Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 12:58

Sting schreef:
Nicje87 schreef:
Ik heb hetzelfde idee als Sting. Alleen vertelde een vriendin dat een cosleeper aan eisen moet voldoen ivm de kraamzorg en dat het kindje met geen mogelijkheid je bed in kan rollen. Ik moet mij daar nog even in verdiepen. .

Mocht je iets vinden hierover, wil je het dan laten weten? Denk voor meer mensen handig!

Ik zit nu op iets meer dan 20 weken en heb het volgende via marktplaats: box, ledikant, ledikantbeddengoed, kruiken, kleding, kledinghangers, cosleeper. Dus ja, marktplaats is favoriet! Fijn dat er hier meer mensen zijn die tweedehands prima vinden, in onze omgeving worden wij soms raar aangekeken...

Veel plezier op Ameland Mriek!

Wij willen niemand bij de bevalling, behalve onszelf, kraamzorg en verloskundige. Al die mensen... Heb wel nog gedacht over m'n moeder, maar toch niet gedaan.

@freekie: wat verdrietig, sterkte :knuffel:

Haha hier hetzelfde! Worden ook altijd beetje raar aangekeken met al die tweedehands spullen. Maar hoe heerlijk is het als je een goede deal vind :)

Fijn Jenkins, een goede echo!

Mijn moeder is kraamverzorgerster en we denken er wel aan om mijn moeder te vragen om te kramen. Dat wil ze ook zeker wel. Alleen hebben we geen groot huis en ik wil het liefste wel ‘s avonds met z’n drietjes zijn. Dus daar moeten we het nog even over hebben. Bij de bevalling wil ik alleen mijn man en de verloskundige bij en O wacht, de kraamverzorgster... Hmm als dat mijn moeder is heb ik daar ook nog niet over nagedacht… :')

Sting

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 13:24

Kraamverzorgende bij de bevalling is geloof ik een keuze hoor! Dus je kan zelf bedenken of je die er direct bij wil hebben of pas later.

Je moeder als kraamzorg zou ik zelf niet doen, al kan ze het natuurlijk prima! Meer voor het gevoel, maar goed, dat ben ik :+.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 13:31

Mijn schoonmoeder is kraamverzorgende geweest, maar als ze het nog zou zijn zou ik haar niet nemen. Niet omdat ze niet goed zou zijn, maar wil haar als oma. De kraamverzorgende is er ook niet de hele dag, dus nog genoeg tijd voor oma om te helpen met de baby haha.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 13:51

Ja die mening had ik eerst ook hoor toen ik nog niet zwanger was! Maar sta er nu wel weer anders tegenover. Mijn ouders wonen ook aan de andere kant van het land, dus ik vind het ook wel mooi dat ik mijn moeder dichtbij heb in de eerste week :)

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 18:09

mriek1990 schreef:
Fijn dat de paarden redelijk rustig zijn gebleven. :)
Heeft iedereen verder een leuke oud & nieuw gehad?
Wij waren hier bij de vriendengroep van mijn vriend. Die hadden 17 gangen klaargemaakt voor diner... :wow: Zo lief ook, ze hadden met alles rekening gehouden met mijn zwamgerschap.
Maar jeutje wat zat ik al vol na gang 8 := Rest van de gangen heb ik vooral geproefd haha.

Wow! 17 is ook wel heel veel :wow:

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 18:12

Gnome schreef:
Wauw wat een investering om 17 gangen te maken zeg. Allemaal mini hapjes?

Sterkte Freekieee. Zo wil je het nieuwe jaar niet beginnen. Ik duim voor jullie.

Hier echt nog nooit zoveel vuurwerk gezien als nu. Prachtig ook en gelukkig was het na een minuut of 40 ook weer stil. Niks bijzonders gedaan verder. Heb er niets mee. Lekker op tijd op bed en nu net weer wakker geworden. Tegenwoordig heb ik 10 uur slaap nodig blijkbaar :z

Ga vandaag verder met mijn werkkamer leeg halen. Ga overal foto's van maken en begin dan ook deze maand met het maken van een fotoboek voor de kleine. Begin met de echo's etc.. Handgeschreven teksten erbij. Is zo leuk voor 'm om later terug te lezen en kijken.

