Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 19:09

O wat balen, ja kan me voorstellen dat je dan ‘boos’ op jezelf bent.
Jammer van het weer inderdaad.
Ik vind het nog wel lastig inschatten wanneer je nu wel of niet kan fietsen haha. Ben met hardlopen gewend om in alle omstandigheden te lopen.
Net als met routes, met hardlopen pak ik vaak stukje bos, en is de afstand minder lang natuurlijk. Vrijdag heb ik 25 km gefietst maar was even goed nadenken hoe ik kon fietsen zonder heen en terug te moeten.
Hoe doen jullie dat? Met navigatie?

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 21:22

Ah Padoertje echt even kortsluiting dus, en een confrontatie met jezelf. Hopelijk lukt het om onder die ‘error’- grens te blijven en alsnog te kunnen genieten van het fietsen. Knuffel voor jou :knuffel:

Samantha; ook fietsen kan je met elk weer hoor! Maar is aangenamer als het minder waait en droog is. Met een fiets het nadeel dat je dus na vies weer helemaal moet schoonmaken, dan is een setje renkleren in de was gooien toch makkelijker!
Ja ik fiets met een fietscomputer met navigatie, en maak/haal routes van Komoot.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:38

Padoertje, is er iemand in de groep, die je kan helpen uit die paniek modus te komen? Die je dat kan vertellen en dan daarmee misschien rust kan brengen?
Wel lekker indoor gefietst?

Samantha, ik gebruik de app Komoot en dan op de mobiel. Heb regelmatig met Garmin/Wahoo achtige navigatie gereden, kan er niet aan wennen. En Komoot werkt top.

Hier gisteren bezig geweest met het snoeien van de mtb route Hellendoorn/Nijverdal, al dat groen is echt prachtig, maar vergt wel wat bijhouden, zweten haha.
Vandaag hopelijk er zelf van genieten!

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:56

@marliesv dat is dus het lastige, want het voelt als een paniekaanval maar is het dus niet. Enige wat ik kan doen is echt terug naar 25km pu of even stoppen, de hartslag laten zakken en weer verder. Heel soms gebeurd het onder het rijden, maar kan ik het reguleren zonder dat iemand het merkt (soort zen meester in ademhalen) maar zoals vrijdag lukte ook dat niet. Dan duurt het wat langer voordat mijn ademhaling weer laag zit. Die vent van mij snapt er weinig van haha. Die denkt dat zoiets beter wordt met een goede conditie, maar ik merk het echt wel met smog of veel pollen in de lucht. Ooit eens gehad dat ik tijdens een klim een groep oldtimers tegenkwam. Nou, toen heb ik echt 5 min aan de kant gestaan omdat ik gewoon amper zuurstof binnenkreeg :')

Ik word er wel steeds handiger in met herkennen en voorkomen. En fietsen met een hartslagmeter helpt enorm waardoor ik op tijd kan afschakelen, maar met dat ploeteren tegen de wind in heb ik eigenlijk geen hersteltijd en kan het dus te hoog oplopen waardoor ik zo’n error krijg. Gisteren flinke interval gefietst met wattage van 150 tijdens klimmetjes en niets aan de hand. Dus kan er soms ook geen pijl op trekken. Misschien wel de overgang :+

Maarre snoeien? Ben je het hele parcours afgegaan?

Samantha, hier ook een Garmin met routes uit Komoot.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:12

Haha, nee dat is 20km of zo, hebben een stuk aangepakt wat flink dicht gegroeid was door varens en gras. Zichtlijnen weer open gesnoeid en de kanten flink gemaaid en zo, zodat je ook de wortels ed weer ziet op de route.
Als geoefende mtber is dat niet zo erg, maar er gaan ook mensen langs die minder getraind zijn of bv een huurfiets hebben. Daar moet je ook rekening mee houden.

ff voor en na:
Afbeelding

Afbeelding

Wat rot joh dat het zo 'onvoorspelbaar' is en dat je dus er zelf uit moet zien te komen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:16

Ik heb Komoot met hardlopen ook vaak gebruikt. Alleen nu met fietsen heb ik mobiel in m’n achterzak dus dan zie ik het niet. Hebben jullie een telefoon houder op je stuur?
Ik had vorige week een route via Komoot maar hij stuurde me richting een slecht fietspad met ook wat gravel, dus dat wilde ik niet. En toen hoorde ik alleen maar: de route word aangepast, keer om. Werd er gek van dus gestopt en uitgezet haha.

Rijden jullie ook met nat weer? Ik ben zo bang om onderuit te gaan. Of gebeurt dan niet zo snel? Met gewone fiets rijd je tenslotte ook in de regen natuurlijk.

Goed bezig Marlies! Ja dat groen groeit nu zo hard met dit weer.
Wat een verschil zeg, goed bezig!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:15

Thami schreef:
Ik zag dat Time een triathlon heeft gedaan, hoe ging het??

