Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 09:39

Judith gefeliciteerd! Wat een heftig en abrupt einde van de zwangerschap zo hé. Wel heel erg fijn dat jullie het nu goed doen <3. Geniet van de kraamweek!

Ilse ook van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! Het klinkt als een hele pittige bevalling! Wel ook heel vervelend van/voor je man dat hij is flauwgevallen. Geniet in elk geval lekker van jullie kraamweek!

Bloem, hier is Klaas nu 5,5 week, volgens de oei-ik-groei-app zou zijn eerste sprongetje moeten starten, maar dat is me nog niet echt opgevallen in gedrag, wel in het ontdekken met rondkijken. Het wegleggen is hier vooral wat lastiger omdat hij al twee dagen echt enorm last van krampjes heeft. Heel sneu!

Helpt het ook niet mee dat we een vrij druk weekend hebben gehad. Nienke is gisteren 2 jaar geworden *\o/* dus we hadden zondag en gisteren groot feest, veel prikkels en mensen. Hebben het expres een beetje verspreid, maar ik kon aan beide kindjes merken dat het druk genoeg was voor ze. Vandaag daarom maar even lekker niets doen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 13:55

Gefeliciteerd Judith en Ilse! De bevalling is achter de rug nu, eindelijk tijd om die baby te knuffelen en kussen <3

Fijn Rebecca, dat jullie het wat konden spreiden. Snapte ze al dat het haar verjaardag was?

Lewis is pas 2,5 week, maar al een goed dikkertje aan het worden. Heerlijke spekwang en zo'n rimpel op z'n polsjes <3 Hij krijgt trouwens krampjes als ik ui heb gegeten, dus dat probeer ik dan maar te vermijden. Misschien dat dat bij jou ook zo iets is?

_Juudith

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 00:55

Nee we kijken allebei erg goed terug op de bevalling! Ondanks dat het in eens heel plotseling was en totaal niet zo als we gepland hadden hebben we allebei gezegd er is naar ons geluisterd eb onze “nieuwe” wensen is rekening mee gehouden.
We mochten op de 3e dag na huis en worden iets strakker in de gaten gehouden!

Ook Ilse gefeliciteerd! Wat vervelend dat je man flauw viel!

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 21:08

Fijn dat jullie goed terugkijken op de bevalling en dat er goed is geluisterd naar jullie nieuwe wensen!

Rebecca nog gefeliciteerd met Nienke!

Leuk om te lezen over de oudere babies!

Ik kijk opzich goed terug op de bevalling en zowel kleine Jens als ik hebben er niks aan over gehouden, maar het was wel echt heel pittig. Met z’n 4200 gram ook wel een flinke kerel, helemaal als sterrenkijker. Hij doet het verder erg goed en is zo mega schattig <3

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 20:23

Fijn dat alles goed gaat met jullie! Ook al zo’n flinke jongen! Hele leuke naam ook. Stond ook op mijn lijstje, maar kreeg m’n vriend niet mee :')

Noud is nu ook 5,5 week. Hij is nog steeds superzoet. ‘s Avonds vaak wel een beetje onrustig en huilerig, maar beter dat dan ‘s nachts. Hij slaapt nog steeds erg goed en wordt vrij stipt elke 3 uur wakker voor een fles.
Cas was afgelopen donderdag jarig. Ook bij hem z’n verjaardag in stukjes gevierd. Vanochtend voor de laatste keer, nu is het weer klaar. Hij heeft heel veel auto’s gekregen, dus de jongen is blij ;)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-23 21:27

Wat fijn dat alle geboren baby's het zo goed doen!
Hopelijk alle zwangere vrouwen ook nog oke?

Ik ben niet zo actief meer geweest in het topic (ook niet in de app de laatste tijd :7 ) de laatste loodjes van de zwangerschap heb ik als heel zwaar ervaren. Zowel fysiek als mentaal zat ik er al een langere tijd flink door en ik wilde graag dat het over was en we eindelijk onze knappe man konden ontmoeten.

