Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jasz

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 21:53

Ik heb het heel bewust ook niet meet gedaan nu, ik had alleen echt extreem her gevoel dat ik het 'moest' doen. En ik had ook mega productie wat me wel sterkte in het gevoel dat het dan extra zonde was om niet te doen.

Ik heb dus ook 2 keer een heel dieet gevolgd voor de koemelkallergie. Maar dat maakte het wel nog pittiger allemaal. Ik vind het echt een verademing om nu lekker een flesje met geitenmelkpoeder klaar te maken hoor. En die kleine man vervolgens intens tevreden in een melkcoma te zien zakken :') dat had ik met borstvoeding echt al heel erg snel niet meer. En lekker de voedingen ook delen. Vriend doet de laatste voeding van 23 en ik die van 3/4 en iedereen slaapt beter zo

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 21:59

Misschien egoïstisch van mij maar een koemelkvrij dieet zie ik niet zitten.. ik ben al vegetariër en voor mijn gevoel zou ik niets meer kunnen eten bij zo'n dieet :o
Geitenmelk heb ik nog niet gehoord, welk merk is dat?

SaphiraR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 22:18

Ja met een handdoek ondersteuning, gaat helaas niet. Ik moet zijn kaakje/wang ondersteunen met drinken. Mijn kindje was overigens geen prematuur, alleen hij is geboren met een volledig open gehemelte en Pierre Robin sequentie, hij heeft dus een te korte onderkaak en die staat ook wat verder terug. Hij heeft ook 2 weken in het ziekenhuis gelegen direct na de geboorte.

Dat schuldig voelen speelt bij mij inderdaad ook echt een rol. Ik wil heel graag dat het lukt, maar inderdaad met afkolven, voeden en dan alles weer omspoelen ben je zo 2 uur mee bezig. Gelukkig heb ik inderdaad wel draadloze kolven aangeschaft, ik ben begonnen met die mendela kolf in het ziekenhuis, en voor thuis heb ik een vulpes kolf aangeschaft, die vind ik tot nu toe wel heel fijn, en hebben zachtere schelpen waardoor ik nu ook geen kloven meer heb, dat was echt een ramp met die in het ziekenhuis. Maar goed minder kolven is inderdaad ook nog wel een idee, zeker omdat ik wel genoeg produceer. Dus dan zou 6 keer ook nog wel moeten lukken.

Morgen heb ik sowieso ook het eerste gesprek met het consultatiebureau en moet binnenkort weer naar de kinderarts dus dan zal ik het stukje voeding ook wel even bespreken.

En inderdaad zelf ook nog een koemelkvrij dieet volgen naast dat je ook al vegatarisch ben zou ik zelf ook niet zo zien zitten. Dus ik snap heel goed dat je daar niet voor gekozen heb.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 22:29

Farjen schreef:
Misschien egoïstisch van mij maar een koemelkvrij dieet zie ik niet zitten.. ik ben al vegetariër en voor mijn gevoel zou ik niets meer kunnen eten bij zo'n dieet :o
Geitenmelk heb ik nog niet gehoord, welk merk is dat?

Ja ik ben ook vegetariër en vond het ook wel lastig hoor en ik snap je heel goed!

Ik heb nu van Etos eigen merk, daar zat geen palmvet in. Je hebt ook duurdere merken, maar dan betaal je 30 euro per blik en volgens de wetgeving moet het aan bepaalde standaarden voldoen en maakt het dus niet uit. Alleen als een baby echt erge koemelkallergie heeft kunnen ze alsnog reageren op de geitenmelk. Krijg je nu pepti of nog wat anders?

Mijn oudste had echt best erge koemelkallergie en zat compleet onder het eczeem en huilde halve dagen van de krampjes, echt geen idee of geitenmelk dan had gewerkt. M'n tweede had het veel minder erg en had alleen krampjes ervan. Maar toen was er nog geen geitenmelk van de wat goedkopere merken en pepti kreeg ik vergoed.

Dat maakt het nog wel extra zwaar saphira, kan ik me voorstellen. Vind het heel knap dat je kolf, ik weet hoeveel het van je vraagt! Inderdaad was ik ook wel zo 2 uur kwijt en dan na een uur mag je weer. En even de deur uitgaan zit er dan ook niet zo in, hele dag draait om kolven en voeden. Dus elke tijd dat je dat doet is gewoon echt heel knap!

