2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SharonIndezz

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:19

Pfoe ik heb ineens zoveel zin in chips oid. Heb echt honger nu.

Heb nu een kom tomatensoep (vers gemaakt) aan staan, en een kapje spelt brood, allicht beter dan een buil chips :=

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:27

Ik mag vanavond alleen nog 1 snack a jack, meer niet.
Morgen een drukke dag dus dan weinig tijd om te snoepen.
'S ochtends paardrijden, van 1 tot 8 werken en dan meteen door naar een vergadering en thuis meteen naar bed. :))

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:29

Ik heb een slecht weekend achter de rug. Vandaag een halve pizza op. Maar ondanks dat toch nog niet aan die 1500 maar 1241.

Morgen weer gewoon naar kantoor dus dan zal het wel wat netter zijn qua eettijden

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:44

Ik ben vandaag ook over mijn doel heen. Net friet met kroket gegeten. Verder vandaag wel gezond gegeten. Ik kom voor vandaag op 2400kcal uit ongeveer. Het zal niet veel uitmaken, want ik heb bijna 1000kcal verbrand door ruim 11km hardlopen en 2.5km wandelen.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:48

Hier is de weegschaal stom. nog steeds geen gram lichter haha. heel demotiverend. Wel dit weekend zon 27000 stappen gezet en netjes onder mn calorieëndoel gezeten.(zoals de hele week) baal wel een beetje dat er niets af is. Meestal de eerste weken vliegt het er af toch?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:51

Britt_Sisi schreef:
Hier is de weegschaal stom. nog steeds geen gram lichter haha. heel demotiverend. Wel dit weekend zon 27000 stappen gezet en netjes onder mn calorieëndoel gezeten.(zoals de hele week) baal wel een beetje dat er niets af is. Meestal de eerste weken vliegt het er af toch?

Hier idem nog niks eraf helaas.
Maar we zetten gewoon door, het moet een keer gaan lukken toch!?

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:54

Zo, heeele drukke week gehad en ben helemaal gesloopt nu. Wel redelijk op mn eten gelet dus ben benieuwd morgenvroeg! Was na de kerst en oud&nieuw een kilo aangekomen dus hoop dat er een beetje af is. Heb 2x gesport en paardgereden dus fingers crossed.

Iedereen die van mij de bbg wilde krijgen heeft mail als het goed is! Zo niet, doe me nog even pb haha. Was een beste klus!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:56

We kunnen het!

Jullie hebben vast wel een goede tip voor mij!
Ik werk in de weekenden bij de Aldi, wat fysiek nog al zwaar is.
Dozen optillen en ik schap poefen, veel lopen, bukken, opstaan, heb ik in de pauze en na mn werk echt mega trek, maar dan heb ik ook echt de rest van de dag trek.
Hebben jullie iets wat goed vult, makkelijk mee te nemen is (heb vaak maar 15 minuten pauze) en waar ik geen mega voorbereiding voor heb.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:02

Een volkoren wrap gevuld met groenten?

Hier gaat het wel aardig, door de griep niet echt normaal kunnen eten de afgelopen dagen. Alleen vandaag wel weer wat, heb havermout als ontbijt gehad, als lunch 3 geroosterde boterhammen met avocado en als diner een omelet met groenten. Nu 1 warme chocomel :9

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:06

Haha Jaime, ik herken me in al jouw berichten..

Ik heb voor mezelf even een eetplanning voor de komende dagen gemaakt want ik had allerlei boodschappen besteld maar snapte vervolgens niet meer voor welk gerecht het was.

Vandaag op:
O: yoghurt en noten
L: "verse" tomatensoep van de AH
T: noten
D: biefstukjes en gegrilde tomaat met mozzarella, pesto en pijnboompitten. Vanavond nog een ricotta toetje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:08

Door mijn beweging nog ruim 900 kcal over , lunch heb ik overgeslagen ivm geen tijd meer . (al had ik het mee moeten nemen 4 bammetjes)

Gelukkig heeft iedereen een zondagse dag :P

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:13

Es_ther schreef:
We kunnen het!

Jullie hebben vast wel een goede tip voor mij!
Ik werk in de weekenden bij de Aldi, wat fysiek nog al zwaar is.
Dozen optillen en ik schap poefen, veel lopen, bukken, opstaan, heb ik in de pauze en na mn werk echt mega trek, maar dan heb ik ook echt de rest van de dag trek.
Hebben jullie iets wat goed vult, makkelijk mee te nemen is (heb vaak maar 15 minuten pauze) en waar ik geen mega voorbereiding voor heb.

Die meergranen puntjes met filet american of achterham?? Die liggen gewoon in je winkel :P .
Nee gekheid, ik werk ook bij de Aldi maar waarom heb jij maar 15 min pauze??
Ik heb smorgens 15 min. Tussen de middag een uur en smiddags 15 min.
Maar die meergranenbroodjes vullen wel heel goed en ik vind ze erg lekker.
Of de speltcrackers, die zijn ook lekker met filet of ham.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 00:29

Ik werk alleen de zaterdag of zondag.
Dus dan 7-13, 12-18 of 17-20.30
En zaterdag 11.30/18.00 :).

Dus dan 15 minuutjes haha.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 01:08

Ah zo. Dan er voor zorgen dat je smorgens al genoeg eet. Je kan ook thuis de bananenpannekoekjes bakken die hier in het topic al een aantal x voorbij zijn gekomen. Deze kan je prima koud eten op je werk.

