Emmaa_ schreef:Ik heb het in mijn systeem gewerkt om alles in MFP bij te houden en doe dat dus ook heel secuur. Omdat ik al een hele tijd track hoef ik niet alles meer af te wegen en omdat ik niet meer bang ben voor 5 kcal boven mijn allowance weeg ik niet meer alles af, alleen bij dingen waarvan ik echt niet zeker weet hoe veel het is.
Een voedingsschema zou echt niets voor mij zijn omdat ik erg intuïtief eet. Ik eet vaak rare maaltijden op rare tijdstippen omdat ik weet dat dat voor mij beter werkt, zo sla ik mijn ontbijt eigenlijk standaard over maar eet ik rond een uur of 12/1 (soms iets eerder) een maaltijd die meestal zwaarder is dan mijn avondeten. Dan heb ik de rest van de dag energie, eet ik om 4 nog een klein tussendoortje en kan ik na het avondeten makkelijker doorgaan zonder honger te krijgen. Veel voedingsschema's zijn imo niet gepersonaliseerd genoeg en daardoor ben ik het snel zat. Hoe graag ik ook wil afvallen, ik trek het gewoon niet om twee keer per dag een inspiratieloze maaltijd als een simpele salade of rijst met kip en broccoli te eten. Ik heb al het respect voor de mensen die het wel kunnen maar ik word daar echt gierend gek van.
Ik heb het ook echt geprobeerd, maar ik vergeet t ook vaak, en wordt er ook echt niet blij van, zelfs als ik gewoon goed eet en onder mn streef calorieën zit.
Een voedingsschema trek ik inderdaad ook niet, ooit eens geprobeerd, dat was niks mogen en alleen maar moeten. Daarnaast (bij dat schema iig) gooide je echt veel eten enzo weg, dus dat is zonde, zeker van het eten, maar ook van het geld. Daar werd ik dusdanig 'ongelukkig' van dat ik alleen maar meer/slechter ging eten