4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:41

Gefeliciteerd Jip! Genoeg challenges deze maand voor jou dus! Het is heel normaal dat bij zoveel nieuwe dingen je echt kapot bent de eerste weken/maanden. Hopelijk haal je dan alsnog energie uit sporten!

Ik haal trouwens niet elke dag de 10.000 stappen. Maar probeer wel per week er 77000 te halen. Dus dat je gemiddeld er wel 10.000 per dag hebt.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:57

m9ara schreef:
@IMAY, Oei altijd vervelend dat ontstippen :+ Als je zo'n eind gefietst hebt kan een bbq weinig kwaad denk ik! Dat lijkt me echt een groot voordeel van een racefiets (ik twijfel ondertussen nog steeds of ik er een aan zal schaffen..). Als je de halve zalmmoot hebt genomen denk ik dat je kcal wel accuraat zijn hoor! Zalm is rijk aan kcal, maar gelukkig geen 700 per 150 gram :)

Ik doelde op de boterhammen met pangafilet met piripiri saus, van de zalm stond netjes op de verpakking hoeveel callorieën het was. En een racefiets kan ik je van harte aanraden, ik geniet enorm van het fietsen en het is voor mijn slechte knieën ook goed omdat het low impact is voor de gewrichten.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:01

@maanlicht, gefeliciteerd met je nieuwe baan!

@Dilan93 wat leuk! Toen ik de beginpost van dit topic las vond ik het ook veel aansluiten bij pbp dat is ook wel prettig.

Mijn voeding vandaag is:
O: 300gr magere franse kwark met 30gr blauwe bessen
T: 300gr verse magere yoghurt met een klein beetje karvan cevitam 0%suiker en een banaan
L: 2 gekookte eieren, 2 volkoren puntjes, 25gr kalkoenfilet, 10gr calve pindakaas proteïn
A: 3 volkoren puntjes , 570 gr heldere groentesoep
T: 10gr macadamianoten, 20 gr pistachenoten en 20 gr cashewnoten.

B: thuis trainen, met paard wandelen

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:40

Dilan, ik ben de dag goed doorgekomen! Het was zo ontzettend druk met werken, dat dag voorbij is gevlogen. Heb m'n pauzes vergeten/overgeslagen en kwam om 17.10 er achter dat ik al tien minuten vrij was. Morgen nog dagje en dan lekker weekend!

Mara, slim om thuis vaak zelf te koken. Helemaal als je het ook nog leuk vindt. Heb je lekker zelf invloed er op. En knap besluit om een maand de weegschaal los te laten en te kijken naar hoe je er in de spiegel uitziet! Hopelijk werkt dat zoals je hoopt dat het gaat werken. Je tiramisu kwarktaart zag er trouwens heerlijk uit.

Marlinde, nog wel genoten van je zak chips of dat ook niet eens? :') Je lunch klinkt echt heerlijk.

Twilight, welkom hier! Je bent al mooi op weg met PBP zie ik. En klopt dat PBP prima past in hoe veel andere in dit topic ook met hun voeding bezig zijn.

Maanlicht, duidelijk plaatje. Ik weeg zelf ook best vaak, paar keer per week. Geeft wel mooi de trend over verloop van tijd aan. Vind ik zelf heel prettig, maar snel goed dat niet iedereen dat heeft.
En gefeliciteerd met je nieuwe baan! Lijkt me wel pittig weer na zo'n tijd trajecten doorlopen voor je burn out. Wat voor werk ga je doen? Verstandige keuze ook om je fotoshoot te verplaatsen. En die doelen moeten volgens mij prima haalbaar zijn en tegelijkertijd ook genoeg uitdagend.

Ik ga vandaag weinig beweging hebben. Pauzes dus grotendeels overgeslagen, dus heb eigenlijk heel dag achter pc gezeten. En het is verschrikkelijk rotweer. Als het vanavond nog opklaart ga ik een rondje wandelen, maar anders vind ik het ook wel even prima.

