Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:13

Emmaa_ schreef:
Ik heb het in mijn systeem gewerkt om alles in MFP bij te houden en doe dat dus ook heel secuur. Omdat ik al een hele tijd track hoef ik niet alles meer af te wegen en omdat ik niet meer bang ben voor 5 kcal boven mijn allowance weeg ik niet meer alles af, alleen bij dingen waarvan ik echt niet zeker weet hoe veel het is.

Een voedingsschema zou echt niets voor mij zijn omdat ik erg intuïtief eet. Ik eet vaak rare maaltijden op rare tijdstippen omdat ik weet dat dat voor mij beter werkt, zo sla ik mijn ontbijt eigenlijk standaard over maar eet ik rond een uur of 12/1 (soms iets eerder) een maaltijd die meestal zwaarder is dan mijn avondeten. Dan heb ik de rest van de dag energie, eet ik om 4 nog een klein tussendoortje en kan ik na het avondeten makkelijker doorgaan zonder honger te krijgen. Veel voedingsschema's zijn imo niet gepersonaliseerd genoeg en daardoor ben ik het snel zat. Hoe graag ik ook wil afvallen, ik trek het gewoon niet om twee keer per dag een inspiratieloze maaltijd als een simpele salade of rijst met kip en broccoli te eten. Ik heb al het respect voor de mensen die het wel kunnen maar ik word daar echt gierend gek van.

Ik heb het ook echt geprobeerd, maar ik vergeet t ook vaak, en wordt er ook echt niet blij van, zelfs als ik gewoon goed eet en onder mn streef calorieën zit.

Een voedingsschema trek ik inderdaad ook niet, ooit eens geprobeerd, dat was niks mogen en alleen maar moeten. Daarnaast (bij dat schema iig) gooide je echt veel eten enzo weg, dus dat is zonde, zeker van het eten, maar ook van het geld. Daar werd ik dusdanig 'ongelukkig' van dat ik alleen maar meer/slechter ging eten

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:16

Dan is het gewoon niet voor jou, prima toch? Ik merk dat het mij heel erg heeft geholpen met inzicht krijgen in hoe veel ik daadwerkelijk eet op een dag als ik mezelf helemaal laat gaan, en dat het op die manier logisch is dat ik ben aangekomen.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:25

Emmaa_ schreef:
Dan is het gewoon niet voor jou, prima toch? Ik merk dat het mij heel erg heeft geholpen met inzicht krijgen in hoe veel ik daadwerkelijk eet op een dag als ik mezelf helemaal laat gaan, en dat het op die manier logisch is dat ik ben aangekomen.

Opzich prima, maar ik vraag me dan vooral af hoe ik toch gezonder kan eten, want ben er al een tijdje mee bezig, maar het blijft moeilijk. Ook in samenspraak met een diëtiste trouwens, die vooral probeert de oplossing uit mij te halen, dus dat is wel fijn. Heb op het moment gewoon echt een dip in gezond eten, hoe kom ik daaruit zeg maar?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:02

Ik eet om de paar uur.
Ongeveer op een werkdag kan het er zo uitzien:

6.00 2 beschuitjes met beleg, water.
8.00 1 boterham met beleg. Thee.
10.00 1 banaan, wat noten/rozijnen, hand druiven, thee.
12.00 2 bth met beleg, wat worteltjes, thee.
14.30 2 bth met beleg, fruit. Thee. Vaak nog iets lekkers zoals wat chocola ofzo.
17.30 avondeten.
20.00 thee, koekjes.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:13

Eulogy schreef:
Ik heb aan het eind van m'n cut best lang op 1400 calorieën met een halfuur cardio per dag gezeten :P Vind dat altijd wel prima te doen. Toen was ik ook wel echt droog, ben nu weer aan het opbouwen.

Ik hou ook alles bij in MFP trouwens ik doe IIFYM met een beetje gezond verstand want clean eten hou ik nooit vol :+

Gimme_Spurs, als je het niet fijn vindt, waarom doe je het dan? Imo hou je het dan nooit vol en ik zie het nut er ook niet zo van in, zeker als je erbij sport word je er volgens mij alleen maar heel futloos van?

