Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Herfstblad

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 18:27

Word mijn haar niet eerst heel lelijk door de final wash?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 18:32

Nature93 schreef:
[ [url=m/Y78cOm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mn spullen zijn binnen dus we kunnen beginnen. Zometeen de final wash! Wat doe je na de final wash?

Met conditioner, masker en dan het in model brengen met de producten. Dus eigenlijk mijn hele routine. Mijn haar krult na mijn fiasco woensdag niet nu. Ben blij dat het vanavond gewassen wordt en dat ik een nieuwe poging kan wagen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-22 19:35

petra8 schreef:
Ik heb deze week ook de snot gekocht. Vindt het een fijn product en het geeft goede krullen, moet er wel even aan wennen dat het "hard" blijft.

Ook na scrunchen? Ik scrunch het met mijn handen of doe wat leave in erin en dan wordt het mooi zacht.

Hier hetzelfde gedaan als Jorex na mijn final wash.

Vorige week begonnen met een proteïne haarmasker en ik merk daar na 2 keer zeker positief verschil mee dus dat blijf ik aanhouden. Eerst een keer in de week, kijken hoe mijn haar het daarop doet.

Hier maandag naar de curlsys kapper die hier werd aangeraden, heel benieuwd naar.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 19:54

Ik heb het gevonden! Cg producten zonder bekende allergenen erin. Was ff zoeken maar nu ga ik het wel proberen. Ik heb een milde shampoo, leave in en een krullencreme,van de yari Green serie. Ook vandaag voor het eerst in dik een jaar bij de kapper geweest, goede tip gekregen dus. Ben heel benieuwd!

Afbeelding
Zo is het nu, wel nog helemaal uitgepluist door de kapper en dan met water een beetje opgeknapt, maar verder neutraal.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 19:59

Sintara schreef:
Ik heb het gevonden! Cg producten zonder bekende allergenen erin. Was ff zoeken maar nu ga ik het wel proberen. Ik heb een milde shampoo, leave in en een krullencreme,van de yari Green serie. Ook vandaag voor het eerst in dik een jaar bij de kapper geweest, goede tip gekregen dus. Ben heel benieuwd!

Veel mensen krijgen juist jeuk van de yari. Waarom zouden daar geen allergenen inzitten?
Ik heb nog niks gevonden waar ik uiteindelijk geen jeuk van krijg. Helaas nu ook weer jeuk van mijn leavein, dus ik moet weer een ander zoeken. Zucht.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 20:05

Nouja, stoffen waarvan ik weet dat ik er allergisch voor ben zitten er niet in :o dus ik heb goede hoop

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 21:30

Ik heb ook opeens jeuk echt jammer het is heel fijn spul.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 21:58

Ik ga deze keer eventjes zonder conditioneer proberen omdat mijn haar er heel vet van word.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 23:09

Op welk spul reageer jij op marleen? Jeuk is altijd vervelend.. :(

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 00:25

AfbeeldingDeze is het, hij is echt heel fijn.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 11:58

Okee ik heb het gewassen met de final wash, daarna alleen CG producten. Conditioner, masker en later wat leave in. Maar ik doe vandaag verder niks, zit in quarantaine. Doen doen jullie dan ook stylen? Dus schuim en gel in mijn geval.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 12:00

Ik hoef het niet te refreschen tussen door, vandaag waait het en dandoe ik een hoge knot als ik naar buiten ga.Werkt deze methode ook bij haar uitval

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 12:58

Wow ik ben echt enthousiast! Normaal zakt het na het wassen helemaal uit en is het heel glad, bijna stijl en futloos. Nu zit over krul, structuur en in een model! En ik heb niet eens een styling product gebruikt. :D

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 14:50

Nice! Leuk dat je meteen zo'n tof resultaat hebt! Ik had dat met wisselen naar een microvezel handdoek, wat een verschil!

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 15:06

Afbeelding
Mijn curly girls op dit moment.
Ik heb schuin en gel gebruikt. Ik hou niet echt van de hardheid van de gel en het plakkerige erna als ik er met m'n hand door ga. Ik wil de krullen crème proberen ipv schuim een volgende keer. Maar best blij mee!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 15:13

Zo dat is echt mooi, dat motiveert om er mee door te gaan.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 17:13

Als ik met m'n hand kneed voelt m'n hand iets plakkerig aan en het voelt naar mijn idee iets te gemaakt/hard aan. Misschien heb ik te veel product gebruikt. Maar voor de styling toch even goed verder kijken.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 17:22

Ken je het begrip “cast”? Ik denk dat je dat hebt en die moet/kun je er nog uitkneden :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 17:32

Bij een hoge knot zit mijn voorpluk echt in de ochtend heel plat is echt geen gezicht.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 17:38

Ja dat ken ik idd. Misschien moet ik dat wat beter doen. Net lag ik even op de bank en het gedeelte wat op de kussen lag was helemaal verpest. Pluizig, geen krul etc. Toen beetje nat gemaakt en toch heel klein beetje perfecte krul crème van Andrelon en met wat kneden zit het weer.