Creatief hoor! Ik heb gewoon zo'n invulboek :P

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 18:13

linda2008 schreef:
Beste wensen allemaal :D

Ik ben even afwezig geweest, druk met aan- en verkoop van woningen :=

Amanda, welkom :)

Freekie, fijn dat het weer beter gaat :j
Paarden hebben hier gelukkig weinig stress gehad, de honden hebben bij mijn moeder gelogeerd en wij zelf hebben een mooie jaarwisseling gehad met heel veel mooi siervuurwerk en op oudjaarsdag gehoord dat wij een jongen verwachten :D

Freekie, kleine ook voor het eerst gevoeld? Wat bijzonder moet dat zijn.
Hoe veel weken waren jullie toen je voor het eerst iets voelde?

Ik voelde het met 15 al af en toe, nu elke dag wel een paar keer
En gefeliciteerd met een jongen!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 18:15

Freekieee schreef:
Hier geen cosleeper. Wel in t begin ledikantje naast mijn bed.

Gister en vannacht k dag gehad. Savings werd het heel erg met de pony. Da er weer bij. Veel pijnstiling. Zat vol met gas en konden weinig doen. Uiteindelijk pony verdoofd om geen pijn te hebben. Na 2 u hebben aangekeken vonden we t genoeg en is ze in geslapen.
Vannacht dus niet geslapen…. Dus dat wordt vandaag ergens slapen

Aah jeetje heel veel sterkte

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 18:16

[***] schreef:
Ik heb donderdag een korte controle en mogelijk willen we binnenkort nog zo'n 3D of 4D (? :') ) echo doen. Hoe en wat met slapen zijn wij eigenlijk nog niet uit. Ik neig naar een cosleeper in het begin.

Wat leuk om het op Oudjaarsdag te horen! Weer een jongen erbij. :D

Hoe gaat het hier met namen bedenken? Wij zijn er ein-de-lijk uit nadat ik een paar keer het gesprek 'het is een persoon, geen kat' heb gehad met mijn partner begon hij te wennen aan het idee dat ons kindje speciaal genoeg is ook als hij niet de enige in het land is met een bepaalde voornaam. :D Ik was echt ff bang dat we er niet uit gingen komen, omdat hij met hele aparte suggesties kwam en ik best wel een allergie heb voor 'aparte namen om het apart zijn' (sorry als ik hiermee mensen tegen de schenen schop, maar ik kom op social media soms echt gedrochten van namen tegen :o ). Toen ging het opeens ook heel vlot. We waren eruit en een half uur later had hij zijn ouders aan de lijn om te vertellen dat we eindelijk een naam hebben gekozen. :')

Fijn dat jullie het eens zijn geworden :D wij waren al heel snel uit voor een meisje dus toen het ook een meisje was was het heel makkelijk :P

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 18:17

Sting schreef:
Hier een cosleeper bij ons bed en ledikantje op de eigen kamer. Idee is de nachten bij ons en de tussen slaapjes in eigen ledikant. Maar goed, dat zien we wel!

Hier geen spannende controles staan.

Fijn dat jullie al uit de naam zijn zeg! Mooi op tijd. Hier al wel wat namen op een lijstje. Vooral kort/krachtig en Nederlands, zonder al teveel moeilijke spelling (ie/y, ou/au, s/z).

Zo willen wij het ook gaan doen

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 18:20

mriek1990 schreef:
Gnome leuk weer op controle vandaag. Heb je ook een echo of alleen hartje luisteren? Ik vind schommelstoelen zó eng haha! :D Altijd het gevoel dat ik achterover kieper. Al is dat geloof ik bijna onmogelijk. Ik moet vrijdag weer voor controle heen.

[***] haha ik moest wel een beetje lachen om het is een persoon, geen kat. :D Wel tof dat jullie eruit zijn. Ik hou ook niet van aparte namen, die van ons is ook gewoon kort en Hollands. Voordee/nadeel van in het onderwijs werken dat veel namen al voor je weggestreept worden. ;) Wat lief ook dat je partner meteen zijn ouders ging bellen. Weten zij de naam ook al of houden jullie die nog wel geheim?

Linda ah ja dat is ook een manier van voorspellen. ;)

Sting ben ook benieuwd wat jullie gaan kiezen als naam. Sowieso bij iedereen. :)

Azmay hmm als je het zo zegt klinkt een co-sleeper best fijn haha. Al denk ik wel dat wij het hij zijn eigen bedje houden. Als jullie een aparte naam leuk vinden gewoon doen!

