Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 22:32

Even bijgelezen maar sorry dat ik niet iedereen heb onthouden.

Welmoed lekker verwend door collega's!

Bellex wat een mooie foto's!

Linoleum en marous echt maar wat meer rust houden dan.. Is heel moeilijk ik weet er alles van haha.

Marjo gefeliciteerd! Oh en dat vertrekken van je man uit het ziekenhuis herken ik helemaal. Was hier ook drama en dan is mijn kleintje er nog niet.

Sorry de rest ben ik een beetje vergeten.

CynThier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 23:24

Bellex schreef:
Ohh Cynthier wat een pech zeg! Komt Macula in je familie voor? Mijn oma had het ook. Wel heel fijn dat je galstenen en diabetes onder controle zijn momenteel, maar jeetje, jackpot zeg -O-

Zover wij weten niet, ik heb dit nog bij mijn ouders nagevraagd. De type macula die ik dus heb komt ongeveer 2 a 3 keer per jaar voor. De oogheelkunde vond mij eigenlijk ook nog te jong ervoor, vandaar dat zij verwacht dat het nog weg gaat trekken.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 00:03

Het gaat nu inderdaad snel! Ik ben zelf vandaag 36wk zwanger. Het idee dat het 1 tot 4 weken zal duren vind ik echt heel spannend. Ik heb nu bij het ziekenhuis aangegeven dat er een keizersnede gepland mag worden na week40 dus heel veel langer dan 4 a 5 weken zal het ook echt niet duren!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 10:22

Is het hier nu stil door de app groep? :+

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 10:50

Misschien wel iets, maar ik heb zelf nog niet veel te delen. Vrijdag 20-weken echo op de planning. Dat is wel spannend. Hopelijk ook daarbij een goede uitslag. :)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 12:06

Set_elkol herkenbaar je gevoel, hier morgen 36 dus ik deel het helemaal haha. Fijn dat je nu ook definitief een knoop door hebt kunnen hakken over al dan niet een ks, denk een mooie middenweg zo. Hoe voel je je daarbij?
Hier verder ook even niks te melden, meisje bakt rustig door en ik geef me deze week helemaal over aan series bingen haha :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 13:15

Ja ik voel me daar heel fijn bij wel! Merk dat ik de ene dag echt denk, ik hoop dat ze in week 39 komt want dan kan ik natuurlijk bevallen. En het volgende moment denk ik weer, ik hoop dat ik over tijd ga want dan hoef ik niet te bevallen :+ maar dat lijken me logische twijfels en gevoelens.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 14:32

Set_Elkol schreef:
Ja ik voel me daar heel fijn bij wel! Merk dat ik de ene dag echt denk, ik hoop dat ze in week 39 komt want dan kan ik natuurlijk bevallen. En het volgende moment denk ik weer, ik hoop dat ik over tijd ga want dan hoef ik niet te bevallen :+ maar dat lijken me logische twijfels en gevoelens.

Is een KS na de start van de bevalling geen optie? Dat je sowieso niet natuurlijk hoeft te bevallen?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 16:32

Volgens mij wel hoor, maar ik wil dus wel graag natuurlijk bevallen! Alleen de twijfel slaat voor beide keuzes zo af en toe toe :D de reden om wel een keizersnede in te plannen is het voorkomen van een uiteindelijke inleiding. Want een inleiding geeft wel risico's na een eerdere keizersnede.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 16:37

Lastig Set_Elkol, snap dat bij meerdere opties je gaat nadenken en twijfelen. Gelukkig dan maar dat je er beperkt invloed op hebt :+

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 20:07

Oooh sorry, dat had ik niet scherp :D

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 20:13

Yipee, even spannend ja die 20 weken echo..

ik zit vrijdag op de 38 weken, van mij mag de baby nu komen, maar aan de andere kant ook liever na de feestdagen. Vind het persoonlijk voor een kind ook niet zo leuk om op een feestdag jarig te zijn.