:j Maandagavond thuis gekomen na 1596.7 km retourtje Tours :)F
Ik heb een onwijs gezellig weekend gehad met mijn teammaatjes en coach .
Maar wat een pokke end rijden , en een drama qua verkeer bij Parijs -O-
Vorige week woensdag in twee delen heen gereden met een overnachting in België .
Dan donderdag door , echter was het in Frankrijk ook een zondag , dus beredruk .
Het hotel lag aan de rand van het centrum , das was best okay .
Gelukkig met mogelijkheid tot parkeren .
Het evenemententerrein was op Parc des expositions de Tours - Grand Hall .
Alles overdekt ook de wisselzone , echt super georganiseerd .Met security en tassencontrole
bij de ingang .
Het zwemmen was in de rivier Le Cher , het fietsen door een fantastisch landschap , op een gegeven moment fietsten we recht op het kasteel van Doornroosje toe ,het Château d'Ussé .
Het loopparcours ging langs de rivier , door een park .Het was geen gemakkelijk parcours met
verschillende ondergronden , kinderkopjes , gravel , korte heuveltjes .
Om vervolgens indoor te finishen .
Hoe ging het ?
Het zwemmen was een drama , ik sprong in het water had het veel te warm met mijn wetsuit en kwam niet in mijn flow .Ik had het liefst mijn pak uitgetrokken , maar dat gaat natuurlijk niet .
Uiteindelijk zat ik denk ik niet ver van mijn cut off tijd af .Dit was far out mijn slechste tijd .
Fietsen ging wel okay , op de tweede helft was wel de energie wat weg en werd het wat zwaarder .
Maar toch rond de drie uur gefietst .Ik de wisselzone kon ik mijn plek voor de fiets niet zo snel vinden _O-
Het lopen , tja dat zou zwaar worden , dat wist ik vooraf al .Met zo weinig hardloop kilometers in de laatste 2,5 maand was het overleven .Wandelen / joggen afwisselend .Gelukkig erg weinig last gehad van mijn knie .
Maar de medaille gehaald , en daar ging het me om . Want die was als eerste editie natuurlijk heel bijzonder .
Nu wat foto,s
Op mijn socials staan natuurlijk nog meer foto,s en filmpjes voor wie het leuk vind

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:23

Wauw wat knap zeg, wat een prestatie! Super goed!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:48

Samantha_ schreef:
Wauw wat knap zeg, wat een prestatie! Super goed!

Thanks :j , natuurlijk niet de finish tijd die ik wilde , maar het was even niet anders .

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:46

Gefeliciteerd Time, en ik vind ‘to finish is to win’ met dit soort events, dus je bent een echte winnaar en daar mag je trots op zijn!
Echt mooi daar zeg, die foto met dat kasteel <3

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:34

Wauw! Super knap Time. Zeker met wat minder kilometers in de benen. Maar wat fijn dat je knie het goed heeft gedaan. Dat geeft vast weer wat vertrouwen. En wat een mooie omgeving! Mag je weer trots op zijn hoor :j *\o/*

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:48

Wat knap gedaan Time!!! En wat een feestje om in zo'n mooie omgeving te mogen sporten, dat is geen straf. Ik ben wel blij voor je dat er mensen foto's hebben gemaakt onderweg voor je, want ik zou heel erg de neiging moeten onderdrukken om geen foto's te willen maken onderweg.

@ Padoertje, wat ontzettend vervelend dat je dit gevoel af en toe zo heftig hebt onderweg. Ik herken het wel van mijn man, die kan dit bij vlagen ook hebben en ook hij komt dat niet meer vooruit omdat hij niet voldoende zuurstof kan leveren aan zijn benen. Ik merk bij hem wel een relatie met de hoeveelheid pollen in de lucht en dat is op dit moment na de regen en nu met de enorme wind niet hele best. Hij neemt voor een rit extra neusspray, pilletjes en een pufje en de puffer gaat ook mee voor onderweg.

@Samantha, met nat weer rij ik niet op de wegfiets en pak ik alleen de gravel. Ik voel mij een stuk veiliger op onverharde ondergrond met 40 of 45 mm banden met grippy raceprofiel (40mm) of stevig profiel (45mm). Maar mijn relatie met asfalt is wat moeizaam na een ongeluk... Ik rij met een fietscomputer van Garmin en de routes die maak ik zelf of ik neem ze over van Stava, Komooit of Ride with GPS.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:02

@T2T, Wat een bijzondere prestatie weer. Gefeliciteerd met toch je medaille halen.

@Padoertje, Wat vervelend om te lezen. Hopelijk is er wel wat aan te doen met goede hulp.

@Samantha Ik rijd zelf normaal natuurlijk met mijn 3 of 4 wieler in slechter weer. Maar mijn 2 wieler rij ik ook met slicks en dus liever niet in de regen. En ik gebruik ook mijn Garmin met routes die ik online maak.

Ik heb ook nog nieuw. Ondanks dat ik kleine stukjes fiets en opzoek ben geweest voor de winter, heb ik nu toch een klein autotje aanbetaald. Geen groene helaas, maar een donker blauwe. Hopelijk kan ik hem eind volgende week ophalen. Foto's komen dan uiteraard ook.

Het is niet wat ik wilde, maar het was veel dichterbij en ik heb toch echt iets nodig voor de winter. Dus bij deze een autootje die op het fietspad en de weg mag. Maar niet op de 80km wegen. (Het is een soort moderne Canta.)