Eten van vandaag
T: 3 rijstwafels met chocola
L: skyr vanille, whey crispy, cruesli chocolade
T: druiven, 3 maiswafels paprika
A: rundertartaar, gebakken ei, bloemkool met beetje geraspte kaas, aardappelbolletjes uit airfryer met mayonaise
T: 6 melba toast met roomkaas en gerookte zalm

Ik kom op ongeveer 1.700 kcal uit, helemaal netjes dus.
Ik ga alweer een paar dagen best wel lekker met eten. Mentaal ook wel fijn om de houvast weer te hebben en niet meer alleen te eten wat en wanneer ik zin heb, want dat resulteert in repen chocola als avondeten en meer van zulke ongein.

Sherivey

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:56

Wel fijn dat het zo druk was. Gaat de tijd lekker snel :D

Hier ook weinig beweging. Zo nog even naar stal, maar meer doe ik vandaag ook niet. Ben ook echt enorm moe de hele dag en kan weinig hebben :\

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:51

Hi ik wil mij hier ook graag melden. Leoni, 28 jaar.

Tot 2014 was ik heel erg fanatiek met sport (wielrennen 20 uur per week), maar van het ene op het andere moment gestopt en niks meer gedaan. Vanaf half maart kwam ik thuis zitten, want werk in de horeca en merkte dat de ene naar de andere zak chips erdoor ging. Uiteindelijk een weegschaal gekocht en schrok ervan dat ik toch wat kilo's was aangekomen (niet verrassend natuurlijk).

Half april heb ik het roer omgegooid en ben ik al mijn eten gaan bijhouden in MFP. Ook ben ik echt veel gezonder gaan eten. Het lastige is alleen dat ik weinig groente lus, dus daar moet ik nog een beetje in verbeteren. Ook ben ik meer gaan bewegen (wandelen). Een week of 3 geleden ben ik daarnaast ook gaan sporten (hardlopen en oefeningen thuis). Vooral dat begin was zwaar want kreeg giga spierpijn, maar het gaat nu een stuk beter.

Ondertussen ben ik sinds half april van 68 kilo naar 62.5 kilo gegaan. Heel fijn! Ik wil nog een kilo of 2 lager (ben 1,75, maar ook toen ik nog veel trainde zat ik rond de 62 en had ik een buikje). Daarna wil ik mij gaan richten op spieren aankomen. Ben heel benieuwd hoe dat zal gaan.
Op dit moment loop ik 3x per week hard en doe ik 3x per week oefeningen. Volgende week ga ik een proefles kickboksen doen en een proefles crossfit. Ben heel erg benieuwd hoe dat is.

Ik lees al een tijdje mee en vind het vooral interessant om te lezen wat iedereen eet. Daar haal ik zelf weer inspiratie vandaan. Een doel heb ik eigenlijk niet qua gewicht (ja rond de 60 kilo, maar als ik spieren ga aankomen zal dat weer hoger gaan liggen). Wel wil ik graag gezonder zijn en fitter.
Deze week gaat het wel een beetje lastiger qua afvallen, want ben weer begonnen met werken en moet even een nieuw ritme gaan vinden met alles.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:57

Welkom travel_me! Goed bezig al :D knap dat je zo knop hebt kunnen omzetten in een periode die vast niet makkelijk is. Benieuwd wat je van je proeflessen gaat vinden.

Hier is m’n avondsnack wat anders geworden. Heel erg zin in chocola. Dus nog 3 rijstwafels met chocola genomen in plaats van m’n melba toast met roomkaas en zalm. Kwam qua kcal overeen. Dus ben geëindigd op 1.687 kcal. Ik ben tevreden!
Morgen ook weer gewone werkdag, benieuwd hoe daarna het weekend gaat lukken

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 07:43

@linoleum dankjewel :) hopelihk valt de regen de komende dagen mee! Dan kunnen we weer lekker naar buiten.

@travel_me mooi doel ben je aan het volgen en heel logisch dat je weer ritme moet vinden met werk!
Ik heb werk onder controle maar vind juist sociale gelegenheden lastig.