Ik voel me prima! :D Ik eet ontzettend veel groenten en 's ochtends griekse yoghurt met havermout. Koolhydraat arm is het ook niet helemaal, meer koolhydraat beperkt. De eerste twee weken heb ik het best zwaar gehad, nu gaat het goed. Ik slaap prima en heb genoeg energie. En af en toe gun ik mezelf een cheatmeal. Gister echt een hele lekkere hamburger gegeten bijvoorbeeld. Het kan erger dus ;)

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:34

Emmaa_ schreef:
Ik heb het in mijn systeem gewerkt om alles in MFP bij te houden en doe dat dus ook heel secuur. Omdat ik al een hele tijd track hoef ik niet alles meer af te wegen en omdat ik niet meer bang ben voor 5 kcal boven mijn allowance weeg ik niet meer alles af, alleen bij dingen waarvan ik echt niet zeker weet hoe veel het is.

Een voedingsschema zou echt niets voor mij zijn omdat ik erg intuïtief eet. Ik eet vaak rare maaltijden op rare tijdstippen omdat ik weet dat dat voor mij beter werkt, zo sla ik mijn ontbijt eigenlijk standaard over maar eet ik rond een uur of 12/1 (soms iets eerder) een maaltijd die meestal zwaarder is dan mijn avondeten. Dan heb ik de rest van de dag energie, eet ik om 4 nog een klein tussendoortje en kan ik na het avondeten makkelijker doorgaan zonder honger te krijgen. Veel voedingsschema's zijn imo niet gepersonaliseerd genoeg en daardoor ben ik het snel zat. Hoe graag ik ook wil afvallen, ik trek het gewoon niet om twee keer per dag een inspiratieloze maaltijd als een simpele salade of rijst met kip en broccoli te eten. Ik heb al het respect voor de mensen die het wel kunnen maar ik word daar echt gierend gek van.

Ik zou van jou juist gierend gek worden :D . Ik eet graag op vaste tijdstippen en het liefst iets dat ik al ken en waarvan ik al een week weet dat ik het die dag ga eten. Ik vind het zo leuk om te lezen hoe verschillend mensen kunnen zijn haha

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:45

Eulogy schreef:
Ik heb aan het eind van m'n cut best lang op 1400 calorieën met een halfuur cardio per dag gezeten :P Vind dat altijd wel prima te doen. Toen was ik ook wel echt droog, ben nu weer aan het opbouwen.

Ik hou ook alles bij in MFP trouwens ik doe IIFYM met een beetje gezond verstand want clean eten hou ik nooit vol :+

Mag ik vragen hoe jou macro's & trainingsschema eruit zagen in die cut? :) oprechte interesse.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 22:20

Tuurlijk :) Ik begon rond de 1800 calorieën met 10-15 minuten cardio per dag en steeds als ik niet meer afviel ging ik 100 naar beneden en iets meer cardio. M'n eiwitten zaten altijd rond de 120 gram en ik begon met koolhydraten rond de 160 gram, vetten kan ik me niet meer herinneren maar dat was wat er dan nog over bleef zeg maar :P Als ik omlaag ging in calorieën was dat meestal in koolhydraten.

Daarbij dus elke dag cardio (of in elk geval gemiddeld, dus als ik ene dag niet deed dan haalde ik het de volgende dag in. Aan het eind zat ik op ongeveer 30 minuten per dag dus nog steeds niet schrikbarend veel, ik loop namelijk ook al veel). Zware krachttraining 3-4x per week, in het begin deed ik 1x lower body met m'n PT en dan een push en een pull dag voor upper body. Aan het eind heb ik meer 2x lower body (alleen) gedaan, 1x schouders en 1x rug en af en toe een dag borst. Ik kan mijn precieze trainingschema opzoeken als je dat interessant vindt? Ik volg het alleen zelf al vrij lang niet meer omdat ik het persoonlijk fijner vind mijn eigen trainingen te bedenken :)

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 06:28

Eulogy, ben wel benieuwd naar je schema's ja :) Thanks voor je uitgebreide reactie ook! Hoe moet ik die cardio van je dan voor me zien, hiit/liss ..? Hellinglopen? Fietsen?

