Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rox87

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 14:09

Stille meelezer. Ik spoel mijn haar af na het sporten. Werkt goed voor mij. Sport namelijk 5 tot 6 keer per week maar wil mijn haar niet vaker dan 2x per week wassen.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 14:30

Ik zweet ook altijd flink, ik was ze altijd na het volleyballen. Tussendoor spoel ik ze uit met water. Gaat eigenlijk best goed. Eerte keer altijd prima, als dat een 2e keer gebeurt dan is het wel wat vetter. Dan is het dus 1 dag overbruggen met een staart of knot. Daarna kan ik weer wassen ivp training. Ik gebruik geen droogshampoo.

Als ik na het sporten niet mn hele hooddhuis nat heb, dan doe ik zsm mijn staart uit en laat ik ze luchten. Daar blijven ze ook mooi van.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 14:32

Ja haren wassen is voor mij ook een ding inderdaad!
Ik probeer na het sporten of paardrijden zo vaak mogelijk alleen mijn haar te spoelen of met masker/conditioner te wassen. Maar alsnog moet ik regelmatig droogshampoo gebruiken en minimaal 2x per week mijn haar wassen.
Na een hyrox training is mijn hoofd echt zeiknat van het zweet, maar bij een rustige krachttraining totaal niet.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 15:11

Nog een meelezer meld zich ook! :D

Ik heb hetzelfde probleem met haren wassen als jullie :+
Nu valt het nog mee, maar zeker als het weer warmer wordt en ik nog meer zweet in de gym vind ik het snel vies voelen.
Heb ook het idee dat spoelen juist vetter maakt bij mij.
Helaas ook een gevoelige hoofdhuid dus droogshampoo irriteert teveel.

Ik sport 3-4x per week in de sportschool en rijd dan nog af en toe paard, wisselt hoevaak per week.
Probeer soms het rijden en sporten op dezelfde dag te doen zodat het wassen meer 'nut' heeft :')

Volgen jullie trouwens een bepaald programma met sporten?
Ik las al wat dingen over hyrox en crossfit.
Ik heb een jaar crossfit gedaan, maar de intensiteit was vaak wat te hoog voor mij O:)

Ik volg nu sinds ongeveer een jaar het RISE programma, is een fullbody programma, zie https://shop.achievefitnessonline.com/p ... se-program
Het is een 'gewoon' krachttraining programma in de sportschool met aandacht voor mobiliteit en ook variaties op normale lifts.
Dus de standaard oefeningen zoals squat, deadlift, bench press zitten er standaard in, met elke 4 weken andere 'accessory lifts', voor bijvoorbeeld kleinere spiergroepen.
Of onbekendere dingen zoals de Turkish get up enzo, super leuk om dat soort niet-alledaagse oefeningen te doen :D

Ik heb sinds ik dit volg nog nooit zo consistent getraind. Ben er echt ontzettend blij mee.
Ik hoef nergens over na te denken als ik in de gym ben en het zit echt goed in elkaar :D
En een groot voordeel vind ik dat ze altijd alternatieve oefeningen erbij zetten, handig als je bepaald materiaal/apparaat niet hebt of in een drukke gym traint en alles bezet is.
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een programma dan kan ik je via PB wel wat screenshots sturen van hoe het eruit ziet :)

Lijkt nu bijna of ik aandelen heb :')

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 17:57

Ik zweet niet zoveel, heb eigenlijk alleen in de zomer en dan bij een hele intense training misschien een keer een zweethoofd :+ Dus ik was mijn haar gewoon max 2x per week.

Ik was begonnen met hardlopen, en vond het eigenlijk best leuk dit keer, maar helaas iets te hard van stapel gelopen en ook meteen last van m'n schenen nu :+ Geen shin splints, maar moet wel steeds minstens een week/anderhalve week rust nemen tussen het hardlopen door. Best jammer eigenlijk, wilde zaterdag gaan maar voelde niet goed genoeg.
En... Sinds zondag is ook mijn oude rugblessure terug dus het gaat lekker hier :+ Ik ga straks even kijken of ik er een beetje mee kan trainen. Vooral zitten lijkt het erger te maken tot nu toe.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 18:24

Ik weet mezelf altijd helemaal kapot, zeker na hyrox en crossfit. Ik ga eens proberen om gewoon met water te spoelen tussendoor! :)

Iemand vroeg wat over een programma, ik volg bodycombat en bodypump van lesmills

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-25 19:48

Petrichor schreef:
Ik voel me maar zo vrij om gewoon mee te kletsen. :D

Ik douche 5 keer per week, maar ik wil inderdaad geen 5 keer per week mijn haren wassen. Dus als ik heb gesport zet ik de douche zo laag mogelijk dus dan word ik nat van mijn schouders naar beneden. :)

Ja iedereen is welkom hoor! Leuk dat je aansluit

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 20:04

Ik ga morgen weer sporten, ik had maandag even overgeslagen want ik had echt nog heel vies spierpijn en ook overbelasting pijn van zaterdag. Dus morgen moet ik er weer aangeloven! :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 20:05

Ik voel me (alweer) niet fit. Dus gister wel bodycombat gedaan maar de hyrox van vanavond overgeslagen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 20:50

Hebben jullie nog tips voor een fijne sportlegging? Lekker zacht en soepel, sowieso een telefoonzak en een die niet afzakt ook niet bij het kruis. En zonder die gekke butlift. :+ Ik heb nu die van de Decathlon maar die zakt dus bij het kruis, heel irritant!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 21:04

Ik vind die van Gymshark echt super. Maar hebben geen telefoonzak.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 21:48

Ik zweer ook echt bij Gymshark Legacy in het zwart, toevallig vandaag 3 dezelfde besteld :') Maar idd geen zakje voor je telefoon.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 23:38

Thnx voor de tips!