Mijn calorieën zijn gister naar beneden gesteld om mijn lichaam een prikkel te geven.
Mijn collega viert haar verjaardag en die bakt gelukkig zo gezond mogelijk en ze gaf even door wat ze trakteerde dus die staat al in mijn lijstje:
O: 300gr magere kwark met blauwe bessen
T: banaan + wortelcake
L: 300gr magere yoghurt en 50 gr kipfilet + 2 eieren
T: 2 rijstwafels met pindakaas
A: wokgroente, tomatensaus en runderballetjes
T: Zero ontbijtkoek

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 08:18

@linoleum: Dankjewel! Ja het was behoorlijk lastig. De eerste maand heb ik ook vrijwel niks gedaan. Daarna wel weer het werk wat opgepakt (werk in een lunchroom met mensen met het syndroom van Down. Dus we zijn gaan skypen en wandelen 1 op 1 om toch wat ritme te geven).
Altijd fijn als dingen waar je zin in hebt toch nog passen :)

@twilight: Ja het is vooral weer even kijken wanneer ik kan eten en wat tussendoor. Gelukkig is mijn baas heel makkelijk dus kan in principe van alles kiezen (normaal eten we brood, maar ook salade wil die wel maken). En even kijken qua beweging, want ik verbrand nu natuurlijk wel een stuk meer.
Sociale bezigheden heb ik ook wel een beetje last van.
Wel fijn dat je collega al alles even door gaf! Altijd handig mensen die meedenken en je niet opeens wat voor je neus zetten :)

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 08:26

@Twilight1, Dat zijn mooie, tastbare doelen! Fijn dat je collega het van te voren doorgeeft. Toen wij nog op kantoor werkten vond ik traktaties altijd lastige momenten.. Op deze manier kan je er van genieten terwijl je weet dat het past :D

@Maanlicht, Gefeliciteerd met je nieuwe baan, goed joh! Inderdaad weken die waarschijnlijk veel energie zullen slurpen, maar waarin je wel grote stappen maakt! Fijn dat het sporten weer lekker ging, toch fijn dat je weer aan de slag kan, ook als uitlaatklep.
Goede, haalbare doelen voor jezelf gezet! Succes :D

@Linoleum, Zo hard gewerkt dan ja! Je lijstjes zien er inderdaad weer super netjes uit.

@Travel_me, Welkom! Je bent al goed van start gegaan zo te lezen! Ik kan me voorstellen dat het even wat lastiger is om een ritme te vinden nu je weer werkt in de horeca. Dat gaat meestal toch samen met afwijkende tijden om te eten en veel makkelijk, lekker eten binnen handbereik. Ik ben benieuwd wat je van je proeflessen vind :D

Ik ben echt super gemotiveerd sinds ik heb besloten de weegschaal te laten voor wat het is :D Ik ga mezelf nu écht houden aan het verhogen van kcal en daarnaast extra fanatiek sporten. Waar ik vandaag eigenlijk nog een laatste compensatie dag wilde doen voor mijn lange cheatweekend, ga ik nu gewoon 1800 kcal eten. Verder wil ik buiten de weekenden waarin ik met mate mag cheaten die 1800 dagelijks aanhouden, met 1 dag (een rustdag qua sporten) wat minder (ongeveer 1600) om mijn lichaam wat te blijven prikkelen.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: Havermouttaartje uit de oven van 40gr havermout, 50gr kersen, 10gr whey chocolate, 1/2 ei, 50gr magere kwark en wat cacaopoeder
T: Smart bar crunchy, 1/2 kiwi en een nectarine
L: 1 volkoren boterham met ham en kaas en 150gr magere kwark met 10gr ontbijtgranen
T: 200gr Melkunie pudding + 2 lange vingers
D: Mexicaanse gestoofde kip met aardappelrosti, mais, tomaat en zure room
T: Mueslireep
Totaal 1789 kcal

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 08:29

verjaardagen op kantoor vind ik altijd zo'n dingetje :=
Toen ik nog op een ander kantoor werkte, was er zeker 1x per week iemand jarig. En taart afslaan werd dan als ongezellig gezien en ik vond dat ook wel banketstaaf

Maarja aan de andere kant, elke week (soms meerdere keren) taart vanwege verjaardag tikt hard aan.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 08:59

@ma9ara: Dankje! Ja dat is wel lastig aan de horeca. Gelukkig werk ik van 9-17 dus alleen de lunch en tussendoortje in de middag is een dingetje. Maar ik kan ook altijd zelf wat meenemen. Qua snoepen op t werk heb ik geluk, want dat doe ik eigenlijk nooit. Ik werk met mensen met Down en die hebben bijna allemaal overgewicht. Zij mogen dus niks pakken en vind het niet fair dat ik dat dan wel zou mogen. Scheelt weer.
Goed bezig qua sporten! Mooi dat het stoppen met die weegschaal dan echt een grote motivator voor je is. :) Dat havermouttaartje klinkt heerlijk trouwens..

