Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 15:30

xHaithi schreef:
Dat wat Elin_ zegt. De doelpalen worden constant verzet terwijl het spel gespeeld wordt. In België is er verschillende keren vanalles beloofd en als puntje bij paaltje komt is het noppes. "Als er zoveel mensen gevaccineerd zijn mag dan en dan het mondmasker weg." We naderen die datum: "Ah nee, toch niet." Dat van die 70% groepsimmuniteit is er inderdaad nog zo één. Nu kan je wel doodleuk zeggen "jamaar de Deltavariant", eerlijk, dat boeit mensen niet meer. Als het de Deltavariant niet is, is het wel weer wat anders.

Ik heb hier op bokt verschillende mensen gezien die zeiden dat ze specifiek Janssen wouden 'want dan waren ze er in één keer vanaf', zelfs toen al geweten was dat de bijwerkingen bloedklonters konden zijn. Dan denk ik dat die persoon niet in zijn hoofd heeft dat hij 6 maand later er nog eens een Pfizer mag laten bijsteken.

We spelen een ‘spel’ tegen een virus en jij verwacht dat het virus zich eerlijk en volgens de verwachte spelregels gedraagt?
Het is niet dat het OMT/kabinet/wie dan ook een glazen bol heeft die had kunnen voorzien dat 70% niet meer genoeg was bij een andere variant.
Als die nasty bastard niet was gaan muteren was die 70% waarschijnlijk prima geweest om de boel onder controle te houden.
Als genoeg mensen het vaccin hadden genomen dan hadden we idd misschien geen mondkapjes meer nodig gehad. Helaas gaat de werkzaamheid van het vaccin achteruit en wordt het virus besmettelijker. Geen handige combi. Dan zit er niks anders op dan de doelpalen te verzetten en weer aanscherpen.
Het blijft de komende tijd/jaren toch laveren tussen de vrijheden die we kunnen hebben aan de hand van de cijfers.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 15:32

Bij het halen van de vaccinatie heb ik in ieder geval niet de illusie gehad dat het klaar was. Geen enkel moment. Binnenkort zullen er wel weer peilingen zijn over de bereidwilligheid van de boosterprik. Ik denk zelf dat het best meevalt en dat het gros die prik gaat halen. Ik hoop zelfs dat ze op gaan schieten, vooral voor de ouderen en de mensen die AZ geprikt zijn. Wellicht dat er voor de jongeren een mogelijkheid is om de antistoffen te testen en te bepalen om wel/geen prik te nemen.

Zelf denk ik dat een complete lockdown en een vaccinatiedwang de beste oplossingen zijn, maar daar heb ik ethisch wel mijn bezwaren tegen. Daarnaast hebben we nog een hele wereld om ons landje heen, dus uiteindelijk schieten we er weinig mee op. Dan liever zoveel mogelijk vrijheid, maar binnen de nodige beperkingen.

Ik kan incasseren hoor, pak me gerust terug +:)+ Ik vind het ook niet erg om op mijn woorden terug te komen als dat nodig blijkt te zijn.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:05

verootjoo schreef:
xHaithi schreef:
Dat wat Elin_ zegt. De doelpalen worden constant verzet terwijl het spel gespeeld wordt. In België is er verschillende keren vanalles beloofd en als puntje bij paaltje komt is het noppes. "Als er zoveel mensen gevaccineerd zijn mag dan en dan het mondmasker weg." We naderen die datum: "Ah nee, toch niet." Dat van die 70% groepsimmuniteit is er inderdaad nog zo één. Nu kan je wel doodleuk zeggen "jamaar de Deltavariant", eerlijk, dat boeit mensen niet meer. Als het de Deltavariant niet is, is het wel weer wat anders.

Ik heb hier op bokt verschillende mensen gezien die zeiden dat ze specifiek Janssen wouden 'want dan waren ze er in één keer vanaf', zelfs toen al geweten was dat de bijwerkingen bloedklonters konden zijn. Dan denk ik dat die persoon niet in zijn hoofd heeft dat hij 6 maand later er nog eens een Pfizer mag laten bijsteken.