Lisewiesje, wat tof dat je allebei de babynamen hebt kunnen gebruiken. Helemaal leuk ook om bezig te zijn met het geboorte kaartje en de babykamer. Wat heb je voor plannen?

Nicje, spannend dan zeg zaterdag! Hoe gaan jullie het onthullen? Taart, confetti of iets anders? :D Wij hebben een box via Marktplaats gekocht en heb nu mijn zinnen gezet op een Winni de Pooh lamp. Het ledikantje krijgen we van mijn schoonouders en kinderwagen van mijn ouders dus die halen we wel nieuw. Maar verder vind ik marktplaats echt ideaal. :)

Wij zitten nu in de auto opweg naar Ameland. Even lekker 4 dagen genieten van het eiland. (Zijn alletwee nogal Ameland gek haha)
Wel een heel gek idee dat dit de laatste keer met z'n twee is. Denk dat Ted ook wel snel een keer mee gaat. We gaan sowieso kijken naar een shirtje met Ameland erop ofzo. ;)
Dit is ook de eerste keer Ameland dat ik niet ga paardrijden. Zat nog even te denken om misschien zo'n beginners staprit te doen, want die paarden daar zijn zo doodbraaf. Maar ja...durf het risico toch niet te nemen, stél dat het wel misgaat....
Hebben jullie eigenlijk al nagedacht wie je bij de bevalling wil? Sowieso mijn vriend natuurlijk, maar ik twijfel ook over mijn moeder. Ergens lijkt het mij wel fijn als ze erbij is. Alleen denkt mijn vriend dat zijn moeder zich dan achtergesteld voelt... Maar ik hoef geen 3 mensen om mij heen, denk ook dat dat niet echt de bedoeling is haha

Veel plezier op Ameland!!

Ik wil misschien mijn beste vriendin er ook wel graag bij hebben maar anders denk ik gewoon met z'n 2en

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 18:21

Freekieee schreef:
Hier geen cosleeper. Wel in t begin ledikantje naast mijn bed.

Gister en vannacht k dag gehad. Savings werd het heel erg met de pony. Da er weer bij. Veel pijnstiling. Zat vol met gas en konden weinig doen. Uiteindelijk pony verdoofd om geen pijn te hebben. Na 2 u hebben aangekeken vonden we t genoeg en is ze in geslapen.
Vannacht dus niet geslapen…. Dus dat wordt vandaag ergens slapen

Ach nee toch, heel veel sterkte!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 18:23

Jenkins schreef:
Een Co sleeper is super fijn! Ik kon de eerste weken niet slapen zonder dat de baby op mij lag :+ Uiteindelijk toch in de cosleeper ernaast. Super makkelijk even pakken en voeden en weer terug. Mijn zoontje ging pas na 7 maanden naar zijn eigen kamer en zonder problemen. Ik merkte op dat hij namelijk snachts veel wakker werd, waarschijnlijk omdat ik praat ik mijn slaap. Toen hij op zijn eigen kamer ging sliep hij door. Mijn dochtertje ging met 3 maanden op haar eigen kamer.

Wij hebben en gratis box opgehaald en ik kijk ook veel op marktplaats. Al kon ik gisteren geen enkele leuke babykamermeubel vinden. Maar heb nog even de tijd haha.
Heb wel een kinderwagen gezien die ik graag wil hebben, maar dan nieuw. Is tweedehands niet echt te vinden. De winkel zit alleen op 2u rijden hier vandaan |( Iemand hier die misschien naar de van asten babysuperstore in Tilburg gaat en even kan proefrijden voor mij? _O-

Freekie, heel verdietig, sterkte met het verlies :knuffel:

O trouwens, misschien nog een tipje. Maar bij ons eerste kind wou ik absoluut niet aan een speen beginnen. Door horror verhalen van kinderen die er moeilijk vanaf kwamen. Maar natuurlijk werd ons zoontje geboren met een ontzettende zuigbehoefte. Dus na 3 dagen toch toegegeven en speen erin.
Uiteindelijk geleerd dat een speen beter is dan de duim, leer je makkelijker af. En mijn kids waren er met zo'n 6 maanden ook weer vanaf *\o/* Dus soms moet je dingen gewoon toelaten haha.

Wij hadden afgelopen vrijdag de 20 weken echo, alles zag er goed uit. Baby is gezond **\O/**
Alleen was deze wel groot, liep zo'n 1,5/2 weken voor op de groei. Dus ben benieuwd of ik extra echo's krijg en wellicht een suikertest moet.

