[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 20:04

Yasmine schreef:
Ik heb vroeger vaak Kérastase gebruikt en vind het geweldig. Heel geconcentreerd dus je hebt niet veel nodig, één fles gaat heel lang mee. Ik ben ermee gestopt omdat ik het uiteindelijk toch te duur vond (€25 of meer per fles) en ik heel moeilijk een website of kapper vond die het soort verkopen die ik wou.

Mag ik vragen welke lijn/collectie jij hebt gebruikt?

Yasmine

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 21:16

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 09:44

Ik ben een stille meelezer, maar las wat over Kerastase :D Ik gebruik het ook, ik wil nooit meer anders! Ik heb de roze, Oleo Curl. Ook de leave-in, mijn anders zo pluizende haar is nog nooit zo zacht geweest. Laatst was de Kerastase op en heb ik een drogisterij shampoo uit de kaat getrokken, maar na een paar weken werd de conditie van mijn haar toch slechter. Het is inderdaad prijzig, ik koop het bij Time Out kappers waar je 20% korting krijgt als je 20 euro uitgeeft wat het net wat aantrekkelijker maakt :)

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 18:43

is er een fijne (bij voorkeur)supermarktshampoo welke zorgt voor een goede verzorging voor gekleurd haar, zodat ook je kleur lang mooi blijft?

en als je sea salt spray gebruikt (fudge) verbleekt je geverfde haar daardoor dan sneller?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:09

Zijn er hier meer mensen die last hebben van haarpijn?

Gisteren, warm weer, dus ik had een knot in mijn haar. Helemaal niet superstrak. Gewoon een wat ruige staart gemaakt en met tweede elastiekje er een knot van gemaakt. Paar uur later begon het een beetje te trekken dus knot eruit, even haar schudden en nieuwe gemaakt. 's Avonds doe ik dan mijn haar los en dan doet het zeeeeeer! Niet normaal.. Zit dan de rest van de avond te wrijven door mijn haar en op mijn hoofdhuid omdat het echt pijn doet. Nu vanochtend was het gewoon nog steeds gevoelig.

Wie kent dit? Kan ik hier iets mee? Nooit meer knot in? Of valt dit te voorkomen..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:20

Waarschijnlijk gewoon een verbrande hoofdhuid. De zonkracht is vreselijk sterk op het moment. Ik heb hetzelfde nu en loop dus nu ook buiten met een petje op.

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 15:19

Ik heb altijd “haar pijn” als ik een knot in heb gehad. Denk dat het komt omdat ik dik en zwaar haar heb en dat aan mn hoofd trekt. Toen ik mn haar op mijn schouders had, had ik geen last van pijn. Nu komt tot halverwege mijn rug en heb ik weer pijn aan mn hoofd.

Donderdag bij de kapper geweest om highlights te zetten. Is allemaal heel mooi geworden, alleen heeft ze mn uitgroei bijna zwart geverfd..
en ze was stevig aan die folies aan het trekken in de wasbak. Heb gewoon tot gister pijn in mn nek gehad van dat gebonk tegen de wasbak rand :(

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 15:58

Hoihoi!

Ik ben van nature blond, heel blond. Ik heb vorig jaar mijn haar naar bruin geverfd maar vind het toch te veel gedoe (en te duur) om telkens weer bij de kapper te gaan verven. Ik wil daarom het liefste terug naar mijn eigen kleur.

Wat kan ik zelf al doen? Uiteraard ga ik ook naar de kapper volgende maand, maar misschien kan ik zelf al wat doen?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:13

Kruidvat Color remover :j

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:15

Lous schreef:
Kruidvat Color remover :j

Dat zorgt niet voor groen of geel haar? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:26

Geloof me, uiteindelijk ben je met zo'n switch duurder uit als je het zelf doet dan wanneer je het door een kapper laat doen. Kans is inderdaad groot dat je haar uit gaat slaan (afhankelijk van de tint die erin zit), los van de schade die je haar krijgt als je een foutje maakt. Geloof me :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:28

In sommige gevallen wel voor wortel oranje haar :') (ervaringsdeskundige)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:41

Jildau schreef:

Gisteren, warm weer, dus ik had een knot in mijn haar. Helemaal niet superstrak. Gewoon een wat ruige staart gemaakt en met tweede elastiekje er een knot van gemaakt. Paar uur later begon het een beetje te trekken dus knot eruit, even haar schudden en nieuwe gemaakt. 's Avonds doe ik dan mijn haar los en dan doet het zeeeeeer! Niet normaal.. Zit dan de rest van de avond te wrijven door mijn haar en op mijn hoofdhuid omdat het echt pijn doet. Nu vanochtend was het gewoon nog steeds gevoelig.

Wie kent dit? Kan ik hier iets mee? Nooit meer knot in? Of valt dit te voorkomen..