Vooralsnog ziet het er voor mij uit dat ik gewoon natuurlijk ga bevallen. KS lijkt mij dan weer erg spannend…

Verhuizing hier kan nu echt beginnen, de meubels zijn af, gelukkig hebben we hier genoeg mensen die kunnen helpen. En manlief heeft liever dat ik er niet ben dus waarschijnlijk komende dagen even naar mijn schoonmoeder, kan ik rustig aan doen en hij rustig verhuizen. Kijk vooral uit naar dat onze dochter dan haar eigen kamer heeft en we extra ruimte hebben.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 21:23

Fijn vooruitzicht Pressent :D ik hoop ook dat je baby na de feestdagen komt, dat zijn leukere verjaardagen denk ik ;)

Mijn schoonouders gaan komend weekend op vakantie. Heb echt het gevoel dat de baby tijdens hun afwezigheid komt :))

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 23:45

Wat een spannende tijd dames!! Super benieuwd wanneer de baby’s zich aandienen.

Set_elkol fijn dat er nu wat meer duidelijkheid is. Snap dat je gevoel heen en weer gaat, zou ik denk ik ook hebben.

Hier gaat alles zijn gangetje. Laatste loodjes tot mijn verlof. Nog 5 diensten werken, volgende week donderdag is mijn laatste. Erg veel zin in!
Morgen controle bij vk, dan geboorte plan bespreken. Mijn plan is vooral het over me heen te laten komen en niet te veel te plannen. Kan ik ook niet in de stress schieten als het daar van af wijkt (controle freak).
Iemand tip die je toch wel fijn vond om in het geboorte plan te hebben staan?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 09:11

Ik heb me in geboorteplan vooral gericht op hoe ik een fijne bevalling kan hebben, los van hoe ik precies ga bevallen. Dus hoe ziet de kamer eruit (gedimd licht, muziek), hoe kan ik ontspannen de weeen opvangen (bad, douche, bevalbal), hoe wil ik dat dingen worden gedaan (interventies alleen na mijn of partners toestemming en enkel bij foetale nood), mochten baby en ik gescheiden moeten worden altijd mijn man bij baby blijven, mij alleen aanraken na toestemming. Daarnaast belangrijke wensen voor omgang met baby, direct langdurig huid op huid contact, navelstreng laten uitkloppen, man knipt navelstreng door en kleed baby aan, alles doen wat helpt voor borstvoeding.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 09:52

Hier hetzelfde, vooral meer rondom de bevalling dan over de 'daad' zelf. Maar ook: geen schedelelectrode, geen interventies zonder overleg, navelstreng uit laten kloppen, graag weeën opvangen in bad of onder de douche, niet op mijn rug willen bevallen.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 10:10

Check, daar kan ik wel wat mee. Bedankt dames!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 10:21

Set_Elkol schreef:
Hier hetzelfde, vooral meer rondom de bevalling dan over de 'daad' zelf. Maar ook: geen schedelelectrode, geen interventies zonder overleg, navelstreng uit laten kloppen, graag weeën opvangen in bad of onder de douche, niet op mijn rug willen bevallen.

Kom ook weer eens reageren. Ik heb ook geen medische ingrepen zonder expliciete toestemming idem voor medicatie toediening (zomaar een spuit krijgen voor je placenta te laten komen zonder dat je weet wat em waarom je iets krijgt). En goede communicatie vertel me waarom je iets wil doen of wilt dat ik iets doe.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 11:32

Pressent wat fijn dat de verhuizing kan beginnen! En spannend voor je dochter ook nu haar eigen kamer wat leuk!

Doubtless oeh ben benieuwd of je gevoel klopt!

