Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:02

Babootje schreef:
lenaa_tje schreef:
Heel eerlijk met zo’n reactie snap ik dat mensen ook niet meer in gesprek willen. Het kan ook wel wat respectvoller.

Respect moet je verdienen...

Zegt iemand online :)
Jij kent die gene helemaal niet. Alleen op basis van wat? 10 berichten?
Je wil een discussie daarom post je hier. Dat kan dus best respectvoller.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:02

nou inderdaad Lenaatje
ik vind de reacties hier ook erg grof :\
ik vind de maatregelen ( woon in Belgie ) ook sterk buiten proporties en ben het er niet mee eens , er wordt heel veel met cijfers gesjoemeld om paniek te zaaien maar als je daar op Bokt wat van zegt ben je meteen een viruswaanzinner
we lopen hier in Belgie al maanden gemuilkorfd toch blijven de cijfers vd besmettingen de hoogte ingaan , net als in Fr , spanje waar de muilkorf ook verplicht is dan is het toch duidelijk dat het mondkapje niet werkt ..gelukkig hoeven we ze niet meer op in de volle natuur , in het bos of in lege straten dat beetje verstand is er toch al ingekomen bij de politiek
dat kinderen de hele dag een mondmasker op moeten op school vind ik echt schandalig , dat een koor/operazangeres met een mondkapje moet zingen vind ik zelfs absurd
waarom mogen mensen niet kritisch zijn en meteen als viruswaanzinner weggezet worden ..en dan zo te spotten zetten :n

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:03

Babootje schreef:
lenaa_tje schreef:
Heel eerlijk met zo’n reactie snap ik dat mensen ook niet meer in gesprek willen. Het kan ook wel wat respectvoller.

Respect moet je verdienen...

van 2 kanten , ja :)

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:06

Wat een afzeik topic, alweer. Bah bah, voelen sommige zich nu beter of wat is dat?
Waar is zo tegen een ander bezig zijn nu voor nodig?

Mooi gezegd Besita en Lenaatje.

En kruipt ook weer onder een steen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:07

Vind ik ook hoor. Het is een hartstikke raar verhaal waar vivana mee aan komt zetten met dat geblurde screenshot. Maar dat is geen reden om respectloos te reageren. Niet alleen omdat je niet weet wat erachter schuilgaat, maar ook gewoon omdat het sowieso niet nodig is zo te reageren. Je kunt er ook gewoon wat over zeggen zonder op de persoon te spelen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:10

lenaa_tje schreef:
Babootje schreef:

Kan ik me voorstellen. Ik zou me ook niet meer durven vertonen. :D

Er is netjes geprobeerd uit te leggen waarom vivana ernaast zat, dat kreeg bepaald geen respectvolle reactie terug

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:14

Citaat:
waarom mogen mensen niet kritisch zijn en meteen als viruswaanzinner weggezet worden ..en dan zo te spotten zetten :n

Heb je überhaupt wel de afgelopen pagina's gelezen? Dit heeft toch niets met kritisch zijn te maken?

Iemand verspreidt hier onwaarheden ( of het bewust liegen is weet ik niet) en spreekt zichzelf daarbij compleet tegen. En als ze daarmee geconfronteerd wordt duikt ze verongelijkt weg zonder uitleg.

Stelletje moraalridders, ik kan jullie dezelfde vraag stellen: voelen sommigen zich nu beter?

Volgens mij viel het best mee met de respectloze reacties. Fluwelen handschoenen zijn wat mij betreft niet nodig als iemand dat soort bullshit verspreidt.

lenaa_tje

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:19

Je mag het prima met elkaar oneens zijn maar je wil zelf de discussie aan gaan dan hoef je het niet op de man te spelen. Zo willen mensen niet in discussie gaan.
Dan kan je dit topic beter ‘zeiken over viruswaanzin’ noemen. Dan is het duidelijk wie je eigenlijk wil dat hier post.
Daarbij hoef je in een discussie nooit onaardig tegen elkaar te zijn. Hoe oneens je het ook bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:20

Laten we dan nu ruzie gaan maken over of je onaardig tegen iemand mag doen. :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:21

Dat je het niet eens bent met de maatregelen betekend niet dat je dat gaat onderbouwen met leugens. En dat is juist wat een aantal aanhangers van Virusontkenners doen en daarmee creëeren ze een hoop valse toespelingen waar mensen zoals bvb Vivana hun waarheid weg gaan halen. Op deze manier worden ze versterkt in hun angst. Want dat is het voor mij, gewoon alles ontkennen want dan hoef je ook niet bang te zijn toch? Want het bestaat niet.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:24