We spelen een ‘spel’ tegen een virus en jij verwacht dat het virus zich eerlijk en volgens de verwachte spelregels gedraagt?
Het is niet dat het OMT/kabinet/wie dan ook een glazen bol heeft die had kunnen voorzien dat 70% niet meer genoeg was bij een andere variant.
Als die nasty bastard niet was gaan muteren was die 70% waarschijnlijk prima geweest om de boel onder controle te houden.
Als genoeg mensen het vaccin hadden genomen dan hadden we idd misschien geen mondkapjes meer nodig gehad. Helaas gaat de werkzaamheid van het vaccin achteruit en wordt het virus besmettelijker. Geen handige combi. Dan zit er niks anders op dan de doelpalen te verzetten en weer aanscherpen.
Het blijft de komende tijd/jaren toch laveren tussen de vrijheden die we kunnen hebben aan de hand van de cijfers.

Heel veel zinnen beginnen met "als". We weten dat helemaal niet. Wat we wel weten is dat de huidige cijfers net zo torenhoog zijn als vorig jaar, maar er her en der (verkiezingen, Zandvoort) ineens positieve berichten zijn en vervolgens weer niet. Dat valt op. Verklaring? Ik heb hem iig niet, maar het stoort me wel.

Poekkie

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:09

Dat de cijfers net zo hoog zijn als vorig jaar is toch niet zo gek? Vorig jaar probeerden de meesten nog echt op te letten, afstand te houden, geen evenementen, etc. Nu doet iedereen met QR code maar op, ook al is bewezen dat die vaccins in de loop van de tijd steeds minder werken zonder boosters. De X% bescherming die het vaccin nog biedt wordt teniet gedaan door de verhoogde activiteit/mobiliteit nu.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:49

bigone schreef:
Klopt, vanaf het begin van het vaccineren is inderdaad aangeven dat wanneer 70 % gevaccineerd zou zijn wede crisis onder controle hadden. Bij de eerste variant was dat ook zo geweest. Nu er Delta heerst, zes keer zo besmettelijk is dat niet meer zo dus is een vaccinatiegraad van 95 % vereist om zonder verdere maatregelen de maatschappij weer redelijk op te starten.

Bij de eerste variant was het trouwens ook niet zo geweest, omdat we doen alsof besmetting via kinderen niet bestaat. Maar voor de berekening van die 70% spelen de kinderen ook gewoon een rol. Het had dus pas kunnen werken bij 70% van de bevolking *inclusief kinderen* terwijl tegelijkertijd bekend was dat het vaccin nog niet voor kinderen ingezet ging worden.

verootjoo schreef:

Maar het virus is niet onvoorspelbaar. Van alle dingen die er gebeuren zijn de ontwikkelingen van het virus echt tamelijk overzichtelijk en goed te volgen.

Citaat:

Dat had men kunnen voorzien. Men wist het al zeker op het moment dat de communicatie werd gedaan - toen vaccins haalbaar gingen worden was alpha bv allang al opgevolgd door beta en toen klopten de berekeningen al niet meer. Er is gewaarschuwd dat de communicatie eenzijdig en onzorgvuldig is, en dat het heel erg onverstandig is om te doen alsof het vaccin alleen de redding gaat zijn.

Citaat:

Geen rekening houden met mutaties is gewoon een wanprestatie van degenen die dit hadden moeten voorzien.

Citaat:
Als genoeg mensen het vaccin hadden genomen dan hadden we idd misschien geen mondkapjes meer nodig gehad.

Nee, dat is nooit waar geweest. Zelfs bij de allereerste variant kun je het virus niet ongeremd door laten gaan (of sterker, alle voorzorgen te vroeg expres uit het raam gooien) en dan hopen dat het vaccin het oplost. Bovendien is ook nooit waar geweest dat we zouden kunnen rekenen op iedereen gevaccineerd. Daar moet je in je beleid en je communicatie gewoon rekening mee houden.

Citaat:

We zouden het nog eens kunnen proberen met een visie. En dan een beleid dat proactief probeert de problemen te voorkomen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 21:55

Shadow,
Misschien moet jij toch even het interview met Peter van der Voort terug kijken bij Jinek.
Het is een nieuw virus, dat ook nog muteert en vooral de D-variant is zeer besmettelijk.
Je hebt niet ineens het vaccin aangepast.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 22:06

Dat is wel waar Pfizer met de leveringen van volgend jaar mee bezig is, dat de vaccins nog betere bescherming bied tegen de delta variant.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 22:10

Poekkie schreef:
Ibbel schreef:
Niemandd heeft ooit beweerd dat je er met 1 setje vaccinaties van af zou zijn. Eén van de redenen voor het voortgaande 'post marketing' onderzoek is nu net om te onderzoeken hoe lang het vaccin werkt. Dat weet geen hond.
De kans dat 'een griepachtig nieuw virus' met 1 keer immuniseren weg te werken zou zijn was niet groot, dat wist iedereen van te voren.