@Dilan: ja dat is een probleem van veel mensen idd. Wat het is ook banketstaaf om te laten staan, maar je wil het eigenlijk ook niet iedere week eten.
Wij hebben gelukkig dat er niet getrakteerd wordt. Diegene die jarig is mag alleen zelf een gerecht van de kaart kiezen (normaal eten we gewoon brood met beleg)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:19

oh dat is een betere regeling :j

Ik heb gisteren Yummygumms besteld, vega multivitamines. Ben de laatste dagen echt enorm moe. Afgelopen nacht heel veel geslapen, maar ngo steeds moe :=
Dus wellicht een tekort ergens in.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:31

Dilan93 schreef:
oh dat is een betere regeling :j

Ik heb gisteren Yummygumms besteld, vega multivitamines. Ben de laatste dagen echt enorm moe. Afgelopen nacht heel veel geslapen, maar ngo steeds moe :=
Dus wellicht een tekort ergens in.

Slik je niet standaard B12 bij? Dan zou ik dat sowieso hooggedoseerd kopen en los erbij slikken.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:43

Nee geen b12, de laatste keer dat ik dat liet testen (toen ik nog 100% veganistisch at), zat ik te hoog qua b12.

Neem nu wel producten waar b12 aan toe gevoegd is, maar eet ook bvb een aantal keer per week ei

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:20

Dank jullie wel! Ben ook heel blij. Ik ga als grafisch vormgever aan de slag.

@Marlinde: Klopt inderdaad, al maak ik me heel snel zorgen als er veel dingen op me af komen. Ik weet dat ik het wel aan kan, maar mijn gevoel loopt soms nog een beetje achter en denkt dat ik nog steeds een burn-out heb. Ik denk dat het gewoon een kwestie van doen is, en goede ervaringen opdoen!

@Twilight1: Mooie lijstjes! Hoeveel calorieën neem je nu dagelijks? Ik vind PBP heel intrigerend altijd, zou graag eens willen bekijken hoe dat precies werkt. Maar ik denk niet dat ze heel blij zijn als ik zeg dat ik alleen hun businessmodel wil bekijken om zelf inspiratie op te doen en niets bij hun wil afnemen B-).

@linoleum: Ik ben stiekem een beetje jaloers op je drukke dag. Heb ik al tijden niet echt gehad en heb daardoor veel tijd gehad om me te vervelen of te piekeren en als resultaat te gaan eten. Fijn lijstje gister en goed dat je die houvast weer hebt!

@Dilan: Vervelend dat je zo moe bent. Als het aanhoudt anders even naar de huisarts om bloed te laten testen op tekorten? Ik doe dat sowieso eens in het half jaar/jaar preventief. Vooral nu ik veel aan het sporten ben. Ja verjaardagen zijn lastig. Ik zit gelukkig al een tijd niet op kantoor, maar ik zal daar nu ook weer mee te maken krijgen. Dus dan zal ik ook soms dingen afslaan. Ik heb daar niet zo'n moeite mee, het maakt mij niet uit dat anderen het niet gezellig vinden haha.

Wat nemen jullie eigenlijk qua supplementen? Ik nam altijd behoorlijk wat, maar net wat ik dacht dat ik nodig had. Nu bleek er in mijn multivitamine gigantisch veel B12 te zitten, waardoor mijn b12 echt veel te hoog was (mogelijk zelfs gevaarlijk). Nu neem ik alleen supplementen die me ondersteunen bij CrossFit en slapen. Dus Magnesium citraat, L-tryptofaan en beta-alanine.

@Leoni: Welkom! Jij bent al heel goed bezig volgens mij! Het voordeel van CrossFit is dat als je dat eenmaal doet je er in principe geen andere sporten naast hoeft te doen omdat het zo divers is. Ik doe het nu sinds eind augustus en ik was heel snel verslaafd. Het is wel echt wennen, de eerste paar keer zijn extreem zwaar en je komt moeilijk mee omdat de rest van de mensen het natuurlijk vaker doet. Daar vooral in het begin niet te veel op letten en gewoon doen wat je kunt. Bereid je wel voor op veel spierpijn. Ik vind het een fantastische sport en het heeft mijn lichaam heel erg veranderd, en het sociale aspect is ook heel erg leuk. Als je spieren wil opbouwen is het heel effectief.

