Anna79 schreef:Verootjo, wat vind jij dan van de reclamespotjes van de overheid voor het vaccin?
Een zeer goede zaak
Citaat:
Daarin wordt ons een vette worst voorgehouden dat we (stapje voor stapje) onze vrijheid terugkrijgen wanneer we ons laten vaccineren. Dat vind ik 1. een wig drijven (wie zich niet laat vaccineren werkt niet mee)
Dat is toch ook gewoon hoe het is? We kunnen niet van de maatregelen af als het virus nog zo wild om zich heen grijpt en de zorg overbelast.
Een vaccin kan daar tegen helpen, want met een vaccin heb je 90-95% minder kans om ernstig ziek te worden, dus komt er minder druk op de zorg.
Citaat:
2. Wie zegt dat het vaccin dit gaat brengen? Dat weten we niet, er is nog niet eens bekend of je het virus nog kunt overdragen eens je gevaccineerd bent en of het werkt tegen mutaties.
Als iedereen zich laat vaccineren worden er zo’n 90% minder mensen erg ziek. Dat geeft verlichting in de ziekenhuizen.
Het virus kan idd nog overgedragen worden (dat wordt nu onderzocht in hoeverre dat zo is) maar als minder mensen daarvoor naar het zkh moeten, blijven de ziekenhuizen toegankelijk en is code zwart weer een ver van ons bed show. En kunnen we dus de maatregelen afbouwen.
Persoonlijk ben ik die wel zat, dus ben blij als dat weer kan.
Citaat:
Het komt op mij propaganda achtig over.
Dat mag. Ik zie niet hoe het propaganda is, het is van groot belang dat zoveel mogelijk mensen zich laten vaccineren.