Welmoed hier heb ik er vooral in staan wat we fijn zouden vinden aan omgeving of benadering, echt wensen en geen plan dus ik noem het ook bevelwensen, juist om er geen druk op te leggen. Dus bijvoorbeeld waar mogelijk gedempt licht, ik wil graag zelf beslissen of en zo ja welke kleding ik draag, wil veel verschillende houdingen proberen en zou het fijn vinden daarin gecoacht worden, zou graag een CUB, douche en bad willen proberen en veel bewegen. Maar ik heb er ook in gezet dat ik gerust sturend benaderd mag worden als ik teveel in mijzelf keer en dat even belangrijk is, ik hoef juist niet alles te weten en vraag wel door als ik meer wil weten. Dus zeg wel dat je bijvoorbeeld een handeling wilt/gaat doen, als ik de reden wil of meer info, vraag ik zelf door, hoe meer info, hoe meer ik uit mijn bubbel ga.
De enige 3 harde dingen die wij erin hebben gezet zijn dat er geen pijnscore wordt gevraagd (geloof ik niet in, is zo persoonlijk), dat de baby nooit alleen de kamer verlaat, 1 van ons gaat mee, en dat we vertrouwen op hun oordeel wat betreft medische interventies en de noodzaak ervan (maar dat kan ook omdat ik weet dat zowel dit ziekenhuis als deze vk praktijk er terughoudend in zijn!).
Ik heb wel in mijn dossier laten opnemen dat ik direct oxytocine wil na de bevalling, omdat ik een makkelijke bloeder ben, maar dat hoefde niet in de bevelwensen te staan.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 14:34

Pressent, fijn dat jullie nu de verhuizing echt in gang kunnen zetten!

Spannende weken voor een eentalig dames!

Wij hadden vooral duidelijke communicatie erin staan. Dat we echt meegenomen wilden worden in wat er ging gebeuren en waarom. Daar hebben ze zich ook fijn aan gehouden. Al hebben ze denk ik geen tijd gehad om het geboorteplan door te nemen :+

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 15:43

Misschien een goede om ook even aan baby te communiceren wat we als geboorteplan hebben, zodat deze zich er ook aan kan houden :') zou handig zijn geweest als jouw kleine zich daaraan had gehouden 19Marjo90, communiceren wat er ging gebeuren hihi :+

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 15:45

Bellex schreef:
Misschien een goede om ook even aan baby te communiceren wat we als geboorteplan hebben, zodat deze zich er ook aan kan houden :') zou handig zijn geweest als jouw kleine zich daaraan had gehouden 19Marjo90, communiceren wat er ging gebeuren hihi :+

Ja ik ben hem al aan het trainen hoor :j Jij niet dan? :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 15:53

Bellex schreef:

Deed m’n dochter wel braaf! Dan net dag eerder geboren dan ik al hele zwangerschap zei, maar verder precies zoals ik gehoopt had _O-

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 22:41

@cynthier, ik hoop dat je je snel wat beter voelt!!

Hier ook weinig te melden. Ik ben ook vrijdag 38 weken. Vindt alles moeilijk te herkennen. Veel harde buiken, soms al echt regelmatig en pijnlijk.
Vandaag nog een echo gehad. Ze zit gelukkig nog goed *\o/* . Maar nog niet ver genoeg naar beneden zeg maar. En met haar handjes nog langs haar hoofd.. dus dat schiet niet op.
Ook ik wil liever niet dat ze op een feestdag komt dus ik herken dat gevoel wel. Maar zo'n koppig kind als in mijn buik, zal wel op een feestdag geboren worden..

Ik had mijn baby hevig geprobeerd te laten weten dat ze de 16e moest komen. De afgelopen 16e he. Want wij hebben gewoon iets met de 16e :') . Maar dat is niet gelukt.
Ik was savonds een menwedstrijd aan t volgen en merkte toen dat ik ineens regelmatige harde buiken had. Echt bij iedere menner. Maar na de wedstrijd hield t op.
Dus misschien kan ik nog overwegen om in mechelen live te gaan kijken. Wordt ze ook niet op een feestdag geboren :') . Maar ze had dus ook niet geluisterd naar die 16e..

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 22:54

Ik moet nog even een inhaalslag maken lees ik al, even baby de bedoeling duidelijk maken haha :')

Jojoni spannend dan he die harde buiken enzo, jammer dat ze niet naar de afgelopen 16e heeft geluisterd haha, dan maar de volgende? :P Ligt nog precies in je bereik hihi