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 08:15

Hoi mag ik mij ook komen melden? Ik heb mij gisteren ingeschreven bij een sportschool, gewoon omdat ik wat meer conditie wil hebben en sterker wil worden.
Ik heb wel wat terug gelezen, maar al die afkortingen... :?
Ik ben niet van plan om een dieet te gaan volgen of mijn eten bij te houden in een schema. Wat ik wel probeer is om wat meer op wat ik eet te letten (Ik ben een enorme snoeperd namelijk :)) )

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 10:19

Supervixen schreef:
Dat je dat kunt.. ik zou zo chagrijnig worden!! Zou niet goed zijn voor de kinderen die ik lesgeef :+ .

Vanmorgen een uurtje kracht gedaan, daarna 20 min gewandeld op de loopband en een kwartiertje op de vario trainer.

Ik moet soms mijn best doen er aan te komen zelfs :')

Gisteren heerlijk getraind, morgen doen we rug. (samen met iemand anders)
En dan ga ik zaterdag nog eens voor de rest.

Volgende week nieuwe maand dus dan even wat strakker en gericht gaan trainen.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 21:48

Morgenavond heb ik persoonlijke uitleg over hoe alles werkt en wat voor doelen ik voor ogen heb.
Vanavond alvast een voorproefje gehad met een lesje zumba. Dat viel nog niet mee, maar ik ben dan ook a-ritmisch en heb ook geen danservaring. Ik vind het wel erg leuk en de groep was ook heel divers en aardig. Flink gezweet.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 21:59

Goedzo Nanda!

Ik heb vandaag 24k in 45 min gefietst. Ik had echt hoofdpijn (heb ik nooit en wilde daarom eigenlijk niet gaan)

Daarna nog even een kort rondje fitness. Ben blij dat ik ben gegaan!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 22:03

Zweet je je dan niet kapot na dat fietsen? Dan is het toch niet fijn om daarna nog te fitnessen? Daarom doe ik liever cardio als laatst, als ik dat doe.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 22:10

Supervixen schreef:
Zweet je je dan niet kapot na dat fietsen? Dan is het toch niet fijn om daarna nog te fitnessen? Daarom doe ik liever cardio als laatst, als ik dat doe.

Ja :') Er moet zelfs gedweild worden nadat ik gefietst heb... _O-

Ik doe liever fitness erna. Dan kan ik een beetje opdrogen voordat ik in de auto stap... En ik ben bang sat als ik eerst fitness doe, ik daarna geen zin meer heb in cardio haha!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 22:13

Het is voor je spieren (en vetverbranding) wel beter om eerst kracht te doen en daarna cardio :)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 22:25

Hangt dat niet een beetje af van wat je doel is?

Op dit moment ben ik bezig met conditie opbouwen en is vetverbranding/spieren kweken nog minder van belang.

Mijn zusje is fysio en ik ga haar vragen een fitness schema te maken. Maar ik wil dus eerst even wat meer uithoudingsvermogen krijgen.

Ik kan me ook voorstellen dat de vorm van cardio invloed heeft op welke spiergroepen je erna kan trainen. Als ik een herstelrondje fiets doe ik meer beenwerk dan bijvoorbeeld vandaag. Maar correct me if I'm wrong!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 22:32

Unique6 schreef:
Ik zou van jou juist gierend gek worden :D . Ik eet graag op vaste tijdstippen en het liefst iets dat ik al ken en waarvan ik al een week weet dat ik het die dag ga eten. Ik vind het zo leuk om te lezen hoe verschillend mensen kunnen zijn haha

Haha ja grappig is dat he. Ik word heel recalcitrant van maaltijdschema's, zelfs als ik een dag van tevoren plan wat ik wil eten kan ik me er al niet aan houden. Juist als ik het heel vast inplan krijg ik vreetbuien en kan ik al niet meer uitkijken naar een maaltijd omdat het vaak dan gewoon niet aansluit op mijn behoeftes.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 11:15