Nicje87, spannend zaterdag! Ik ga ook naar de 9maanden beurs.

mriek1990, veel plezier!!

Wat fijn dat alles goed was op de echo!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 18:26

Ik kon niet echt wat leuks vinden op marktplaats dus wij hebben een commode en ledikantje besteld, ga van de week nog de gordijnen bestellen en dan zijn de meeste dure dingen al wel binnen :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 18:26

Hier wel meegelezen maar druk druk.

Werken gaat gewoon door, hypotheek is rond, huur opgezegd, baan opgezegd, nieuwe baan geregeld. Alleen nog niks vd opvang gehoord.
En heb hier nog mn 20 weken echo en controle en moet voor daarna nieuwe verloskundige zoeken.

25 januari sleutel nieuwe huis en eind januari huidige huur huis opleveren.

Vandaag gewerkt, zo eten en dan naar Brabant. Morgen oppassen op nichtje en drie nachtdiensten.

Hier co sleeper eerste periode en erna eigen kamertje. Baby kamer van marktplaats gehaald, kinderwagen etc ga ik van mn zus gebruiken

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 19:00

Gefeliciteerd met de koop Marlis! Grote zorg minder!! Moet er veel aan gebeuren of kun je er zo in?

Hier net verf gekocht.. Stapje verder. Dit weekend ga ik de kasten schuren en daarna even kijken of ik eerst de muren ga verven of de kasten in de grondverf. Zo'n zin in *\%/*

Ohja als iemand nog leuke sjabloontjes weet te vinden voor op de muur, hoor ik het graag. Dacht aan sterretjes, wolkjes, maantje..

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 19:04

Marlis schreef:
Hier wel meegelezen maar druk druk.

Werken gaat gewoon door, hypotheek is rond, huur opgezegd, baan opgezegd, nieuwe baan geregeld. Alleen nog niks vd opvang gehoord.
En heb hier nog mn 20 weken echo en controle en moet voor daarna nieuwe verloskundige zoeken.

25 januari sleutel nieuwe huis en eind januari huidige huur huis opleveren.

Vandaag gewerkt, zo eten en dan naar Brabant. Morgen oppassen op nichtje en drie nachtdiensten.

Hier co sleeper eerste periode en erna eigen kamertje. Baby kamer van marktplaats gehaald, kinderwagen etc ga ik van mn zus gebruiken

Wat fijn dat alles rond is voor het huis! Scheelt een boel stress denk ik hoewel verhuizen ook niet echt stressloos is :P

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 19:55

Freekie heel veel sterkte met het verlies, dat drukt meteen wel een beladen stempel op dit jaar!

Gnome welke schommelstoel ga je doen? Bij mijn zoontje had ik geen stoel om lekker in te gaan zitten en dit heb ik echt gemist. Twijfel aan een schommelstoel, een relax stoel of een loveseat zodat ik beide kindjes boven ook kan voorlezen. Dilemma's. Super leuk idee fotoboek, ik wilde dit ook super graag maar bij mijn zoontje nog helemaal niet aan toe gekomen. Nog wel van plan om te doen, hopelijk in mijn verlof tijd voor. Vind mijn eigen foto boeken van vroeger ook geweldig.

Jenkins fijn dat de echo goed was, toch weer een gerustelling. Kan niet wachten tot wij hem hebben 16 januari.

Mrlies Gefeliciteerd, fijn dat dat rond is. Maar nog wel wat dingen die je moet regelen dus, drukdruk! Succes met alles wat er bij komt kijken!

[***] Dan kom je veel namen tegen in het onderwijs, hou je dan nog wel namen over? Wij vonden het al lastig met namen, maar wij willen dan ook geen naam waarvan we al iemand kennen. Al ging dat bij ons zoontje mis, vriend van buurmeisje heet ook Dean, kwamen we pas later achter. Maar die vriend kende we nog niet zo goed, dus kon ik mij overheen zetten haha. 

Mriek Geniet van Ameland, heerlijk! Wij willen ook graag nog x naar een eiland. Man wil naar Terschelling en ik naar Ameland, nog tips om hem over de streep te halen of tips waar te verblijven in Ameland waar de hond mee kan? Qua geboortekaartje en babykamer willen we graag onderstaande stijl. Onderste foto is van mijn zoontje zijn geboortekaartje een drieluik kaartje wil ik nu ook graag weer!