Ik heb het ook -O- Eerst dacht ik het dat het kwam door de elastiekjes die ik gebruikte die te kort/klein waren, waardoor ik ze heel strak moet doen. Maar nu heb ik grotere elastiekjes en daar heb ik het ook... Ik zit hier nu met een hoge staart en het doet al een uur pijn, maar het is veel te warm voor los haar :n Volgens mij is het inderdaad omdat ik veel/zwaar haar heb...

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 17:10

Ik draag mijn haar vaak in een vlecht, dan heb ik nergens last van. :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 17:25

Yasmine schreef:
Jildau schreef:

Ik heb het ook -O- Eerst dacht ik het dat het kwam door de elastiekjes die ik gebruikte die te kort/klein waren, waardoor ik ze heel strak moet doen. Maar nu heb ik grotere elastiekjes en daar heb ik het ook... Ik zit hier nu met een hoge staart en het doet al een uur pijn, maar het is veel te warm voor los haar :n Volgens mij is het inderdaad omdat ik veel/zwaar haar heb...

Echt irritant! Zo zwaar is mijn haar volgens mij niet.. Heb het tot net boven bh bandje met veel laagjes. Het voelt in ieder geval niet zwaar. Het is ook alleen als ik mijn haar omhoog doe. Dus niet bij vlecht, lage staart, lage knot. Maar omhoog vind ik juist leuk staan. :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 22:27

Jildau schreef:

Ik heb dit altijd als ik mijn haar vast heb gehad, heb veel en dik haar denk dat het gewoon zwaar is en aan de hoofdhuid trekt. Ken het niet anders dan dat haar vast zeer doet. Heb al verschillende soorten elastiek geprobeerd maar dat maakt geen verschil.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:18

Hoeveel kan er mis gaan als ik zelf een spoeling/toner op mijn haar zet met precies dezelfde producten als dat de kapper doet?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:13

Ik heb de laatste tijd best veel last van droge hoofdhuid/schilfertjes en niets helpt (ook niet shampoo van de apotheek), dus op aanraden van een paar mensen heb ik voor het eerste geprobeerd om mijn haar alleen met conditioner te wassen, niet met shampoo. Schijnbaar zouden de detergenten in shampoos uitdrogend werken voor mensen met gevoelige huid (zoals ik) en conditioners bevatten ook genoeg reinigende middelen om je haar schoon te maken. En ik moet zeggen: ik ben stomverbaasd, want mijn haar gaat al 5 dagen mee :oo Terwijl ik normaal om de 2 dagen moet wassen, en dan loop ik al 1 van die 2 dagen met heel vet haar rond.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:38

Yasmine schreef:
Ik heb de laatste tijd best veel last van droge hoofdhuid/schilfertjes en niets helpt (ook niet shampoo van de apotheek), dus op aanraden van een paar mensen heb ik voor het eerste geprobeerd om mijn haar alleen met conditioner te wassen, niet met shampoo. Schijnbaar zouden de detergenten in shampoos uitdrogend werken voor mensen met gevoelige huid (zoals ik) en conditioners bevatten ook genoeg reinigende middelen om je haar schoon te maken. En ik moet zeggen: ik ben stomverbaasd, want mijn haar gaat al 5 dagen mee :oo Terwijl ik normaal om de 2 dagen moet wassen, en dan loop ik al 1 van die 2 dagen met heel vet haar rond.

Wat goed!! Welke conditioner gebruik je? :)

Ik ga dat toch ook eens proberen. Al is het al een hele vooruitgang dat ik nu 3x per week was ipv 7x :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:42

Ik heb de conditioner van Kristin Ess, die heb ik in Amerika gekocht voor $10. Maar hij is ook te koop op een Duitse website denk ik :)

2 dagen geleden heb ik er ook 1x droogshampoo (Batiste, duh :Y) ) in gespoten maar die gaat nu ook al voor de 3de dag perfect mee := Vind het echt bizar, wat een luxe om 5 dagen niet te moeten wassen!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:03

Yasmine blijf je dan wel echt met de conditioner van je hoofdhuid af of masseer je dit ook in?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:19

Nee, je moet het echt inmasseren en ook wat meer gebruiken dan normaal. Werkt prima! :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:19

Ik denk dat het komt omdat er in een conditioner vaak geen sulfaten zitten ( die zorgen voor schuim en zijn de reinigers in een shampoo ). Die sulfaten kunnen idd te pittig zijn voor mensen met een gevoelige huid. Er zijn ook shampoos zonder sulfaten ( als de conditoner toch je haren niet schoon genoeg maakt is dat misschien ook een optie )

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:52

Ik ben......

Roze!
Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:05

En je krullen zijn er toch weer uit -O-

Staat je goed die kleur!