@m9ara: Wat fijn dat je zo gemotiveerd bent. Let wel op dat 1800 calorieën nog steeds een soort cut is, waarschijnlijk zit dan nog niet op onderhoud. Het zou denk ik beter zijn om te verhogen naar in ieder geval je onderhoud, dat zal rond de 2000-2300 calorieën liggen. Maar ik begrijp dat dat best wel spannend is. Het is mentaal wel een goede tussenstap denk ik, al is het wel goed om er rekening mee te houden dat je met dit aantal calorieën waarschijnlijk nog steeds gaat afvallen. Je havermout taartje klinkt heel erg lekker! Heb je daar een receptje voor?

Hier gaat het weer wat minder. Heb vorige week een aantal hele goede dagen gehad, waarbij ik ook weinig honger had, maar nu heb ik wel weer steeds honger. Ik denk dat het voor een groot deel stress is, maar ik baal er wel van dat ik steeds zo heen en weer schiet. De helft van de maand gaat het heel erg goed en eet ik gezond en kan ik het goed volhouden, de andere helft gaat het voor geen meter en blijf ik maar honger houden. Ik denk dat het ook met mijn hormonen te maken heeft. Zijn er mensen die dit herkennen?

O: 300 gram magere kwark met 125 gram aardbeien en honing
L: twee gebakken eieren met schouderham, drie stengels bleekselderij en een halve komkommer
T: kiwi gold, appel
A: burritobowl met rijst, kip en guacamole van een halve avocado
T: halve H&C koek

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:27

Jeetje wat zijn jullie hard gegaan deze dagen :')
Ik heb alles wel bijgelezen, maar het is een beetje veel om een echte goede bijlees te maken hoor haha.

Linoleum en Josien: Welkom terug!
Twilight en Leoni: Welkom beide :) Leoni: even offtopic, maar jou werk lijkt me echt geweldig <3

Jip: Gefeliciteerd met je nieuwe baan! super fijn! en succes met alle drukte de komende periode.

Marlinde: Jouw rode pesto klinkt echt heerlijk!

Mara: Fijn dat je de motivatie helemaal heb gevonden na je gewicht struggels! ik hoop dat je nu het resultaat gaat bereiken waar je zo naar uit kijkt :)

Ik weeg me overigens elke week op donderdag, omdat ik anders ook vrij obsessief elke dag kan wegen en kan balen als er iets aan zit :')

Afgelopen dagen druk geweest, wel 'goede' lijstjes gehad waarin ik binnen mijn calorieën doel bleef.
Gister ook weer weegdag gehad, en weer een kilo eraf. De teller staat op -5.5 :)
Had mijn ouders ook 2 weken niet gezien omdat ze op vakantie waren en mijn vader heeft me dinsdag wel 3x gezegd dat ik niet meer mag afvallen want hij vind me te dun worden haha. Wel leuk om te horen dat ze beide goed verschil zagen in die 2 weken tijd.

Gisteravond kwam een vriendin eten, hebben wel samen een zakje chocolade pinda's genuttigd met een glas wijn, maar ook dit paste nog goed in mijn doel dus heb er van genoten :D
Lijstje van gister:
O: 150 gr Griekse yoghurt 0.1% vet, 50 gr blauwe bessen, 1/2 banaan en 200 ml optimel.
T: 2 delicate wasa crackers, 1 met cervelaat en 1 met 100% pindakaas.
L: 1,5 kaiser broodje met in totaal 50 gr magere filet americain.
T: 65 gr aardbeien
A: 1 rode paprika gevuld met spinazie, champignons, pijnboompitten en parrano kaas, 200 gr zoete aardappels uit de airdry, glaasje wijn
T: 100 gr chocolade pinda's :))

Lijstje voor vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt 0.1% vet, 50 gr blauwe bessen, 1/2 banaan en 200 ml optimel.
T: 2 dikke rijstwafels met smeerkaas light
L: bananenpannenkoek van 1 banaan en 1 ei.
T: 100 gr aardbeien.
A: pasta carbonara (daar heb ik zo'n trek in :') )
T: 150 gr optimel kwark appel/kaneel.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:59

@Leonie, Oh wauw jouw werk lijkt me echt geweldig zeg! Hoe ben je er terecht gekomen?