En vergeet niet, dit is niet het wetenschapstopic, daar mag je allemaal lekker belangrijk tegen elkaar doen.
Ik geloof dat dit nogal eens vergeten word in de diverse corona topics.
Mensen mogen vragen stellen, dingen niet begrijpen, zonder afgezeken te worden. En heb je dan geen zin om iets (herhaaldelijk) uit te leggen, doe je dat niet.
Maar de niet respectvolle berichten die de laatste dagen om de oren zijn gevlogen zijn verre van fatsoenlijk.
En ik heb die dan ook getemd. Want zelf eens denken ik doe eens aardig blijkt niet te kunnen, daar zal dan wel een groene opmerking voor nodig zijn denk ik. Kleuterklas.

lenaa_tje schreef:
Je mag het prima met elkaar oneens zijn maar je wil zelf de discussie aan gaan dan hoef je het niet op de man te spelen. Zo willen mensen niet in discussie gaan.
Dan kan je dit topic beter ‘zeiken over viruswaanzin’ noemen. Dan is het duidelijk wie je eigenlijk wil dat hier post.
Daarbij hoef je in een discussie nooit onaardig tegen elkaar te zijn. Hoe oneens je het ook bent.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:25

ja ik heb de afgelopen pagina`s gelezen ja ..zo dom ben ik niet
misschien lees jij mijn post niet juist .. dat kritisch zijn slaat niet op Vivana .. zij heeft zicht vergist ok kan gebeuren that`s it

ik heb kritiek op beleid incl maatregelen maar als ik daar in een ander topic wat van zei kreeg ik meteen een antwoord ... Besita jij bent zo`n viruswaanzinner zeker :x ...euh nee dat ben ik niet , ik ben het alleen niet eens met een heel aantal maatregelen , met beleid omtrent muilkorven, hoe men dingen aanpakt etc

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:29

bigone schreef:
Dat je het niet eens bent met de maatregelen betekend niet dat je dat gaat onderbouwen met leugens. En dat is juist wat een aantal aanhangers van Virusontkenners doen en daarmee creëeren ze een hoop valse toespelingen waar mensen zoals bvb Vivana hun waarheid weg gaan halen. Op deze manier worden ze versterkt in hun angst. Want dat is het voor mij, gewoon alles ontkennen want dan hoef je ook niet bang te zijn toch? Want het bestaat niet.

omgekeerd net hetzelfde hoor
als ik zie dat mensen rijdend helemaal alleen in hun auto een mondkapje aan hebben dan heb ik ook mijn bedenkingen of gaan ze soms hun auto besmetten ...je kan aan beide kanten heel extreem gaan !!waarbij de ene niet slechter is dan de andere

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:30

Dames,maak je niet druk om mij _/-\o_
Er zijn vele ergere dingen.
Gaan jullie maar fijn door waar je mee bezig bent ieder z'n ding.
En voor diegene sorry.. :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:30

Maar Besita, er zit wel een groot verschil in tegen bepaalde maatregelen zijn, zoals jij en Corona ontkennen en je nergens aan houden en dat ook verkondigen. Eerste geen enkel probleem mee, tweede krijgt van mij de wind van voren.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:32

Ik denk dat een mondkapje ook voor schijnveiligheid zorgt. Ik werd van de week in de winkel compleet omver geduwd door een dame die vond dat ze geen afstand hoefde te houden omdat ze een mondkapje op had. Maar ook dat mag je niet hardop zeggen, want dan beginnen ze gelijk over alu hoedjes.

Ik vind het commentaar op Vivana ook best hard, maar dat merk ik sowieso momenteel online. Alle grenzen van fatsoen zijn weg op de 1 of andere manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:32

Het heeft niets te maken met niet eens zijn met elkaar. Ik vind viviane's berichten, een raar gemanipuleerd plaatje neerzetten en niet uitleggen hoe dat kan, de meest respectloze van allemaal.

Aardig en onaardig, dat zijn zeer subjectieve begrippen, is voor iedereen anders. Ik hou zelf van directheid, een ander vind dat heel onaardig. Die ander vindt zichzelf misschien heel aardig, terwijl ik denk: zeik niet zo. Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:33

Muilkorven doe je bij een hond, niet bij een mens. Wat bedoel je daar eigenlijk mee? De mondkapjes of je mening niet mogen zeggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:44

Anoeska27 schreef:
Ik denk dat een mondkapje ook voor schijnveiligheid zorgt. Ik werd van de week in de winkel compleet omver geduwd door een dame die vond dat ze geen afstand hoefde te houden omdat ze een mondkapje op had. Maar ook dat mag je niet hardop zeggen, want dan beginnen ze gelijk over alu hoedjes.
.