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 23:01

Wees niet te streng voor jezelf saphira em farjen! Als het niet lukt, dan niet he. De baby heeft er niks aan als je er zelf aan onder doorgaat.
We zijn echt heel hard voor onszelf, mogen best wat liever zijn

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 09:23

Hier gisteravond voor het eerst zelf van huis geweest. En ben ook begonnen met het longeren van m'n paard. Die is beetje dik geworden na 5 maanden niks doen :o hopelijk volgende week groen licht van de gynaecoloog om op te mogen stappen.
Meer dames weer begonnen met rijden?

@fenn aan het genieten in het zwarte woud?

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 09:53

Redbutton jaa ik ben weer begonnen met paardrijden. Opzich valt het me niet tegen, alleen mijn balans en conditie is wel ver te zoeken. :') Ik heb er nu 5x opgezeten ofzo, scheelt wel dat mijn paard is doorgereden door mijn zusje. En mijn paard staat bij mijn ouders. Dus als mijn vriend geen tijd heeft, is er daar wel iemand die even op Bodi kan letten.

Fenn veel plezier in het zwarte woud .

Jasz, Farjen en SaphiraR lastig al die voeding enzo. Maar over borstvoeding en kolven, je moet het jezelf echt niet te moeilijk maken. Het moet niet zo zijn dat jullie er aan onder door gaan omdat jullie perse je kleintje borstvoeding willen geven. Borstvoeding is leuk en goed, maar als het niet lukt, lukt het niet.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 10:13

Ik heb lang getwijfeld iemand te zoeken om door te rijden maar moest plotseling eerder stoppen wegens rugklachten en wist zo niemand.
Hier staat paard aan huis, dus als isa slaapt ga ik met de babyfoon op zak lekker met hem aan het werk. Alleen soms zijn we dan na 5 minuten klaar omdat ik naar binnen moet. Maar nu hebben we wel een ritme dat ik weet wanneer ze langer slaapt.
Maar super fijn dat je er alweer op zit, ik kijk er ook echt naar uit!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 13:16

Ik heb vorige week voor het eerst weer gereden *\o/*
Wel op een ander braaf paard want de mijne is niet meer gereden sinds December := Dus ik wou even aanvoelen of mijn lichaam het wel ok vond, maar dan wel op eentje die bomproof is :D
Rijden ging goed, enkel conditie en terug wat sterker worden maar viel me niet tegen.
Ik heb mijn paard stilgezet, in het verleden met mijn gebroken pols had ik een andere ruiter gezocht, maar dat was zacht uitgedrukt geen succes helaas. Ik heb hem wel zo lang mogelijk gelogeerd en dat zijn we nu weer aan het oppakken. Maar een regelmaat vinden is moeilijk, zeker omdat ik niet elke keer aan mijn man wil vragen om te babysitten.

SaphiraR, oh dat moet pittig zijn zo met een open gehemelte enz.. Lukt het drinken dan goed met het speciale flesje? En dan later nog de zorgen van operaties enz waarschijnlijk? Sterkte! En ik vind dat je het heel goed doet!

Hier was kraamhulp er deze voormiddag. Ons meisje was erg lastig en wou maar niet slapen, conclusie ik heb bijna niets klaar gekregen van de dingen die ik wou doen en mijn huis is rommeliger dan ervoor omdat kraamhulp alles heeft laten staan :+
Nu slaapt ze eindelijk, gelukkig maar want vanavond krijgt ze haar eerste spuitjes :(:)

SaphiraR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 16:16

Oh wat heerlijk dat jullie weer langzaam begonnen zijn met het rijden. ik ben gestopt met rijden toen ik 8 weken zwanger was, maar ik begin het toch wel steeds meer te missen.

Vandaag toch besloten af te gaan bouwen met de borstvoeding en gestart met 1 flesje kunst. Denk dat het toch meer rust gaat geven, ondanks dat ik nog steeds wel baal. Ik kreeg ook het idee dat hij niet voldoende meer heeft aan de borstvoeding. Na zijn voeding bleef hij ook heel jammerig en dat had hij deze middag niet na zijn flesje kunst.