@Dilan, Vervelend dat je je zo moe voelt.. Een keer laten testen is denk ik helemaal geen slecht idee.

@Maanlicht, Je hebt gelijk hoor! Alleen weet ik van mezelf dat ik in het weekend echt flink kan cheaten. Een lekkere fles wijn en een kaasplankje en de 3000 kcal per dag is al snel in zicht :+ Daar geniet ik ook wel echt van dus dat wil ik liever niet opgeven. Met 1800 kcal per week denk ik dus gemiddeld genomen rond onderhoud uit te komen. Als ik eens een weekend gewoon netjes eet moet ik er inderdaad aan denken mijn kcal per week wat te verhogen!
Ik herken het schommelen in hongergevoel super erg! Bij mij is het, vermoed ik, wel echt hormoongestuurd. Ik heb het geaccepteerd en probeer er rekening mee te houden door in die periode wat meer kleinere eetmomenten in te plannen en voor kcalarme maar goed vullende producten te kiezen. Het is super vervelend, maar ik denk dat er helaas weinig invloed op uit te oefenen is.
Overigens neem ik alleen glutamine, voornamelijk voor mijn darmen. Maar wil me ook wel eens preventief laten testen op tekorten.

@Lis_Ol, Oh zo herkenbaar, bezorgde ouders :') Je hebt in ieder geval wel eer van je werk dat het ze zo goed opvalt! En chocolade pinda's, zo lekker <3

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:02

m9ara schreef:
@Leonie, Oh wauw jouw werk lijkt me echt geweldig zeg! Hoe ben je er terecht gekomen?

@Dilan, Vervelend dat je je zo moe voelt.. Een keer laten testen is denk ik helemaal geen slecht idee.

@Maanlicht, Je hebt gelijk hoor! Alleen weet ik van mezelf dat ik in het weekend echt flink kan cheaten. Een lekkere fles wijn en een kaasplankje en de 3000 kcal per dag is al snel in zicht :+ Daar geniet ik ook wel echt van dus dat wil ik liever niet opgeven. Met 1800 kcal per week denk ik dus gemiddeld genomen rond onderhoud uit te komen. Als ik eens een weekend gewoon netjes eet moet ik er inderdaad aan denken mijn kcal per week wat te verhogen!
Ik herken het schommelen in hongergevoel super erg! Bij mij is het, vermoed ik, wel echt hormoongestuurd. Ik heb het geaccepteerd en probeer er rekening mee te houden door in die periode wat meer kleinere eetmomenten in te plannen en voor kcalarme maar goed vullende producten te kiezen. Het is super vervelend, maar ik denk dat er helaas weinig invloed op uit te oefenen is.
Overigens neem ik alleen glutamine, voornamelijk voor mijn darmen. Maar wil me ook wel eens preventief laten testen op tekorten.

@Lis_Ol, Oh zo herkenbaar, bezorgde ouders :') Je hebt in ieder geval wel eer van je werk dat het ze zo goed opvalt! En chocolade pinda's, zo lekker <3

Ah zo, dan snap ik het. Ik bekijk mijn calorieën vaak sowieso per week, en dan kan ik daar een verdeling in maken over de dagen. Als ik weet dat ik bijvoorbeeld uit eten ga, kan ik dat gewoon inpassen. Ik zit er een beetje over te twijfelen hoe ik het ga aanpakken met die schommelingen. Is het juist goed om het te balanceren, dat ik op de dagen dat ik weinig honger heb toch wat meer eet en op de dagen dat ik veel honger heb wat minder, of juist andersom.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 14:44

Grappig om te lezen dat veel mensen er tegen aan lopen om bij verjaardagen eten af te slaan.
Toen ik jonger was vond ik het ook jammer als mensen mijn traktatie af sloegen.
Dus ik doe nu ook heel vaak het aannemen en als ik het heel erg lekker vind neem ik het mee om in een andere dag in te plannen en anders geef ik het weg, het is vaak wel te slijten haha.
Ik werk trouwens in de kinderopvang dus traktaties van collega's en kinderen.
Maar ik ga na de zomer naar school dus dan heb ik even een jaar geen last van traktaties *D