Dat is hier wel beweerd. Zelfs nog met het meeste nadruk op die van Johnson: 1 prikje en je bent er voor de rest van je leven.

Redelijk wat kennissen van mij zijn van die vaccinaties toch goed ziek geweest. Niet als in lange bijwerkingen, maar toch 2 dagen hun bed in als een soort griep. Dat doe je echt niet vrijwillig ieder (half) jaar.

Ik herinner mij idd 'dansen met Jansen'.

Ik houd mij, zeker als het om uitspraken van ministers gaat, aan de wijze uitspraak 'voeg niet toe, opdat u niet zult afdoen'.

Een minister weet niet hoe lang een vaccin werkt,
dus al zou HdJ beweerd hebben dat 1 prik levenslang genoeg zou zijn,
zo luister ik niet naar ministers.
De wetenschappers weten dit niet eens. Wat Ibbel zei: het is gewoon 'kijken wat er gebeurt' mbt de afname van de werking.

('Ik zet ze niet op een voetstuk, en daarna heb ik geen behoefte om HdJ er af te trappen.')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 22:22

bigone schreef:
Dat is wel waar Pfizer met de leveringen van volgend jaar mee bezig is, dat de vaccins nog betere bescherming bied tegen de delta variant.

Ja,, maar het kost allemaal veel tijd.
Omdat zeker in Nederland alles wetenschappelijk onderzocht moet zijn en dat kost altijd veel tijd.
Van der Voort zei, dat met de D-variant een vaccinatiegraad van 95% gehaald moet worden.
Dat is gewoon moeilijk te realiseren in Nederland.
Tussen de regels door kon je horen, dat hij een korte lockdown verwacht, om de hoge druk te laten verminderen op de zorg.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 22:31

Electra63 schreef:
Shadow,
Misschien moet jij toch even het interview met Peter van der Voort terug kijken bij Jinek.
Het is een nieuw virus, dat ook nog muteert en vooral de D-variant is zeer besmettelijk.
Je hebt niet ineens het vaccin aangepast.

Allereerst: nee, ik ga echt niet meer naar Jinek kijken. Die heeft haar keuze wel gemaakt, daar vind je de diepgaande journalistiek niet terug.

Maar daarnaast: wie heeft het over een vaccin aanpassen? Natuurlijk is dat niet zomaar aangepast.

Ik verwijt niemand dat het vaccin niet perfect is. Dat is namelijk helemaal niets vreemds. Wat ik de regering verwijt is dat ze bij het maken van het beleid geen rekening hebben gehouden of zelfs maar interesse hebben getoond in dit best wel voorzienbare probleem.

Al toen de vaccins een beetje op gang kwamen, was bijvoorbeeld bekend dat beta besmettelijker was dan alfa en dat de voorspellingen op basis van alfa al niet meer zouden uitkomen.
En dat er ook andere onzekerheden waren over de vaccins, bijvoorbeeld over hoe lang het bescherming zou bieden.

Dat soort onzekerheid is overigens niet erg, je kunt er rekening mee houden. Zomaar een aantal dingen die je wel kunt doen, als je weet dat vaccins niet perfect zijn en er veranderingen zijn (die niet helemaal onverwacht zijn, maar ook niet exact te voorspellen.)
1. actief nieuwsgierig zijn naar wat er gebeurt en ook in het buitenland
2. signalen van problemen al vroeg serieus nemen en daarop inspelen
3. virustransmissie zo laag mogelijk houden met meer voorzorgen dan strict noodzakelijk, juist om extra ruimte te houden
4. alvast plannen klaar hebben liggen voor veranderingen (bijvoorbeeld dat kwalijke naar elkaar wijzen over het geven van boosters. We hebben net het hele land de eerste 1 of 2 prikken gegeven, maar bij de 3e is de logistiek ineens moeilijk? Dat moet je gewoon klaar hebben liggen. Maar zoals ik het nu begrijp is er niet eens begonnen met de voorbereiding tot ongeveer voor de persco. Terwijl het echt al een paar maanden duidelijk is dat de kans dat het nodig is gewoon aanwezig is.)
5. mondkapjes (de ondermijning door de regering en door Van Dissel is echt bizar. Ze werken gewoon *wel* als je ze nuttig inzet, maar de wil om ze nuttig in te zetten is er nooit geweest.)