@Farjen, gelukkig gaat het drinken uit de fles wel goed. Er zit een extra dopje in de speen wat de druk verhoogd zodat hij makkelijker de voeding uit de fles krijg, maar het blijft wel opletten dat hij zich niet verslikt en daardoor verstikt. Hij kan namelijk geen vacuüm zuigen. Maar ja in de toekomst zal hij wel nog wat operaties krijgen, maar hoe of wat is echt iets wat zijn groei moet gaan uitwijzen. Die kaak is ook iets wat niet extreem vaak voorkomt. En verder is het hopen dat door de groei zijn ademweg niet in het geding komt

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 10:36

Citaat:
Yipee: geboren 07/05/2024 jongen, Sven
- DemDeempel: uitgerekend 06/06/2024, meisje
- MerelV: geboren 12/6/2024, jongen Mees
- Fenn: uitgerekend 12/6/2024 onbekend
-nicole_floor: uitgerekend 18/6/2024 jongen geboren 24/6/2024 Bodi
- Happyjoyce: uitgerekend 24/06/2024, jongen
- Nadia: uitgerekend 24/06/24 - geboren 27.06.24 Aidan
- xRiiannex: uitgerekend 30/06/2024, jongen
- Lien_: uitgerekend 05/07/2024, meisje, geboren 28/6/2024
- Kabayo: uitgerekend 08/07/2024 , meisje
-__PrinCes: uitgerekend 08/07/2024, meisje
- Daydream21: uitgerekend 10/07/2024, meisje
- Farjen: uitgerekend 23/7/2024, meisje: Geboren 1/07/2024
- Nymphe: uitgerekend 24/7/2024, geen idee
- Redbutton: uitgerekend 25/7/2024, geboren 28/7/2024, meisje, Isa
- Bellizdej: uitgerekend 28/7/2024, meisje
-suus_toes: uitgerekend 30/7/2024 , jongen. •~18/7/2024 geboren
- Mischa: uitgerekend 02/08/2024
- Dimphyl: uitgerekend 03/08/2024, nog onbekend
- Annepaardoes: uitgerekend 04/08/2024, nog onbekend
- Nijnthju: uitgerekend 11/08/2024
- Britt_Sisi: uitgerekend 21/08/2024, jongen
- Tova: uitgerekend 23/08/2024, nog onbekend
- Jasz: geboren 11 augustus, jongen, Dante
- Tijger: uitgerekend 17/9/2024
- Horsiegek: uitgerekend 18/9/2024, jongen
- Shani_1984: uitgerekend 19/9/2024
- sweetgirl1: uitgerekend 22/10/2024

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 13:19

Farjen ik snap dat je ontslag genomen hebt, een goede beslissing lijkt me, hoewel het ook lastig is. Even lekker bijkomen en succes alvast met de zoektocht naar iets nieuws. Ik hoop binnenkort hetzelfde te kunnen doen, maar ik probeer eerst iets nieuws te vinden. Heb al een sollicitatiegesprek gehad met een huilende baby op de achtergrond :') gelukkig paste die rol toch niet bij me, we zoeken lekker verder
En ook begrijpelijk dat je niet melk vrij wil eten, ik eet veganistisch en het kan echt heel lastig zijn. Dan ga je direct van iets wat nog vrij makkelijk is naar echt beperkt zijn in je keuzes, vnl ook buiten de deur e.d.

jasz ik had helemaal niet aan andere soorten plastic gedacht. Dat kan natuurlijk ook nog :) handig!

redbutton hopelijk heeft ze baat bij de behandeling van de osteopaat :)

Wij hebben een babyfoon zonder camera, enkel geluid. Huis is toch klein en als ik in de woonkamer ben slaapt ze gewoon naast me, en 's nachts in de cosleeper naast ons, dus de babyfoon gebruiken we nog niet zo heel veel. Ze slaapt bijna overal wel (gelukkig), ook als het licht is, maar echt een routine hebben we niet, hebben jullie dat al wel dan?

Alles kolven heb ik echt respect voor, ik vind 1x per dag kolven al een opgave met het spul schoonmaken en de tijd ervoor vinden. Snap het als dat teveel is

SaphiraR hopelijk ontwikkelt je kindje zich gewoon goed. Wel lastig lijkt me dat, sneu ook van de komende operaties

Ik ben wel jaloers als ik lees dat jullie weer groen licht voor sporten gekregen hebben. Van mijn verloskundige mag ik eigenlijk nog niet sporten, ze vond het al niet top dat ik op de fiets naar de afspraak gekomen was vorige week. Ik heb maar niet verteld dat ik al 5 weken weer op de trainer fiets :+ maar ik wil zo graag kunnen klimmen en hardlopen. Vrijdag begint mijn bekkenbodemfysio dus hopelijk 'mag' het binnenkort allemaal weer.
Farjen ik snap dat je je bezwaard voelt om je man te vragen maar het is niet babysitten, het is immers ook zijn kind :D

