Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iirrssjjee

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 07:04

Donderdagavond geprikt met de 1e Pfizer. Maar doordat we corona hebben gehad in april, is dot voor ons ook de laatste prik. Ik heb wat verkoudheidsklachten (dus verkouden, en n zere keel) had tot aan gisteren nog wel een zere arm. Maar verder alles prima!

Mijn man had vlak na de prik wat tintelingen in z'n arm en kreeg snel een droge mond en een ijzersmaak in z'n mond. Die heeft nu nog wel last van zijn arm, maar is totaal niet verkouden.

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 08:10

Je leest zo ook bijwerkingen terug die nog niet vermeld staan zoals de droge mond, ijzersmaak in de mond of tintelingen in de ledematen....

Doen jullie dit zelf melden of geven jullie dit door aan jullie huisarts?

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 08:13

Ik blijf wat moe, terwijl het bij mij langer dan 2 weken geleden is.
De misselijkheid heb ik gisteren geen last van gehad en vandaag ook nog niet..... maar voorheen ging het ook eeg wisselend per dag.. dus ik juich nog niet te vroeg..

Slapen gaat ook nog erg wisselend

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 09:58

Neem vooral ook je mobiel mee. Die lag bij mij in de auto. En diegene achter mij had dat ook. Voor de sms of mail van de GGD.

Stond dichtbij geparkeerd. Dus dat was niet zo moeilijk scheelde 2 mensen die voor mij stonden.

Weet niet of ik al gereageerd had maar alleen 1 dag wat last van arm. Dacht dat ik pfizer had.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 10:07

Swanzie schreef:
Je leest zo ook bijwerkingen terug die nog niet vermeld staan zoals de droge mond, ijzersmaak in de mond of tintelingen in de ledematen....

Voor bijwerkingen wordt verzocht dit graag bij Lareb te melden, zoals ook in de bijsluiter van het vaccin staat aangezien het nog in extra onderzoeksdata onderhevig is, is dus belangrijk dit te melden zie: https://www.lareb.nl/image-widget/bijwe ... onavaccins

De inmiddels al bekende bijwerkingen per vaccin(wordt iedere 2 weken aangevuld met de dan nieuwste gegevens);
https://www.lareb.nl/coronameldingen

Voor medische vragen over bijwerkingen en de behandeling is de huisarts van belang.

Directe link om de bijwerkingen direct te melden bij Lareb;

https://meldformulier.lareb.nl/forms/co ... a968225404

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 10:38

Ik zit nu mijn kwartier wachten uit na de eerste vaccinatie.
Priklocatie hier is een hele mooie locatie, oude fabriek die alleen van midden opgeknapt is met oude elementen erin verwerkt.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 11:02

_Karlijn schreef:
Ik ben maandag aan de beurt voor de eerste Pfizer of Moderna! Ben blij dat ik hem mag halen, vind het een klein beetje spannend. Ik ben niet echt bang voor de pijn van de prik of de bijwerkingen, ook geen naaldenangst.. Meer zeer dan een B12-injectie of een verdovingsspuit-in-je-teen zal het hopelijk niet doen :D %), hou ik mezelf maar voor. Ben meer bang dat ik in paniek ga raken, ik ben bekend met paniekklachten en angst voor onbekende situaties etc.

Ik vroeg mij af wat je moet laten zien als uitnodigingsbewijs? De brief, de mail of de sms?

Vergelen met B12 is dit echt pinuts!
Veel sneller klaar :)

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 11:57

Hier ruim 24 uur geleden nu mijn eerste prik gehad met Pfizer. Gisteren na een paar uur begon de pijn in mijn arm, en later werd ik hangerig, maar dat laatste kan ook komen door het in de zon staan.

Nu vallen de bijwerkingen mij mee, mn arm doet al iets minder pijn dan gisteren.
We gaan het zien of het zo blijft!

loesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 12:47

Sabri schreef:
Swanzie schreef:

Voor bijwerkingen wordt verzocht dit graag bij Lareb te melden, zoals ook in de bijsluiter van het vaccin staat aangezien het nog in extra onderzoeksdata onderhevig is, is dus belangrijk dit te melden zie: https://www.lareb.nl/image-widget/bijwe ... onavaccins

De inmiddels al bekende bijwerkingen per vaccin(wordt iedere 2 weken aangevuld met de dan nieuwste gegevens);

Voor medische vragen over bijwerkingen en de behandeling is de huisarts van belang.

Ik heb het gemeld.

Wat me wel opvalt is dat er meer vrouwen bijwerkingen hebben dan mannen.

Ik vind het nog best veel al die bijwerkingen.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 13:08

Sabri schreef:
Swanzie schreef:

Bedankt voor je post!

Wat een groot verschil tussen vrouwen en mannen !