Komt steeds op hetzelfde neer: wed niet op 1 paard, maar hou diverse voorzorgen naast elkaar intact, bouw ze rustig af, schaal de kleinere ingrepen snel weer op, zodat de drastische maatregelen niet nodig zijn.
Dat is echt niet moeilijk. Iedereen snapt dit normaal gesproken, dat veiligheidsvoorzorgen beter werken als je ze samen gebruikt, en als je vroeg begint met problemen stoppen in plaats van pas als ze helemaal uit de hand zijn gelopen. Niemand die denkt 'oh, ik heb een rookmelder, dan laat ik lekker de kaarsen onder mijn gordijnen staan vannacht.' Of 'hee, de keuken staat echt in de fik, ik kan er wel wat aan doen maar wat als ik wacht tot het ook de rest van het huis bereikt heeft?'

En we zijn als land echt niet zo dom. Bijna onopgemerkt is half Limburg overstroomd - met leed genoeg maar ook een behoorlijk goedlopende evacuatie en versterking van dijken. Want dat kunnen we gewoon. Het is echt bizar dat we aanvaarden dat er nu gedaan wordt alsof dit niveau van wanprestatie normaal is, dat men het echt niet had aan zien komen, dat er echt niks aan te doen was. Dat zijn leugens. We kunnen vele malen beter. (En nou ja, misschien dat De Jonge en Rutte en Van Dissel niet beter kunnen, maar dat maakt ze dan vooral tamelijk ongeschikt voor hun taak. De chaos die er nu is is in elk geval niet normaal.)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 22:39

Janneke2 schreef:
Een minister weet niet hoe lang een vaccin werkt,
dus al zou HdJ beweerd hebben dat 1 prik levenslang genoeg zou zijn,
zo luister ik niet naar ministers.

Dat is heel verstandig, om er zo niet naar te luisteren, maar het probleem is dat er wel steeds voor gekozen om het zo stellig te maken. Om in de communicatie alleen maar in te zetten op 'het is de schuld van de ongevaccineerden.' Om steeds weer te herhalen dat vaccins 'de uitweg uit de crisis zijn' en dat anderhalve meter niet meer nodig is, en wat nog meer.
Ik heb echt best wel een aantal mensen gesproken die behoorlijk overvallen waren door de situatie nu: omdat zij vooral de gebruikelijke kanalen van nieuws en informatie volgen leek het allemaal best prima, zelfs de anderhalve meter mocht weg, en dan ineens BAM, is alles weer terug en gaat alles weer mis.

Dat is niet zo, de signalen waren er al een hele tijd - maar mensen die er verder niet mee te maken hebben die volgen dat niet. En ik vind het heel schadelijk hoe misleidend veel van de communicatie van RIVM en de regering steeds zijn. Maar ook van een heel aantal journalisten, die daar ook vrij kritiekloos in meegaat, en die ook meededen aan het aanwakkeren van 'het is allemaal de schuld van de ongevaccineerden.'

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 22:41

Shadow schreef:
En we zijn als land echt niet zo dom. Bijna onopgemerkt is half Limburg overstroomd - met leed genoeg maar ook een behoorlijk goedlopende evacuatie en versterking van dijken. Want dat kunnen we gewoon. Het is echt bizar dat we aanvaarden dat er nu gedaan wordt alsof dit niveau van wanprestatie normaal is, dat men het echt niet had aan zien komen, dat er echt niks aan te doen was. Dat zijn leugens. We kunnen vele malen beter. (En nou ja, misschien dat De Jonge en Rutte en Van Dissel niet beter kunnen, maar dat maakt ze dan vooral tamelijk ongeschikt voor hun taak. De chaos die er nu is is in elk geval niet normaal.)

Dat gaat al vanaf het begin van de coronacrisis zo. Op dit moment weer met de boosterprik. Veel te laat begonnen om dat voor te bereiden en nu dus niets voor elkaar. Daarnaast wordt het steeds moeilijker na al het falend wanbeleid de mensen weer in hun hok te krijgen. Gelukkig hebben de heren nog 1 middel om hun falen te maskeren. Een deel van de bevolking als zondebok aanwijzen. Een beproefd middel al zo oud als de weg na Rome.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 22:42

Maar in welke landen gaat het dan wel goed?
Overal zijn er doden gevallen, zijn mensen boos of juist volgzaam.
Soms lijkt het (even) goed te gaan, maar dan is er weer een terugval.
Het MKB wat druk zet, politici die opruien, fakenews wat verspreid wordt, burgemeesters die niet willen handhaven, geen regering enz.