Maandag krijgt baby haar eerste prikje, ik vrees ervoor :=

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 16:45

Wij beginnen langzaam een soort ritme te vinden. Rond half 7/half 8 komt ze voor het eerst. Dan gaat ze terug naar bed zodat ik de beesten kan voeren/ buiten zetten. De voeding erna doen we omkleden enzo. Dan gaan we met de hond wandelen 20 minuten tot 1,5u. Afhankelijk hoe ik me voel. Afhankelijk van de voeding gaat ze tussen 12 en 13 ongeveer naar bed en slaapt ze ca 3,5u. Daarna is ze de hele avond wakker tot ongeveer 21.30u en dan gaat ze naar bed.
Maar middag slaapje lukt jiet altijd. Soms slaapt ze sochtends lang in de wandelwagen, soms in de draagzak. Maar het is wel fijn. Dat er iets van een ritme komt

@lien, wat zijn ze streng in Frankrijk zeg. Ik deed op 3 weken de paarden weer. Ergens denk ik ook, de bekkenbodemspieren wilden niet verweken met de bevalling dus zal het nu ook geen probleem zijn. Maar zo werkt het vast niet. Ik merk wel dat als het veel is geweest, dan doe ik de dag erna wat rustiger

Maar wat is het weer warm zeg, houden jullie baby's het een beetje vol?

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 17:27

Ik denk dat het juist wel goed is dat ze streng zijn, denk dat we hier wel wat te makkelijk zijn. Als je bedenkt dat je bekkenbodem met 9 maanden nog maar 75% van z'n kracht terug heeft. Ik hield er ook nooit rekening mee, nu pas bij m'n derde doe ik dat echt.

Ik kijk nu ook wel uit naar straks weer sporten, maar wil eerst groen licht van de bekkenfysio en ook echt die tijd afwachten waarop je lichaam nog volop herstellende is. Dus eerst maar lekker wandelen en dan komt krachttraining wel weer.

Wat knap al zo'n heel ritme erin redbutton! Lijkt me ook lekker dat je zo een beetje je dag weer in kan delen.

Hier ook wel redelijk ritme, maar dat is puur omdat er al 2 mannen zijn. Die hebben gewoon hun ritme en Dante gaat daar gewoon lekker in mee. Maar ik heb nog geen dagen het alleen gedaan, dus dat zullen we nog zien

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 17:34

Nou vandaag hadden we geen ritme hoor. Denk dat ze vanochtend elk uur kwam voor te voeden en nu vanmiddag om de 1.5u. Ze zit tegen een sprongetje aan gok ik. Gisteren een filmpje gemaakt dat ze ineens echt wat lijkt te zien, dus daar hebben we vandaag wat last van denk ik zo.

Fijn dat Dante zo vlot meegaat in het ritme van de rest jasz!

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 13:43

Redbutton;
Oh fijn een sprongetje... Hopelijk komen jullie er beetje makkelijk door.

Volgens de oei ik groei app zijn wij vandaag ook aan het eerste sprongetje begonnen.
Jelte is wel erg huilerig en wil het liefste alleen maar knuffelen. En heeft constant zin in een fles.
Maar heeft ook gigantisch veel last van krampjes. Zo sneu...

Maar eens zien hoe we deze week de doorkomen...

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 16:00

Hier was het gisteren precies hetzelfde. Al zou het wat vroeg zijn hier. Gelukkig is ze vandaag rustiger.
Het hoort er allemaal bij

Hoe verloopt je herstel suus_toes, gaat het eindelijk wat de goede kant op?

Gisteren had een vriendin het over kinderkleren van de c&a dus ben vanochtend eens op de site gaan kijken. Geet goed idee haha, gelijk echt te schattige kleren gekocht :')

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 17:20

C&A heb ik ook leuke spullen van! Al vind ik de maten wel kleiner vallen.
Misschien leuk om merken te vergelijken qua maten? dat helpt misschien om miskopen te vermijden :+

Wat ik allemaal heb liggen:
C&A: valt op maat of wat kleiner
Hema: valt op maat, vooral fan van de meegroeirompertjes
H&M: valt kleiner
Zeeman: valt groot
Dan hier en daar nog wat losse spulletjes die ik heb gekregen, maar dat weet ik zo niet uit mijn hoofd

Volgens de oei ik groei-app lopen onze sprongetjes enkele weken achter. Ze gaan uit van de uitgerekende bevallingsdatum en niet de effectieve. Dus omdat ze prematuur is, komen de sprongen ook enkele weken later volgens de app. Bij sommige dingen loopt ze voor maar andere dingen kloppen wel.
Zo is ze al 8 weken maar een sociaal lachje hebben we nog niet echt gehad, al denken we dat het vandaag wel zo was :')

Suus-toes, hopelijk duurt het sprongetje niet te lang!