Afgelopen dinsdag is dan, na een wat langere aansleep, op exact 37 weken onze zoon Kyan geboren <3

Wij maken het heel goed en het is echt een droombaby. We horen hem enkel bij voedingstijd of krampjes en voor de rest slaapt hij of ligt hij op ons te snoozen.

Het is bijna een exacte kopie van zijn broer Liam. Daar ben ik heel dankbaar voor maar dat maakt het met momenten mentaal ook heel zwaar en ik krijg regelmatig flashbacks naar vorig jaar. Vooral wanneer ons zoontje diep ligt te slapen en hij niet beweegt.
Mijn hormonen (en de korte nachten) maken dit natuurlijk niet makkelijker maar overall geniet ik wel enorm van onze kleine man! Mijn hart is opnieuw gestolen en ik zou me geen leven meer zonder hem kunnen voorstellen <3

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 00:03

Ahh gefeliciteerd! <3 Vroeg me van de week nog af hoe het met je zou zijn. Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie, al kan ik me voorstellen dat de gelijkenis met Liam ook confronterend kan zijn. Aan de andere kant ook heel mooi dat ze zoveel op elkaar lijken. Echt broers!

Hopelijk groeit je vertrouwen in het feit dat deze kleine jongen bij jullie mag blijven steeds wat meer, zodat je nog meer kunt genieten. Het is jullie zó gegund! :j

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 12:46

Gefeliciteerd Primavera! Fijn dat de kleine man er is, en dat hij het zo goed doet!

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 16:05

Gefeliciteerd Judith en Ilse, beide een pittige bevalling. Fijn dat alles uiteindelijk goed is gegaan. En dat jullie en de baby’s het goed maken.

Primavera ook gefeliciteerd! Mocht je wel meteen naar huis denk ik gezien het precies 37 weken was? Hoe is het nu met je?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 16:35

Gefeliciteerd met Kyan! <3
Kun je nu een beetje bijkomen van je zwangerschap? Wel fijn dat hij niet zo lang op zich heeft laten wachten. Bijzonder dat hij zo op zijn grote broer lijkt. Ik kan me wel voorstellen dat dat ook lastig kan zijn en jullie nu door een emotionele achtbaan gaan.

Hier 39+2 vandaag. Het wordt nu wel spannend vind ik. De babykamer is eindelijk “af”, sinds gisteren := Er staat nog een werkplek en onze racefietsen en massagestoel maar voorlopig gaat ze toch bij ons slapen dus dat komt nog wel een keer.

Ik vind rust pakken wel echt lastig. Van R ben ik 38 weken zwanger geweest en kan me niet herinneren dat ik me zo uitgeput voelde. Vandaag kan ik alleen maar zitten en kleine stukjes lopen en ik jank om alles. Slapen lukt slecht en mijn lijf staakt met alles. Ik moet de hele tijd hulp vragen maar wil ook niet teveel tot last zijn dus ik zit in een continue strijd tussen zelf doen en pijn of wéér moeten vragen om de kleinste, simpelste dingen. Ik ben er dus wel klaar mee. Hopelijk wacht ze niet te lang meer.
Ik heb vannacht wel gedroomd dat ik haar kwijt was en werd helemaal in paniek wakker :') Ik kon haar niet voelen en werd wakker op mijn rug, dus ze zal wel wat naar achteren zijn gezakt. Snel op mijn zij gedraaid en toen voelde ik haar schuiven, toen pas was ik weer gerust :))

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-23 19:17

Meliss ik mocht idd gewoon naar huis gelukkig. In België is de standaard om drie dagen te blijven maar ik heb op dag twee gevraagd of we mochten gaan, hij deed het heel erg goed met zijn 49cm en 3090 <3

Het is verder echt een droomkind. Slaapt veel, geeft nergens iets om qua geluiden of bewegingen in huis (zelfs niet als de hond aanslaat of mijn vriend boven een gat in de muur boort := ) en huilt enkel bij krampjes of honger.