Wat Jinek betreft, het gaat niet om Jinek, maar om een vooraanstaand hoofd van een IC van een UMC.
Ik hoor graag wat hij hierover te vertellen heeft.
Maar ook hoor ik graag de argumenten van anti-vaxxers, zoals gisteren Haga.

Ik denk dat jij er veel te simpel over denkt.
Dit is gewoon een heel groot probleem, wat niet snel en gemakkelijk is op te lossen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 22:54

Electra63 schreef:
Maar in welke landen gaat het dan wel goed?

Het gaat nergens 'goed' - want het was gewoon niet zo'n goed idee om het virus lekker te laten muteren tot aan delta.
Maar zoek de statjes vooral op: er zijn andere landen waar het relatief aanzienlijk beter gaat.

Citaat:
Overal zijn er doden gevallen, zijn mensen boos of juist volgzaam.
Soms lijkt het (even) goed te gaan, maar dan is er weer een terugval.

"Het regent soms, en dan weer schijnt de zon, dus er is geen verschil tussen zomer en winter."

Citaat:
Het MKB wat druk zet, politici die opruien, fakenews wat verspreid wordt, burgemeesters die niet willen handhaven, geen regering enz.

Misschien een heel gek idee, maar wat als de beleidsmakers nou gewoon niet naar de lobby luisteren (ik vind het tekenend dat je die als eerste noemt), niet meewaaien met opruiende politici die al vanaf dag 1 elke gelegenheid aangrijpen om alles te saboteren wat ze kunnen. (En niet alleen corona he. Gewoon, dwarsliggen, opruien, jennen, misleiden en liegen is hun hele basis. En af en toe wat schimmige financiele deals.)

Citaat:
Wat Jinek betreft, het gaat niet om Jinek, maar om een vooraanstaand hoofd van een IC van een UMC.
Ik hoor graag wat hij hierover te vertellen heeft.

Kijk het vooral hoor, ik hou je niet tegen. Alleen, doe niet alsof het zinnige informatie is als het gaat om de diepte van het geheel. Dat is het niet, dat is ook niet het doel.

Citaat:
Maar ook hoor ik graag de argumenten van anti-vaxxers, zoals gisteren Haga.

Waarom? Haga is iemand die voor hij kamerlid was huurders bedreigde, toen hij in de Kamer kwam zijn financiele banden met zijn voormalige bedrijf verzweeg, toen uit de VVD gezet werd, en verder in zijn kamerlidmaatschap bij aanzienlijke leugens betrokken is. Dat soort mensen moet je echt niet teveel aandacht geven, want ze zijn niet betrouwbaar. Leugenaars liegen. De argumenten zijn helemaal geen argumenten, het zijn reclameboodschappen.

Citaat:
Ik denk dat jij er veel te simpel over denkt.
Dit is gewoon een heel groot probleem, wat niet snel en gemakkelijk is op te lossen.

Oplossen is zeker niet makkelijk. En de aankomende ramp in de zorg krijgen we niet meer afgewend denk ik. Maar de situatie aanzienlijk verbeteren is echt kinderspel.

Maar ik ben dus benieuwd: hoeveel leugens wil jij nog tolereren? Is er niets aan puinhoop dat kan gebeuren wanneer je denkt: dit zouden we in een beschaafd land toch niet zo doen? Dit moeten we toch beter kunnen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 23:12

Natuurlijk heeft geen enkel land de gouden graal al gevonden wat betreft Corona maar Shadow heeft wel gelijk in die zin dat er van ervaringen in het buitenland geleerd kan worden, de Jonge die op vragen over boosters gisteren antwoorden dat hij het nog niet had gezien dat een booster nodig was en vooral daarmee doelend op buitenlandse ervaringen, toen viel me de mond wel even open en dat gebeurd niet vaak. Onder welke steen heeft hij geleefd? Of zijn adviseurs zijn een stel idioten die lang niet alles goed doorgeven.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 23:54

Tja, ik ken Shadow al heel lang :D , ze is het voorbeeld van een boze burger, die alles afschiet van deze regering en zelfs de mening van medici niet wil horen of belangrijk vindt.
Shadow is het voorbeeld van de beste stuurlui staan aan wal.
Bijvoorbeeld de situatie in de zorg verbeteren, kinderspel noemen, is echt arrogant en zo bezijden de waarheid.
En dit is geen persoonlijke aanval.