Redbutton, hier denken we soms ook dat we een ritme gevonden hebben om dan een paar dagen later niets meer van te merken :+ De baby bepaalt alles, wij moeten als ouder maar volgen :D Zoals vandaag besloot ze opeens dat ze geen middagdutje nodig had :+

Jasz, oei 9 maanden later nog maar 75%. Dan ben ik te vlug met alles := Maar ik voel me ok, dus ik ben al heel wat actiever de laatste tijd. Maar vooral veel wandelen en longeren enz, rijden nog maar 1 keer gedaan. Fijn dat Dante het zo goed doet!

Lien, bijkomend probleem ivm werk is dat ik geen opvang heb of maar voor 2 dagen per week. Dus een nieuw vast werk wordt nog moeilijk. Mijn plan is om hier en daar wat interimjobs te doen en dan terug 4/5de of fulltime te gaan werken wanneer het weer kan met de opvang. Jij ook alvast veel succes met je zoektocht!
Hier zijn de eerste prikjes er goed verlopen als het je kan geruststellen!

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 17:39

Ik vind de Hema tshirts weer groot vallen. Ik heb van de Hema ook een meegroei broek, erf fijn!
C&a heb ik nog niks, net het eerste besteld.

Ontwikkeling is eigenlijk ook geen pijl op te trekken. Hier af en toe echt een gericht lachje, en ze lijkt ons ook ineens te zien, anders dan vorige week. Maar zou erg vroeg zijn met 4,5 week.
Dat van het ritme is herkenbaar. Ik was altijd van de planning en nu heel verbaasd dat ik hier toch zo relaxed in kan zijn want isa bepaalt mijn dag idd.

Lastig dat opvang zo lastig is farjen. Is dat in België ook zo een issue?

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 17:44

Opvang is niet overal zo'n probleem, maar helaas onze streek wel. In de buurt zijn er namelijk 2 opvangen moeten sluiten, dus al die kinderen moesten al ergens anders heen. Zo heb ik echt 30 plaatsen gecontacteerd en allemaal volzet of pas plaats sinds januari 2026 8)7 8)7

Hema heb ik ook meegroeibroekjes van :j Ik ben eigenlijk het meeste fan van Hema :D
Vooral overslagrompertjes zijn zo gemakkelijk

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 20:17

Oh wat een ellende met opvang, ik snap dat dat ook meespeelt. Daar hebben wij ook moeite mee gehad, pas een paar weken geleden een plekje gevonden na heel veel rondbellen, we waren al sinds januari aan het zoeken. Precies geluk gehad, er was nog een plekje vrijgekomen bij een locatie met een soort gastouder structuur, en tegelijkertijd opende er ook een nieuwe crèche, dus we konden zelfs nog kiezen. Heeft me wel wat stress gekost, en :$ straks, dus mede daardoor ben ik nu aan het solliciteren. Anders had ik in jouw situatie gezeten :j

Jasz wat lekker dat baby zo lekker meegaat in jullie ritme!

Ik ga ook maar eens een app downloaden, ik heb niet zoveel in de gaten gehouden wat betreft sprongetjes enzo. Vandaag heeft ze de hele dag nauwelijks geslapen, alleen gigantisch veel gedronken. Nu ligt ze wel te dutten, jammer want het is ook koel genoeg om te wandelen :+ maar baby doet wat baby wil. Lachen doet ze al een poosje, zo leuk <3

Kom maar door met kledingtips! Ik had veel van Hema (zo fijn Hema hier in Frankrijk, ) maar ze past bijna niet meer in 62/68 Hema rompers en ik heb nog niets in grotere maten.
Franse merken zullen jullie vast niet veel aan hebben qua maat dus dat zal ik jullie besparen :P

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 20:25

Wauw, 62/68 past bijna niet meer en jouw kleintje is maar 4 dagen ouder :wow:
Hier past ze nog in maat 56 :') Deze week gewogen bij de consultatie: 56cm en 4570gr. Ze zat op de gemiddelde groeicurve, wel niet meer gecorrigeerd (wegens vroeggeboorte) *\o/*
Wat goed dat jullie een opvang hebben gevonden!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 21:59

Haha zeg ik net dat ie lekker meegaat in jet ritme, is ie vandaag intens plakkerig :') niet dat ie veel huilt, maar mocht m niet weg leggen vandaag.