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 13:22

Zeer veel vrouwen werken in de zorg dus die zijn als eersten gevaccineerd en mannen nemen vaak bijwerkingen voor lief lijkt het wel.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 13:30

bigone schreef:
Zeer veel vrouwen werken in de zorg dus die zijn als eersten gevaccineerd en mannen nemen vaak bijwerkingen voor lief lijkt het wel.

Haha, mijn vader had dezelfde bijwerkingen als moeder, alleen zei hij dat hij nergens last van had. Moeder voelde zich net geen 100 procent. Beide stijve arm, wat warm/koud een dagje en erg vroeg gaan slapen. Dus als je alles zou melden zou vader dat niet doen, want geen last.

Artsen moeten ook duidelijk bijwerkingen lijst afgaan bij medicatie om hem aan te laten geven dat hij iets merkt. Anders hoort het er voor hem bij en bedenkt hij het niet eens.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 13:31

Pap was juist degene die heel zielig ging doen bij ons :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 13:33

sureido schreef:
Pap was juist degene die heel zielig ging doen bij ons :+

Maar ook doorgeven aan lareb?

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 13:43

Ik heb gisteren om 17:45 mn eerste Pfizer gehad,
Vanmorgen stond ik op met n stijve arm, merkte ik met deo opdoen en in de loop van de dag is dat wel wat erger geworden maar voor de rest voel ik me geheel prima!

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 14:04

Gisteren dus mijn tweede Pfizer gehad. En tot nu toe alleen het bekende "blauwe plek gevoel" op de plaats van de inenting en verder geen enkele bijwerking *\o/*

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 15:00

_Karlijn schreef:
Ik ben maandag aan de beurt voor de eerste Pfizer of Moderna! Ben blij dat ik hem mag halen, vind het een klein beetje spannend. Ik ben niet echt bang voor de pijn van de prik of de bijwerkingen, ook geen naaldenangst.. Meer zeer dan een B12-injectie of een verdovingsspuit-in-je-teen zal het hopelijk niet doen :D %), hou ik mezelf maar voor. Ben meer bang dat ik in paniek ga raken, ik ben bekend met paniekklachten en angst voor onbekende situaties etc.

Ik vroeg mij af wat je moet laten zien als uitnodigingsbewijs? De brief, de mail of de sms?

In de teen vond ik veel vervelender dan de vaccinatie :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 15:57

Zere arm was vannacht wat lastig, maar inmiddels weggetrokken. Voel me verder prima.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 16:48

Ik heb dus gisteren om half 2 de tweede Pfizer gehad, en net als met de eerste (tot nu toe) nergens last van, heerlijk geslapen vannacht. Voel me kiplekker zelfs (ondanks een mega drukke week met weinig slaap). :D En gisteren wederom flink in de stallen gewerkt na de vaccinatie, die beweging helpt echt tegen het stijf/pijnlijk worden van je arm.

En Karlijn, je hoeft echt niet bang te zijn voor de prik. De naaldjes zijn zo dun, die voel je niet. Ik heb er beide keren helemaal niks van gevoeld.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:42

Ah, ik ken echt veel mensen die Janssen gehad hebben gisteren en niks gehad hebben, zelfs zijn gaan feesten want je krijgt je groene coronacheck bewijs dus blijkbaar meteen en niet na 2 weken.

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 19:35

Vandaag om kwart voor 2 mijn 2e enting gehad.
Moet zeggen, ik voel weinig.. Heb de prik zelf ook niet gevoeld (1e keer wel) en heb echt minimaal spierpijn, wat ik de 1e keer wel vrij snel had.
Verschillende verhalen gehoord dat je van de 2e enting meer bijwerkingen hebt maar ik klop af, tot nu toe vrij weinig!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 20:30

loesjeislief schreef:
Wat me wel opvalt is dat er meer vrouwen bijwerkingen hebben dan mannen.

Nou dat valt mij dus ook op, in mijn omgeving ook overigens.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 20:30

Tweede pfizer nu 9 dgn geleden gehad. Na dag of 4 werd ik behoorlijk moe. En ben dat nog steeds. Hoop dat het met een paar dagen weer weg is. Van prik 1 niets gemerkt.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 20:52

Vandaag de 1e prik van Pfizer gehad. Ging prima. Arm leek direct stijf te worden maar is nu minder stijf. Ben benieuwd hoe het morgen is.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 21:25

charrr91 schreef:
Vandaag om kwart voor 2 mijn 2e enting gehad.
Moet zeggen, ik voel weinig.. Heb de prik zelf ook niet gevoeld (1e keer wel) en heb echt minimaal spierpijn, wat ik de 1e keer wel vrij snel had.
Verschillende verhalen gehoord dat je van de 2e enting meer bijwerkingen hebt maar ik klop af, tot nu toe vrij weinig!

"Bijwerkingen" beginnen meestal pas na 1 en soms zelfs 2 dagen.