[Info] Tattoo's 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 23:36

Igniss schreef:
Ik lees vooral mee hier, maar wil toch even de kleine vriendsschapstattoo laten zien die mijn beste vriendin en ik vandaag hebben laten zetten.

[ [url=m/TZOKOA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gezien ik het al jaren met haar uithou werd het tijd :Y)

Weet je ook de betekenis achter de semicolon?

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 06:55

Lau schreef:
Igniss schreef:
Ik lees vooral mee hier, maar wil toch even de kleine vriendsschapstattoo laten zien die mijn beste vriendin en ik vandaag hebben laten zetten.

Was ook het eerste wat ik mij afvroeg haha

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 07:05

Lau schreef:
Igniss schreef:

Dat het een actie achtig iets is geweest voor een bepaald doel/betekenis betekend natuurlijk niet dat iemand zijn eigen idee/betekenis over een symbool kan hebben toch? Als ik het goed heb op welke betekenis jullie doelen natuurlijk.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 07:17

Ofcourse. Maar het is wel een beetje zuur als je dit laat zetten, maar geen flauw idee hebt wat erachter zit. Voor degenen die niet weten waar het voor staat: https://projectsemicolon.com/

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 07:51

Daphneeeej schreef:
Lau schreef:

Dat het een actie achtig iets is geweest voor een bepaald doel/betekenis betekend natuurlijk niet dat iemand zijn eigen idee/betekenis over een symbool kan hebben toch? Als ik het goed heb op welke betekenis jullie doelen natuurlijk.

Nou heel eerlijk,
Er zit best een diepe betekenis achter doe voor mij best gevoelig ligt. Ik wil ook een semicolon laten zetten. Maar dan omdat ik echt hebt gevochten voor alles waar hij voor staat. Dus vind eigenlijk niet dat je die betekenis mag veranderen want het was geen bepaald doel ofz. Voor sommige mensen is dit nog steeds iets waar ze mee vechten.

c_alsemgeest

Re: [Centraal] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 08:13

semicolon was niet zo maar iets voor een goed doel...
Zit een diepe betekenis achter, maar als je hem gewoon laat zetten omdat je het mooi vindt kan dat ook.
Maar je zal best wel eens hele specifieke vragen gesteld krijgen wanneer je de semicolon draagt.
Vriendin heeft het ook... precies om de reden waar hij voor staat, gelukkig heeft ze het gered en overwonnen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 08:22

De semi-colon is natuurlijk nog steeds een leesteken die belangrijker gemaakt is. Iedereen mag daar zelf z'n eigen betekenis aan geven of juist niet. Snap dat het in dit geval wat gevoeliger ligt. Maar je kan die betekenis net zo goed heel anders interpreteren.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 08:25

Ik zeg niet dat het gevoeliger ligt, maar dat het handig is de betekenis sinds het project er achter te weten... zodat je begrijpt waarom er opeens vreemde vragen aan je gesteld kunnen worden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:14

Lau schreef:
Dus vind eigenlijk niet dat je die betekenis mag veranderen want het was geen bepaald doel ofz.

Vind dit nogal overdreven, sorry. Je vind dat het niet mag?? Laat een ander alsjeblieft zelf bepalen wat ze op haar eigen lijf laat zetten.. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:20

Die betekenis van de semicolon stond al heel lang voor het 'doorgaan' 'my story isn't over here' en dat soort dingen. Dat kwam niet pas met dat oproepje.

Maar als iemand hem wil laten zetten omdat hij/zij dat mooi vind en niet met bekenis, wat is daar het probleem van? :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:30

Ik vind dat een tattoo nog altijd de betekenis heeft die jij eraan geeft. Het hoeft niet per se te betekenen al het voor al die mensen betekent, toch?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:36

Anthea schreef:
Lau schreef:
Dus vind eigenlijk niet dat je die betekenis mag veranderen want het was geen bepaald doel ofz.