Hier sprongetje 1 pas over 3,5 week, maar logisch ook want hij was er al met 38 weken. Ik kijk wel uit naar dat eerste lachje!

Ja ik ben deze keer wel voorzichtig met teveel doen. Hoe vaker je bevalt, hoe meer impact het ook heeft. Ik ben nu nog jong, maar wil niet over 10/15 jaar alsnog met allerlei klachten zitten. Bij mn oudste 2 ook heel snel weer gaan lopen en alles weer doen, deze keer heel bewust echt m'n rust genomen waar het kon en ook de oudste 2 echt niet meer getild.

Dante ook gisteren gewogen, 54,7cm en 4120 gram met 2,5 week.

Moet alleen helaas nog een keer geprikt worden, zag nog steeds heel licht geel en ook al heeft hij geen andere tekenen wilden ze bij consultatiebureau dan toch nog een keer checken.

Qua kleding hier ook veel hema, noppies, prenatal en nog extra via vinted erbij gekocht.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 22:03

Op vakantie met baby en peuter is een beetje druk. Dus niet een heel gestructureerde bijleespost hier.

Fijn dat mensen lekker aan de slag zijn. :) ik sluit me bij jasz aan dat rustig aan doen voor goed herstel belangrijk is. Tegelijkertijd helpt het ook om wel wat te doen. Ik spring en ren nog niet iig. Verder lijkt het me heerlijk weer paard te rijden, maar mee gestopt toen ik 20 zwanger was van de eerste. Nu er helemaal uit. Krachttraining rustig aan het opbouwen. En deze vakantie wat wandelen. Merk wel dat de conditie nog niet op pijl is en de bekkenbodem ben ik ook bewust van. Instagram van sterkher is ook een aanrader voor meer hierover.

Hier was het warm. Freek heeft veel gedronken en verder deden we weinig. Freek heeft ook nog geen ritme.of nouja, wel een beetje. Maar het verandert nog zo snel. Hij slaapt overal. Na onze vakantie gaat hij in de nacht naar zijn eigen kamertje. Overdag misschien ook, soms. Even aanzien hoe het loopt. Ik vind het ook wel fijn een kind dat eenvoudig op veel plekken slaapt.

Qua kleding veel Hema en tweedehands of zelfgemaakt. Freek is 10 weken oud en nu 62/68. Hard op weg qua broeken naar 68 te groeien. Nog een merk voor het lijstje is little green radicals. Mooie stoffen, valt een maat kleiner. Zara valt redelijk op maat, maar nek bijna altijd snel te smal. En ik heb een wollen jasje en pak van ziloen. Valt groot, maar gaat door pasvorm lang mee.

Lastig qua opvang Farjen. Wel fijn dat je de baan op hebt kunnen zeggen. Hier is opvang ook moeizaam. Wij hebben dagen, maar pas vanaf november volledig.

De sprongetjes en regeldagen vind ik ook leuk om een beetje te volgen. Gaat toch allemaal op eigen tempo, desondanks leuk om te lezen. Geen app, ik Google af en toe. Freek is nu veel aan het kletsen. Heel gezellig mannetje. Nu met tien weken over de 5kg. Groeit dus goed.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 22:17

Ja de insta van sterkher volg ik ook inderdaad en ga rond 7 weken naar de bekkenfysio toe.
En ik ben nu begonnen met wandelen, maar bewust kort en zodra ik een zwaar gevoel krijg stop ik weer.

Freek goeit ook lekker, wat fijn!

Mijn ervaring is dat slapen gewoon zo per kind verschilt en dat je er weinig invloed op hebt. Enige dat je kan doen inderdaad is ze gewoon lekker veel meenemen en laten wennen. Maar mijn oudste sliep echt al heel snel door en is nog steeds een heel goede slaper en m'n tweede was altijd een spookje en kreeg tot 9 maanden nog 1 of 2 flesjes snachts omdat hij anders niet sliep.
Dante slaapt tot nu toe het beste en is ook helemaal tevreden in de cosleeper in z'n puckababy