Ben ook echt wel mega verliefd op ons mannetje hoor, ondanks de rollercoaster die hormonen heten en dat ik het soms moeilijk vind dat hij op Liam lijkt. Tis echt een cliché, maar je eigen kind is echt het meest mooie kind op aarde <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 20:26

Wat een droppie zeg! En een heerlijke bos met haar.

Lijkt me frustrerend Lisitano. Hopelijk laat ze niet lang meer op zich wachten. Het kan elk moment gebeuren. Al iets van voortekenen?

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 07:47

Gefeliciteerd Primavera! Wat een snoezig knap ventje <3.

Ik zit hier ook de hele dag (en nacht :')) verliefd naar Jens te staren.

Sterkte Lisitano! Nog even! Overigens herken ik het helemaal, vorige keer bevallen bij 38 weken en die 3 weken extra deze keer werden elke dag weer iets zwaarder, op het eind was ik echt een dweil, voelde me direct na de bevalling zoveel beter gelukkig. Ik duim voor jou dat jouw baby een beetje meer haast heeft!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 12:26

Primavera, proficiat! Wat een mooi mannetje <3
Wel lekker op tijd naar huis gegaan inderdaad. Ik ben 3 nachtjes gebleven, vooral vanwege flinke bekkenpijn en duizeligheid.

Lisitano, je bent er bijna! Straks is je kleine smurf er en ga je die buik nog missen :')

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 13:25

Haha ja, dat zeggen ze hè. Voor mij gaat dat nog niet op hoor :')

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 15:47

Hahaha, Saskia, ik heb 'm ook nog geen moment gemist :+.

Primavera, gefeliciteerd met de geboorte van Kyan! Prachtig kereltje <3. Kan me voorstellen dat het soms behoorlijk pittig is om de gelijkenissen te zien en de 'wat als' gedachte te ervaren, maar dat mag er ook zijn!

Saskia, nog gefeliciteerd met Cas! Auto's zijn ook fantastisch om te krijgen! Nienke was ook helemaal gelukkig, ze heeft nu 3 trekkertjes, een pak vol duplo (marktplaats is fantastisch) en een kipper voor achter haar looptrekker op de boerderij (lekker meisjesachtige cadeaus hé :') ). Ook nog een doos met 65 potjes klei :') (bedankt oma).... dus ze kan zich lekker vermaken.

Rebel, heb je nu nog last van je bekkenpijn of knapt dat al op? Ik heb nu 6 weken na de bevalling eindelijk het idee dat het beter wordt...

Lisitano, sterkte met die vervelende laatste loodjes :(. Ik hoop echt dat je haar snel mag ontmoeten en van alle klachten af bent!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 10:50

Citaat:
- Saskia89 - 14 september - jongen - 21-9 bevallen
- x_Rebecca - 23 september - jongen Y)(^) 17-9 bevallen
- JustOneBite - 23 september - meisje - 27-09 bevallen
- Bloem24 - 25 september - jongen *22-9 bevallen
- daffie1986 - 27 september - 10-10 bevallen van een meisje
- Gowlan - 5 oktober - meisje - 07-10 bevallen van Macey
- Rebel_Jits - 6 oktober - jongen - 09-10 bevallen
- haasje20 - 7 oktober - nog onbekend
- Ilse_123 - 15 oktober - nog onbekend
- SennaS - 27 oktober - meisje
- Lisitano - 4 november - meisje
- Claudiadvx - 7 November - Meisje
- _Juudith - 11 november - Meisje - 20-10 bevallen
- Primavera - 14 november - jongen
- Sylviej - 22 november - nog onbekend
- Lienepien95 - 24 november - jongen
- Larisske - 25 november - nog onbekend
- linn1502 - 25 november - nog onbekend
- Melewel94 - 26 november - jongen
- Maaike - volgens eigen berekening 30 november
- Evamarie -30 november - blijft tot dan onbekend
- Floortje88 - 1 december - Jongen
- nps - 4 december - meisje
- xSiep - 6 December - Meisje
- Taartje - 9 december - nog onbekend
- MaTuMi - 9 december - nog onbekend
- Goldie - 14 december - verrassing
- Kiichi - 15 december - nog onbekend
- Amillion - 31 december - nog onbekend
- Samir - 1 januari - (blijft tot dan) onbekend
- Bellex - 17 januari - nog onbekend
- Lucifertje - 18 januari - nog onbekend