Ik herken t wel hoor, heb ook altijd honger op t werk.
Zal de 'aldi-lucht' wel zijn _O-

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 07:35

Hier gaat het ook best goed! Door weer mijn eten bij te houden maak ik veel bewustere keuzes en verdeel ik mijn calorieën goed over de dag, waardoor ik weer geen eetbuien krijg. Meestal aan het eind van de dag nog calorieën over, en als dat er veel zijn pak ik soms nog wel eens wat lekkers. Na woensdag maar weer eens op de weegschaal, heb nu een paar nachtdiensten, dus ritme is iets omgegooid :Y)

Qua beweging nu één keer zo'n training gedaan via YouTube, was goed te doen. Alleen met onregelmatig werken en school is het echt rot, ik plan het liefst vaste momenten of dagen ervoor in, maar dat werkt nu dus niet.. en dan schiet het er helaas al gauw bij in.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 08:36

Vandaag is mijn vakantie afgelopen, dus dan zal het wel wat harder gaan met mn gewicht. Als ik de hele dag thuis ben eet ik toch wat meer (niet allemaal slechte dingen). Ik heb voor op mn werk snoeptomaatjes mee. Als dat niet genoeg is loop ik in de pauze even naar de supermarkt, maar meestal red ik het daar wel mee. Eet daar dan ook de hele dat wat van :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 09:29

-0,5 sinds eerste weegmoment en nu.
Ga er nog niet te hard bij juichen want morgen kan dat verschil alweer anders zijn heb ik gezien. :')
Maar het voelt wel goed. :j

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:13

Pff jullie gaan zo hard. Probeer het steeds beetje bij te lezen maar reageren lukt niet altijd.

Hier sinds afgelopen woensdag tot nu 0,9 kg afgevallen. Zo even lekker baantjes trekken.
Maarja dat ik nu 1 liter per dag minimaal drink ipv amper 1 glas helpt sowieso de eerste kilo's wel goed mee.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:17

wow, ik kan hier ook amper volgen, laat staan reageren.
Dus algemeen, proficiat voor iedereen die al een goed begin gemaakt hebben en voor diegenen met een moeilijke start: de moed niet verliezen, alle begin is moeilijk.

Hier ook een moeizame start, want dit weekend was alles behalve bevorderlijk voor mijn dieet. Zaterdag had ik mijn cheat-dag en zondag door omstandigheden niet echt de mogelijkheid gehad om alleen gezonde keuzes te maken, dus alleen maar geprobeerd "schadebeperking" te doen... Maar goed, we zijn nog geen volle week bezig dus, terug met volle moed ertegenaan.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:24

Hier gaat het ook makkelijker door bij te houden wat ik eet. Ik vul sochtends meteen mn ontbijt, lunch en avondeten in en een avondsnack omdat dat mijn moeilijkste moment is. Gek genoeg heb ik daardoor minder snaaihonger of houd ik me onbewust makkelijker in gedurende de dag. De avond blijft wel mijn valkuil. Gisteravond voor het eerst weer alleen op de bank na 3 weken vakantie en een bak vanillekwark en half bakje amandelen op. De schade valt gelukkig nog mee dus. Mede door hier mee te lezen, dus bedankt weer iedereen!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:57

Zo! Probeer vanaf vandaag te wegen en te meten wat ik eet... of t gaat lukken is nr 2. LOL.

Ben vandaag naar fysio geweest voor t eerst vanwege rugklachten. Zat allemaal erg vast (door trauma v 2 jaar geleden). Zo die heeft me wel te pakken gehad hoor. Voel me nu gewoon onstabiel op mijn benen. 3 oefeningen per dag meegekregen, zwemmen is goed, afvallen natuurlijk ook (rustig aan...) en ik mag paardrijden weer opbouwen *\o/* *\o/* *\o/* Dat had ik op laag pitje gezet omdat onduidelijk was hoe mijn wervels etc eraan toe zijn. Maar mijn rug kan nog jaren mee, alles tiptop in orde. Echt spierprobleem dus. Dus 2018! Ik ga ervoor!!

Vanavond zwemmen... zo naar stal... en GEZOND ETEN!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:58

Suusjepluus schreef:
Hier gaat het ook makkelijker door bij te houden wat ik eet. Ik vul sochtends meteen mn ontbijt, lunch en avondeten in en een avondsnack omdat dat mijn moeilijkste moment is. Gek genoeg heb ik daardoor minder snaaihonger of houd ik me onbewust makkelijker in gedurende de dag. De avond blijft wel mijn valkuil. Gisteravond voor het eerst weer alleen op de bank na 3 weken vakantie en een bak vanillekwark en half bakje amandelen op. De schade valt gelukkig nog mee dus. Mede door hier mee te lezen, dus bedankt weer iedereen!

Ohja.. die avonden... dan zit manlief naast me "goh ik lust nog wel wat".... {:)-:( {:)-:( -O- -O- Ik probeer hier af te vallen ja??? "Oh ja... dan doen we niks" en zit ik met zo'n knagend maagje...

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:29

Ik vind de avonden ook lastig.

Nu heb ik deze week wel late dienst, dan ben ik om 0.15 thuis, vaak heb ik dan ontzettend honger... hoop dat ik me nu in kan houden

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:34

Ik vind de avonden ook lastig inderdaad..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:35

Weegschaal gaf 900 gram minder aan hoewel ik me toch niet zo goed aan een gezonde week gehouden, hihi. Deze week even kijken om me in te schrijven bij de sportschool en dat motiveert dan weer een beetje :)

Avonden blijven mij ook lastig.. Vind veel al snel een te dure maaltijd worden (vooral met vis bv). Of het duurt me te lang.