaa kweet dus neit of het hier hoort vandaar.. maar over menstruatie.. ik ben er altijd superziek van en kan gewoon neit lopen van de pijn Bloos! Huilen

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 19:45

Zabbie bij mij hebben ze hetzelfde gedaan hoor, alleen ben ik niet flauw gevallen ... Clown

Hoop dat het nu beter met je gaat Ach gut