Afbeelding

Ballard Snap dat als je moeder verder weg woont dat het fijn kan zijn om haar dichtbij te hebben.

Mijn tante is kraamhulp die is bij mijn bevalling geweest en was er veel in de kraamtijd. Wilde graag thuis bevallen maar moest uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen. Kreeg zwangerschapscholestase.

Dus dames krijgen jullie veel jeuk vooral op je handpalmen en onder je voetzolen ( of nouja overal) dan zijn het niet de vlooien van de hond/kat oid ( onze arme hond moest van mij wel 6 keer onder de douche met mijn man omdat ik dacht dat ik gevoelig was voor vlooien, ze bleek helemaal geen vlooien te hebben) maar dan heb je dus zwangerschapscholestase en moet je meteen aan de bel trekken!

Maargoed ik vond het zo fijn dat mijn tante er was. Want daardoor voelde ik mij echt safe, mijn tante had tijd om te klokken en mijn man voor andere dingen. En in het ziekenhuis was het super handig, zij heeft met mijn man de zorg voor mijn zoontje gedaan, zij heeft mij gedoucht en dankzij haar mochten we binnen 2 uur weer naar huis! Omdat het zo druk was op de afdeling hadden wij anders een nacht moeten blijven. Zij heeft savonds ons op weg geholpen voor de nacht en volgende dag kregen we gewoon een collega van haar als kraamhulp. Had zij tijd voor foto's maken van de kleine en lekker knuffelen.

Nu is haar dochter zwanger en bijna tegelijk uitgerekend dus denk dat ze nu bij haar dochter is. Maar nu ik het al een keer ervaren heb vind ik het minder spannend en hoop ik op de gewenste thuisbevalling met het gezin in een bubbel. Maarja heb 60% kans op weer zwangerschapscholestase!

Wij hebben ook veel van marktplaats, maar kinderwagen van collega. Schoonzus en vriendin  zijn bevallen van een meisje dus krijg van alle kanten meisjeskleren en benodigdheden. Dus hoef maar weinig echt zelf te kopen.

Moet zeggen dat ik nu wel merk dat ik wat moeilijker ben bij een meisje. Beetje kieskeurig kan ik mijzelf wel noemen, kan ook nog geen meubels voor de babykamer vinden, overal wel wat op aan te merken. Maargoed hopelijk zet mijn man mij als het zover is dat we de meubels echt nodig hebben weer met 2 voeten op de grond!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 19:58

Mijn vriend, en misschien een goede vriendin van mij. Ik ben ook bij haar bij de geboorte geweest alleen woont ze op anderhalf uur rijden afstand. Dus het ligt eraan hoe het loopt.

Gefeliciteerd Marlis!

Vandaag de geslachtsecho gehad. Ze hebben een nieuw apparaat en systeem, ze wilde dit graag uitproberen en heeft ook nog even een 3d echo gedaan.

Afbeelding
Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 20:00

Nicje87 schreef:
Mijn vriend, en misschien een goede vriendin van mij. Ik ben ook bij haar bij de geboorte geweest alleen woont ze op anderhalf uur rijden afstand. Dus het ligt eraan hoe het loopt.

Gefeliciteerd Marlis!

Vandaag de geslachtsecho gehad. Ze hebben een nieuw apparaat en systeem, ze wilde dit graag uitproberen en heeft ook nog even een 3d echo gedaan.

[ [url=m/3ayH51.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2FtkpM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig.. Maaar wat is het geworden? <3

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 20:05

Gnome schreef:
Nicje87 schreef:

Gefeliciteerd Marlis!

Prachtig.. Maaar wat is het geworden? <3

Dat weten we pas zaterdag :')

Afbeelding

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 20:06

Nicje87 schreef:

Gefeliciteerd Marlis!

Hele mooie beelden, succes met wachten!!!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 20:07

@liesje de stoel moeten we nog kopen dus als het gelukt is, laat ik het even weten. Comfort staat op 1 en dat we mooi steun hebben aan de leuningen voor het voeden. Moeten nog even kijken waar ze een hoop opties hebben om te proberen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 20:08

Nicje87 schreef:
Dat weten we pas zaterdag :')

[ [url=m/yigNzc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohjaaa sorry vergeten van de reveal. Spannend!!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 20:30

Spannend Nicje!