Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 19:42

Mijn BMR is 1490, mijn dagelijkse behoefte 2310. Met 1650 zit ik dus op een tekort van 660 kcal per dag. Als je voor het gemak even uitgaat van de vuistregel dat je een een kcal tekort moet hebben van 7777kcal per kilo die je wil afvallen, zou ik er ongeveer 12 dagen over doen om 1kg af te vallen. Dat klopt ook wel ongeveer met de realiteit.

Elke kg die je afvalt zakt ook je bmr dus die pas ik steeds aan.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 21:34

justkid schreef:
Ik kwoot mezelf maar eens :')
Ik heb zo eens nagedacht en wil mijn gedachtes hier delen.

Om te beginnen met 1.)
Eigenlijk is het maar gek, het lijkt alsof er twee personen in je bezig zijn; de ene (verstandige volwassene) die graag gezond wil eten en wil afvallen en de ander (de zeurende kleuter) die gewoon NU SNOEP WIL of vul voor snoep alle andere ongezonde dikmakers in en anders op de grond gaat liggen krijsen (dit voor het beeld :D )
Zou dit helpen om naar jezelf te kijken bij vreetbuien en die zeurkleuter gewoon in het gangpad laten liggen krijsen? En troosten wanneer je het hebt genegeerd? Want je bent het beide, hoe meer je die kleuter wegstopt hoe harder die gaat zeuren, misschien wanneer je die visualiseert en accepteert maar niet (altijd) toegeeft. maar gewoon ook lief bent voor die kleuter in jezelf dat het dan gemakkelijker wordt?

2.) Ben je als kind getroost met snoep/eten? kan het zijn dat je wanneer je je poedersuiker voelt, jezelf troost met eten? Tip ook voor de moeders hier; troost je kind met een knuffel en met serieus nemen maar niet met snoep/ ijs etc. (dit zeg ik ff als leerkracht)
Heb je jezelf beschermd met een laag vet? een letterlijk dikke beschermlaag? Ik denk dat je dan, wanneer je veel afvalt moet weten dat die laag dus wegvalt en dat je dan onbeschermd staat, ik kan me heel goed voorstellen dat dit heel erg moeilijk is en dat daardoor het afvallen ook niet lukt, je hebt die laag nodig totdat je je hebt bevrijd van de onderliggende thema's. Wees dan ook zeker lief voor dat verdrietige kind/meisje dat je ook bent en bij je hoort. kun je die troosten en misschien helen.

Ik ben geen psycholoog he, misschien is dit wel dikke onzin of sla ik de plank helemaal mis, laat het dan vooral voor wat het is. Y;(

Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat het vooral een probleem is dat zich in je hoofd afspeelt. het is meer dan alleen een slechte gewoonte.

Goede post!
(bij ons bijna 24 uur internet uitval haha)
Ik heb dit min of meer vanavond gedaan, moest naar huis rijden en kom dan langs een supermarkt... niet stoppen, niet naar binnen en geen drop kopen. Of het werkelijk een kleuter is weet ik niet, maar wel echt tweedeling in mij. Een 'goede' kant die wil afvallen en gezond met eten omgaan en die weet dat een eetbui het alleen maar erger maakt. En een 'slechte' kant die ondanks alles smeekt om die kilo snoep en zelfs misselijk wil worden (?). -O-

Het is me in elk geval gelukt vandaag, netjes gegeten en geen snoep gekocht!
Helaas was ik wel een kilo zwaarder dan vorige week. Of dat nog van die ene (vr)eetbui komt? Nouja, in elk geval gewoon 'normaal' doorgaan.

En ik probeer verder te sleutelen in mijn hoofd. Waarom en waardoor die eetdrang komt, en hoe ik beter er in kan worden lief voor mezelf te zijn maar toch ook sterk.