Ik heb toch regelmatig laten weten wat ik van mondkapjes vind in allerlei coronatopics (ik vind het onzin en symboolpolitiek) en in het echte leven, maar niemand heeft daar ooit op gereageerd met aluhoedjes oid.
Dus dat kan prima.

Citaat:
misschien lees jij mijn post niet juist .. dat kritisch zijn slaat niet op Vivana .. zij heeft zicht vergist ok kan gebeuren that`s it

Een gemanipuleerd plaatje met onwaarheden plaatsen is geen vergissing. Daarnaast kun je na een vergissing gewoon uitleg geven lijkt me, maar dat wilde ze ook niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:56

Ik ben wel uitgemaakt voor virusgek omdat ik kritisch ben op maskers. Inmiddels een officieel politiek antwoord van kinderartsen dat exact hetzelfde zegt dus dat zegt meer over de uitschelder dan degene met de kritiek denk ik dan maar. Geen reden om wakker van te liggen.
Dat polariseren wat in dit topic gebeurd vind ik echter wel zorgtwekkend. Bokt is ook gewoon een afspiegeling van de maatschappij en de huidige toestanden in de wereld geven duidelijk aan dat voor veel mensen moeilijk is om een middenweg aan te houden.
De huidige situatie waarbij normaal contact ipv digitaal contact niet gewenst is zal daarbij niet helpen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 11:13

bigone schreef:
Maar Besita, er zit wel een groot verschil in tegen bepaalde maatregelen zijn, zoals jij en Corona ontkennen en je nergens aan houden en dat ook verkondigen. Eerste geen enkel probleem mee, tweede krijgt van mij de wind van voren.

Ik heb nergens gelezen dat ze zich niet aan de regels houdt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 11:14

Sizzle, kritisch zijn is goed maar de leugens van viruswaarheid of andere anticorona groepen verspreiden niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 11:15

Sizzle schreef:
Ik ben wel uitgemaakt voor virusgek omdat ik kritisch ben op maskers. Inmiddels een officieel politiek antwoord van kinderartsen dat exact hetzelfde zegt dus dat zegt meer over de uitschelder dan degene met de kritiek denk ik dan maar. Geen reden om wakker van te liggen.
Dat polariseren wat in dit topic gebeurd vind ik echter wel zorgtwekkend. Bokt is ook gewoon een afspiegeling van de maatschappij en de huidige toestanden in de wereld geven duidelijk aan dat voor veel mensen moeilijk is om een middenweg aan te houden.

De polarisatie zit niet zozeer in dit topic, maar in de samenleving inderdaad. Dat is ook gebleken uit polls en enquetes, een deel van de bevolking wil strengere maatregelen en het andere deel vindt het nu al te ver gaan. Maar polarisatie lijkt op ieder vlak nu de norm, als je in de racismetopics kijkt is het ook hard tegen hard vanuit twee extremen.

Ik vind het wel lastig dat kritiek zo gevoelig ligt. Ik vraag me wel steeds vaker af of we er wel goed aan doen, en we niet enorm doorslaan, maar een gesprek daarover lijkt niet echt mogelijk. Ik wil niet in de hoek van viruswaanzin, maar kan me meestal ook niet vinden in de andere hoek, want daar worden de gevolgen ook vaak wat overdreven in mijn ogen :o .
Het grappige is dat ik in het echte leven wel makkelijker dat soort gesprekken kan hebben, daar lijkt iedereen toch wat genuanceerder dan op internet.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 11:28

Ik vind het wel typisch hoor. De moraalridders gaan keihard in op de onaardige reacties (misschien terecht, misschien niet, dat laat ik aan de mods over) maar zeggen niks over hoe viviana hier praat? Vinden jullie dat niet een beetje hypocriet? Gelijke monniken gelijke kappen toch. Als ik reageer hoe zij reageert en ik hier een plaatje in gooi die overduidelijk gemanipuleerd is dan krijg ik daar ook kritiek op. En terecht. Waarom zou dat anders moeten zijn bij iemand met een andere mening?

Ik vind het gewoon ontzettend respectloos om hier iets te roepen, een overduidelijk gemanipuleerd plaatje te dumpen en dan snel weer onder je steen kruipen. Dat is imo trollen en niet eerlijk discussiëren.

Er kan écht wel netjes gediscussieerd worden, maar dan moeten BEIDE partijen zich gedragen. En als iemand zich misdraagt mag daar idd best wat van gezegd worden. Welke mening diegene ook heeft.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 11:50

nynke55 schreef:
Muilkorven doe je bij een hond, niet bij een mens. Wat bedoel je daar eigenlijk mee? De mondkapjes of je mening niet mogen zeggen?

muilkorf is een mondkapje inderdaad :j