Vind dit nogal overdreven, sorry. Je vind dat het niet mag?? Laat een ander alsjeblieft zelf bepalen wat ze op haar eigen lijf laat zetten.. -O-

Voor mij ligt dit erg gevoelig, daarom vind ik dat. Het is mijn mening en dat mag ik vinden. Het is niet zomaar een vrolijke tattoo maar een met een hele betekenis erachter. Mensen hebben gevochten met zichzelf en bijvoorbeeld een depressie overwonnen of gevochten tegen zelfmoord. Ik heb hier zelf ook mee gevochten en nog steeds dus vind het erg lastig om te zien dat iemand de mooie betekenis erachter eigen maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:48

Ik snap dat het teken door een bepaald project meer betekenis heeft gekregen voor sommige mensen. Maar als puntje bij paaltje komt is het gewoon een normaal leesteken.. en ik snap eigenlijk wel dat je deze gebruikt als bevestiging van een vriendschap. Als je kijkt naar het gebruik als leesteken.

Daarbij, je kan toch niet alles weten? Ik had ook nog nooit van project semicolon gehoord..

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:54

Voor jou heeft dat deze betekenis. Iemand anders hoeft dit niet te vinden.

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:00

quera schreef:

Dat denk ik ook, een ieder heeft een eigen manier van hoe diegene iets ziet. Dat het symbool voor jou en meerdere mensen hetzelfde betekend, betekend niet dat het symbool voor een totaal ander persoon niet iets anders kan betekenen.

Iedereen mag natuurlijk zelf bepalen wat hij/zij op zijn/haar lichaam zet.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:18

quera schreef:

Dat mag maar dan mag ik er nog wel wat van vinden. Zoals ik zeg dat is mijn mening. Jullie hebben je eigen mening helemaal prima, maar ik mag ook gewoon mijn mening hebben.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 11:01

Ben afgelopen week in de shop geweest van Ink&Art om een afspraak te maken en aan mijn sleeve te beginnen. Nu werden mijn elementen een beetje lacherig ontvangen en konden ze er niks mee. Oke? Nouja dan maar een ander idee en dat idee werd heel enthousiast ontvangen. Dus de afspraak staat! Halverwege 2019 :')

Haunting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 11:06

idinn schreef:
Ik had ook nog nooit van project semicolon gehoord..

Ik heb de tattoo een keer in dit topic voorbij zien komen maar heb ook nog nooit van dat project gehoord laat staan van één of andere diepe betekenis die dit project toewijst aan een semicolon.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 11:09

linoleum schreef:
En hij staat! Bovenkant lijkt scheef omdat ik m'n arm naar voren houdt. Als ik mijn arm recht heb, is tattoo ook recht.

[ [url=m/C0vt2z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Goh bekende tattoo. Lijkt wel heel erg op degene die ik heb laten zetten op dezelfde plek. :=
Ondanks dat mooi gezet en hoop dat je er blij mee bent!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 11:15

Jibbel schreef:
linoleum schreef:
En hij staat! Bovenkant lijkt scheef omdat ik m'n arm naar voren houdt. Als ik mijn arm recht heb, is tattoo ook recht.

[ [url=m/C0vt2z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Goh bekende tattoo. Lijkt wel heel erg op degene die ik heb laten zetten op dezelfde plek. :=
Ondanks dat mooi gezet en hoop dat je er blij mee bent!

Ik heb 'm even terug gezocht, maar vind hem er niet op lijken als ik eerlijk ben := Die van jou heeft een lotus

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 11:22

Wist niet dat hier nog meer waren met een vergelijkbare tattoo! Deze is ter plekke voor mij getekend en aangepast naar mijn wensen. Maar een unalome is een unalome, dus deels op elkaar lijken zullen ze altijd.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 11:23

hebben jullie al meegekregen dat Megan Massacre naar Rijswijk komt? Ik heb me aangemeld om door haar getatoëerd te worden... duimen jullie mee? ik weet dat de kans klein is, maar niet aangemeld is helemaal geen kans :P

Namira542

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 11:25

Oehh dat zou wel heel gaaf zijn Banjer! Ik duim voor je mee +:)+

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 11:26

Banjer schreef:
hebben jullie al meegekregen dat Megan Massacre naar Rijswijk komt? Ik heb me aangemeld om door haar getatoëerd te worden... duimen jullie mee? ik weet dat de kans klein is, maar niet aangemeld is helemaal geen kans :P

waar staat dat dan en kan je je aanmelden? *D

voor mij nog 2 weekjes en dan word mijn tekst gezet ^^

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 11:27

Ik ben ook wel benieuwd naar de aanmeldprocedure :D.