Jullie ook veel kracht gewenst, en bedenk; kleine successen zijn ook succes!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 21:46

Het lekkerste ijs ooit was in de aanbieding bij de AH. Ik ging vlak voor het avondeten boodschappen doen . Geen idee hoe ik het heb gepresteerd maar ik heb het niet meegenomen. Van ellende wel dat ijs dat jullie noemden vergeten mee te nemen dus van de week nieuwe poging. :')

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 22:04

Vanavond was het programma obese er op. Ik vind dat altijd wel een lekkere motivator :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 22:05

Ah ja woensdagavond. Dat wordt mijn "al Foxiënd tijd doorbrengen " materiaal van morgen. :D :D

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 22:20

Mjetterd schreef:
Vanavond was het programma obese er op. Ik vind dat altijd wel een lekkere motivator :D

Oh ik ook, jammer dat wegeen tv zenders meer hebben.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 07:00

Daar kijk ik dus echt nooit naar, maar kijk sowieso weinig tv.

Klein succesje vanochtend: 75.0 kilo en BMI voor het eerst onder de 25 *\o/*

Regende me echt te hard om te gaan hardlopen vanochtend, maar heb wel 45 minuten gewandeld. Is toch wat.

OH, heb van de week voor het eerst overnight oats gemaakt en dat bevalt goed. Ik houd wel van een stevig ontbijt. Vandaag met een topping van aardbeien en pitten/zadenmix.

Afbeelding

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 07:26

Dat ziet er super lekker uit. Wat een mijlpaal gaucho!

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:39

Netjes gaucho!!
Ik heb gister wel meegelezen, maar een enorm slechte dag gehad. Mentaal, niet qua eten!

Merk dat ik wel even zoekende ben... Voel me nu te streng voor mezelf, denk dat dit niet goed is. Besef me dat ik gister net de 1000cal heb gehaald.. terwijl mijn bmr 1920 is, niet goed! Dus even met mezelf aan het 'overleggen' hoe ik dit anders moet gaan doen. Want dit is roofbouw. Daar ben ik me bewust van... Maar er is een beetje angst in mijn hoofd dat als ik iets meer ga toelaten, ik de controle verlies en terug val. Dus mentaal even lastig, maar dat komt wel weer.
Heb hier alweer paar fijne tips gelezen, dus wellicht dat ik daar iets mee kan.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:41

Landvrouw, een dagje onder je BMR gaan eten kan echt geen kwaad hoor! :) Is het een idee om een "vast" voedingsschema voor jezelf op te stellen? Of dat je bijvoorbeeld een schema maakt met hoeveel kcal je per maaltijd ongeveer wil eten? Heb je toch wat houvast maar ook weer wat vrijheid.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:44

Nee een dagje maakt inderdaad niks uit. Maar gister ws de meest calorierijke dag van deze week tot nu toe.. dus dat is beetje een dingetje.
Door mijn maagverkleining eet ik sowieso een stuk onder mijn bmr, als ik gewoon normaal eet. Heb ook een beetje een vast ritme in mijn eten, maar als ik alles vast ga leggen voel ik me opgesloten en weet ik dat ik eetbuien krijg. Heb alleen maar dingen in huis die ik mag, maar kan wel varieren naar datgene waar ik zin in heb op t moment.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:49

Oh ja met een maagverkleining lijkt me dat wel erg lastig. Ik vind je BMR ook wel redelijk hoog trouwens. Je hoeft het ook zeker niet vast te leggen hoor! Het is meer een soort richtlijn voor jezelf om bijvoorbeeld eens op te schrijven hoeveel kcal je zou willen besteden aan ontbijt, lunch, avondeten, en tussendoortjes. Ik wil nu bijvoorbeeld niet meer dan 500 kcal voor het avondeten kwijt zijn, dat gebruik ik dan als richtlijn. Mocht het een keer 600 kcal worden prima, maar ik wil niet systematisch erboven of eronder gaan zitten.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:53

Oooh zo, dat is nog wel een goede misschien ja..
Op zich ben ik niet zo bezig met kcaal, maar vooral met eiwitten binnen krijgen. Dat is voor mij enorm moeilijk, maar wel super belangrijk.
Ja bmr heb ik gister berekend.. ik ben lang en weeg 111kg. Daarnaast val ik in een zwaardere bewegingscategorie omdat ik best flink spor ondertussen. Elke ochtend een uur en 2-3 avonden in de week wandel ik nogneen flink stuk.

Maar misschien heb ik een vreemde site gebruikt. Hoe/waar bereken jij je bmr?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:55

Maar blijkbaar ben je toch iets aangekomen weer met die gbp? Dus dan zou je nu ook bijvoorbeeld 1800 kcal kunnen eten. Vriendin van me is nog wat zwaarder en die valt ook goed af met 2000 kcal ondanks weinig inspanning. Zelf moet ik ook 2000 kcal eten om af te vallen inderdaad! :)

Door mijn lengte en actieve levensstijl trouwens, heb niet echt overgewicht (meer).

