Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
justkid schreef:Ik kwoot mezelf maar eens![]()
Ik heb zo eens nagedacht en wil mijn gedachtes hier delen.
Om te beginnen met 1.)
Eigenlijk is het maar gek, het lijkt alsof er twee personen in je bezig zijn; de ene (verstandige volwassene) die graag gezond wil eten en wil afvallen en de ander (de zeurende kleuter) die gewoon NU SNOEP WIL of vul voor snoep alle andere ongezonde dikmakers in en anders op de grond gaat liggen krijsen (dit voor het beeld)
Zou dit helpen om naar jezelf te kijken bij vreetbuien en die zeurkleuter gewoon in het gangpad laten liggen krijsen? En troosten wanneer je het hebt genegeerd? Want je bent het beide, hoe meer je die kleuter wegstopt hoe harder die gaat zeuren, misschien wanneer je die visualiseert en accepteert maar niet (altijd) toegeeft. maar gewoon ook lief bent voor die kleuter in jezelf dat het dan gemakkelijker wordt?
2.) Ben je als kind getroost met snoep/eten? kan het zijn dat je wanneer je je poedersuiker voelt, jezelf troost met eten? Tip ook voor de moeders hier; troost je kind met een knuffel en met serieus nemen maar niet met snoep/ ijs etc. (dit zeg ik ff als leerkracht)
Heb je jezelf beschermd met een laag vet? een letterlijk dikke beschermlaag? Ik denk dat je dan, wanneer je veel afvalt moet weten dat die laag dus wegvalt en dat je dan onbeschermd staat, ik kan me heel goed voorstellen dat dit heel erg moeilijk is en dat daardoor het afvallen ook niet lukt, je hebt die laag nodig totdat je je hebt bevrijd van de onderliggende thema's. Wees dan ook zeker lief voor dat verdrietige kind/meisje dat je ook bent en bij je hoort. kun je die troosten en misschien helen.
Ik ben geen psycholoog he, misschien is dit wel dikke onzin of sla ik de plank helemaal mis, laat het dan vooral voor wat het is.![]()
Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat het vooral een probleem is dat zich in je hoofd afspeelt. het is meer dan alleen een slechte gewoonte.
landvrouw schreef:Oooh ik ben aangekomen door slechte keuzes. (Vaaaaak op een dag slechte dingen eten tussen de reguliere maaltijdenndoor) Dat gedeelte weet ik heel goed. Die slechte keuzes laat ik nu achterwege, nu een goede balans zien te vinden.
landvrouw schreef:Oooh zo, dat is nog wel een goede misschien ja..
Op zich ben ik niet zo bezig met kcaal, maar vooral met eiwitten binnen krijgen. Dat is voor mij enorm moeilijk, maar wel super belangrijk.
Ja bmr heb ik gister berekend.. ik ben lang en weeg 111kg. Daarnaast val ik in een zwaardere bewegingscategorie omdat ik best flink spor ondertussen. Elke ochtend een uur en 2-3 avonden in de week wandel ik nogneen flink stuk.
Maar misschien heb ik een vreemde site gebruikt. Hoe/waar bereken jij je bmr?
MarlindeRooz schreef:landvrouw schreef:Oooh ik ben aangekomen door slechte keuzes. (Vaaaaak op een dag slechte dingen eten tussen de reguliere maaltijdenndoor) Dat gedeelte weet ik heel goed. Die slechte keuzes laat ik nu achterwege, nu een goede balans zien te vinden.
Ja maar je hebt toch te veel gegeten. Als je 2500 verbrandt kom je niet aan van 1500 kcal aan patat. Dan val je af. En als je nu niet aan genoeg kcal komt dan moet je misschien meer dingen die hoog in kcal zitten eten zoals noten oid?
_Nelleke_ schreef:landvrouw schreef:Oooh zo, dat is nog wel een goede misschien ja..
Op zich ben ik niet zo bezig met kcaal, maar vooral met eiwitten binnen krijgen. Dat is voor mij enorm moeilijk, maar wel super belangrijk.
Ja bmr heb ik gister berekend.. ik ben lang en weeg 111kg. Daarnaast val ik in een zwaardere bewegingscategorie omdat ik best flink spor ondertussen. Elke ochtend een uur en 2-3 avonden in de week wandel ik nogneen flink stuk.
Maar misschien heb ik een vreemde site gebruikt. Hoe/waar bereken jij je bmr?
In principe is je BMR wat je in rust verbruikt, die is niet hoog als je veel beweegt.
Roos postte vorige week een handige link: https://www.flowfitness.com/nl/bmr-berekenen/