Ik denk ook wel dat het een hele omslag is. Als je denkt aan mooi gezond haar, dan denk je aan glanzend, glad haar. Maar als mijn haar glanzend en glad is dan zit het nergens na. Mijn haar is op dag 2/3 vaak op z'n best na wassen met Andrelon. Nu zit het gelijk redelijk goed, maar voelt anders ook zonder stylings product. Wat meer structuur.

Hebben jullie ook wel eens gehad dat je dacht na het stylen ik moet het opnieuw wassen? Dan kan ik mij voorbereiden dat dat normaal is haha.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:07

Ik ben benieuwd of iemand ook alleen een serum gebruikt en dan ook welk merk

Ten eerste ben ik niet iemand die een half uur uittrekt om mijn haar te doen.
Op het werk moet het toch vast, en ik ben er ook te lui voor :o
Dus ik wil het makkelijker en korter maken
Ik ben er ook achter gekomen een leave in bij mij eigenlijk weinig doet. Behalve dan meer pluis.
Ik gebruik nu de Snot nog, maar als deze tube op is wil ik toch wat anders

Toen ik nog geen CG methode deed werkte ik met een serum na het wassen, meer niet. En eigenlijk was ik daar wel heel tevreden over.
Het nadeel was dat mijn haar echt zwaar werd en het echt om de dag gewassen moest worden....

Dus nu zoek ik eigenlijk een serum die licht is. En ik wil kijken of het allemaal zonder gel, schuim etc kan
Ik hoef ook niet veel meer krullen perse. Ik heb zo ie zo al een mooie krul erin zitten
Wel moet ik nog steeds naar de kapper, maar dat is in april :D

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:54

Ik heb het toch maar opnieuw gewassen. :+ Mijn haar voelde als de stal van mijn paard haha. :+ Gel is denk ik ook niet zo mijn ding. Bij kruidvat hebben ze krullen crème die wil ik denk ik gebruiken. Ik snap niet dat de CG methode zo veel met gel werkt. Ik vind gel vaak maar vies en plakkerig. Eruit Skrunchen werkt bij mij vaak averechts, zelfde als op de kop staan. Dan moet ik het weer in mode brengen als ik recht sta. Ik ben wel heel positief verast over shampoo en conditioner. Wat een verschil! Voelt wel heel anders aan. Veel ruwer, dus ik begrijp wel wat sulfaten en silliconnen doen.

Ik kijk trouwens Emily in Paris op Netflix. Ik wil echt haar haar! Prachtig! Sowieso is ze prachtig vind ik! :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:55

Ik heb ook niks met gel, het plakt en maakt hard. Ik vind een natuurlijk uitziende krul ook mooier.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 21:03

Gel komt in heel veel soorten en sommige zijn super licht en als je het op de juiste manier gebruikt dan is je haar super zacht na gebruik.

CG is heel veel experimenteren met producten, technieken en hoeveelheden. Maar het belangrijkste is dat je haar er op langere termijn veel gezonder van wordt. Ik ben ruim twee jaar bezig en heb heel veel meer haar gekregen wat veel sterker is en op een slechte dag beter zit dan het vroeger op een goede dag zat.

Ik ken niet echt serums die CG zijn. Serum is meestal een berg siliconen waardoor je haar weer glad wordt maar niet gevoed wordt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 21:20

hema heeft een haar serum die dacht ik wel geschikt is?
ik kan het alleen niet vinden op de site :+
het was deze.
https://aboutsbstyle.com/2018/04/06/hem ... oil-serum/

wat gel betreft gebruik ik zelf meestal een gel van ecostyle
https://www.etos.nl/producten/eco-olive ... GsQAvD_BwE
of
https://www.cghair.nl/product/854638/ec ... -argan-gel

ik heb wel snot staan maar vind dat helemaal niks.
heb ook gemerkt dat de curly girl bij mij niet aansluit maar de wavy girl routine meer.

verder hier wassen met garnier milde haver.
dan garnier voedende amandelmelk conditioner.
ik droog het gewoon met een handdoek.
ik doe yari leavin en yari curl activator in mijn natte haar.
ik knijp de krullen er in.
handdoek om mijn haar en na een uur die er af en ga ik met gel door de krullen zodat die wat mooier zitten.

en dat is het, ik moet echt niet teveel gaan doen of gebruiken dan word het niks.