@maanlicht, ik zit nu wisselend per dag tussen de 1.500kcal en 1.600kcal, 135 of 151g. Koolhydraten, 130g. Eiwitten, 49 of 53g. Vetten, 21 of 22g. Vezels.
Ook ik heb wisselende buien ik heb vooral als ik slecht geslapen heb het idee dat ik mijn energie uit eten moet halen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 15:15

Maanlicht, bij mij wisselt die honger ook veel hoor. Geen idee waar het aan ligt. Sinds ik pbp doe valt het opzich mee, maar kan ineens een dag er tussen hebben waarin ik trek blijf houden, ook als ik een glas water drink oid.

Lis, wat fijn dat je ouders het zo goed konden zien :D

Twilight, aii op een KDV is het natuurlijk nog vaker trakteren. En die kinderen zijn ook echt teleurgesteld als je het afslaat. Dieet bestaat bij kinderen nog niet :+

Qua vermoeidheid ga ik het idd laten testen als het langer aanhoud.

O: custard met whey en blauwe bessen
T: blokje extra pure chocolade, cappuccino
L: salade met parelcouscous, tofu en champignons
T: eiwitreep
A: knackebrod met vega filet americain, cottage cheese en ei
T: kvarg met stracciatellasmaak

kcal: ongeveer 1420, dus moet nog iets bij. Misschien vanavond een koekje ofzo

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:20

@maanlicht: ja ik ben heel benieuwd. Ik wil sowieso een sport waar dingen vast staan (zelf een schema doen ben ik niet goed in). Ben wel voorbereid op erg veel spierpijn ja..
Ik herken wel wat je zegt over goede en slechte dagen. Als ik veel moet doen waar ik stress voor heb, dan ben ik erg gefocust op het eten en heb ik ook meer honger ofzo. (heb ook een verleden met een burn out).

@Lis_Ol: Ja het is echt geweldig werk! Alleen is het wel lastig omdat de zaak niet heel goed loopt en er dus veel bezuinigd wordt op mijn zorg tijd. Oftewel ik moet steeds meer horeca doen en dat heb ik wel een beetje gehad.
Ik herken die bezorgde ouders ook. Probleem is dat ik eerst in mijn gezicht afval en ik al smal hoofd heb. Dus ja dan beginnen ze der meteen over.

@Mara: Ik heb fysiotherapie gestudeerd en in Zwitserland gewerkt. Dat beviel totaal niet en terug naar Nederland gegaan met een burn out. Horeca deed ik altijd al en toen zei iemand: waarom niet met verstandelijke beperking? Ik heb toen een open sollicitatie geschreven naar een bedrijf, proefdag gedraaid en kreeg een fulltime contract voor hun nieuwe vestiging. Helaas liep deze niet dus einde contract. Vervolgens kwam in hier te wonen en heb ik weer een open sollicitatie gestuurd op een zelfde soort bedrijf. Daar ging hun zorgcoördinator toevallig weg en ben ik aangenomen :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:01

Leoni, leuk dat je weer wat je werk kan oppakken. Moet vooral ook goed voelen om weer wat voor je collega's te kunnen betekenen! En wel mooi dat je op je werk zo goed je eten kan plannen en ook nog niet verleid wordt tot onnodige tussendoortjes.
Lijkt me ook wel heel mooi werk om zo je horeca ervaring te kunnen combineren met begeleiding van mensen met syndroom van Down.

Traktaties bij ons op kantoor kan ik wel goed mee omgaan, simpelweg omdat ik op een afdeling met 100+ mensen werk. Niemand komt bij je bureau langs om je wat te geven, maar iedereen gooit een lading snoep of chocola in de pantry en dan kan je zelf pakken, of niet pakken. En dan is het dus ook vaak gewoon een klein koekje of mini mars, en niet gelijk een heel stuk gebak.
Die paar keer dat wel gebak is, dan boeit het echt niemand wat dat je afslaat gelukkig.