Cardio/kracht
Vandaag voor het eerst gestart én geëindigd met fietsen, 2x 8 minuten. Na de start rekken en strekken en daarna allemaal gmb-oefeningen gedaan. Het nafietsen heb ik lichter gehouden dan het startfietsen; iets minder weerstand. Ben nu wel kapot :')
Mijn pt gaf trouwens aan dat het helemaal niet verkeerd is om soms een keer zonder rekken en strekken of cardio aan de slag te gaan met krachtoefeningen. Volgens hem doe je dat in het dagelijks leven ook regelmatig, dus kan je lijf daar best tegen. Niet iedere keer natuurlijk, en afhankelijk van je lijf en doel, maar ik vond het niet stom klinken.

Emmaa_ schreef:
Haha ja grappig is dat he. Ik word heel recalcitrant van maaltijdschema's, zelfs als ik een dag van tevoren plan wat ik wil eten kan ik me er al niet aan houden. Juist als ik het heel vast inplan krijg ik vreetbuien en kan ik al niet meer uitkijken naar een maaltijd omdat het vaak dan gewoon niet aansluit op mijn behoeftes.

Hier idem! In ieder geval v.w.b. dat recalcitrante. De vreetbuien kan ik aardig bezweren, maar ik word heel ongelukkig van een strak schema.

Net trouwens op de weegschaal gestaan... Ben sinds begin juli een halve kilo aangekomen, terwijl mijn kleren wel losser zitten. Dus ik weet best dat het goed is (vet > spieren), maar toch vind ik het even heel lastig ;(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 11:26

Dorien kleren en spiegel zeggen meer dan weegschaal.

Geen cardio op sportschool. Wandel met honden en ik doe sommoge oefeningen in wat hoger tempo waardoor hartslag sneller wordt.

Gister rustig aan wat getraind, enkelbrace was even zoek en schouder mag niet veel. Was dus vrij snel klaar. :+ een borstoefening twee rug twee buik en een been. Meer ging domweg niet. Hang ook tegen flinke verkoudheid/griep aan dus nog een goede reden kalm aan te doen. Enkel gaat heel goed maar met trainen wel hard nodig omdat ik zaal schoenen aan moet.

Maandag weer denk ik. En als goed is dinsdag avond proberen weer meeste oefeninge te doen

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 11:54

Lekker bezig allemaal!

Ik ga vanmiddag rug doen samen met iemand anders. Ben benieuwd. Diegene traint altijd mega zwaar dus dat word afzien voor mij ben ik bang :')

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 12:10

Lekker bezig!!
Hopelijk valt de verkoudheid mee Karuna.

Ik mag nog steeds niet naar de sportschool. Vanmorgen een half uurtje gezwommen en dat ging redelijk. Van het weekend twee wandelingen van een half uur en dan maandag, dinsdag, woensdag weer zwemmen. Mijn beweegschema is net zo strak als mijn eetschema :')

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 13:03

@Bambolina, ben je er nog?
We hebben hier lang niets van je gehoord, hoe is het nu met je?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 13:19

Goed bezig allemaal :j

Hopelijk viel het mee jierga en karuna? :D Hoe zag je training eruit Jierga?

Ik ben een lang weekendje in Nederland dus even niet sporten, woensdag nog glutes en hamstrings getraind en dan dinsdag weer :j

Cocodox, ik zal als ik weer thuis ben even voor je kijken :)

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 22:40

Hoi wil mij graag melden!

ben sinds kort verhuisd naar de andere kant van Nederland en heb hier ook nog niet echt contact buiten school, wat dus betekend dat ik veel alleen in huis zit.

Ik sporte altijd veel maar door mn blessure aan mn enkel ligt dit al ruim 1.5 jaar stil.

Nu wil ik graag weer gaan sporten en naar de sportschool maar ik vind het erg moeilijk om de eerste stap te zetten, heb helaas niemand die mee kan gaan..

Heb al 1 sportschool dicht bij mjn huis gevonden die me erg leuk lijkt.