Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 14:34

Omany schreef:
Zo, ik ben ook net getest se. Ik begrijp alle hysterie niet rond dat testen, ik heb werkelijk gewoon niks gevoeld := . En dat terwijl ik een ontstoken neus en keel heb... In u keel gewoon een beetje gekietel, da's alles :D.

Ik ben wel bang voor het resultaat -O-. Mijn man weet nu ook niet goed wat te doen voor zijn werk. Morgenavond pas resultaat, mag hij dan morgen gaan werken of niet ?
Vandaag is zijn vrije dag....
De dokter wist het precies ook niet echt :roll: .

Anyways, nu terug in mijn bed verder uitzieken en duimen voor een negatieve test }:).

Succes voor alle anderen ! +:)+

Als jij koorts hebt dan mag hij helaas ook niet naar buiten...en als hij klachten heeft uiteraard ook niet. Dus duim voor je op een snelle (negatieve!) uitslag!

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 15:36

Ik vond het wel apart dat mensen niet zo goed afstand hielden. Je zou denken dat je er op zo'n moment juist extra op let.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 16:01

Movement schreef:
Ik vond het wel apart dat mensen niet zo goed afstand hielden. Je zou denken dat je er op zo'n moment juist extra op let.

Hoe bedoel je dat? In de teststraat? Hier was het niet mogelijk om dicht bij elkaar te komen, je moest in de auto blijven zitten.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 16:07

Voor mij was het geen teststraat. Ik moest bij de corona polikliniek naar binnen. Er waren twee rijen. 1 zonder afspraak en 1 met. Gelukkig kon ik zo goed als doorlopen omdat ik wel een afspraak had. Maar ik moest door de ingang en daar was het lastig om die 1,5m afstand te houden. We kregen wel mondkapjes vanuit het ziekenhuis dus dat was wel netjes.

zonnebloem18

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 16:13

In Groningen staan ze ook hutje mutje onder de luifel te wachten. Lijkt me toch de slechtste plek om niet aan de 1,5 meter te denken.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 16:17

zonnebloem18 schreef:
In Groningen staan ze ook hutje mutje onder de luifel te wachten. Lijkt me toch de slechtste plek om niet aan de 1,5 meter te denken.

Klopt ik ben ook in Groningen geweest. Het gaf me niet echt een betrouwbaar gevoel.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 16:18

zonnebloem18 schreef:

Da s ook bizar zeg

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 16:19

zonnebloem18 schreef:

Sommige dingen zijn toch niet te begrijpen. Dit is zoiets..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 16:41

zonnebloem18 schreef:

Terwijl m’n vriend daar de enige was. Totaal geen rij. Misschien omdat het vrijdag middag was. :+

Maar die is nu verhuist. Hij was nog op de oude locatie.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 16:51

Toen ik voor het eerst ging kwamen een moeder en haar zoon ook vlak achter mij staan, om vervolgens ook nog eens een vraag te schreeuwen naar de vrouw die mijn gegevens aan het opvragen was. Super handig en veilig inderdaad. :+

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 16:57

Urbiezira schreef:
Omany schreef:
Zo, ik ben ook net getest se. Ik begrijp alle hysterie niet rond dat testen, ik heb werkelijk gewoon niks gevoeld := . En dat terwijl ik een ontstoken neus en keel heb... In u keel gewoon een beetje gekietel, da's alles :D.

Ik ben wel bang voor het resultaat -O-. Mijn man weet nu ook niet goed wat te doen voor zijn werk. Morgenavond pas resultaat, mag hij dan morgen gaan werken of niet ?
Vandaag is zijn vrije dag....
De dokter wist het precies ook niet echt :roll: .

Anyways, nu terug in mijn bed verder uitzieken en duimen voor een negatieve test }:).

Succes voor alle anderen ! +:)+

Als jij koorts hebt dan mag hij helaas ook niet naar buiten...en als hij klachten heeft uiteraard ook niet. Dus duim voor je op een snelle (negatieve!) uitslag!

37,4 graden heb ik :+ . Da's het probleem, is dat nu koorts of niet :roll: ...

Maar hij heeft gebeld naar zijn werk en heeft het uitgelegd. Ze hebben liever dat hij thuisblijft. Ikke blij eigenlijk, kan hij nog een dagje de kids doen en ik verder uitzieken want voel mij belabberd %) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 17:14

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 17:18

Ik had vandaag een zieke patiënt, hoesten, koorts, snot. Net afgelopen weekend terug uit Spanje (oranje!!) maar de partner moest van z'n baas gewoon komen werken, dat quarantaine was maar onzin 8)7

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 17:25

Polly schreef:
Ik had vandaag een zieke patiënt, hoesten, koorts, snot. Net afgelopen weekend terug uit Spanje (oranje!!) maar de partner moest van z'n baas gewoon komen werken, dat quarantaine was maar onzin 8)7

Wauw. Je mag het bijna niet zeggen maar soms hoop ik echt dat dit soort uitspraken worden gejinxed.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 17:39

Polly schreef:

Idioot. Ik zit in de risicogroep en velen met mij. En ook als je dat niet zit wil je het niet krijgen. Zo n baas brengt een hoop mensen in gevaar.
Gister sprak ik iemand met keelpijn
Ging gewoon werken in de horeca, want al haar collega s hadden t ook
Zo kun je nergens meer wat gaan eten oid

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:03

Het is ook een beetje tegen je gevoel in om thuis te blijven voor een snotneus.

Ik ben niet mega verkouden maar wel wat snotterig, heel erg moe, dikke lymfeklieren, koud ect. Voelt ook beetje stom om voor thuis te blijven maar kom de hele dag in aanraking met andere mensen. Better safe than sorry..

