Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 16:36

Ik ga me ook weer aanmelden. In januari een val van '''mijn'' paard gemaakt, waardoor zware kneuzing aan enkel en een scheur in mijn enkelband. Althans, dat was het vermoeden van de orthopeed. Daarvoor natuurlijk lopen aanmodderen bij de huisarts en fysiotherapeut, dus heb wat later gips gekregen. Ben nu na vijf weken eindelijk uit het gips en kan dus weer bewegen! :)

Voor de val was ik actief in de sportschool (bodypump), reed ik paard en wandelde ik vaak. Dat wil ik allemaal rustig aan weer gaan oppakken, paardrijden nog niet binnenkort. En dus ook weer op mijn eten letten. Want niets doen, hakt er wel in...

Hoeveel ik weeg, weet ik niet. Ik durf ook niet op de weegschaal te staan :+
Dus hoeveel ik af wil vallen, weet ik ook niet. Iemand die een schop onder mijn kont kan geven?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 15:24

Welkom nieuwelingen! Succes!! *\o/*

Hier gaat ie niet zo lekker. Een paar weken geleden slecht nieuws gehad over mijn gezondheid en daarna een beetje in een het-zal-wel-gat gevallen.

Maar ik wil eigenlijk gewoon nog steeds wel richting mijn streefgewicht, dus ik heb ook echt een trap onder m'n luie reet nodig. Bleh ^)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 16:16

Hoe naar ook, die dips horen erbij en mag je best even aan toegeven. In mijn ervaring werkt het anders averechts. Alleen je moet natuurlijk uiteindelijk de draad weer oppakken. Kan je niet weer met een kleine verandering beginnen? Mijn kleine verandering is nu dus weer gaan bewegen. Zodra dat weer volledig goed gaat met mijn enkel, ga ik mijn eten aanpakken. Klinkt heel stom, maar alles tegelijk, werkt voor mij niet. Eerst weer lekker bewegen en daardoor beter in mijn vel zitten.

XxLiEsJuHhxX

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 17:23

Welkom voor iedereen nieuw hier! :D

Ik heb net 2 mega zondig dagen achter de rug :( Ik heb dat stiekem vaker als mijn ouders of andere visite die hier een week ofzo geweest zijn weer weg gaan. Eventjes moeite om weer in mijn goede ritme te komen.

Wel erachter gekomen in de laatste 2 weken dat WeightWatchers wel een heel fijn dieet is. Of najha eigenlijk helemaal niet als dieet aan voelt. Om mijn moeder te ondersteunen in haar gevecht tegen de kg heb ik elke dag (op haar verjaardag na) een hoofdmaaltijd volgens het WW dieet op tafel gezet. Mijn vriend vroeg mij bijna elke dag vol ongeloof of dit echt dieet voeding was, en ook ik stond er wel van te kijken.

Maar het resultaat mag er zijn. Ik ben in de 2 weken dat mijn ouders hier waren 1200 gram afgevallen en mijn moeder zelfs nog meer :D

Ik ga dus wel wat vaker dingen van het WW menu maken nu :D

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 06:46

lisjuh, fijn dat WW goed voor je werkt en voor je moeder.
Black kelpie, balen dat je even een dip hebt, maar het mag, komt wel weer goed.
Is er niemand in de buurt die samen aan de slag wil.

Sinds ik met mijn collega's bezig ben met gewoon gezond eten en snacks laten staan, gaat het tot nu toe goed. De weegschaal laat een dalende lijn zien, dus ook dat is heel fijn.
Ik heb spierpijn (niet heel heftig, maar voel ze wel) van de oefeningen, dus ook daar wordt mijn lijf aan het werk gezet. Nu nog volhouden, maar met de huidige mindset lukt dat la veel beter.

