Telpeva schreef:Fijne tip vind ik het hoor Ir111, bij mij was het ook een zetje van buitenaf wat ik nodig had om in elk geval op gang te komen met veranderingen maken die wel mogelijk zijn. In mijn geval dan geen diëtist (ik overweeg het, maar tegelijkertijd vind ik dat spannend) maar door een gratis lifestyle cursus die was aangeboden vanuit de gemeente. En ik val er dan misschien niet van af, maar ik heb wel het idee dat het op lange termijn gezonder zal zijn om waar mogelijk, gezondere keuzes te maken.
Mochten mensen zoiets een fijne tussenstap vinden, wel informatie op kunnen doen maar niet meteen naar de huisarts of diëtist hoeven, misschien wordt er bij jullie lokaal ook zoiets aangeboden, bij mij staat het aanbod van dergelijke cursussen in het lokale krantje. Deze keer had het dan te maken met voeding, schijf van 5 enz. Maar er zijn ook cursussen om te bewegen (misschien een fijne tussenstap tussen niks doen en een sportschool in?), valcursusen en wel meer. Toegang is hier altijd gratis.
Ik ging van 62 naar op mijn zwaarst 92, wat ik nu weeg weet ik niet want ik ben gestopt met bijhouden. Het zal iets minder zijn als 92 want mijn broeken zakken af yay

Gisteren de eerste dag gehad van de 5 van de theateravonden. Gisteren was technische doorloop maar dus ook gewoon de volledige voorstelling, dat was echt zo leuk maar ik ben nog wel moe nu en we moeten nog 4 dagen