Mara, ik vind het echt leuk om te lezen hoe je er nu instaat! Hopelijk kan je het enthousiasme en de motivatie zo vasthouden :D 1800kcal doordeweeks en in weekend dan wat meer ruimte werkt perfect. Ik werk zelf ook graag met een weekgemiddelde/totaal om die reden.

Dilan, hopelijk voel je je snel weer wat energieker. Kan je niet adviseren, want heb er totaal geen verstand van.

Maanlicht, denk inderdaad niet dat je hun businessmodel mag bekijken voor eigen gebruik :+ Maar volgens mij is genoeg over te vinden hoe ze werken om wat dingen vanaf te kijken :D
En ja, drukke dagen zorgen er zeker voor dat je niet kan nadenken of piekeren, maar met je nieuwe baan, je studie erbij, gaat dat voor jou ook snel weer komen!
Ik herken het heel erg dat het zo wisselt in hoe het vol te houden is om op m'n eten te letten. Het kan echt maanden goed gaan. Maar laatste tijd zeker niet. Weet wel steeds beter wat mijn triggers zijn, slaapgebrek en gebrek aan ritme zijn daarin de grootsten, dus dat probeer ik te voorkomen. Hormonen een stuk minder, heb al 8 jaar een spiraaltje en was al nooit echt heel gevoelig rondom hormonen.

Lis_Ol, mooi resultaat al! Wel leuk ook dat duidelijk te zien is dat je afgevallen bent :D En verder niets aantrekken van dat mensen je te dun vinden.

Twilight, vergis je niet in hoe studenten zijn met eten, bij projecten en dergelijke lag er toch eigenlijk altijd wel een zak snoep of chocola op tafel omdat iemand van de projectgroep dat meegenomen had om te delen :') Maar dat is wel makkelijker afslaan dan een kindje dat je een traktatie aanbiedt.

-----------

Hier gaat het vandaag wel weer lekker. Bedankt me om 15.00 uur dat ik nog geen lunch had gehad, want had er geen tijd voor gehad/genomen. Het was weer gekkenhuis met werk. Toen tussen de telefoontjes door maar wat kwark met cruesli naar binnen gewerkt. Daarna werd het wat rustiger gelukkig.
Vanavond lekker rustige avond, mag morgenochtend naar de kapper en heb er zoveel zin in *\o/* Maar wel vroeg uit bed, dus lekker met een boek op de bank en op tijd naar bed.

Lijstje van vandaag
T: 3 rijstwafels met chocola
L: skyr vanille, whey crispy, cruesli chocola
T: druiven, 2 gekookte eieren
A: zalmfilet, asperges, bearnaisesaus
T: chocoladekoek
Totaal 1.672 kcal
Beweging 5.000 stappen. Gelukkig vanmorgen voor werk nog halfuurtje gewandeld toen het nog droog was.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 10:51

@linoleum, we hebben dezelfde triggers, slaapgebrek is bij mij de grootste en ik ben niet de beste slaper dus komt het vaak voor helaas. Ik ben vandaag vrij maar om 6:30 klaar wakker, fitbit geeft aan dat ik 5 uur en 16 minuten geslapen heb en zo voel ik mij ook wel een beetje :Z maar ondertussen al wel gesport en schoongemaakt *D

Ik moet het gaan meemaken wat betreft de etende studenten haha

Veel plezier bij de kapper! Ik ga vanavond ook naar een vriendin die kapper is om mijn haar te laten verven dan is het nog betaalbaar :')

Lijstje voor vandaag:
O: 300g magere franse kwark met 60g blauwe bessen en bosvruchten 0% suiker karvan cevitam
T: banaan, kiwi gold
L: 300g magere yoghurt met 50g blauwe bessen
T: 2 gekookte eieren, 140g cherrytomaatjes,50g pitloze witte druiven
A: 2 volkoren tortilla, 50g tzatziki, 200g kipfilet, 200g sla
T: breaker high proteïn vanille

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 11:33

Handig, een vriendin die kapster is :j

Vanochtend even gewogen, ben van 64.9 naar 64.1 gegaan deze week :)
Dus in dat opzicht gaat het de goede kant op.

Net een rondje hardgelopen. Veel wind,maar wel een leuke route. :j
En mn conditie gaat vooruit