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 11:10

Mijn dochter van 7 vanochtend thuis gehouden met een snotneus en af en toe een nies.

Testen kijken we nog even aan (zoals wordt aangeraden), ze is verschrikkelijk kleinzerig en snel in paniek. Testen zou voor haar wel eens behoorlijk traumatisch kunnen verlopen.

Ik had het wel fijn gevonden als corona uitgesloten zou worden, omdat ik zelf tot een paar risicogroepen behoor. Voldoende afstand houden binnen het gezin is lastig natuurlijk. Maar geen paniek hoor. Hoewel ik buitenshuis wel oplettend ben. Beetje dubbel natuurlijk :D

Hoe gaan anderen met verkouden kinderen daar mee om?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 11:15

Boras schreef:
Mijn dochter van 7 vanochtend thuis gehouden met een snotneus en af en toe een nies.

Testen kijken we nog even aan (zoals wordt aangeraden), ze is verschrikkelijk kleinzerig en snel in paniek. Testen zou voor haar wel eens behoorlijk traumatisch kunnen verlopen.

Ik had het wel fijn gevonden als corona uitgesloten zou worden, omdat ik zelf tot een paar risicogroepen behoor. Voldoende afstand houden binnen het gezin is lastig natuurlijk. Maar geen paniek hoor. Hoewel ik buitenshuis wel oplettend ben. Beetje dubbel natuurlijk :D

Hoe gaan anderen met verkouden kinderen daar mee om?

Misschien als tip ik ben ook echt een watje en bij pijn raak ik ook in paniek. Ik vond het testen super meevallen maar was wel heel zenuwachig. Ik geef het altijd aan bij een dokter enz dat ik het heel spannend vindt. Over het algemeen kunnen veel daar goed mee omgaan. Vooral naalden heb ik echt angst voor maar toch mij laten enten voor hepatitis b en mede doordat diegene die prikten het super aanpakten.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 11:24

ik heb de coronatestlijn gebeld, die hebben mij doorgestuurd naar de GGD, die zeiden om het nog even aan te kijken omdat het best wel traumatisch is voor de kinderen. Ik heb wel mezelf laten testen maar de kinderen nog niet. Als ik het niet heb konden we er wel vanuit gaan dat de kinderen het ook niet hebben. Kinderen wel thuis gehouden van school zolang ze verkouden zijn. Merk wel dat er steeds meer kinderen nu "ziek" thuis zijn.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 11:34

Dochter van 6 is flink verkouden, last van haar oren en klinkt alsof ze al 30 jaar zware shag rookt.
Die ga ik echt niet laten testen. Ze is gewoon verkouden zoals elk jaar in deze tijd van het jaar.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 12:49

Ik ga mijn kind ook echt niet testen als hij evt ziek wordt. Die is 4 en heeft al een enorme witte jassen angst.
Dan gaan we wel met z’n allen in quarantaine tot die klachten 24u voorbij zijn. En testen we onszelf als wij klachten krijgen, dan weet je ook genoeg.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 08-09-20 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 13:05

Ik werk zelf in de zorg maar ik heb onze zoon ook niet laten testen. Dat ga ik pas doen als het voor behandeling belangrijk is. Maar ik heb hem wel thuis gehouden tot 24u klachtenvrij

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 13:14

Mijn dochter, 6,is paar weken geleden geopereerd, die begon vorige week met hoesten. Maar week ziekenhuis toen had haar geen goed gedaan. Die ga ik dus echt niet laten testen. Zoon van 4 sinds zondag hoesten en iets verhoging. Die hoest de hele winter door, dus dan kunnen we bezig blijven. Ikzelf sinds zondag avond last van m'n keel en minimale snotneus. Voor mezelf gisteren wel afspraak gemaakt.eerst advies gevraagd want voel me niet echt ziek. Zou normaal gewoon gaan werken. Zoon en dochter hoefden beide niet getest, die blijven leker thuis tot de hoest weg is. Ik mocht afbellen als ik me beter voel.kon nml pas morgen terecht. M'n vriend sinds vandaag keelpijn en hoesten. Die werkt in de zorg met een aantal kwetsbare mensen, hij heeft die afspraken dus afgezegd en ook een afspraak gemaakt. Hij kan pas donderdag testen. Dat is wel een nadeel. Hij werkt voor een klein zorgbesrijf, is de hele week dus uit de running terwijl dat misschien helemaal niet nodig blijkt straks. Op mijn werk komen ze ook in de problemen als ik er niet ben...

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 13:21

Via DigiD kon ik wel veel eerder terecht dan aan de telefoon. Ik had eerst ingelogd kon ik dichtbij de volgende dag terecht, maar omdat ik vragen had ook nog naar de testlijn gebeld, daar kon het pas 2 dagen later en veel verder, heb het toen dus gewoon online een afspraak gemaakt. Ook makkelijk dat je dan de uitslag online krijgt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:18

Even voor de mensen met het niet laten testen van hun kind omdat ze al zo bang zijn voor doktoren in het algemeen. Ga daar wel mee bezig om te leren dat het niet altijd eng is.

Ik ben nu 23 en weet hoeveel ellende het gaat geven met angst. Zo heb ik hyperventilatie gecreëerd door onderzoeken die eigenlijk best mee vielen maar door angst mij zo erg heeft beperkt dat ik niet meer goed kon functioneren. Gelukkig heb ik dat deels overwonnen, maar echt geloof mij verkomen is beter als genezen want zo rot voelen is echt 3x niks....