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 11:02

Ha meiden, even een egopost. :o

Op 7 oktober ben ik op een termijn van 40+2 weken, om 05:09 spontaan bevallen van een wolk van een dochter, haar naam is Macey (Viënna Olivia). <3
De bevalling heeft ongeveer 21 uur geduurd, persfase was vlot (37 minuten) en dit was een hele geslaagde VBAC. :D

Helaas na de bevalling zelf complicaties gekregen, ik kreeg een acute buik waarvoor ik die avond/nacht welke volgde geopereerd ben.
Ruim een week opgenomen gelegen. Daarna werd Macey ziek (koorts en hand voet mond ziekte). Daarna werden mijn zoontje en mijn vriend ziek, daarna kreeg ik blaasontsteking en een schimmelinfectie, daarna werd ik ook licht verkouden en daarna kreeg ik (afgelopen dinsdag) weer accuut zo'n rugpijn met een ziekenhuisopname eraan, verdenking longembolie.
Gelukkig was het 'slechts' een longontsteking. Wist niet dat dat zoveel pijn kon doen.
Sinds donderdag avond dus weer thuis en sindsdien is zoontje weer doodziek, dus van een rustige kraamtijd is hier echt geen sprake :')

Macey was na dag 5 op geboortegewicht en omdat ze op dag 6 ziek werd, viel ze keihard af en heeft het nog een tijd geduurd voor ze weer boven geboortegewicht zat (pas sinds afgelopen maandag).
Ze groeit dus niet hard (past nog steeds deels maat 44, gaat net in maat 50 nu) maar gelukkig gaat het verder wel heel goed en groeit ze dus gestaag.
Ze is een (vrij snel) tevreden meisje en ondanks alle tegenslagen is het enorm genieten van en met haar. <3
En vandaag is ze dus al 4 weken oud, de tijd vliegt! :oo

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 13:14

Wat een prachtige ogen heeft Macey <3 Gefeliciteerd!
Wel heel erg balen van die kraamtijd, hopelijk kunnen jullie die nog inhalen :*

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 15:30

Gefeliciteerd Macey! Wat een heerlijk vrolijk kindje <3.
Wat een verhaal, er is jullie nog niet echt rust gegund sinds de bevalling zo te lezen. Hopelijk hebben jullie het ergste nu gehad en kunnen jullie nu volle bak gaan genieten met elkaar. Ben jij al weer helemaal opgeknapt van de longontsteking?
Hoe vindt je zoontje het om een zusje te hebben?

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 18:16

Gefeliciteerd Gowlan! Heftige tijd na je bevalling! Hopelijk vanaf nu iedereen in goede gezondheid!

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 19:28

Jeetje Gowlan, wat een pech hebben jullie gehad. Hopelijk heb je het nu achter de rug. Gefeliciteerd met jullie prachtige dochter!

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 21:15

Gefeliciteerd! Jeetje wat een pittige tijden zeg! Hopelijk nu allemaal genoeg ziek geweest en lekker bijkomen en genieten!! Ooo en wat eeen knap meisje zeg!!

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 21:18

Gefeliciteerd Gowlan!
Wat een pittige tijd hebben jullie achter de rug. Hopelijk vanaf nu alles wat rustiger en dan lekker genieten.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 23:27

Gefeliciteerd Gowlan! Wat een knapperd en die foto waar ze lacht is wel heel erg schattig! Jullie start was alles behalve fijn zeg. Daar heb je vast enorm van gebaald! Hopelijk hebben jullie alles nu wel gehad en is er veel tijd om lekker te genieten van jullie gezinnetje.

Rebecca, Nienke heeft zo te horen ook allemaal leuke cadeaus gekregen. Vindt ze het al een beetje leuk om te ‘knutselen’? Cas wil nu af en toe (heel kort) wat tekenen, maar vrees dat het geen knutselkoning wordt haha.