Maar het is wel makkelijk banketstaaf om geen rekening te houden met het draagvlak onder de bevolking, handhavers en werkgevers.
Deze (demissionaire en aanstaande) regering vertegenwoordigt nog altijd meer dan de helft van onze stemmers en al is lobbyen een vies woord, je moet toch draagvlak zien te krijgen door bijv. te luisteren naar het MKB. En vergeet niet de grote financiele gevolgen, uiteindelijk betalen wij daar allemaal voor.

Ik vind zeker, dat een hoop van de ellende hier, te wijten is aan het polderen.
Maar ik begrijp het wel.
Dat is al eeuwig zo, we zijn politiek te veel verdeeld.
Kiesdrempel omhoog naar 5-7 zetels.
Maar daar hebben we nu niets aan.

De foute communicatie en de foute beslissingen door deze regering is natuurlijk wel geadviseerd door de (medische) adviseurs.
Rutte en De Jonge hebben er toch zelf geen verstand van ?
Zij dragen het alleen uit en moeten uit de vele adviezen de juiste beslissing nemen.
Omdat dit nog steeds een nieuwe pandemie is, zal er steeds sprake zijn van voortschrijdend inzicht.
Je ziet toch ook bij andere landen, dat de situatie van goed naar slecht ineens kan gaan.
Ik denk wel dat het een voordeel is als je op een rustig eiland of dorp rond de Middellandse Zee woont.
Bij de uitbraak van Corona in het begin in 2020, ging het buitengewoon goed op de Griekse eilanden bijvoorbeeld. Er waren geen toeristen en er waren strenge maatregelen met uiteindelijk hele grote financiele gevolgen.

Ik probeer te luisteren naar de verschillende experts, maar ook naar tegenstanders van het beleid en alle argumenten, maar het is gewoon een lastige situatie.
Ik ben daarom bang dat er weer strenge maatregelen komen, al heb ik daar persoonlijk niet heel veel last van gehad.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 09:45

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 10:01

Citaat:
De toelichting noemt onder meer dat het loslaten van de veiligeafstandsnorm een positief effect heeft op het welbevinden van mensen, een beperking van grondrechten wordt weggenomen,

Nou, dat is toch precies waar de mensen voor hebben lopen demonstreren? Hun grondrecht om te knuffelen?
Als ik het goed begrijp, hebben de dictatoren nu gekozen voor het volk en niet voor het schenden van grondrechten...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 10:04

nou ja dat... en nu kunnen we weer terug naar nog minder. Oa, omdat knuffelen met Jan en alleman niet kon wachten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 10:15

IMJ schreef:
Ik ben het (bijna) volledig met je eens..
Maar.. het advies van het OMT was om de 1,5 mtr nog niet los te laten..helaas is er toch anders besloten.

https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 41326.html

Ja, ze hebben niet altijd naar het OMT geluisterd en gezwicht voor politieke druk of de publieke mening.

Ik zeg ook niet, dat ik het met alle maatregelen eens bent of dat ik meer of minder maatregelen had gewild.

Ik zou het gewoon niet weten.
Het lijkt me heel lastig om (inpopulaire) maatregelen te moeten nemen met allerlei (negatieve) gevolgen.
Je kan het gewoon niet goed doen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 10:20

mij ook! ik zou niet graag in hun schoenen staan!!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 10:31

Nou ja de grap is dat als het impopulaire maatregelen zijn verzonnen door Hugo, en als het populaire maatregelen zijn ... komen ze uit de lucht vallen ofzo....?
Niemand zegt : oh fijn Huug, dat je we elkaar mogen knuffelen, want dat willen we graag..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 10:35

Zal dat niet komen omdat dat iets was wat je altijd gewoon mocht. Tot er verteld werd dat het niet meer mocht.
Als het dan eindelijk weer mag heb je eerder het gevoel van hehe, weer terug naar normaal, dan dat je denkt Goh wat aardig dat ik weer wat mag doen wat eerder gewoon doodnormaal was.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 10:40

Iets tijdelijk niet meer mogen en dan staan stampvoeten is kleuter gedrag.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 10:43

Citaat:
Volgens hoogleraar infectiepreventie en OMT-lid Andreas Voss zijn extra coronamaatregelen onontkoombaar. "Ik denk dat we het laatje weer open moeten trekken met de maatregelen die we al hadden", zei Voss in talkshow Op1. "Dat kan niet langer dicht blijven. Ik ben bang dat enkel op het gezonde verstand van de mens vertrouwen te weinig zal zijn."

En dat laatste had het OMT en de regering zich wat eerder moeten realiseren. Gezond verstand schijnt niemand te hebben of te willen gebruiken.