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 12:37

hier ging het drie weken goed. Sonja bakker en bijna drie kilo kwijt.. nu 4 slechte dagen. en helaas weer een kilo aangekomen.. na het weekend de schouders er maar weer onder... vanavond werken en zondag een etentje staan dus wordt even aanpassen... ik wil zo graag die 10 kilo kwijt maar man wat gaat t langzaam

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 12:51

ik lees even mee vanaf de zijlijn, relatie staat op klappen dus geen motivatie. Maar mijn streven blijft toch weer onder de 70 kg, denk dat dat wel haalbaar moet zijn met mijn 1.74 lengte.
Beetje bij beetje gaat er wel wat af, maar ondanks dat ik al erg weinig eet en er op let, gaat het vreselijk langzaam of gewoon niet...

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 09:33

Barbaranova, maar eet je niet te weinig dan? Dat je niet onder je BMR eet, dat werkt namelijk ook niet.
En zolang je onder de 75 weegt, zit je iig prachtig op gewicht toch?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 09:51

Hier bunr-out achtige klachten dus het afvallen ligt helaas op zijn gat. Ik lees wel graag mee met jullie

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 10:10

Oh balen Amanda! Hopelijk gaat het snel beter!

Hier een btje een plauteau bereikt, blijf een beetje hangen. Kom gelukkig niet aan, dus heb even ietwat aangepast. M’n calorieën omhoog, ipv drie keer nu vier keer in de week naar de sportschool. En dan op de sportschool 2 dagen full body en 2 dagen BBB met daarbij cardio. Eens zien hoe dat gaat :) eind van de maand weer wegen, meten en foto’s!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 10:20

Ik heb net 10 dagen thuis gezeten met corona, dat helpt ook niet mee. Gister had ik voor het eerst een strakker shirtje aan en ik zie gewoon mn buik/vetrol niet meer. Dat op zich is al een mooi behaald doel

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 17:54

Sterkte aan iedereen die het nodig heeft :knuffel:

Hier gister nieuwe broeken gekocht. Ik zag er best tegenop, angst om té veel aangekomen te zijn in de tijd dat ik niet kon bewegen. Gelukkig paste ik nog dezelfde broekmaat. *\o/*

En ja, ik ben altijd bang om heel snel aan te komen als ik niet voldoende beweeg maar wel gewoon blijf eten. En dan heb ik het over de lekkere dingen/ongezonde tussendoortjes.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:17

Ik heb eindelijk een lekkere flow dus ben in 5 weken 6 kilo kwijt geraakt en ondanks dat we gisteren onverwachts in een snackbar belandden geen schuldgevoel omdat ik het direct weer op kon pakken daarna.
Zo blij mee!

Helaas duurt het hier altijd even voor ik het merk in broekmaten (lees: pas bij 15 kg gaat er een maat af ofzo := ) maar dat gaat nu vast ook lukken!

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 09:48

fannetje schreef:
Barbaranova, maar eet je niet te weinig dan? Dat je niet onder je BMR eet, dat werkt namelijk ook niet.
En zolang je onder de 75 weegt, zit je iig prachtig op gewicht toch?

ik zit nu op de 86 dus verre van prachtig

Stress zorgt gewoon voor erg veel problemen, toen ik me 2 jaar terug een stuk beter voelde, vlogen de kilos er af....

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 09:50

Zertab schreef:
Sterkte aan iedereen die het nodig heeft :knuffel:

Hier gister nieuwe broeken gekocht. Ik zag er best tegenop, angst om té veel aangekomen te zijn in de tijd dat ik niet kon bewegen. Gelukkig paste ik nog dezelfde broekmaat. *\o/*

En ja, ik ben altijd bang om heel snel aan te komen als ik niet voldoende beweeg maar wel gewoon blijf eten. En dan heb ik het over de lekkere dingen/ongezonde tussendoortjes.

Ik hou stug mijn te kleine broeken in de kast liggen en wil geen grotere maat bij kopen, voelt voor mij alsof ik dan oke ben met mijn gewicht ofzo

Hebben jullie dit ook?

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:11

Ik heb gewoon alle maten kleding op voorraad :=
Als ik ooit weer terug kom in maat 42 dan mag ik onbeperkt shoppen van mezelf, dat is al zolang geleden dat ik dat allemaal weggedaan heb _O-

Maar uiteindelijk vond ik goed passende broeken toch ook wel prettig, anders ga je jezelf nog ongelukkiger voelen. Vind het heerlijk dat die goed passende broeken nu wat ruimer gaan zitten, dat motiveert ook als een gek!