Ik voor het eerst mee gedaan aan een fitness groepsles, jeetje mina wat pittig zeg. Ik voel echt elk spiertje in mijn lijf. :')

We moesten touwtje springen, boksen, squads, rennen van boksbal naar boksbal, buikspieren met een ab wheel en nog oefeningen op de mat met gewichten. Super leuk, maar erg pittig ik heb echt nog een uur lang een kop gehad als een boei. :')

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 10:16

Eerste keren zijn altijd pittig! Maar gelukkig wordt het steeds makkelijker :D .

Hier nog 1,5 week tot Hyrox Mechelen... Zin in maar ook spannend!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 13:02

Eerste keren is altijd af zien! Gewoon doorzetten :)

Hier de griep. Dus ik lig eruit qua sporten. Werk wel en dan is de batterij echt leeg.

Soms denk ik dat ik net zo goed kan stoppen want elke keer als ik weer op niveau heb en aan het optrainen ben, word ik ziek of iets :')
Zondag is de nieuwe release, is 2 uur sporten. Denk dat ik die ook maar skip... Ik zal dan denk ik wel weer beter zijn, maar of het dan verstandig is

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 14:03

Ik ga zeker doorzetten, ik vond het ook heel erg leuk!

Wat vervelend dat je steeds tegen iets aanloopt op het moment dat het goed gaat. Beterschap, hopelijk waait het snel over! :)

Ik loop soms een beetje tegen mijn voeding aan: ik heb een best gespierd lichaam, maar ik wil toch nog 5 kilo vetmassa verliezen. Ik probeer zo rond de 2000 calorieën te eten met voldoende eiwitten. Afvallen lukt wel maar gaat echt tergend langzaam, maximaal een kilo in de maand. Nu was ik ooit behoorlijk dik dus de laatste loodjes wegen het zwaarst zeg maar.

Wellicht hebben jullie nog tips/ideeën.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 15:23

1kg per maand is super netjes. Zeker niet sneller willen dan ga je crashen.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 15:36

@petrichor, ik zou lekker doorgaan zoals je doet. 1KG per maand is toch netjes! Vooral omdat je al aangeeft dat je gespierd bent. Denk dat je dat beter kan onderhouden en rustig aan nog wat vetmassa verliezen.
Ik ben ook wel met mijn gewicht bezig, maar vind hoe ik mij voel en wat ik zie in de spiegel toch net wat belangrijker. Ook omdat je krachtraining doet.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 10:19

Gisteren weer mijn wekelijkse rondje hardlopen. Ging eigenlijk heel goed, denk dat ik ruim 4,5KM heb gelopen. Baal wel dat mijn fitbit de GPS het niet goed gedaa heeft. De data welke daar uit komt klopt dus helaas niet. Nu loop ik natuurlijk niet voor alleen die resulaten. Maar als je zo bewust een doel hebt, dan is het toch wel heeel fijn als je met goede data je resultaten kan bekijken.
Hopen dat hij volgende week wel weer goeie zin heeft.
Zelf qua gevoel dus helemaal niet ontevreden.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 11:00

Ik voel me gelukkig weer wat beter! Maar echt stront verkouden nog... Twijfel dan altijd wat te doen met sporten. Gisteravond mijn kamer gaan stoffen en was gelijk moe.

Dus als dat al te veel is...

Anderzijds, dat was gister en niet vandaag. Dit weekend ga ik een weekendje weg dus is het ook wat drukker.

Maar een week niet sporten voelt voor mij als 10kg aankomen. Dus het is ook echt mentaal vreselijk ruk.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 11:51

Ik was voor een paar weken geleden ook stront verkouden, ik heb gewoon aangekeken wat ik kon. Cardio een stuk minder zwaar want ik kwam vrij snel in ademnood en krachttraining ging wel prima.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 12:08

Toen ik echt verkouden was ben ik een weekje niet gegaan en echt ff de tijd genomen om uit te rusten.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 16:15

Ja ik denk dat ik niet ga. Merk dat ik nu ook wel al moe ben.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 16:17

Zertab schreef:
Ja ik denk dat ik niet ga. Merk dat ik nu ook wel al moe ben.

Dat lijkt me een slimme keuze! Even een beetje herstellen :j

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 16:48

@zertab, fijn dat je je weer beter voelt. Jammer dat de verkoudheid nog aanhoud. Verstandig dat je nog even rustig aan doet, vooral als je merkt dat je nog snel moe bent.
Hopenlijk weer snel dat je vooruit kan.