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:01

Oooh ik ben aangekomen door slechte keuzes. (Vaaaaak op een dag slechte dingen eten tussen de reguliere maaltijdenndoor) Dat gedeelte weet ik heel goed. Die slechte keuzes laat ik nu achterwege, nu een goede balans zien te vinden.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:02

Zo doe ik dat ook Sanne. Als ik dan weet dat ik meer nodig heb voor het avondeten beperk ik dat in de andere 2 maaltijden.

Hoe lang is je maag verkleining geleden Landvrouw?

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:05

In augustus alweer 6 jaar geleden.
Dus mijn lichaam is ook best een tijdje gewend geweest aan enorm veel minder cal dan mijn bmr. Dan heeft het op een gegeven moment ook minder nodig...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:07

landvrouw schreef:
Oooh ik ben aangekomen door slechte keuzes. (Vaaaaak op een dag slechte dingen eten tussen de reguliere maaltijdenndoor) Dat gedeelte weet ik heel goed. Die slechte keuzes laat ik nu achterwege, nu een goede balans zien te vinden.

Ja maar je hebt toch te veel gegeten. Als je 2500 verbrandt kom je niet aan van 1500 kcal aan patat. Dan val je af. En als je nu niet aan genoeg kcal komt dan moet je misschien meer dingen die hoog in kcal zitten eten zoals noten oid?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:08

landvrouw schreef:
Op zich ben ik niet zo bezig met kcaal, maar vooral met eiwitten binnen krijgen. Dat is voor mij enorm moeilijk, maar wel super belangrijk.
Ja bmr heb ik gister berekend.. ik ben lang en weeg 111kg. Daarnaast val ik in een zwaardere bewegingscategorie omdat ik best flink spor ondertussen. Elke ochtend een uur en 2-3 avonden in de week wandel ik nogneen flink stuk.

In principe is je BMR wat je in rust verbruikt, die is niet hoog als je veel beweegt.

Roos postte vorige week een handige link: https://www.flowfitness.com/nl/bmr-berekenen/

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:10

MarlindeRooz schreef:
landvrouw schreef:

Ja maar je hebt toch te veel gegeten. Als je 2500 verbrandt kom je niet aan van 1500 kcal aan patat. Dan val je af. En als je nu niet aan genoeg kcal komt dan moet je misschien meer dingen die hoog in kcal zitten eten zoals noten oid?

Dat klopt, heb ook teveel gegeten. Ik sportte toen ook totaal niet. Deed niks aan beweging.
Noten is misschien wel weer een goede aanvulling inderdaad, bedankt voor de tip!

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:12

_Nelleke_ schreef:
landvrouw schreef:

In principe is je BMR wat je in rust verbruikt, die is niet hoog als je veel beweegt.

Roos postte vorige week een handige link: https://www.flowfitness.com/nl/bmr-berekenen/

Ooh dat is de site die ik ook heb gebruikt. Had hem alleen verkeerd begrepen. Dacht omdat je je sporten moest invullen dit werd meegerekend in je bmr. Maar zie nu dat dit niet het geval is :Y) ..

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:13

Hoe is dat verlopen Landvrouw? Qua gewicht en operatie en afvallen?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:37

Op hoeveel kom je als je 'normale beweging' invult? Want je moet daar sowieso onder gaan zitten qua kcal

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:21

Het is verstandig om daar goed inzage in te hebben en het te begrijpen. :j Zo zie je precies wat je nodig hebt om af te vallen of op een gelijk gewicht te blijven.

De motivatie moet vandaag even uit mijn tenen komen. Ik mag pas eten vanaf 12 uur en ik heb trek. Heb ik eigenlijk nooit. :+ en ik moet op Foxy, en ik stel het uit. Positieve ervan is dat ik wel al wat andere dingen heb opgepakt, maar nu ontkom ik er toch niet aan ben ik bang. :')

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:31

Ook eens ingevuld
BMR 1.612 (geen, tot weinig lichaamsbeweging)
BMI is 32.6 ;(