Stress is geen fijne factor als het gaat om afvallen, daarom is het hier ook jaren niet gelukt :n het wil nu pas weer nu er rust in huis en in mijn hoofd is...

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 22:30

Ik heb ook een aantal kledingstukken bewaard met de bedoeling dat die ooit weer gaan passen. Dat zou wel heel gaaf zijn! Hier kachelt het in een rustig tempootje door. Deze week -0,8 dus nu -12,8 totaal. Enige jammere was wel dat ik na 4 jaar ofzo weer eens wii fit heb gespeeld en dat mijn poppetje toch wel in gewicht was toegenomen _O- . Het is maar goed dat ik er een paar maanden geleden niet ben opgestapt, wil niet weten wat hij toen zou hebben gezegd!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 22:41

Lastig hè die kleding. Ik had net bij het hardlopen dat mijn broek afzakte, maar ik heb ook geen zin om nieuw aan te schaffen omdat ik nog wat meer eraf wil en dan echt goed ga inslaan.
Misschien toch maar even langs de kringloop of Vinted

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:41

Hier mooi resultaat op de weegschaal, zit nu onder de 60. Dat betekent dat ik 5 kilo eraf heb sinds begin 2022 en 15 kilo sinds vorige zomer *\o/*

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:22

Netjes

Ik sta weekje stil tenzij zaterdag minder is
Maar mijn ontbijt een mug cake gadverdamme wat goor

1 banaan
1 ei
40 gr havermout
7gr cacao

In mok 3 min in de magnetron
Uchhhhhhh :r

Wie heeft er een beter alternatief

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:42

Mijn favoriet kwa ontbijt is yoghurt met havermout en fruit. Kwa fruit doe ik meestal bevroren fruit eventjes in de magnatron zodat het aardig ontdooit is en dan vaak nog een banaan erbij. het fruit uit de vriezer mix ik veel af om het niet saai te krijgen.

Wat ik ook echt lekker vond was een bananencake met amandelmeel, 2 plakjes voor ontbijt was voor mij ook meer dan genoeg.
https://www.youtube.com/watch?v=uXRG4IIexpY&t=1435s (vanaf 24 minuten)

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 11:32

Ik eet graag yoghurt met muesli en fruit en wissel af met crackers of beschuit. Laatst had ik deze, die waren zalig https://www.projectgezond.nl/luchtige-b ... -pancakes/

Wat goed Lieke!
Hier vanmorgen een getal op de weegschaal wat er eeuwen niet gestaan heeft. Bijna 6,5 kilo in 6 weken eraf!

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 13:49

tita schreef:
Netjes

Ik sta weekje stil tenzij zaterdag minder is

1 banaan
1 ei
40 gr havermout
7gr cacao

Dit eet ik iedere ochtend en is mijn favoriet :') Ik doe er wel nog griekse yoghurt bij, anders is het wel te droog/saai. En ik maal de havermout fijn, geen idee of dat nog verschil maakt.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 14:37

tita schreef:

1 banaan
1 ei
40 gr havermout
7gr cacao

_O- _O-

In de winter ontbijt ik meestal hier mee:

40 gram havermout
250 ml amandelmelk ongezoet
5 gram honing
8 gram cacao
Speculaaskruiden naar smaak
1 banaan
1 eetlepel pindakaas

Doe de havermout, melk, honing, cacao, kruiden en een halve fijngeprakte banaan in een pannetje en verhit al roerend op middelhoog vuur tot de havermout gaar is en de consistentie lekker dik. De rest van de banaan in plakjes erbij en een eetlepel pindakaas :Y)

Het is een flinke bak vol en het vult goed, ik kan er tot een uur of 2 op door. Komt op ongeveer 450 kcal, maar qua hoeveelheden valt er natuurlijk aan te knutselen als dat teveel is.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:18

Ik heb eigenlijk al drie jaar dezelfde kledingmaten... alles wat toen te groot was, heb ik weggegooid, omdat ik nooit meer terug naar dat gewicht wil.